- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Raspberry Pi
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
Hirdetés
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
őstag
"AMD Infinity Links between Navi 31 MCDs and GCDs have 10x bandwidth density than EPYC and Ryzen chiplets"
Mottó: "A verseny jó!"
-
Busterftw
veterán
válasz Alogonomus #58596 üzenetére
A ket 7900-as eseten is ugyanaz a 7900-as lesz rairva a dobozra nagy *insert random color*-al? Dehogynem. Sot, itt a kulonbseg meg inkabb lehet problema, mert XT vagy XTX a kulonbseg, nem egyertelmu szamozas.
"ahogy az a 6800 és a 6800 XT esetén történik."
Csakhogy itt ebben az esetben igy nezne ki: 7900 es 7900 XT.
Nem pedig 7900 XT es 7900 XTX.Szoval de, ugyanaz.
Yutani
"4080 és 4080 között nem feltételezel sebességkülönbséget"
Es mi a hatar? Mit feltetelezunk az userrol?
A 7900 XT/XTX eseteben miert felteteleznel? Lehet csak a ram merete mas?
Lehet az XTX ugyanaz de OC modell?Ezert mondom nem olyan egyertelmu am a kulonbseg, pedig aztan sok mindenben kulonboznek, pontosan ugy ahogy a 4080 modellek eseteben. (kiveve a chip)
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Tök jó
Igazából ennek csak akkor van jelentősége, ha az AMD által mutatott számokból ennek hatása valamiért épp kimaradt.van itt pár slide [link]
Kepler csiripel egy 256bits N31-ről [link]
Abu, az már a Zen4 chipletes PRO Radeon, vagy csak egy mégjobban vágott változat?
7800XTX?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Jacek
veterán
Jojjon mar valami info, mert ez a nevezektanon valo "eszmecsere" mar faraszto naon
-
bitblueduck
senior tag
válasz Yutani #58600 üzenetére
4080 és 4080 között nem feltételezel sebességkülönbséget, főleg nem 20%ot, mert ugyanaz a név. Eltér a memória mennyisége? Hát attól csak olcsóbb lesz, és elég nekem. Ezt gondolná az egyszeri felhasználó.
azért kíváncsi lennék hány százalék (ezrelék) az aki annyira ért PC-hez, hogy maga építi a gépet és 4080 16 vs 12GB között vacilál, de annyira már nem ért hozzá, hogy a többi különbségről is tudjon.
ugyanígy a XT vs XTX.egyszeri felhasználó amúgy is:
-laptopot vesz
-bemegy a mediamarktba, vagy valami boltba ahol vesz OEM-et vagy valaki összerakja neki
-amelyik nagyon felvilágosult már az tanácsot kér szakmai fórumonAn open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
Yutani
nagyúr
válasz bitblueduck #58605 üzenetére
Felesleges elvinni felhasználó szintig a dolgot. Vagy belátja valaki, hogy mi a különbség a két eset között, vagy tagadja, mert az AMD nem lehet kevésbé sáros, mint az Nvidia.
Jacek: Powercolor 7900 series
#tarcsad
-
Petykemano
veterán
Szintén nagyon jó slide sorozat a NAvi31-ről: [link]
Van benne egy jó táblázat is az egyes adatközlő közegek fogyasztásáról is.
Interconnect Picojoules per Bit (pJ/b)
On-die 0.1
Foveros 0.2
EMIB 0.3
UCIe 0.25-0.5
Infinity Fabric (Navi 31) 0.4
TSMC CoWoS 0.56
Bunch of Wires (BoW) 0.5-0.7
Infinity Fabric (Zen 4) ???
NVLink-C2C 1.3
Infinity Fabric (Zen 3) 1.5 (?)Ezek szerint az Infinity Interconnect 0.4pJ/bit
Még így is több, mint a Foveros vagy az EMIB. De feltételezésem szerint olcsóbb gyártani.Érdekesség, hogy a VCZ megosztott a linkkel együtt egy pár diát is, ami nem tudom, hogy self-made, vagy utólagosan készítette az AMD, mindenesetre azokban a 4080 ellenfeleként van már feltüntetve a 7900XT/X
[link]Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Petykemano #58608 üzenetére
de vajon honnan tudjak, hogy a 4080 304mm hosszu lesz ?
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #58608 üzenetére
Architected to achieve 3 GHz
Ez volt az original goal, amihez végül a respin kell? Ha az megvan, akkor lehet a 4090-re lőni? Érdekfeszítő kérdések!
#tarcsad
-
Petykemano
veterán
válasz Yutani #58610 üzenetére
Hát igen, én ezért vagyok csalódott.
Ha ez a cucc (7900XTX néven) elérte volna a 4090-et, akkor egy komolyan vehető mélyütés lett volna az Nvidia számára.
Persze ahogy Abu mondta, a 4080-at így is meggyőzően fogja előzni és ahhoz képest igen versenyképes áron fogja az AMD kínálni. ($1000 vs $1200) Ez így egészen megsüvegelendőnek is tűnhetne.
Ha a 4080 nem lett volna valójában a nevében elődnek számító 3080-hoz képest egy 70%-os áremelés. ÉS ha így nézed, akkor az AMD talán egy kicsit nagyobb versenyképesség (a szokásos +5% teljesÍtmény -5% ár különbségnél nagyobb) felmutatásával de most is beáll a sorba. A burkolt áremelést a nevezéktan csúsztatásával hajtották végre. Sajnos a közönség már megszokta, hogy az Nvidia árat emel, de valószínűleg ha ezek a kártyák 7800XTX és 7800XT néven kerülnek forgalomba $899 és $999 áron akkor abból (a másfélszeres áremelésből) lett volna felhördölés.
Tehát a legjobb, amire lehet számítani az az, hogy az Nvidia leviszi a 4080 árát mondjuk $1000-ra. De ez a legtöbb.És akkor tudni véljük, hogy a respin mondjuk hoz +20% frekvenciát. Nem tudom, mennyi idő lehet, de mondjuk számoljunk 3-4 hónappal, hiszen biztos nem tegnap jöttek rá a hibára. Akkor vajon 3-4 hónap múlva az AMD elindít új kártyasorozatot az új lapkákkal $899 és $999-ért? Dehogy.
A respin lapkákat betolja ezek fölé (pl 7950XT és 7950XTX néven) és többet kér értük.Bár az meglehetősen fura lenne, ha a hibás lapkákat tovább gyártanák. Tehát még el tudnék képzelni valami hasonló megoldást, mint amit az Nvidia szokott csinálni, hogy ugyanazon név alatt több különböző lapkával szerelt terméket is árul a megfelelő képességekre levágva.
Ez alapján lehet, hogy a vágott respin lapka átveszi majd a $999-os 7900XTX helyét. Míg a 7900XT helyét pedig egy Navi32 fogja betölteni. (Vagy lesz egy 7850XTX )Nehéz megmondani, hogy pontosan mi lesz, de az biztosnak tűnik, hogy a gyorsabb respin verziókat ezek fölé és drágábban fogja hozni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
S_x96x_S
őstag
válasz bitblueduck #58605 üzenetére
>> 4080 és 4080 között nem feltételezel sebességkülönbséget,
> azért kíváncsi lennék hány százalék (ezrelék) az aki annyira ért PC-hez,
> .. egyszeri felhasználó ...túl magas labda az AMD marketingeseknek,
Mert az AMD a marketing anyagaiban eleve
mindig a gyengébb "4080" -assal hasonlítaná össze az XT / XTX -et.
És ha erre indít egy erős marketing kampányt ..
akkor
.. egyszeri felhasználó ...
úgy összezavarodik , hogy az nVidia ebből nehezen tudna jól kijönni ..
Mottó: "A verseny jó!"
-
bitblueduck
senior tag
válasz S_x96x_S #58612 üzenetére
továbbra is, az egyszeri felhasználó nem néz AMD merketing anyagokat. jó része azt sem tudja létezik AMD videokari.
nekem speciel a nevezékkel semmi gondom nem lenne, ha az árazás a helyén lenne. 7900XT-t ha $649-699-re áraznák akkor hívhatnák Mézga Gézának is, valószínűleg cserélném a 3060-t rá.An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
S_x96x_S
őstag
phoronx: "AMD Reveals More Details Around The Radeon RX 7900 Series / RDNA3"
ray-tracing:
"
The ray-tracing capabilities are vastly improved over RDNA2. This will be another interesting area for Linux. The RADV Mesa Vulkan driver has been working on RDNA3/GFX11 support but it's not clear yet how good that (unofficial) support will be for launch day. There is also the open-source AMDVLK driver with GPURT that will likely see launch-day support while with the packaged Radeon Software for Linux driver is likely where there will be the best RDNA3 Vulkan ray-tracing support initially. RADV ray-tracing in general has gotten into much better shape recently and then with GPURT there is finally the open-source AMDVLK support."
Mottó: "A verseny jó!"
-
Yutani
nagyúr
válasz Csokissütis #58622 üzenetére
CP2077 eredmény alapján a 7900 XTX ray tracing képessége a 3080 Ti körül lesz, tehát a csúcs Ampere sem lesz verve RT-vel ebben a körben.
#tarcsad
-
Petykemano
veterán
válasz Csokissütis #58622 üzenetére
Tenger alatti tesszelációban is biztos nyerne még mindig az Nvidia.
De lehet, hogy henger-űrtartalomban is.Az Nvidia marketing (ide értve az ingyen dolgozó fanokat) szuperképessége, hogy mesterien művelik a klasszikus autóskártyás játékot.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
S_x96x_S
őstag
válasz Csokissütis #58622 üzenetére
> ha a resident evil-t nézem raytracingel 175 fps a 4090 és 135 az xtx,
mindkettő játszható és valós alternativa.
csak ehhez a játékhoz:
RTX 4090 $1,500 / 175 fps = 8.57 $/fps
RX 7900 XTX $999 / 135 fps = 7.40 $/fps
- az nVidia drágábban adja az fps-t.
- és az nVidiához kell kiegészítő biztosítás - tűzkárra .. + extra poroltó.Mottó: "A verseny jó!"
-
evitiguF
senior tag
válasz S_x96x_S #58625 üzenetére
Mint laikus kérdezem, hogy 4K-n 120fps felett hoz még bármit a dolog?
Értem ez alatt, hogy a mostani megjelenítők 4k@120Hz képesek, v-sync, g-sync, free-sync minden adott.
Vagy ott még folyamatosabbnak tűnik a kép?
Van tényleges hozzáadott értéke? (Látható, érezhető)Ha pl valakit leültetnének egy játék elé, nincs közölve vele, mi fut a gépben, érzi a különbséget 135 és 175 között?
-
Alogonomus
őstag
válasz evitiguF #58626 üzenetére
Annyi haszna mindenképpen van, hogy a 120 fps az egy átlagos értéket jelöl, vagyis valójában mondjuk 80 és 170 fps között hullámzik a pillanatnyi érték, így pedig sokszor egyáltalán nem használja ki a rendelkezésre álló 120 Hz lehetőségeit.
A másik pedig, hogy a reakcióidőre is építő "lövöldözős" játékok esetén állítólag a monitor képességeitől függetlenül is előnyt jelent a minél nagyobb fps érték. -
S_x96x_S
őstag
válasz evitiguF #58626 üzenetére
> Mint laikus kérdezem, hogy 4K-n 120fps felett hoz még bármit a dolog?
ha így kérdezed, akkor neked mint laikusnak valószínűleg nem kell.
( mint ahogy forma1-es autó se kell egy laikusnak )Aki viszont kreativ
vagy fejlesztő .. azok már a következő generáción ..
pl. a "8k&60 fps! (Real-time UE5 + Lumen lighting test)" - adaptálásán dolgoznak.
és nekik kell a craft ...> hogy 4K-n 120fps felett hoz még bármit a dolog?
tartalék nem árt ..
a következő 1-2 évben jelenhet meg olyan játék,
ami ugyanezen a hardveren már csak 4K/40fps.amúgy nehéz kiszámítani a jövőt ..
de ha valaki megengedhet magának "csak játékra"
egy 4090 / RX 7900 XTX -et ..
akkor azt is megengedheti, hogy 2 év múlva megint upgradeljen az aktuális csúcsra.[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
T.Peter
őstag
válasz Alogonomus #58630 üzenetére
Tavaly ota.
Amugy morgyi szerintem az utolso mondatodra reagalt. Az ingadozo fps-sel nincs gond, nem elvarhato, hogy ugyanolyan fps-ed legyen akkor is amikor nem az eget nezed pl.[ Szerkesztve ]
-
Csokissütis
kezdő
válasz S_x96x_S #58625 üzenetére
cyberpunk alatt pedig már csak 20 fps amit ki tud köhögni, ami ugye már rém gyenge a 4090 40hez képest, már a játszhatóság sem valósul meg
gondolom nem csak cyberpunk alatt, és a jövőre nézve pedig végképp gatya, egy 1000 dolláros karitólminden csak viszonyitás kérdése
[ Szerkesztve ]
-
Piszmaty76
aktív tag
válasz Csokissütis #58634 üzenetére
Az anno 580e Ft-os jóval gyengébb 6900XT-m köszöni szépen jól van, határozottan megvalósul még vele is a játszhatóság. Pl. pár száz élvezetes óra moddolt (4K textúrák is! ) Cyberpunk-kal, természetesen a trendi gaytracing nélkül.
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
S_x96x_S
őstag
válasz Csokissütis #58634 üzenetére
> cyberpunk ... 4090 -hez képest,
hát igen, a Cyberpunk 2077 nem az nVidia kártyákat preferálja ..
4K-ban az RX 7090 XTX -- az RTX 4090-hez hasonló eredményt ad. ( 2/3 áron )
https://twitter.com/harukaze5719/status/1588322331134283776és az RTX 4080 -hoz képest pedig jelentősen jobb.
( ami ~ 56.1 FPS )[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
PuMbA
titán
válasz Piszmaty76 #58635 üzenetére
" természetesen a trendi gaytracing nélkül."
[link] Cserébe nézheted a béna megvilágítást, mert az autó tetején keresztülvilágítanak fények ray tracing nélkül Sok pénzért ilyen grafika...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ki ne találjuk már, hogy sugárkövetés kell ahhoz, hogy sötétebb legyen egy autóban. Ezt cirka 15-20 éve is megoldották sugárkövetés nélkül. Ez sokkal inkább annak az eredménye, hogy a CD Projekt RED nem alkalmaz elég képzett programozókat...
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
S_x96x_S
őstag
válasz Hellwhatever #58638 üzenetére
> RX 7090 XTX - Cyberpunk 2077
> majd ha megjelenik és valóban bejönnek a predikciókPont a "Cyberpunk 2077" -ban van a legnagyobb előrelépés 1.7x ..
a többi game ennél kevesebb ..nem véletlen, hogy az AMD (és "Csokissütis" is ) pont ezt a játékot reklámozza.
Mottó: "A verseny jó!"
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Éppenséggel nem nagy a hátrány. Alig lehet észrevenni, ha nem nézed kifejezetten azt, amit az RT ad. De ez tipikus, hiszen az RT-t egyelőre csak effekt szintjén használják, holott ez sokkal több lenne, ha értelmesen be lenne építve a motorokba. Szerencsére már ez sincs messze, és akkor nem ilyen nyomi minőséget fogtok látni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Ezen a képen azért elég feltűnő a különbség. Na meg az SSR minőségét is annyira levették, hogy az is elég feltűnő. Kikapcsoltam az RT-t és az úton a tükröződés egyből nagyon kásás lett.
"Szerencsére már ez sincs messze, és akkor nem ilyen nyomi minőséget fogtok látni."
Várjuk
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amit csak az RT Diffuse Lighting okoz, és ez egy annyira olcsó RT effekt, hogy szinte mindegyik GPU megoldja. Ugye fontos, hogy nem kötelező ám a semmi extrát nem biztosító pszicho módot választani, mivel medium RT szint fölött alig van érzékelhető előny. Sőt, alapvetően az RT-nek van egy olyan hátránya ebben a játékban, hogy olyan felületeket tesz fényessé, amilyeneket nem szabadna. De hát ezt a bugot máig nem sikerült megoldani. Persze nem siettetném őket, mikor is jelent meg a játék? Alig volt még a piacon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Háátt ja....hamarosan jön az RT Overdrive mód, ez lesz valószínűleg érdekesebb
- NVIDIA RTX Direct Illumination (RTXDI) gives each neon sign, street lamp, car headlight, LED billboard, and TV accurate ray-traced lighting and shadows, bathing objects, walls, passing cars, and pedestrians in accurate colored lighting;
- Ray-traced indirect lighting and reflections now bounce multiple times, compared to the previous solution’s single bounce. The result is even more accurate, realistic and immersive global illumination, reflections, and self-reflections
- Ray-traced reflections are now rendered at full resolution, further improving their quality;
Improved, more physically-based lighting removes the need for any other occlusion techniques."[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És ezek egyike sem reagál arra a kritikus problémára, hogy az a kurva sugár csak pár méterig számol. Pedig a valóságban nem csak pár méterig halad a fény. Ez így fingreszelés, és kb. annyi haszna lesz, mint a pszichó módnak. Amíg nem engedik a sugárkövetést tényleg pár méteres távon túl is működni, addig rendkívül limitált lesz az az előny, amit ki lehet hozni belőle.
A multiple bounce is hasztalan addig, amíg nincs API a sugarak csoportosítására. Képi előnye nem lesz, de az L1-L2 cache-t azt szét fogja szemetelni, aztán mindenki néz, hogy miért lassult a normál feldolgozás is. Hát azért, mert nem hasznosítható adatok zúdultak be a cache-be.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Piszmaty76
aktív tag
Nekem pl. a 4K ultrához méltó nagy felbontású textúrák a 16-24 gigás vramok korában, esetleg tisztességes mesh-ek hiánya bármikor fájdalmasabb mint a raytracing-é. Én is vágyok szebb és valósághűbb grafikákára (főleg amióta láttam pár UE5 demót) raytracing-gel és egyéb anyámtyúkjával, de ahhoz szerintem lehet várni egy pár VGA generációt.
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
PuMbA
titán
Ezt a pár métert hogy kell értelmezni? A víz RT tükröződésen látom a távoli felhőkarcolókat is, ami nem pár méter és a kocsim hátsó üvegén is tükröződik a mögöttem lévő felhőkarcoló magasabb része.
Piszmaty76: Ja értem. Nekem FullHD monitoron nincs gond a textúrákkal, a helytelen fényhatások viszont nagyon feltűnőek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs