- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Raspberry Pi
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
paprobert
senior tag
Nekem van egy ötletem hogy hogyan lehet a felemás, negatív össznépi hangulatot a helyére billenteni:
7900XTX - $599
7900XT - $499Hát így. És máris rajongó vagyok, ahogy szerintem azok lennének mások is.
De a cégek valahogy mindig elfelejtik, hogy meg kellene nyomni azt a fránya perf/$ hányadost.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
GeryFlash
veterán
-
Petykemano
veterán
35-45%
Azon gondolkodom, hogy vajon a Navi21 N6 portjával, illetve hasonló mértékű bővítéssel mennyivel jártak volna jobban?
Az N6 elvileg +15-18% tranzisztorsűrűséget kínál. 2%-kal magasabb frekvenciát, amit figyelmen kívül is hagyhatunk és 10%-kal kisebb fogyasztást. Gondolom, mivel az N6 már EUV-t használ, ezért pontosabb, precízebb és ez nem csak a hibás tranzisztorok számát csökkenti, hanem az éleket is simítja, ami csökkentheti a szivárgást.
A Navi21 520mm2.
Ebből 140mm2 a GDDR6 és az infinity cache.
egy shader engine blokk kb 70mm2. (ebben tehát nincs benne a központi részt és az L2$)
Többféle bővítés lehetséges.1) 20%-kal megnöveljük a shaderek számát, mint az N31-ben
Ez ~580mm2-t jelentene N7-en, ~500mm2-t N6-on
De persze nyilván kibillentené a balanszból.
És nyilván érezhető hatása csak magasabb felbontás esetén lenne
A +20% shader és a -10% fogyasztás mellett talán még TDP limitet se kellene emelni, de 350W-ból nem kizárt, hogy kijönne még 5% frekvencia emelés is.
10-15%-os teljesítménynövekedés - 4K - szerintem valószínűsíthető és elég olcsón gyártható2) 25%-kal megnövelünk mindent, a memória alrendszeren kívül, vagyis +1 SE a hozzátartozó L2$ résszel és mindennel együtt.
Ez ~615mm2 lenne N7-en, 522mm2 N6-on.
Itt már csak a sávszélesség balanszból billenne ki, amit viszont gyorsabb VRAM-mal lehet, hogy lehetne kellően kompenzálni.
a TDP-t nyilván emelni kell 350W-ra, de talán kijönne belőle 15-20% többlet.3) 25%-kal növelünk mindent.
Így N6-on 552mm2 jönne ki. Ez még mindig bőven gyártható.
A balansz megmarad, de attól lehet gyorsabb ramot használni
a TDP-t nyilván emelni kell 350W-ra, és ha 30-50Mhz-cel vissza is kell fogni, 20+% többlet talán úgy is kijönne belőle. (Persze értelemszerűen csak magasabb felbontáson)Szóval ehhez az opcióhoz képest a hasonló összméretű, de az N5 ára és a chiplet miatt nehezen és drágán gyártható N31 mennyivel tűnik jobb választásnak?
De van egy másik kérdés is.
Tegyük fel, hogy a fenti opciókkal nem a teljesítmény maximalizálására, hanem a fogyasztás csökkentésére optimalizálunk. Tudjuk jól, hogy az utolsó néhányszáz Mhz adja a fogyasztás felét. 1-200Mhz elengedésével a fogyasztás akár harmadát is megnyerhetjük. [link]Jön majd az N32. Egyszer.
Két lehetőség van. Az N31 valóban hardware hibás és majd az N32 ketyegni fog 200-250W-on 3.5Ghz-en, mert megjavítják. Ez ugye azt jelentené, hogy a vágatlan N32 erősen karcolgatni fogja a 7900XT-t. (Emlékezzünk a Tongára, amit legyártottak 384bit memóriavezérlővel, de végül csak 256bitet használtak, különben túl erős lett volna)A másik lehetőség az, hogy elengedjük az "N31 hardware hiba miatt nem éri el a megcélzott frekvenciát" narratívát, és nem ringatjuk magunkat abba az álomba, hogy majd az N32 ezt "javítja", hanem az van, amit látunk. Ebben az esetben az N32 csúcsteljesítménye valahol oda érkezhet, ahol most a Navi21 (6900XT) van.
Ebben az esetben vajon a 200+150mm2-es N32-t érdemes-e tényleg legyártani egy a fent részletezett Navi21 N6 port variációk közül valamelyik helyett? Abu szerint annak a 200mm2-es N5-ös lapkának az ára annyi, mintha 1400mm2-t gyártanának N6-on. Tehát 1db N32 gyártási árából 3db N6-on gyártott (250W TDP-s) N21 port kijönne.Sem teljesítményben, sem fogyasztásban és a 7900XT/X árából ítélve láthatjuk, hogy az N32 árban sem hoz formabontót. Nem azt látjuk egyelőre, hogy a 6900XT teljesítményét lehozza majd a 6700-6800 árszintjére, hanem nagyonis úgy tűnik, hogy az N32-ből készülő termék a Navi21 csúcs teljesítményszintjét (6900XT-6950XT) a Navi21 árában ($700-750) fogja tartani.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
S_x96x_S
őstag
Ha munkára kell és nem létszükséglet a CUDA, akkor a SPECviewperf -es tesztekben
azért a 7900XTX sokkal jobb az RTX 4090- nél is (átlagban) +25% -al
( Solidworks, Siemens NX (snx-02), CATIA (catia-06), .. )
( via notebookcheck -es teszt )"AMD cards have traditionally offered more performance in SPECviewperf tests compared to Nvidia's consumer offerings. The new RDNA 3 graphics cards take things a notch higher, by leaving behind even the driver-optimized Nvidia RTX A6000 and Titan RTX cards, and definitely the newer Ada GPUs."
------
Amúgy valaki látott már olyan tesztet, amikor
i9-13900K és a R9 7950X -el is teszteltek?Kiváncsi lennék, hogy az AMD a GPU drivereit multi-arch ra fordítja-e vagyis
kihasználja -e az AVX-512 -öt. ( mert ha nem, akkor kéne ..)Mottó: "A verseny jó!"
-
imi123
őstag
IPON:
7900XTX-720000.HUF
7900XT-572000.HufÚgy érzem ezt a szériát kihagyom.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Raymond
félisten
Az olcso kartyak kozul szerintem ez most az ar/ertek bajnok:
10GB Sapphire Pulse Radeon RX 6700 Gaming OC - 369EUR
A 6650XT/6600XT nem olcsobb a 6700XT/6750XT pedig sokkal dragabb (439+).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Busterftw
veterán
válasz Petykemano #59162 üzenetére
Ami nagyon furcsa, mert ugye az RDNA/CDNA pontosan ezért lett szétválasztva.
-
Petykemano
veterán
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #59158 üzenetére
Szerintem nagyon elkapkodod az N31-es kártyák temetését.
A tesztek alapján egyértelműen látszik, hogy a kártyák adott játékban vagy "rendben" működnek, vagy egyenesen szembemennek a logikával. Több esetben például a QHD felbontáshoz képest UHD felbontáson jobban teljesítenek a 4080/4090-hez képest. Ez szinte biztosan driver eredetű probléma, nem hardveres gond. Több esetben a tesztelők is kihangsúlyozták, hogy egyértelműen szoftveres hiba áll egy jelenség mögött, és nem szabad az eredményt komolyan venni.
Sok tesztelő panaszkodott például a kártyák hiányzó tuningtartalékáról, közben viszont érkezett hír 400 wattból elért 3,5/3,7 GHz-es levegős tuningról is, ami 40+% tuning.Az AMD fő hibája a teszthez biztosított béta-driverek optimalizálatlansága volt. Amelyik esetekben nem ütközött gondba a driver, azokra a PCWorld végkövetkeztetése volt igaz, a problémás esetekre pedig a belengetett 70% gyorsulást és 50% energiaspórolást hiányoló végkövetkeztetések.
Az AMD szoftvermérnökei előtt kemény év végi időszak áll, mert egyértelműen van mit csiszolni a driveren, hogy jövő év elején már kedvezőbb képet mutassanak a tesztek. -
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #59168 üzenetére
Nézd abban igazad van, hogy többször előfordult már, hogy az AMD kiadott egy hardvert, ami csalódást eredményezett, majd Abu mondta, hogy "nyugi, srácok, EZ volt a terv! Majd az éves nagy driverfrissítéssel jön a nagy javítás és azzal majd az AMD újraméreti a kártyákat és akkor majd leesik az állatok" és aztán persze volt éves nagy driverfrissítés és javítgattak itt-ott 5-15%-ot, de az áll-leesés elmaradt és összességében a benyomás nem változott.
Szerintem pontosan ugyanaz fog történni, mint a Vega esetén történt. Nem érdemes várni az NGG-re és a többire. (Abu 1-2 hónapon belül biztos mond majd pár dolgot, ami ha úgy készülnének a játékok, akkor a N31 verné a 4090-et is. És erre van is példa.)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Sonja
veterán
"Biggest RDNA3 problem is after adding SIMD32, almost no supporting measures for registers. The 2 FMA in Wave32's VOPD format can only use 1 source operand register + 1 shared immediate value. Situation is similar under Wave64, peak performance is only 5/6 of theoretical value."
[ Szerkesztve ]
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #59169 üzenetére
Az egyértelmű, hogy legkésőbb január végéig ki kell adniuk egy javított drivert, amivel a kártyák jelentőset (akár 20% is) erősödnek, mert a jelenlegi kb 30% perf/$ előny nagy része az árazásból származik, és az valószínűleg nem lesz elég kompenzálni az erősebb Nvidia mindshare és RT együttes hatását. A tavaszi éves nagy driverfrissítés előtt meg kell oldani ezt a gondot, ha a market share javítása érdekében erős eladásokat szeretne realizálni az AMD.
Na persze amennyiben általános lesz majd a custom kártyáknál az a 400 wattból 3,5/3,7 GHz, az is egy új helyzetet teremthet... -
Busterftw
veterán
válasz Petykemano #59169 üzenetére
Én is ettől félek, ugye nem ez lenne az első eset, hogy az év végi csoda driver volt várva, aztán ehelyett hónapokig +15 átlag known issue volt görgetve.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #59126 üzenetére
Nálunk leginkább a Hitman 3-ban jött ki. Ott látszik, hogy Full HD-ben beleesik sok hardver a motor limitjébe, ami RT nélkül 290 fps körüli, míg RT-vel 190 fps környékén van. De 1440p-ben látszik, hogy a még mindig limites 69x0-en és 4080-on az új sorozat túlmegy. A másik, ahol ez látszik az a Horizon, bár ott kevésbé erős a limit, de 1080p-ben és 1440p-ben jelen van, amitől az RDNA 3 mentesül.
Elméletben a legjobb példa az új CoD MW2 és Warzone 2.0, mert ott tipikusan az a scenario van, amire konkrétan ezt a hardveres hátteret tervezte az AMD. A CoD-osok nagyon panaszkodtak a GPU-gyártóknak még a nyáron, hogy agyonoptimalizálták a motort ExecuteIndirenttel, de így sem tudtak kilépni a CPU-limitből. Az RDNA 3 pedig pont arra van tervezve, hogy ilyenkor léptesse ki a rendszert belőle. De nem láttam még erről tesztet, csak megjegyeztem, hogy ha valahol nagyon látványosan működnie kell, akkor az ez a játék. Ebben a címben nagyon-nagyon sok ismétlődő parancsköteg van, amiket szépen fel lehet venni az erre való pufferbe, és amikor látja a driver a parancslistában ugyanazt, akkor kidobja onnan, majd szól a hardveren belül az MDIA-nak, hogy a GPU-ban letárolt adatot töltse be újra. A többi hardver azért bukik ezen, mert nem tudja hol tárolni az előre felvett parancsokat, egyszerűen minden frame során újra meg kell csinálni. Az RDNA 3 addig csak töltöget, amíg a parancsok ismétlődnek. Tehát az első feldolgozás után minden további ismétlés ingyenes a CPU oldalán.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Szeszkazán #59178 üzenetére
Akkor volt teszt belőle. Igen. Az olyan vegyeslimites scenarióban, ahol ennyire erős az ExecuteIndirent használata, ott ez az új MDIA hardver aranyat ér, mert amúgy nagyon korlátozná az egyes frame-eket a CPU, és az az átlagot visszahúzná, még úgy is, hogy a frame-ek egy része GPU-limites.
És ez amúgy azoknak is instant nyereség, akik nem 13900K vagy 5800X3D mellé veszik a VGA-t, hanem középkategóriás CPU-hoz. Ott is skálázódik az MDIA által a Radeon, mert a parancsok hardveres visszajátszásával nincs meg az az erősebb CPU többletterhelés, ami meg a többi VGA-val limitálná a feldolgozást. Tipikusan erre a scenárióra van építve a rendszer, hogy a CPU-limit később üssön be.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A régebbi Radeonok a jobb DirectX 12-es driver miatt verik el benne a régebbi GeForce-okat. Abban a szituációban, amiben a CoD van, az számít, hogy mekkora a meghajtó többletterhelése, és a GeForce drivernek viszonylag sok, míg a Radeon drivernek viszonylag kevés. Az RDNA 3 ezen annyiban javít, hogy bizonyos parancsokra már nincs is a drivernek többletterhelése, tehát még többet tud ebből a koncepcióból kihozni. Ezért tud ennyire nagyon elhúzni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Albus_D
aktív tag
válasz Alogonomus #59172 üzenetére
Hol látsz 30% perf/$ előnyt? És ne az msrp árakkal, mármint úgy hogy 7900XT/XTX esetében az msrp árat, 4080 esetében meg a piaci árat nézd, ha meg bírod állni.
A 20%-os erősödést driverből pedig még te sem gondolhatod komolyan....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az MDIA hardverspecifikus, hiszen az az RDNA 2-ben nincs benne. Így az RDNA 2 nem tud ennek az előnyeiből hasznosítani semmit, csak abból, hogy az AMD DirectX 12-es driverének a többletterhelése alacsony. Az RDNA 3 mindkettő képességből hasznot tud húzni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
-
evitiguF
senior tag
Szóval az átlag lenne a mérvadó?
A 80 éves nagypapának van egy 2 éves unokája, átlagban 41 évesek, de gyereket csinálni egyik sem tud, na ez az átlag.Egyébként témánál maradva, van 5 játék, ami hasonló értékeket produkál, (most tényleges értékektől elvonatkoztatva) és van egy hatodik, ami viszont az előző 5höz képest kiugró értéket mutat. Amíg az 5-t vizsgáljuk, mondhatjuk, hogy az átlag tényleg átlagosan vonatkoztatható mindegyik mérésre, viszont a 6-at is belevéve az előző 5 eredménye is torzul, vagy jobban, vagy rosszabban fogja feltüntetni.
-
Televan74
nagyúr
Már van külön a 7900 -as kártyákhoz készült driver. Most akkor ez általános lesz, hogy külön driver jön a RDNA3 -as kártyákhoz? Vagy ez csak egy kivételes dolog, a termékre szabott hibajavításra?
[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
PuMbA
titán
válasz Pakmara #59191 üzenetére
Biztosan nem Hitman 3, Forza 5, Control vagy Dying Light 2 Ezek vannak benne a Digital Foundry tesztben, ahol nem éri el az 50%-ot a perf/W javulás. Én több népszerű multiplayer címre tippelek a kegyetlen jó COD:MW2 eredmények alapján és amiért a leleplezéskor is online játékokkal példálóztak. Szóval Valorant, League of Legends stb. Itt egyébként pont nem annyira fontos a fogyasztás, mert bármilyen mai kártya félgőzzel kitolja ezeket alig fogyasztva.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Pakmara #59191 üzenetére
A referencia az RDNA 2 első VGA-ja volt a 6900 XT, és ehhez volt mérve az RDNA 3 első VGA-ja a 7900 XTX. A játékok azok a címek voltak, amelyek a tesztekben szerepelnek, Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Forza Horizon 5, Ubisoft játékok, EA játékok, stb. A népszerűbbek vegyesen. A beállítás meg 4K full volt.
A fogyasztás pedig úgy van meghatározva, hogy per játék alapon, tehát az is specifikusan le van mérve.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Review guide-ban. Ha publikussá teszik, akkor el lehet olvasni. Én nem tehetem azzá. Viszont valóban megvannak az eredmények, ha ugyanazokat a beállításokat futtatod, akkor ugyanazt kapod ugyanazon a konfigon.
Mivel ezek üzletileg is lényeges kijelentések, így nyilván megvan az alapja az egésznek, hiszen ha nem lenne, akkor az AMD-t beperelhetnék a részvényesek.
De egyébként ha egy programra vetíted le, akkor tudok olyan programot és beállítást, amiben kihozok neked 80%-os perf/watt javulást is. Elég kihasználni azt, hogy az RNDA 2-nek kétharmadnyi regiszterterülete van, és belefuttatni a dizájnt egy kihasználtságlimitbe, ami az RDNA 3-at a több regisztere miatt nem fogja érinteni. Nehogy azt hidd, hogy ez annyira nehéz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Én nem hiszem hogy ez nehéz. Csak úgy általában értelmezni ezt hazugság.
34 játék átlagában ezt kihozni, hogy azonos fogyasztással 50% kal gyorsabb legyen .. még 10 általában tesztelt és használt játék átlagában sem láttam hasonlót. Pár játék van,de ahhoz össze kellett szedniük 34 olyan játékot az elmúlt 10 évből amiből ezt ki tudják hozni, ami megint csak erős bullshit.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
válasz Albus_D #59198 üzenetére
Szerintem előbb-utóbb publikus lesz. bár nem vagyok részvényes, de azt gondolom, hogy akik ezeket nézik, azok nézik, hogy az ilyen vállalások teljesülnek-e. Egy cég vezetése pont úgy hazudhat a tulajdonosoknak a cég állapotával kapcsolatban a saját hatalmának megőrzése érdekében, ahogy a politikusok a szavazóknak (És még csak azt se mondanám, hogy a részvényesnek több köze, beleszólása, "stake"-je lenne a cég működésébe, állapotába, mint a szavazónak az államéba)
Előbb-utóbb kiváncsiskodni fognak. Akinek a pénze benne van az AMD-ben, azt nem csak az érdekli, hogy most akkor milyen videokártyát fog vásárolni, hanem az is, hogy a cégvezetés igazat mondott-e és meglesznek a tervezett eladások, vagy nem. Utóbbi esetben neki profitvesztesége lehet, nem is beszélve a hangulati részvényárfolyam ingadozásról.
De teljesen egyetértek azzal, hogy nem véletlenül nem publikus még.
Valószínűleg megvannak a számok, cherry picked szcenáriókban, amit ha picit megkapargatsz, akkor arról ki fog derülni, hogy mese habbal. Pánik.Ezért a publikálással szerintem mindenképpen meg kell várni, hogy a következő 1-2 héten milyen hibákat találnak, amiket ha driverből sikerül javítani, akkor újrakalkulálva már jobb képet fest az 50%-os vállalással összevetve.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Suzuki topik
- Energiaital topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Motoros topic
- Diablo IV
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs