- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- iPad topik
- Asztrofotózás
- Androidos tablet topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen monitort vegyek?
- Gépösszerakó topik kezdőknek
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
Konnektorból egy egyszerű Legrand Green Up szerintem "megteszi", az nem is számít komoly beruházásnak (bruttó 25 körül van az ára), cserében nyugodtabb szívvel rá lehet bízni akár azt a 10 amperes töltést.
Nyilván a vezetékeket és a rendszert mindenképp jó, ha átnézi egy szakember, minden esetben!
-
Mauzes
őstag
Köszi mindenkinek a válaszokat. Ettől féltem én is, hogy még ha magát az autó használatot jól meg is fontolom és túlteszem magam a hátrányokon, akkor is bejöhet a képletbe egy olyan negatív meglepetés, hogy nem fog működni otthon a töltés rendesen.
Ez amúgy egy második autó lenne főleg városi használatra, tehát a használattal szerintem nem is lenne gond, de ezzel együtt ha 3 hátrányt sikerülne összegyűjteni:
- még támogatással is drága, ennyi pénzért nagyon jó és sokféle benzinest lehet venni
- a töltési igény az otthoni hálózattól függetlenül is jár azért kényelmetlenséggel (hosszabb utakon tervezést igényel, hosszabb megállókat, utazások előtt is figyelni kell, mennyire van töltve, stb stb)
- és akkor ha bejönne a harmadik, hogy még felújításokat is kellene végeznem otthon, amit marhára nem akarok egy olyan bérelt házban, ahol még 1 évig lakom,
akkor már lehet inkább elngedem az egészet és veszek ilyen szempontból gondtalan újszerű benzines autót (persze ez meg más gondokkal/gondozással jár, de azt legalább már megszoktam és bőven fussa rá a vételár előny miatt).Persze nyilván egy konnektor csere nincs ellenemre, de ha kiderülne, hogy vezetékezés, vésés, anyámkínja kell (és simán el tudom képzelni), annyit már egyáltalán nem biztos, hogy megér nekem egy második szaladgálós autó, ami eleve drága.
WiZARD: azt hogy érted, hogy van-e elég áram?
-
WiZARD
addikt
Mennyi áram megy be a házba (mekkora kismegszakító van a villanyóra alatt? rá van írva), mennyit használtok?
Mert ha kevés, akkor egy 10A töltés mellett nem sok marad a háztartás egyéb fogyasztóinak (sütő, főzőlap, vasaló, bojler, klíma, mosógép, stb)-ennyi pénzért nagyon jó ez az autó is, mivel jobb egy füstös?
-második autóval is ennyit jártok hosszú útra? Milyen hosszú az, és milyen gyakran? Változó cél, vagy mindig ugyanoda?
-egy megfelelő konnektor kiépítése szerintem kb 2-4 tank dínódzsúsz árából megvan, a konkrét helyszíntől függően... (áram-védőkapcsoló+kismegszakító, kábel, konnektor)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
biker
nagyúr
1: igen, a gyári töltő 10A-es lesz, amit vehetsz konnektorosat az max 16A
2: így marha lassan, 2,3kW óránként, mondjuk 20-30 óra a 0-100% töltés
3: minden kompatibilis, ami Type2 az jó lesz
4: nincs Level1 csak usában, Level2 és 3 van EU-ban
5: szerintem amit keresel, az a terhelés megosztós töltő, ami méri az össz bejövő áramot, és annyi töltést enged az autónak, amivel nem léped túl a beállított max értéket. 3-4 ilyen töltőt is forgalmazunk. amióta aranyáron megy a szabványosítás és a bővítás, szinte csak ilyet vesznek az emberek.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
WiZARD
addikt
Mondjuk ha jól sejtem az EX30hoz nem jár a 230V/10A "otthoni" töltő, a konfigurátortban 171ezerért lehet bekattintani.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
madgie
titán
Nem a kitet nézed? Én a sima dugaljt mondtam, ÁVK nélkül.
-
Mauzes
őstag
Jó kérdés a hálózat, ezeknek utána kell néznem. Műszakilag nagyon laikus vagyok, illetve bérelt ház.
mivel jobb egy füstös? - nem azt mondom, hogy jobb, de mondjuk 4 millióval olcsóbban tudok venni egy 2-3 éves fullos Mazda 6-ost, mint állami támogatással egy jóval kisebb és a "minimalista" belsőtér miatt kevésbé praktikus crossovert. Pro és kontra persze, illetve az egyik használt és a másik meg új, de szerintem van mit megfontolni.
-második autóval is ennyit jártok hosszú útra? Jellemzően nem, tehát 90%-ban nem is szempont. De ez a második családi autó mellett nekem a céges autóm is lenne, így 10%-ban mégis csak lenne olyan eset, amikor vidékre kell menni vagy munkatársakkal utazunk, hogy a töltés okoz némi kényelmetlenséget (szubjektív, hogy ez most sok vagy kevés)
- Milyen hosszú az, és milyen gyakran? Ritkán, kb. a fentebb írt módon, de olyankor azért van hátránya az elektromosnak. Pl. szoktunk járni haverokkal is síelni, a méret és a hatótáv miatt valószínűleg nem tudnánk az én autómmal menni. Vagy meglátogatni a Szabolcs megyében élő szüleimet, az mindig teljes előzetes feltöltést igényelne (ami otthon 20-30 óra), stb stb.WiZARD: igen, a Volvo nem ad otthoni kábelt hálistennek, csak a nyilvános töltőhöz valót...
biker: + egy mobil töltő - mobil töltő alatt mit értünk?
Ja és az szempont még, hogy szerintem az otthoni töltőkábelt nem annyira lehet kiváltani egy fali töltővel. Hiszen ha bárhová elmegyek az autóval (szüleimhez, apósomékhoz, vendégségbe, stb), akkor ott is jó lenne, ha képes lennék tölteni az autót.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
A sima konnektor nem biztos hogy nagyon fogja szeretni, ha 12A terheléssel 20 órán át megy.... praktikusan le fog olvadni....( rosszabb esetben füstjeleket ad, vagy ki is gyullad)
Az i3 töltőjén(EVSE) beállíthatő töltőáramok: 6A - 8A - 10A- 12A
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
Nem kell azért ennyire drasztikusnak lenni - de persze jobb félni mint..., egy rakás autónál 8-10-12A-es töltő van, első kettőnek azért egy normális vezetékezéssel és aljzattal is mennie kell. Tapasztalat... persze nem árt néha nézni, hogy van e nyoma az aljzatban a terhelésnek. Mondjuk ha egy 25-30e Ft-os aljzat nem fér bele + egy dedikált nyomvonal, akkor a fene megette az egészet.
-
biker
nagyúr
havi 6-8 mobil töltőt javítunk, nem egyet dugvilla olvadás miatt. Biztosan mondhatom, kétféle mobil töltő van: amelyik elolvadt, és amelyik el fog olvadni. ha egyik sem, akkor beázik, IPvégtelen esetén is.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
mghltm
addikt
válasz FIREBLADE78 #9365 üzenetére
sajnos nem, elirtak az arat: 20-ert van es sikerese palyazattal lehet 16 ( az alap sr rwd )
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
cOxeR
Ármester
Nekem a 10A-es töltöm vígan megy/ment sose volt vele gondom, igaz normál aljzatot dobtam ki alóla 2 db-ot, kb évente 1-et - megelőzés célból (most már 3 fázisú töltöm van)
Mondjuk amennyi szar noname mobil töltő van nem csodálkozom ezen a számon se egyáltalán…
Beázás na ja… sokan nem foglalkoznak ezzel, én spec esőbe biztos nem töltenék, csak ha nagyon muszály, mármint úgy, hogy a töltő van esőnek kitéve. -
titán
Én egy 13A-es Tesla töltőt használok 3 éve (előtte 2 évig Chevy Volt és Nissan Leaf töltőket ugyanúgy táplálva) egy kertbe leszúrt kültéri hosszabbító dupla Schuko aljzatából. A hosszabbítót pedig 5 éve folyamatosan ugyanabban az aljzatban tartom bedugva a garázsban. Minden gond nélkül.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
"Mondjuk amennyi szar noname mobil töltő van nem csodálkozom ezen a számon se egyáltalán…"
Haha, amit javítunk, az mind a gyári töltő! a szürke dobozos sárga kábeles bmw a favorit, a fekete dobozos sárga kábeles bmw a második, utána jönnek a VW csoportos szarok, meg a renault csoportos nagy hosszú fekete.
Kínai akkor jön, mikor felhőszakadásban kint maradt és víz alá került, az is inkább az aliexpresses olcsófosch, a minőségi kínai 16A sose jön vissza. de nem is 34eFt alin, hanem hozatjuk jó forrásból 2 év gyártói garival, tucatszám.tesla meg egy járt 5 év alatt nálunk, azt se lehetett szétszedni mert ki volt öntve
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
két BMW töltő... a héten csak ennyi jött. (tudom, nem bmw gyártja, de ők rendelik a gyártótól)
A fekete össze van ragasztva, nem szétszedhető (ezt adták érdekes nem bmw-hez is olykor), beázott, és folyik ki belőle a víz, két fél összeragasztva, nulla csavar, kuka
A másik relé a szürke dobozos sárga kébeles szarból van, szerencsére rendesek a bmw-nél, mert nem kettő, hanem 3 csúszósaru van egy vezetéken, bejön a betáp, csúszósaru, innen 10cm vezeték ami csúszósarun megy a relére, innen csúszósarun a kimenet. Valahol mindig elolvad. A relé szinte sehol nem kapható, mert egyedileg erre a célra gyártja a hongfa, kétoldali lábkivezetéssel, mert kell a feedback szál. fizikailag a -4 végű jó lenne, a töltő nem megy vele mert az NC láb feedback a hátoldalon nincs benne. Csehországban készülnek a töltők, onnan kell levadászni ezt, vagy kartonban kínából. miért is tennének kommersz relét bele? ugye? Ebből a reléből olyan 50db ment el eddig, ha nem itt ég el a csúszósaru, az gáz, mert a másik végén a panelbe van forrasztva az apa tüske, ha ott melegszik, szénné ég a pcb és kuka
ezek miatt mondtam hogy a Heidelberg töltő NE vedd meg, és nem vállaltuk a forgalmazását, a moon is azt hiszem ilyen, a bemenet weidmuller sorkapocs, a kimenet meg csúszósaru és az nem 10A-es hanem 16A
azt mondták, az a csatlakozó 16A-es. én mondtam, 10A-től rommá ég, ha órákat megy, azt mondták hülye vagyok. Tessék, 10A megy a mobil töltőn, és égnek mint a reichstagElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Ez a bónusz, BMW upgrade! Rájöttek, a relépanel hibás ötlet, és ez a 2.0 kivitel
Szerintetek mióta engedélyezet az ilyen jellegű vezeték rátaknyolás a relé lábára? az öntőforma új, új relé, még mindig megszakítják a PE-t is valamiért
kézzel forrasztgatott vezetékek, és a másik oldalon továbbra is a csúszósaru
bezzeg a hülye kínai, M5 csavar rugós alátéttel. milyen hülyék mi?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
Pedig mennyi ilyen sárga kábeles megy a fórumokon 65-70e Ft-ért… nekem ez a verzió van, ezzel nem volt bajom. [kép]
Mondjuk kültéri kötést ha valaki tartós dolgot akar, akkor azt kiönti… nem véletlenül van a sok zselés csatlakozó, csak utána ha bontani kell… inkább jön a kuka.Az a “vicc” ezek a hibák amiket mutatsz nem is igazán pénz kérdés dolog pusztán tervezési gond. Naiv felhasználó meg semennyire nincs képben, nem lát bele, megbízik a gyártóba.
-
biker
nagyúr
persze, csak mondtam. A relé fejjel lefele, a nagy csúszósarus lábával be van forrasztva, az isten se forrasztja ki akkora labdával. szétég minden mire kiszeded mint a tesla töltő ami ki van öntve
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Andras6800
senior tag
Arról amúgy van valami stattisztikátok, hogy mennyi az előfordulási arány? Oké, hogy BMW EVSE-vel találkoztok minden nap, de jelenleg az I3 az egyik top EV ami megy. Másik TESLA.. éppen ezért ott alacsony az előfordulás érzésre. Többi gyártói csoda majd most kezd felpörögni.
Félreértés ne essék, nem védeni akarom a BMW-t! Csak komolyan érdekel, hogy egy ilyen EVSE-nek mekkora a halálozási aránya. Illetve tanultak-e ebből az újabb generációkra.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #9378 üzenetére
mind ugyanolyan számban döglik, ami gyári töltő
Kivétel tesla gyári töltője, és a kínai jó minőségű gyártók termékei.
Az alis olcsó vackok ugyanolyanok mint a 180-200ezres gyári töltők. ampera töltők és renault töltők tömegével, fiat500 is sok jön, meg a bmw-vw konszernes töltők. Sajnos már jönnek a hyundai töltők is, és az sem szétszedhető, össze van ultrahanggal hegesztve a két fele.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
"Vagy meglátogatni a Szabolcs megyében élő szüleimet, az mindig teljes előzetes feltöltést igényelne (ami otthon 20-30 óra), stb stb."
Túlbonyolítod a kérdést. Ilyen esetben ráállsz egy rendes nyilvános töltőre, és 20 perc aalatt feltöltötd. Ezért kérdezték a többiek, hogy milyen gyakran mész nagy távokat. Ha csak néha, akkor nem érdemes beáldozni az EV előnyeit csak azért, mert pár alkalommal érdemesebb lehet nyilvános töltőt használni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #9378 üzenetére
2 éve konnektorosról használju az autót, napi szinten töltünk, még nem olvadt le a gyári töltője. (márciusig remélem nem is fog, akkor lesz cserés a kocsi)
Jut eszembe, ki, mit venne most, ha most venne EV-t? Olyan 15-17M-ig szánok rá... 2 éves körüli valamit vennék, de ahogy nézem, eléggé nem tudom mi lesz ebből, mert siralmas a kínálat.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Balázzs
senior tag
-
Vesa
veterán
válasz Balázzs #9383 üzenetére
Alapvetően aggloból rohangálni, ahogy eddig, de most szeretnék valami olyat, amivel el lehet menni mondjuk Genoa-ig vagy messzebb is úgy, hogy nem 200km-t tudok megtenni egyszerre. De ahogy nézem, ilyet nem fogok kapni ennyi pénzért. 50 vagy 55-ös e-tront akartam eredetileg ami befér a keretbe, de számos teszt megtekintése után arra jutottam, hogy bár tökéletes lenne mint autó, a hatótávval és a fogyasztással problémák vannak, főleg autópályán a mérete/formája miatt (a nagyobb pakkosok és a ráncfelvarrott verzió pedig még drágák). Illetve -hacsak nem férek bele a támogatott megoldásba-, nem vennék újat a brutál értékvesztés miatt. Tehát valami 2-3 éves körülit keresek.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Ha mindenáron használt kell akkor marad az M3 Perf vagy MY LR.
Azok 200km-nél többet is tudnak, de attól még nem leszel ott sokkal gyorsabban...Egy Bp-Genoa távon pont elhanyagolható a különbség, és még egy első generációs 55ös e-tronnal se zavaróan lassabb... (mondjuk az 55 az a nagyobb akkus)
Az 50es az már inkább gáz. Hetente zavarna, évente 2x kibírnám.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #9388 üzenetére
A felét lehagytad.
"Olyan 15-17M-ig szánok rá... "Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Shadowbull #9391 üzenetére
40 lószar hatótávja van.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
cOxeR
Ármester
Amúgy igen, most sokan ebbe vannak, mert a Highland annyit megy el mint a korábbi LR, igazából az új változat árazással meglehetősen lefele értékelődnek a korábbi modellek, de még a piac nem követte ezt le, várhatóan fogja. 16M-ért van performance 40-60e km-el, kérdés mi a fontos... azért összeszerelésben futóműben van fejlődés meglehetősen sok.
-
-
Mauzes
őstag
Szerintem nem bonyolítom túl. Én nem azt mondtam, hogy ez a fő szempont és vállalhatatlan a töltés. Nyilván én is látom az EV előnyeit, egyébként nem gondolkodnék most rajta, de azért egyértelmű hátrányai is vannak.
Én azt próbáltam mondani, hogy ha adott user számára elég sok objektív hátrány adódik, akkor már nem biztos, hogy megéri - elsősorban ár/érték arányban, mivel jó sokat kell fizetned azért, hogy az előnyök mellett azért hátrányokat is begyűjts (és én most ezeket a potenciális hátrányokat próbálom felmérni - elsősorban az otthoni töltés lehetséges buktatóiról érdeklődtem).
De a példádra visszatérve, szerintem nem igazán valid, amit írsz. Ez az utazás 590 km oda-vissza.
- Belsőégésűvel ez úgy néz ki egy autós számára, hogy elindulásnál teletankolja konkrétan 5 perc alatt fizetéssel együtt, és ha akarja, akkor egyetlen megállás nélkül végig tudja tolni oda-vissza.
- Elektromossal ez nagyon más. És egyénenként is eltérő, mivel nem mindegy, milyen autó, mekkora akksija van, milyen töltést tud, milyen töltőn töltesz, milyen hideg van, stb. De mondjuk vegyünk egy áltagos kapacitást, ahol 40 kWh-t tudsz elhasználni egyszerre, autópálya tempó, hideg idő, és egy ilyen körülmények között egyáltalán nem rossz 20 kWh/100 km fogyasztást.
Tehát egy ilyen út előtt jó esetben otthon teljesen fel kell töltened magadnak, ami lehet akár 1 nap is, ha nincs gyorstöltőd. Aztán odafelé mindenképp meg kell állni, és 200 km visszatöltése (hidegben) nagyon nem 20 perc DC-n sem. Inkább olyan 50 perc. Persze ez is autó függő, de még egy Ioniq 5 is képes mindössze ~50 kwh-val tölteni Ionity-ről a hideg miatt, pedig az az átlagtól fejlettebb akkutechnológiás autó. Aztán visszafelé megint meg kell állni visszatölteni 200 km-t. Majd az út végén megint lemerülés közelben van, otthon megint mindenképpen el kell kezdened tölteni.És akkor arról nem beszéltünk, hogy ha nem egyedül vagy, mások is várnak, mert az autó nem képes továbbmenni. Vagy mi sokkal rosszabb, ha mondjuk foglalt a töltő, pedig időre mennél. Stb-stb.
És még egyszer mondom, ezzel nem sugallom, hogy emiatt szar az elektromos autó, de ez pl. egy teljesen objektíven megállapítható limitáció/kényelmetlenség/hátrány. Hogy mekkora hátrány, azt valóban az dönti el, hogy mennyire gyakori az ilyen használat.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Én várok... mit kever ez a pályázat... aztán addig jön a tavasz, Z4-is biztosan el fog menni a tavaszi zsizsegésben, aztán meglátjuk. Nekem egy bajom van a Performance-al, ahogy néztem kellene tenni alá egy rendes futóművet mondjuk 7-800e beszerelve, hogy jó legyen és akkor a fékről nem beszéltünk - persze egyik se tragédia, de sokat javít.
Nekem azért cél, hogy a Z4-et is kiváltsam valamennyire... ha ilyen összeg felé tendálok pláne. -
WiZARD
addikt
Nem 40kWh a kiautozhato, csak nagyon kis akkus modelleknél. Inkább 60+ (de autópályán nem is 20kwh/100 a fogyasztás, csak kevés, hatékony modellnél)
Otthon töltés szerintem alapvető, anélkül szívás az elektromos. Akkor meg alap hogy reggelre tele van. Még lassú töltéssel is, hisz ha csak nem autozod ki napi szinten az egész akkut, akkor csak napi 10-20 kWh-t kell visszatolteni, ami nem annyira sok idő.
Ha hideg van, nincs idő akkut felfuteni hazafelé, akkor odafelé az út végén a meleg akkut kell tölteni, máris nem lassú.
Otthon meg ismét adott a töltő, pazarlás ha nem üres akkuval érsz haza. (Mind időben mind pénzben)
Foglalt töltő annyira azért nem jellemző, hogy ettől kelljen előre félni.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen