SLI, CrossFire - megéri duplázni?

Tesztek – II.

Folytassuk a sort a Call of Juarezzel, amelyben érdekes eredmények születtek. A Radeon X1650 XT CrossFire lett az első, megelőzve a 8600-asokat is. Ez már önmagában meglepő eredmény, de ha visszanézzük a 8500–8600-as videokártyákról szóló tesztben elért eredményeket, akkor kiderül, hogy miről is van szó: CoJ alatt egyszerűen nem működött az SLI. Viszont akkor a 7600 GT SLI hogyan lehet gyorsabb, mint az X1950-esek? Jó kérdés, úgy tűnik, hogy ebben a játékban is van még mit fejlődnie driver terén a két gyártónak.

NFSC alatt ismét az X1650 XT CrossFire lett a befutó, de ezúttal az X1950-esek eredményei megütik az elvárhatót, tehát összességében arról lehet szó, hogy az NVIDIA kártyáin lassabb ez a játék. Előző tesztünkből már kiderült, hogy a 8600-asokat az élsimítás bekapcsolása „agyonüti”. A 7600 GT SLI-t azért nem teszteltük le a 165.01-es driverrel, mert amikor elindítottuk a játékot, újraindult a gép... Az eredmények kicsit csalókák, mert a 8600-asok alapállapotban ennél jóval alacsonyabb fps-t értek el, kísérleteznünk kellett, hogy NFSC alatt melyik SLI-mód a leggyorsabb. A 8600 GT SLI alapállapotban 19 fps-t futott, AFR1-gyel viszont 24-et. Ugyanez igaz a 7600 GT SLI-re is: alapállapotban 11 fps, AFR1-gyel 14 fps (+27%).

TDU alatt a játszhatósághoz elég az átlag 30 fps, amit a 7600 GT és 8600 GT SLI-n kívül az összes versenyző teljesített is. Az első ezúttal is az X1650 XT CF lett, meglepetésre a GeForce 7950 GT megelőzte az X1950 XT-t. A HDR bekapcsolása után a kétkártyás rendszerek teljesítménye rengeteget zuhant, és az X1950-esek törtek az élre.

A CoH eddigi tesztjeinkben mindig jobban szerette az AMD kártyáit, és ez ezúttal sincs másképpen. Ugyanakkor kicsit meglepő, hogy az X1950 XT képes volt az X1650 XT CrossFire elé befutni, az előző játékokban elért eredmények alapján nem erre számítottunk. Összességében CoH alatt nagyon együtt van a mezőny, a leglassabb 38 fps-t, míg a leggyorsabb 47 fps-t ér el, ami mindössze 23%-os különbség.

Végül a Supreme Commandert is leteszteltük, ebben a játékban működött az SLI és a CrossFire is, ráadásul a sorrend is úgy alakult, ahogy az a kártyák paramétereinek ismeretében kikövetkeztethető.

Frissítés: a két GeForce 8600-as eredményei inkább csak érdekességképpen kaptak helyet a tesztben, de végül engedve az olvasói igényeknek, leteszteltük a GeForce 8800 GTS 320 MB-ot is, amely hozzávetőleg egy árban van két darab 8600 GT-vel.

Leszámítva egy-két játékot, jelenleg a 8800 GTS jobban megéri az árát, ez sejthető is volt, hiszen a 8600-asok most jelentek meg, és amíg az AMD nem válaszol a középkategóriában, addig árcsökkentésre nincs is túl sok esély. Viszont tesztünk eleve azoknak szólt, akik már hónapokkal ezelőtt megvették SLI/CrossFire-kompatibilis videokártyájukat (7600 GT, X1650 XT), azaz nem új rendszerek kiépítésére fókuszált.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés