Hirdetés
-
A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
it Miután nemrég újabb dolgozókat küldött el a Tesla, Elon Musk azt ígéri, hogy 500 millió dollárt költenek a töltőhálózatra (ez értelemszerűen inkább az USA-t érinti).
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Team Group pendrive Teslánk biztonsági rendszeréhez
ph A négyféle kivitelben gyártott, strapabíró terméket kimondottan a Tesla Model 3, Y, S és X típusú autók Őrszem (Sentry) üzemmódjához szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fred23
nagyúr
Bővebben: link Ezt semmi sem veri ! Porsche 911 GT2 Tudom,van gyorsabb,van erősebb,de szebb -az kizárt !
-
_Volkovy_
nagyúr
Bővebben: link
Ferrari 360 Challenge Stradale.
[Szerkesztve] -
Gismo
addikt
OFF
Bocsi de ezt nemtom: Intercooler és Turbo között mi a különbség?
ON
Alfa RULLZ! -
center
tag
turbo: a levego bejutasat gyorsitja fel
intercooler: a bejuto levegot egy koztes levegohutő lehűti, így egységnyi levegő kevesebb légköbmétert hasznal ki, tehat dusabb levego jut a motorba, igy mar dusabb gazolajkeverekkel jobban gyorsul az auto
TDI: turbo+injector
HDI: közös nyomocsöves turbó (nagyobb a turbonyomas, mint a TDInel, surubb a bejuto levego mert ossza van nyomva)
PDI: injectoronkenti nyomocsoves motor -
TitiRii
senior tag
sztem kicsit néz jobban utána a dolgoknak mielött neki álsz ilyeneket kijelenteni
szerk:
a turbo nem a bejutását gyorsítya fel, hanem több levegöt nyom be mint a motor szivna (igaz tényleg gyorsabban is megy be ezáltal a levegö, de mivel a szelepek nyitási ideje nem változik ugyan anyi ideig tart a szivo ütem, csak sokkal több levegö lesz bent)
tdi: turbo dizel intercoler azaz a turbo levegöjét még vissza hütik hogy kevesebb térfogatot foglaljon el ezáltal még több levegö fér el a hengerben
hdi: közös nyomocsöves nagynyomásu elektronikusan vezérelt dizel
azza van egy közös nyomocsö amibeben van a gázolaj és minden hengeren egy nagy mágnes szelep mikor ez nyit ott nagy nyomással áramlik be a gázolaj és porlad szét (1500 bár fölött is vannak már) másik elönye hogy 1 ütemben akár töbször is(suzuki ddis, vagy 2. generáciuos hdi)
pdi ha jol tudom ugyna az mint a jtd meg hdi csak más márka más néven hivja(mint anno a vw tdi az opel meg dti nek hivta a motorjait)
[Szerkesztve]Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
hobizoli
nagyúr
Khm....a befecskendezesi nyomas a nagyobb a HDI/JTD/CDI/PDI/-knel, es nem a turbo miatt kozosnyomocsoves, hanem a gazolaj befecskenzedesi rendszere miatt az. A turbotoltes az mindegyknel egy csovon erkezik a levegoelosztoig, azaz nincs hengerenkenti kulon turbo kulon csovekkel es mindegyiken kulon intercoolerrel.
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
TitiRii
senior tag
válasz hobizoli #163 üzenetére
vigyáz
cdi nem illik a képbe
cdi: compresor dizel intercoler(ugyan az mint turbo, csak itt a turbinát nem a kipuf gáz hatya meg hanem a fötengely igy nincs turbo rés, és nem melegszik fel al evegö sem anyira, azon kivül nincs lepörgési idö, és kapcsolható hogy mükögyön e vagy sem menet közben isAkinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
TitiRii
senior tag
válasz hobizoli #165 üzenetére
tudtommal a tdi cdi stb hagyományos mechanikus dizelek csilag adagolokkal végzik ezt a mai napig
de ebben tévedhetek
tehát nem elektromosan vezérelt nagy nyomáson mint a hdi és társaiAkinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
TitiRii
senior tag
te nem tanultad ezt sok évig és te maragy csak a gyorsitó pumpás 2 torku mikuni karbis toyotádnál
ha sok pénzed lesz veszünk rá egy pgmEFI szivosort és compot hozzá(hengerenkénti befecs)Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
hobizoli
nagyúr
Tobb generacio turbodizel is van, ugyanugy fejllodott ez is, mint a benzineseknel a karburator, injektor, elektronikus injekor vonal...itt kezdodott a elokamras turbodizel rendszerrel (TD), aztan jott a direkt befecskendezeses turbodizel (TDi.d., Fiat Croma 1.9TDi.d. (1988)), aztan jott a kozosnyomocsoves direkt befecskendezeses turbodizel (JTD), aztan meg a tobb pontu direkt befecskendezeses turbodizel (MultiJetTD), ennek piezo elektronikus vezerlese van.
Ezeknel persze mindig ott van az intercooler is, es mind TDI-nek szamit.
A legutolsonal egy befecskendezesi utemben egy hengerbe mar akar 5x is tortenhet gazolaj hengerbe jutasa.
Egyre nott a befecskendezesi nyomas, amitol a gazolaj beporlaszatsa is egyre jobb lett, az elokamras rendszer ''csak'' 160-180bar-l nyomja be a materiat, az MJTD meg mar 2000bar korul.
A HDI az is kozosnyomocsoves turbodizel, de a PSA konszern fejlesztese, ezert ok ugy nevezik, de szinten TDI technika
A VW PD rendszere is TDI, az is egy turbodizel intercoolerrel, csak ott adagolo fuvokak vannak.
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
Gismo
addikt
Ohh! Thanx mostmár vágom a dolgot! Köszönöm!
ON
Tehát vissza az Alfákhoz s Fiatokhoz! -
gyga
senior tag
nekem lancia deltám(1993) 1,6os van nekem eddig jól muzsikált bár igy 11 évesen most van szervizben a retkes magyar utak ill a vezetési stílusom miat
A kisebbség is számíít, teszkó.
-
Gismo
addikt
Hmm?
-
gyga
senior tag
Bővebben: link na majdnem ilyen csak az eleje kicsit más
A kisebbség is számíít, teszkó.
-
biga
senior tag
Állítólag. Mindig van valaki, akinek a szomszédjának a barátjának az 5-öd unokatestvérének a nagynénje látott egy olyan embert, aki biztosan tudja, hogy az olasz és francia autóknak nagyobb a szervízigénye.
Nekem személyesen volt japán, olasz és francia autóm is. A családomban van ezen kívül német, francia, japán. A saját tapasztalatom (direkt konkrét márka nélkül): az első komolyabb kocsim japán volt, a motorja hibátlan volt, kár, hogy mikor 2 év után alánéztem alig találtam ép lemezt benne. (megjegyzem, akkor 12 éves volt). Olasz: fantasztikus motor, dinamikus menettulajdonságok, kényelmes utastér, viszonylag gyengére sikredett hátsó futómű, bár ez csak kopogásban merült ki, és nagyon rövid kuplungút. Összességében megbízható autó volt. (Egyszer járt szervízben a pár év alatt, akkor olajat cseréltek benne, Sajnos rosszul, kicsivel több, mint a felét töltötték csak bele. És erre csak a köv. olajcserénél jöttünk rá (15ekm)!! Megjegyzem, ez az eset egyáltalán nem látszott meg a menettulajdonságain!!!), francia: szervíz? hol van? motortér? hol nyílik? kényelmes, jól felszerelt, stabil menettulajdonságok (nem annyira ''sportos'', mint az olasz volt, inkább olyan ''családias'' ), az olasznak jobb volt a fogyasztása. A családban lévő egyéb: német autó: a szervízes messziről köszön (családtagom gyakori, jó kuncsaft), japán: szervíz? az mi? (lehet, hogy drága az alaktrész hozzá, de arra az egy két alkalomra az egész élete alatt.....).......
Szóval számomra ennyit az állítólagos nagyobb szervízigényről.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Gismo
addikt
Még infókat! Olasz tulajoktól!
-
Gismo
addikt
Alfa 145 tulajok meséljenek csöppet!
-
hobizoli
nagyúr
Fiat Coupe 2.0 20V Turbo Plus LE
2000ccm
5 henger
20 szelep
turbo+intercooler
6 sebesseg
220LE
0-100: 6.5sec
250km/h
Bővebben: link
Ez egyebkent a Bravo HGT motorja gyarilag turbositva
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
Gismo
addikt
fel
-
Gismo
addikt
-
TitiRii
senior tag
válasz hobizoli #188 üzenetére
alfának is van hasonlo
az én nagy szerelmem
v6 turbo
2000 ccm
205 lo
érdekes hogy a 3000ccm es verzio ami már 24v is egyben alig 20le vel erösebb!!!
gondolom ''kicsit'' vissza van fogvaAkinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
-
hobizoli
nagyúr
Tudom, az a 166-ban szokott elofordulni.
Ez a Coupe egyebkent Pininfarina tervezes es az o gyarukban is keszult mind, napi 80db, kezzel osszerakva.
Az egyik masik bikagep, az a Lancia Thema 8.32...es termeszetesen a Delta HF Integrale Evo II-III
Ez a 8.32 egy V8-s 32szelepes Ferrari motort takar egyebkent, egy szinten korlatozott szeria Delta is hordozza magaban ezt...a Kozmix-bol HoZso-nak volt egy ilyen Delta-ja, egy TV musorban beszelt rola.
Egyebkent ugy nagyon nem utal semmi arra kivulrol az auton csak ez: 8.32 ...legalabbis amit lattam, ez amolyan baranyborbe bujtatott farkas
hobizolitöbb drón kell ;P
-
al_age
senior tag
válasz hobizoli #196 üzenetére
láttál már élőben Coupét?
nekem volt hozzá szerencsém. ég és föld a valóság meg amit képen látsz. ez a kocsi a valóságban simán lehetne Ferrari.....
nekem még nagy kedvencem a már említett Delta Evoluzione is na meg a StratosA fekete lyukak olyan helyek, ahol Isten nullával osztott. 8 hobbit = 1 hobbyte?
-
hobizoli
nagyúr
Lattam persze, szep Ferrari pirosat meg sargat es ezustmetalt is. Konkret kis gep...egyebkent egyes forrasok a 0-100 gyorsulast 6.0sec-re irjak -a 20V Turbo-nal-, es a 16V Turbo-t irjak 6.5-re - de SZVSZ ez mindegy
A 20V Turbo 250km/h-nal elektronikailag le van szabalyozva - ezt a #188-ban kifelejtettem
Amugy tenyleg nem egy draga auto, 1.6-2M kozott mar vannak eleg jok...
Mondjuk varosban kajal am ez is 14l-t, de ilyen teljesitmenyt mindig a kuton is meg kell fizteni, de ez kivetel nelkul minden ilyesmi autonal igy van.
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
Gismo
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs