Hirdetés
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
IOX
tag
Dízel lenne. Azt olvasgatom, hogy pályán hangos és nem túl komfortos (rázós a futómű)
-
IOX
tag
válasz molnarpeter #9703 üzenetére
A nagyobbik srácom 2011-es 90Le-s, 5 fokozatúhoz tudna hozzáférni a rokonságból.
-
gipsztigris
addikt
válasz baloghbalint #9697 üzenetére
Az a baj, hogy ez az árkategória pont a legrosszabb! Igazából mindig az a legrosszabb amennyiért akarunk venni, de ezt most hagyjuk.
A lényeg, elvileg kaphatsz ennyiért olyat ami az öregebbek közül való és éppen most költöttek rá egy valag pénzt de beleuntak. Akkor már csak néhány apróság rendbe rakásával lesz egy használható autód, de a tapasztalat az, hogy ennyi pénzért inkább olyat adnak amire egy kis odafigyeléssel majdnem a vételárát rá lehet költeni.
Ha én akarnék 159-est venni másfél miska alatt, akkor keresnék egy jó kasztnis 2007-2008-as példányt 6-800 eFt-ért, és én költeném rá a maradék pénzemet. Akkor van a legnagyobb esélyed arra, hogy legyen egy használható autód árban az alsó polcról.......szerintem."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
molnarpeter
nagyúr
Vezérlés, EGR probléma gyakori - előbbi inkább akkor, ha el voltak húzva az olajcserék (nekem pl 170k km felett még gyári, 10-15 ezrenként érdemes ledobni az olajat), utóbbi pedig tisztítást igényel csak általában, nem kell csere. Turbó a 90 lóerősnél változó geometriás, sokat alacsony fordulaton erőltetve le tud kormolódni és úgy megszorul a szerkezet - egészséges 1500-2500 fordulat között használva és néha kihúzatva ez nem igazán fordul elő. DPF jelenlétét kéne még megtudjuk, magyar piacos Euro 4 még nem kapott, de ha már Euro 5, akkor van alatta, az nem lenne előny mondjuk... Váltók közt az 5-ös a jobbik fajta, de azért egy olajcsere és néha szint ellenőrzés nem árt, de kevésbé nyűgös, mint a 6 fokozatú. Elektromos szervó javítás ami még drágább (60-70k), ezen kívül több filléres dolog szokott lenni. Toronycsapágy, féltengely csukló, klíma ventilátor csatlakozó, hátsó lámpa csatlakozó, csomagtér- és többi ajtó átvezetőben kábel törés, hangszóró csere, stab pálca fordulnak még elő többször a Punto csoportban így hirtelen. Rozsda tekintetében első lengőkarok és bölcső megnézendő a biztonság kedvéért, karosszérián a sárvédőíveket és a küszöbök elejét nem árt megnézni (le tud pattogni a festék), nameg alulról a karosszéria dugók meglétét sem árt ellenőrizni (+pótolni őket).
-
IOX
tag
válasz molnarpeter #9707 üzenetére
Köszönöm
-
dudu5130
őstag
válasz baloghbalint #9697 üzenetére
Ez nagyon az alja árban. Ha lenne valami ismerős aki tud olaszból kapirgálni járgányt akkor onnan érdmes lenne, de itthon esélytelen. Futómű nagyon költséges, váltó és a kormánymű nagy hibaszázalékkal romlik. Gyönyörű autó az 59, de sok elem Opel ami nagyon lehúzza. Városban nagyon kényelmetlen tud lenni az autó vezethetősége. Benzinest ne is nézz mert ebben az árban tuti egy leélt mocsok kerülne hozzád, a 8 szelepes 120 lovas dízel a legmegbízhatóbb, de annak egy program legalább kell, hogy jó fogyasztással tudjon dolgozni.
-
hroberto
veterán
válasz molnarpeter #9707 üzenetére
Ha 2011-es akkor tuti van benne DPF. 2009 szeptemberétől kötelező.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hroberto #9710 üzenetére
nekem is úgy rémlett, hogy nagyjából a Punto Evo-val került be fixen minden dízelmotorhoz.
Ha hosszabb utakra volt és lesz használva, akkor nincs gáz; rövid távok miatt eltömődött szűrőt regenerálva viszont felhígul a motorolaj, elégtelen kenés lép fel (akár vezérlést, akár a motor többi részét nézve), így igazából még fontosabb az olajcsere is.[ Szerkesztve ]
-
dudu5130
őstag
Valakinek esetleg nincs ismerőse aki törött alfákat vásárolna fel?
-
hroberto
veterán
válasz molnarpeter #9711 üzenetére
Így van! Sajnos van negatív tapasztalatom a DPF-el...
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hroberto #9713 üzenetére
Nálad mik voltak?
Csoportban múltkor valakinek eltömődött DPF után, majd pár kényszer regen futtatást követően beállt a motor, valószínű sok volt a gázolaj már odalent szokták is mondani, hogy kényszer regenerálás miatt egyben olajcserét is kell végezni. Valószínű a könnyen kokszolódó EGR is ronthat a helyzeten. Cégnél viszont nem nagyon rémlik gond, ott hosszútávfutók voltak az 1.3 Multijetek, talán egy rémlik nyűgösebb példány, aminek Bp-n is kellett mennie.[ Szerkesztve ]
-
hroberto
veterán
válasz molnarpeter #9714 üzenetére
1.3 JTDm MiTo-m volt, valószínűleg már részlegesen el lehetett tömődve a DPF, mert nagyon gyakori volt a regenerálás.
A nívópálcát kihúzva kb. 2 centivel a felső nívó felett volt már az olajszint. Olajat lecseréltem. 2-3 hét múlva megint tele volt gázolajjal a motorolaj, úgyhogy repült ki a DPF a francba.
Tavaly vettem egy diesel Giuliettát, ott már nem sokkal a vásárlás után kivetettem belőle, mielőtt megint gond lesz vele.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
TheProb
veterán
Megcsináltam az első tengelyi féktárcsa/-betét cseréket. A betéteket összehasonlítva, szerintem már amúgy is lassan cserés lett volna. Épphogy a jeladó vezetéke még nem fogyott el.:
A betéteket tartó keretet, mikor szereltem vissza, beleszakadt a csavar... Azt hittem megőrülök. Vagy az eLEARN-ben írt nyomatékoknak nem lehet hinni vagy a textar adott valami hulladék csavarokat. Direkt megnéztem utóbbinál a userfuckingmanual-t, de ott nem írtak külön meghúzási nyomatékot.
Ha épp nem lett volna nálam egy dremel kaliberű kisgép (hornyot vágtam vele a beszakad csavar tövébe), akkor nemtom mi csináltam volna.Illetve megcsináltam a lemezfelnijeim felújítását is, mert már kritikán alulian néztek ki.
Előtte:"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
dudu5130
őstag
Nem tudjátok az fl előtti Deltara van valami, hogy kijelezze mikor regenerál? Az fl már kijelzi, nem értem abba is miért nem rakták bele.
-
gipsztigris
addikt
válasz molnarpeter #9722 üzenetére
Észre lehet venni még akkor is ha nagyobb sebességgel megyek. Szerintem felesleges bármit cifrázni rajta! Ha megállok és még tart a regenerálás, akkor is olyan hangja van mint egy helikopternek. Megvárom míg kikapcsol a ventilátor és leállítom. Semmi gond nincs vele.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
dudu5130
őstag
válasz gipsztigris #9721 üzenetére
Én úgy tudom, hogy az fl-ben kigyullad a műszerfalon egy visszajelző olyankor.
-
hacki87
senior tag
válasz molnarpeter #9722 üzenetére
Insignianal sokan tettek egy kis ledet a tukorfutesre. En a cromanal a fogyasztast nezem, amikor kb dupla akkora mint lennie kene tuti regeneral.
-
dudu5130
őstag
válasz gipsztigris #9725 üzenetére
Na én úgy hallottam az fl-ekben regenerálás közben az kigyullad.
-
addikt
Öregbítik az olasz hírnevet
-
hobizoli
nagyúr
-
footy
addikt
válasz Integrale #9742 üzenetére
+oszy
Valamit valtoztathattak idokozben, mert beleporgettem a tesztekbe(youtube) es a 2017 utani teszteknel, szoval 2018-as evjaratoktol csendesnek mondjak (az egyik tesztben VW-t emlegetik a zajszint szempontjabol)
Pl az ADACnal is irjak a szelzajt 2016-ban.[ Szerkesztve ]
-
TheProb
veterán
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
amdboy
senior tag
Sziasztok! Adott egy 2003-as stilo. Nálam van kb 1 ève, azóta sokminden lett cserèlve rajta. De a lènyeg, hogy hallottam valami furcsa zörgő hangot a motor felől. Mikor kinyomtam a kuplungot elhallgatott. Megnèzte egy haver ès szerinte ez nyeles tengely csapágy. Nem mondta 100%-ra, mivel nem szerelő, csak valamikor tanulta, de az ő elmondása alapján az összes stilonak ilyen a hangja egy idő után, ès ne foglalkozzak vele. Egy helyi szaki is megvizsgálta, szerinte meg kinyomó csapágy, de ő is azt javasolta, hogy hagyjam ès csak akkor foglalkozzak vele ha rosszabb lesz a hangja. Viszont engem zavar! Egyèbkènt mikor bemelegszik az auto, akkor a kuplungot sem kell kinyomni, akkor is elhalkul magától, de van mikor a "kattogást" a kasztni mozgásán is èrzem. Van itt esetleg valaki más is stilóval, hátha tudna segíteni... Köszi a válaszokat előre is.
-
Integrale
veterán
Szia!
Kinyomott kuplungra ha elhallgat, akkor az semmiképpen sem kinyomó, inkább nyelestengely.
Okozhatja viszont a csoporttengelyek rázkódása is, így a mechanika ad hangot. Ha sok fogyasztót rákapcsolsz, klíma, lámpák, szélvédő és tükörfűtés stb, akkor erősödik a hang?
Mert akkor az lesz amire én gyanakszom."Bad reklám is reklám too"
-
amdboy
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs