Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vadmeggy

    aktív tag

    válasz csuszi #150 üzenetére

    Ennyi vizet pedig egészen biztos, hogy valami közeli tóból vagy folyóból nyernek, nem slaggal töltik fel :D.

    Ha urán helyett tórium alapú erőműveket használnánk, akkor nem lenne ennyi sugárzó melléktermék, szinte végtelen kapacitás a rendelkezésünkre állna és sokkal hatékonyabb is lehetne. Kár, hogy atomfegyvereket nem lehet előállítani belőle.

    Indiában most építik az első tórium alapú erőművet, azonban a világ többi részén nem túl népszerű, mert rengeteg pénzt beleöltek az urán alapú technológia fejlesztésébe, annak ellenére, hogy már a kezdetektől fogva tudták, hogy a tórium ígéretesebb.

    Én nem hiszek a megújuló energiaforrásokban. Nagyon kevés helyen lehet csak hatékonyan üzemeltetni őket. Szeretem azokat az elképzeléseket, hogy építsük be napelemmel a Szaharát, mert hát ott úgy is kurvasokat süt a nap és fedezné a föld energiaszükségletét. Az áram pedig majd magától idejön.

    Ha szélesebb lenne, lehetne gyúrópad. Rajta tricepszezne egész Európa.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz csuszi #138 üzenetére

    Melyik autómárka szereti a flottavásárlókat? Mennyi haszna van az autógyárnak a karbantartáson? hangsúlyozom, autógyárnak, nem kereskedőnek.

    #139 csuszi: minden ami messze van az az átlagembernek láthatatlan, elfelejti, hogy létezik, problémát okoz, stb. Csak amikor a képébe tolják akkor hápog rajta. Ezért is jó a mostani probléma, had szívja az emberiség a saját koszát- de az elektromos autó nem a problémára adott helyes válasz. Az az lenne, mi a fészkes fenéért utazzak feleslegesen, amit lehet oldjak meg home-office módon, s csak ritkábban kelljen mennem bárhova is, vásárlást, stb-t oldjam meg megosztott autóval, stb. stb. Az energiafelhasználásnál az épületgépészeti oldalt kéne alaposan megnézni, mi a fészkes fenéért nem lehet a home office terjesztésével kisebb irodákat, kisebb légteret fűteni, s felesleges lenne normális építésnél légkondicionálni.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz csuszi #155 üzenetére

    A totalcar tagjai maximum láttak már autógyárat, de érteni nem értenek hozzá. Azért, mert megmutatják a kecskeméti merci összeszerelést még nem lesz fogalma a firkászoknak a gazdasági oldalról. Nem, az autógyárnak (BMW, VW AG, stb.) az újautóeladás az üzlet, abból van a profitjuk. A drága alaktrész természetes, rohadt nagy logisztika van mögötte, rendkívül komoly minöségellenörzésel, táorlási költséggel. S a végfelhasználói ár az inkább a szervíz költségeit, profitját hozza. Pont úgy, ahogy többszörös profitja van a kereskedönek minden eladott autón a gyárhoz viszonyítva.

    A majd lehet jobb is: ha a fizikát nem sikerül új alapokra helyezni, vagy az új alapokat tömeggyártásra juttatni, akkor nem lehet jobb sosem. S ez a probléma az akkukkal jelenleg- figyelembe véve, hogy Nicola Volta óta mennyi idö telt el és mennyire keveset fejlödött a terület.

    #160 Reggie0: azt mondod, a belsöégésü motorok és a köolajfinomítás is romlott hatékonyságban az elmúlt tíz évben? Mire alapozod?

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz csuszi #169 üzenetére

    De, ellenben nem ugyan onnan jön, nem ugyanarról a szerszámról, nem ugyanazon az úton- a gyár´nál nem tárolják, megy direkbe a kereskedöhöz. Más a lánc- és a minöség is mögötte.

    #170 Reggie0: az araboknál és a Mexikói-öbölben ugyan azok a mezök müködnek ma is, a finomítás pedig nem kitermelés már, amiröl én beszéltem. A fogyasztási adatokból visszaszámolás a w2w rendszerre, menet közben itt-ott kihagyva egy csomó paramétert elég mókás. Mindkét odlalon sántít a számítási metódus. Földmüves szeme világát károsítani tökéletes, másra nem alkalmas.

    [ Szerkesztve ]

  • orbano

    félisten

    válasz csuszi #172 üzenetére

    nagyon szép, amit mondasz, de nem így van. a gyári alkarészek sok esetben jobbak (pl. honda vs. utángyártott szilentek élettartama). az a bizonyos minőségi elvárás nagyon minimális, amit egy jó gyári alkatrséz túlteljesít, mert nem kell jó ár/érték arányúnak lennie, mint egy utángyártottnak. ráadásul a minőségi előírás az egy dolog, a minőségbiztosítás pedig egy másik, jóval tökéletlenebb... így lesznek egyre gyakrabban szériahibás, visszahívott autók a piacon pl.

    A vér nem válik VAZZE!™

  • #06658560

    törölt tag

    válasz csuszi #172 üzenetére

    Bocs, autóiparban mozgom már jó pár éve, ráadásul nem a kereskedési, hanem a tervezési-gyártási környezetben, hogy utdjam mi a valóság. Nem a totalcaros firkászok által elkövetett agymenések.

    Az utángyártott alkatrész zömében kínai, a nem utángyártott román-francia-német-török, stb. Más órabér, más anyagköltség, stb. Más minöségellenörzés, jellemzöen a gyári sokkal szigorúbb, sokkal kevesebb selejtet enged meg- amikor a beszállító elad az aftermarket piacra valamit saját neve alatt, a minöségbiztosítási oldalon spórol, esetleg a nagyobb hibaarányos készletet szórja oda ki, amivel a veszteségét minimalizálja- a gyár ugyanis a szerzödési feltételeknek men megfelelö terméket, szállítmányt nem vette át, a nyakán rohadna egyébként.

    #174 csuszi: ha darabjaiban veszed meg az autót, akkor midnen alkatrész egyedileg lesz leszállítva, nem kismillió darab egyidejüleg. A kereskedönél veszed, nem a gyártó a beszállítótól mondjuk évi tízmillió darabban, eleve más haszonlkulccsal is dolgozva, több köztes elemet beiktatva az értékesítési láncba.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz csuszi #177 üzenetére

    Tízmilliót rendelnek a gyárak gyártásra. nem globálisan, gyártásr.a Aftermarketnek van egy külön keret, de töredéke a teljesnek. Oda majd a beszállító esetleg ha akar gyárt saját maga, s azt majd józsinak egyesével rendelik nagykeren keresztül a kereskedök. A gyár ráadásul mindig direktben a beszállítótól rendel, s sokszor még a darabárat is nyomja le nominális értékben is évröl évre. Más diktál az elsödleges és a másodlagos piacon, így mások a kondíciók, árak is.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz csuszi #179 üzenetére

    kell neki a pénz, de rohadt kis pénz az autógyártáshoz mérten, jelentösen nagyobb költséggel. Nem éri meg. Van valamekkora megrendelt alkatrészmennyiség a törvényi elöíráosk miatt, tíz év idötartamra a gyártás befejezése után, az valahol porosodik addig, majd utána kuka ami megmarad. A gyárak nem alkatrészértékesítésr,e hanem autógyártásra vannak szakosodva.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz csuszi #181 üzenetére

    Gondold végig: mert esetleg más megveszi a szerszámokat az eredeti beszállítótól? Esetleg több beszállító is gyártja ugyan azt az alkatrészt, vagy ugyan azt a feladatot ellátó alkatrészt? Milliónyi oka lehet.

    A totalcarosok cikkeit sem mindig támadják le, pedig rengetegszer lehetne, na meg a tót atyafi és pár társa nagyon nem komálja a kritikát, szoktak szelektálni ám a kommentek között. S ha nem is lesz letámadva egy cikk, az még nem igazolja, hogy helyes is amit állít. Továbbra is mondom, az autógyárnak nem üzlet az alkatrészkereskedelem és a flotta sem ad nagy bizniszt nkei-eleve nem is a vevö rendel töle, hanem a kereskedö. A flotta és a szervíz a kereskedönek a biznisz. Mert a flottán nem kell sokat alkudni, alapvetöen közel fapad verdák tucatjait adja el, ezáltal a teljesítménye nagyot ugrik, premizálásban jól mutat majd az év végé. A gyárnak egy eladott harminc autós tétel évi tizenmilla között kerekítési hibának is kicsi.
    A totalcarosok és a többiek szakmai felkészültségét tekintve pedig A- írni lehet tudnak, elmondani érzéseiket az autókról lehet tudják, de a legtöbbjük (konkrétan az összes mínusz Csikós) képtelen már arra, hogy ne a saját egysíkú világából szemlélje a gépet, hanem a célcsoport szemüvegén keresztül- így bizony már szakmailag sem tekinthetök jónak, B- nem értenek az egy szem autón túl a gyártási, tesztelési, stb. folyamatokhoz, s ezáltal szürnek le rengeteg marhaságot.

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz csuszi #184 üzenetére

    Nem írtam, hogy Csik minden cikke hibátlan és szentírás.

    autógyár nem foglalkozik az alkatrészek utólagos forgalmazásával, a nagy biznisz a kereskedöé, mondom. Amit a vevö gondol tévesen úgy, hogy háde Fauvé szervíz, mocskosfauvé milyendrága. Vegyünk egy példát: cserélned kell a müszeregységet a Passatban: mennyi az esélye ennek? Mennyiben kell cserélni az össz legyártott során azok élettartama alatt? Mennyi hasznot tud ezen fogni az autógyár? Mennyi autót gyárt le egy évben, mekkora átlagos eladási áron és haszonkulccsal? Melyik éri meg?

  • #06658560

    törölt tag

    válasz csuszi #186 üzenetére

    És az mekkora tétel egy teljes autón belül? Mennyit lehet azokon fogni? Filléreket a komplett autó árához képest. Ráadásul közel sem biztos, hogy fogják is cserélni, gyártól venni a cereterméket, stb. stb. Ha van egy ötvenezer eurós autód- új áron, amin legyen tíz százalék haszonkulcsa a gyártónak, akkor mennyit kellene az alkatrészeken összeszednie, hogy ezt elérje? Szerinted lenne értelme az egész rendszert így üzemeltetni, hogy a cseredarabokból akarna megélni?

    A cikkhez van valami linked?

    [ Szerkesztve ]

  • #06658560

    törölt tag

    válasz csuszi #189 üzenetére

    Mert a pótalkatrészek ingyen vannak? Tizenöt év alatt jön össze egy új autónyi összeg? Autógyár gyakorlatilag hat-tíz év között számol azzal, hogy már nem hordják márkaszervízbe a gépet. Milyen hazsna jön össze ezekböl? Mekkora haszna van a gyárnak egy szilentblokk cserén? Józan paraszti ész elég kellene legyen hozzá, hogy mindenki belássa, az autógyárnak nincs nagy haszna az alkatrészforgalmazásból, annak az újautóeladásból van, de ott is maximum nominálisan nagy. Százalékosan nem.

  • orbano

    félisten

    válasz csuszi #174 üzenetére

    persze, hogy szeretik, mert ez is a bevételük része. nem a 15-ik században vagyunk, egy cég bevétele komplex, nem nézheted úgy, hogy Te jól megveszed az autót, és ők abból jól megélnek önmagában, az alkatrész meg bónuszpénz nekik.

    A vér nem válik VAZZE!™

Új hozzászólás Aktív témák