Hirdetés

Látványos, hullámos Samsung notebook

Játékos képességek

Egy univerzális notebooknak meg tudnia birkózni a játékokkal is. Éppen ezért került a Samsung R580-ba notebookos viszonylatban még mindig középkategóriásnak mondható GeForce GT 330M grafikus alrendszer. A 40 nm-en készülő, DirectX 10.1-et támogató GPU 48 számolóegysége nem valami sok, bár 575/1265 MHz-es órajele elég magas. Szerencsére hozzá 128 bites buszon keresztül GDDR3 memória kapcsolódik, ami 1066 MHz-en jár. Tudását szokásos öt játékunkban próbáltuk ki.

Játékok

  • Unreal Tournament 3 – Epic Games / Midway
  • The Elder Scrolls: Oblivion – Bethesda Softworks / Take 2 Interactive
  • Race Driver: GRiD – Codemasters / Codemasters
  • World in Conflict – Massive Entertainment / Vivendi
  • Far Cry 2 - UBISoft / UBISoft Montreal

A meghajtóprogramokban csak annyit módosítottunk, hogy az anizotropikus szűrést nyolcszorosra állítottuk. A Oblivionban és a GRiD-ben egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket. A három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel. A World in Conflict és Far Cry 2 játékban a beépített teljesítménytesztet futtattuk le, az Unreal Tournament 3 esetében pedig a Shangri-la fly-by demót alkalmaztuk a méréseinknél. A grafikonokon szereplő megnevezések az alábbi konfigurációkat takarják:

GeForce GT 330M - Samsung R580: Intel Core i5-430M 2,23 GHz, GeForce GT 330M 575/1265/800 MHz-en, 4 GB RAM

Radeon HD 5850 - Acer Aspire 8942g: Intel Core i5-430M 2,23 GHz, Mobility Radeon HD 5850 625/800 MHz-en, 8 GB RAM

GeForce 8800 GT 512 MB - Desktop: Pentium Dual-Core E2180 CPU 2,00 GHz-en, GeForce 8800 GT 512 MB 600/1500/900 MHz-en, 2 GB RAM

Mivel korábbi eredményeink nem az R580 elég kicsi, 1366x768 pixeles felbontásában készültek, ezért most is külső monitoron végeztük a játékteszteket 1280x1024, illetve 1600x1200 pixeles felbontáson. Emellett megmértük azt is, hogy a Samsung laptop natív felbontásán, vagyis 1366x768 pixelen mindent maximumra állítva hogyan viselkednek a játékok.

Az Unreal Tournament 3 kellemesen játszható tempóban futtatása már a kisebb GPU-knak sem okoz gondot. Bár a GeForce GT 330M-mel felszerelt Samsung a harmadik helyen végzett, maximális grafikai beállításnál is korrekt sebességet produkált.

Oblivion erdejében már nem volt ilyen jó a helyzet. Legalább is, ami a magasabb felbontást illeti. A Samsung R580 natív 1366x768 pixelén ez a játék is szépen, rezzenéstelenül ment, ha a grafikát nem maximális, hanem „csak” magas szintre húztuk. Két viszonyítási alapunkat viszont most sem tudta befogni a közepes GeForce.

Érdekes, hogy autóversenyünkben szinte hajszálra ugyanazokat az eredményeket kaptuk, mint eggyel korábban. A GeForce GT 330M-mel szerelt Samsungnak ismét csak a harmadik helyet sikerült elcsípnie, de a kisebb felbontásban, közepes beállításnál élvezhető volt vele a játék.

Minden bizonnyal az erős Core i5 processzornak köszönhető, hogy a World in Conflictban az R580 végre elmozdult az utolsó helyről. Egyébként a helyzet ismét az előzőeket utánozta, tehát a nagyobb felbontásban már nem, ellenben a kisebben, alacsonyabb grafikai részletekkel korrektül futott a játék.

Végezetül a Far Cry 2-t is játszhattuk, ha maradtunk az R580 natív felbontásánál és közepes beállításnál. Összefoglalva tehát elmondható, hogy a Samsung sokoldalú notebookja megfelel a modern játékok felállította követelményeknek is. Ugyan nem mindent maximumra húzva, de azért az összes tesztelt programot kellemes tempóban futtatta, ami egy alkalmi játékosnak rendszerint elegendő.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés