Olcsón gyorsat: Athlon 64 3000+ és 2800+

Renderelés

A 3ds max a Pentium 4-eknek kedvez, ezért az Athlon 64-ek itt gyengébben szerepelnek. Egyedül a GI_Classic_SSS renderelése hozza ki az L2-es cache-ek különbségét, a másik két tesztben az Athlon 64 3000+ a 3200+-szal verseng együtt. A 2800+ 3ds max alatt az Athlon XP 2800+-szal teljesít egy szinten.

Lightwave alatt mindkét processzorunk a sor végét erősíti, első tesztünkben még a P4-esekkel küzdenek, azonban második, hosszabb tesztünkben már az Athlon 64-ekkel. A cache mérete ismét nem komoly tényező. Második tesztünkben az olcsó Athlon 64-ek 1 percet vernek az Athlon XP-kre.

A Cinebench 2003 egy ingyenes benchmark, amely a CINEMA 4D R8 szoftverre épül. A program egy képet renderel, a lefutott teszt idejét vagy pontszámát lehet feljegyezni. Mi a pontszámot jegyeztük fel, ez ugyanis megmutatja azt is, hogy processzorunk hogyan teljesít egy 1 GHz-es Pentium III-hoz képest (100 pont = 1 GHz-es Pentium III). A Cinebench tesztje az Athlon 64 2800+-t nem sokkal helyezi az Athlon XP 2400+ elé, ez nem túl dicső eredmény, a 3000+-os pedig a 3200+ mögött 1 ponttal marad le. A 2,28 GHz-re tuningolt Athlon 64 3000+-nak sikerül az élbolyba felzárkóznia nem kisebb név, mint a 3500+ elé.

A POV-Ray a mostanság használatos ray-tracing renderprogramok „elődje”, azonban már használja az SSE és SSE2 utasításkészletet, a Hyper-Threading-et viszont nem támogatja. POV-Ray alatt az Athlonok hagyományosan jól szerepelnek, a cache mérete pedig láthatóan nem számít.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés