Olcsón gyorsat: Athlon 64 3000+ és 2800+

Játékok

OpenGL

Hagyományainkhoz illően elsőként lássuk az OpenGL API-ra épülő játékokat. Quake 3 alatt az Athlon processzorokat kihasználó DLL-ek felhasználása segíti tesztünket, az L2-cache mérete itt már számít. Mindenesetre a 3000+ veri a 3,2 GHz-es Prescottot. Wolfenstein alatt ugyanez a helyzet, Doom 3 alatt pedig szintén. Mindezek ellenére azt látnunk kell, hogy 1024x768-as felbontásban, ahol már a VGA is számít, nincsenek komoly különbségek a processzorok között.

DirectX 7 (8)

UT2003 és UT2004 alatt mindkét olcsó Athlon 64 a középmezőnyben foglal helyet. A 3000+ minden alkalommal veri a Pentium 4 3,2 GHz-et, a 2800+ pedig a 3,2 GHz-es Prescottot. Az L2-cache mindhárom tesztben kisebb különbségek okozója.

DirectX 8

A DirectX 8-as tesztekben sem változik meg a helyzet, mindkét processzor a grafikon közepén tanyázik. A 3000+ ismét veri a 3,2 GHz-es, a 2800+ pedig a 3 GHz-es P4-et.

DirectX 9

Végül a DirectX 9-es játékokban is azt láthatjuk, amit eddig, az AMD processzorok jobbnak bizonyulnak játékra, mint a P4-ek. Ugyanakkor nem árt tudni, hogy egy DirectX 9-es játék esetében még inkább a VGA a szűk keresztmetszet, amint VGA-limites felbontásról beszélünk. Látható, hogy egy Radeon 9800 Pro esetében ez a felbontás az 1024x768. Egy újabb videokártyával ez a limit kitolódik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés