- XMLTV EPG letöltő progi
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Gaming notebook topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
ph Az új RDIMM TSV technológia alkalmazása nélkül éri el a címben említett tárkapacitást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jedis
senior tag
Netán lesz olyan 3D-s tesztprogi, amit lehet Vulkan alatt is futtatni ?
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
LordX
veterán
"mivel például OpenCL C++ nyelven írt shadereket nagy valószínűséggel nem portolnak majd a fejlesztők GLSL-re, hanem inkább kiveszik a shaderhez tartozó effekteket."
What.
Nem inkább az fog történni, hogy az OpenCL C++-ra írt shadert lefordítják SPIR-V-re, és mivel azt kötelező támogatni, mindenhol menni fog?
-
#06658560
törölt tag
" Ilyen például a bekötési modell, amely szintekre van osztva, de az egyes Vulkan implementációk a legmagasabb szintet kell, hogy támogassák."
Akkor miért van több szint?
"Arról még nincs információ, hogy többi hivatalosan elismert, Vulkan API-t támogató, Windows, SteamOS, Tizen, Ubuntu és Red Hat platformok esetében ki dönt majd a feature set specifikációkról."
"A Vulkan API feature set specifikációja kiterjed a shader nyelvekre is. A SPIR-V felületen keresztül alapvetően kötelező lesz támogatni a Vulkan API-hoz tervezett GLSL-t, illetve az egyedi nyelveket, de az OpenCL C és C++, illetve a többi lehetséges nyelv elérhetőségéről szabadon dönthet a platform kiadója. Utóbbival azonban egy picit finomabban kell bánni, mint az opcionális kiterjesztésekkel, mivel például OpenCL C++ nyelven írt shadereket nagy valószínűséggel nem portolnak majd a fejlesztők GLSL-re, hanem inkább kiveszik a shaderhez tartozó effekteket."
Új API, új nyelv? Nyelvek? Hurrá! Ne is legyen töredezett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ja szállítható SPIR-V is. Kiegészítem, hogy egyértelmű legyen.
(#4) Kopi31415: Azért van több szint, hogy a program tudja, hogy az adott implementáció mennyi erőforrással rendelkezik. Ez alapján letilthatók bizonyos effektek az indításkor.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
"Ilyen például a bekötési modell, amely szintekre van osztva, de az egyes Vulkan implementációk a legmagasabb szintet kell, hogy támogassák. Az már nem számít, hogy esetleg ezt a hardver nem támogatja, a hiányzó képességek emulálhatók szoftveresen is."
ha a hardveren elérhető pl. egy hardveres gyorsítási funkció, akkor azt a szoftver használja, és ne pedig emulálja.
amit a hardver nem képes vasból megoldani, azt még mindig nyugodtan lehet emulálni.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
alevan
őstag
Hát ez egy kicsit bonyolultabb, mint a DX12
Megjelenésre dátum van már?
"Ezért lovagol a pokolba a konzumer IT piac. A hülye igények... . Azt sem tudod, hogy mit akarsz de az jöjjon havonta frissités formájában."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vulkan és a DX12 esetében a programozás a fejlesztők oldaláról a legmagasabb bekötési szintre történik. Mivel ilyenkor magába a shaderben van benne a memória hozzáférés, így ezt a drivereknek le kell kezelniük azokon a hardvereken, amelyeknek a bekötéshez a processzorra is szüksége van. Ilyenkor a shader ismeretében le kell emulálniuk a bekötést egy alacsonyabb szinten. De ismerniük kell a magasabb szint specifikációját, mert olyan programokat fognak kapni, amilyet erre írnak. Nem lehet máshogy programozni ezekre az API-kra.
Ugyanígy az async DMA/compute. Minden kód multi-engine lesz, és a driver fogja azokat sorosan futtatni, ha a hardver nem tudná megoldani párhuzamosan. A fejlesztőnek csak a szinkronizációt kell megadni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
uisprr
újonc
akit tényleg érdekel a Vulkan API az jobban jár ha az angol nyelvű sajtót is megnézi, mert a cikkben nagyon sok információ téves vagy legalább is igen csak félreértelmezett.
-
PandaMonium
őstag
válasz #32839680 #11 üzenetére
1. Ezt hogy érted? Mindenképpen támogatva lesz a Vulkan Windows alatt - persze feltehetően nem lesz elérhető alapból, a videokártya driver telepítése továbbra is szükséges lesz.
2. Természetesen a feature set közös, de eddig is voltak gyártó specifikus extension-ök, illetve rendszeresen előfordul, hogy csak bizonyos tier-t támogat egy gyártó. Ettől még az alap API mindenhol elérhető lesz.
3. Ez meg egyenesen dafuq. Miért írná felül a Windows Update a manuálisan telepített grafikus drivered?[ Szerkesztve ]
What I cannot create, I do not understand
-
PandaMonium
őstag
válasz #32839680 #14 üzenetére
Mikor feltelepíted akkor utána 1x felrak egy videokártya drivert. Ha gyors vagy és még a Windows Update előtt felrakod manuálisan a drivert akkor felülírja (idióta módon), ekkor telepítsd fel megint manuálisan a drivered és kész vagy.
What I cannot create, I do not understand
-
PandaMonium
őstag
"A Win10 már felülírja, ha az update-re tolnak egy újabb verziót."
Erről nem tudtam, pardon. Jó volna ha legalább eszközönként választható lenne ez a funkció, mert én sem szeretném, hogy a videokártyám driverét automatikusan frissítse a Windows amikor ő jónak látja...What I cannot create, I do not understand
-
Jack@l
veterán
válasz PandaMonium #19 üzenetére
Csak a home verziósok szívnak ezzel
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Seregély
tag
"a platform kiadója kezelhesse a töredezettséget a probléma csírájában történő elfojtásával"
A Win esetében ez a Microsoft, nem? Szóval az MS olyan feature set-et engedélyezhet Windows alatt, amivel használhatatlanná v. versenyképtelenné teheti a a Vulkant Win alatt?
-
tatararpad
őstag
válasz #32839680 #15 üzenetére
[link] Egyelőre ezt adta ki a Microsoft a problémára, elvileg működik, szerintem nem, mert nekem újra feltett egy drivert miután kijött egy újabb verzió belőle hiába
el volt rejtve, de ez lehet user error volt.(#20) Jack@l: Ez Pro-ba is így van, a frissítések automatikus telepítését egyiknél sem lehet kikapcsolni felhasználóbarát módon, csak a Pro-ban van egy defer kapcsoló ami elhalasztja a telepítést x idővel.
[ Szerkesztve ]
-
Kékes525
félisten
Jó hír. Megjelenése mikorra várható?
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
MaXX81
tag
válasz PandaMonium #19 üzenetére
Nem is fogja a vga drivert frissíteni, csak a rendszerrel összekapcsolt windows áruházból letöltött programokat frissíti. Harmadik féltől beszerzett programokat továbbra is lehet telepíten ill. a régebbi változatait használni.
-
Jack@l
veterán
válasz tatararpad #22 üzenetére
Ezt találtam:
"There’s actually an option that will let you choose how updates are installed on your own schedule, but it’s buried in Group Policy. Only Professional, Enterprise, and Education editions of Windows 10 have access to the Group Policy editor. To access the group policy editor, press Windows Key + R, type the following line into the Run dialog, and press Enter"
http://www.howtogeek.com/224471/how-to-prevent-windows-10-from-automatically-downloading-updates/Alatta van teljes kikapcsolás is registry buherálással.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
MaXX81
tag
válasz PandaMonium #26 üzenetére
Megértelek. Esetleg régebbi nvidia drivert tettél fel hogy a win10 rá akart frissíteni? Mert én manuálisan telepítettem és eddig nincs problem.
[ Szerkesztve ]
-
LordX
veterán
válasz PandaMonium #19 üzenetére
Mivel egyébként az emberek <5%-a frissíti kézzel a drivereket, a maradék 80%-a meg azt se tudja mi az, alapvetően nincs probléma ezzel a hozzáállással. Aki akarja, az említett módon kikapcsolhatja.
-
tatararpad
őstag
Ezek mind arra vonatkoznak hogy hogyan ne kapjon frissítéseket automatikusan a W10, a probléma a driverek kapcsán pedig az hogy nem lehet kiválasztani a kabinet fájl nélkül hogy miket kapjon. A biztonsági frissítések miatt egyszer úgyis frissíteni kell, akkor meg úgyis húzza magával az összeset majd, ha nincs előtte konfigurálva. Én arra tippelek hogy vissza lesz hozva a régi rendszer, de halál fölöslegesen lett megbonyolítva a dolog most is, mert ha azt akarják hogy települjenek a biztonsági frissítések azonnal, akkor legyen, viszont az eszközillesztőket külön kellett volna választhatóként kezelni, és akkor nem is lenne most miről beszélnünk.
-
Jack@l
veterán
válasz tatararpad #31 üzenetére
Ja, valóban jó lenne ha én pipálhatnám ki mi kell és mi nem...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
kraftxld
nagyúr
Az ilyenekről mindig ez jut eszembe
[link]| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'
-
28mark
újonc
Sziasztok!
Most jutottam hozzá egy Sapphire R7 260X kártyához.Az lenne a problémám hogy néhány játéknál 1-2 csíkban elcsúszik a kép.mi lehet a probléma?
15.7-es driver van fennt.
[ Szerkesztve ]
-
PandaMonium
őstag
Xkcd... Ismerős, de kivételesen a most megjelenő API-knak van létjogosultságuk, hiszen alapjaiban formálják át az architektúrát, nem csupán ráncfelvarrások. Mindenesetre én remélem a Vulkan jobban elterjed mint a DX12 a hype ellenére, ha másért nem akkor azért mert a DX12 Win10 exkluzív.
[ Szerkesztve ]
What I cannot create, I do not understand
-
Parano1d
aktív tag
Bennem mondjuk felmerül a kérdés, hogy mekkora problémát fog okozni mondjuk egy új videokártya arhitectura megjelenése. Ha pl az AMD lecseréli a GCN-t, az új képességek implementálását mennyire fogja lekövetni mondjuk a vulkán API, illetve mekkora késéssel. Új platformok megjelenéséről nem is beszélve. Most majd nem a Driverek lesznek túl komplexek, hanem az alkalmazások és az API-k.
Amúgy remélem, hogy a low level API közül a vulkan lesz a nyertes, mert már a hegylakó is megmondta, hogy csak "egyetlen egy maradhat".