- Hisense LCD és LED TV-k
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- 3D nyomtatás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
gp Az NVIDIA-nak köszönhetően nyúlfarknyi videót kaptunk a játékból.
-
Computex 2024: okosmonitorok az Acer standján
ph A tajvani vállalat smart portfóliójában azért akad olyan modell is, ami játszani sem utolsó választás.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
t256
őstag
Sziasztok!
Mondeo MK3 autóm (2,0 benzines, automata) átlag fogyasztása 15,1L.
Kicsit sokallom. Csak városban megyek. Reggel tudok haladni, délután lépésben haladok.
Ez lehet az oka vagy cserélni kéne valami szűrőt?
Első autóm, annyira nem vagyok képben ezekkel a dolgokkal.Spock says, “Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.” Captain Kirk answers, “Or the one.”
-
nagyúr
Autómatával araszolva, benzines, szerintem reális.
Nekem 1.6 van benzines, és ha pestre felmegyek + 2 liter alsó hangon. Amúgy 6,0 - 6,5 literrel járok ingázva, faluk között."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
-
nagyúr
Elég soknak tűnik. Én 10.3-ból eljárok az ST-vel 95% fővárosi araszolás, 5% autópálya megoszlásban, igaz a váltó manuális, de 15 litert a Subarum se fogyaszt városban, pedig az 3 liter, 6 henger, állandó összkerék, automata váltó.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
t256
őstag
Köszönöm a válaszokat!
Akkor reális.
Egyre jobban érzem már, hogy kisebb városi autóra kéne cserélnem a Mondeot.
Sajnos nem hinném, hogy kapok érte annyit, amennyiért hasonló felszereltségűt (Ghia) kapok. Használt autót tudnék csak venni, ami amúgy is lutri.Spock says, “Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.” Captain Kirk answers, “Or the one.”
-
kcsa
veterán
Kicsit szerintem sok, bár sok liter van az ember lábában, amit meg lehet spórolni ügyes vezetéssel.
Itt az én fogyasztásom - Focus MK2,5, 2.0, 4F27E - motor azonos, váltók rokonok, súly nem nagyon tér el, de távolról sem annyi, mint a tiéd -bár most jön az emelkedő tendencia, reggelente hideg van... Hétközben rövid távok 5-8 kilométer oda-vissza, nem dugó, de nem is országút, normál agglomerációs forgalom.
[ Szerkesztve ]
-
-
t256
őstag
Igazából két hónapja van nálam az autó. Előtte apósom vezette.
Más a vezetési stílusa.
Megnézem még 1-2 hónap múlva, hogy mit mutat.
Remélem nem valami műszaki hibára utal a fogyasztás.
Még mindig idegesít a jobb első fényszóró mosó fedél hiánya, amit péntek este elloptak. Remélem esőben nem fog ott beázni semmi.
Igyekszem pótolni csak nem egy gyakori alkatrész.Spock says, “Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.” Captain Kirk answers, “Or the one.”
-
nagyúr
Az én 1.5T automta Focusom is idegállapottól függően 10-13 liter városban. Szerintem ez max nálad is 2 litert mehet lejebb, talán kicsit többet de akkor nagyon odafigyelsz. Vagy rég volt kikormolva, és akkor lehet javulna a helyzet?!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Real_Necro
veterán
-
flymi
addikt
válasz Sub-ZeRo #21057 üzenetére
A rongyoknak és a szatyornak a rekeszben a helye és a szélvédő mosót se vettem még ki, de amúgy kábé így néz ki az én csomagterem. Ide szoktam berakni még ha megyek dolgozóba az elemózsiás szatyrot és a táskám. Egyébként a babakocsi összecsukva vagy a hordozó simán elfér még itt.
Jó, összébb lehet rántani a bal oldalát mert a bakancs mögötti kis fehér dobozban csak egy guriga papírtörlő van, a tőle balra lévő keskeny dobozban meg csak pár flakon és egy munkás kabát. Oda kellene majd berakni a Blaupunktot csak nem tudom hogy rögzítsem a műanyag tálcán...Tegnap kiporszívóztam a kocsiban, ma meg lemostam mert merő egy kosz volt de tényleg. Igazából két nap múlva ugyanolyan lesz sajnos.
Meg kéne már érdeklődjem mibe fáj egy polír + kerámia vakolat...[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
nagyúr
-
ZolkoW
őstag
Tök jó, hogy ilyen topic is van
Az első kérdésem elég általános, de hátha tudjátok a választ.
Van egy Mk1-es Focusom, leggyengébb dízellel (1.8 TDI), kombi. Namost ő már nagykorú, és már gondolkodom a cseréjén, nagyjából jövőre képzelem.. Eléggé adja magát valamelyik utódja, valószínűleg ugyanígy kombi kivitelben, de semmi más nincs eldöntve (és ez sem 100%-ig. De pl. hiába vonzó egy Mondeo, kb. be sem férne a garázsba, és fölöslegesen nagynak érzem)
Napi 2x25 km a munkába járás, tehát évi 20-25e km. (ezt egyébként 5.3-5,4 literrel teszi télen-nyáron) Az elsődleges szempontok között van, hogy nem szeretnék a fenntartására vagyonokat költeni, ez 10 éve megvan, ez alatt az edagoló szervize volt csak jelentős tétel, ha azt visszaosztom, mindennel együtt évi ~40 ezernél vagyunk + olajcserék. Ehhez képest nem sok jóra számítok, bármit nézegetek... Benzines is jöhetne, sőt, akkor talán nem kéne negyed órákat fagyoskodni télen, de nem tudom, 7-8 l alatt megáll-e bármelyik motorral.
Ja! nézem az 1M körüli 8-10 éves Mk2-ket is, meg a 3M körüli Mk3-asokat is, utóbbira nem tudom, valaha meglesz-e a zseton, meg félek is, hogy hiába spórolok sokat, több bajom lesz velük, mint egy jobb állapotú 10 évessel..
Szóval adja magát a kérdés, hogy ha Focus, akkor akár Mk2-ből, akár Mk3-ból melyik motorral célszerű?
Aztán lesz majd kérdésem a jelenlegivel kapcsolatban is
(manuális váltóhoz ragaszkodom, és nem ártana, ha kicsit fürgébb is lenne, bár a ~170 Nm-rel végülis nem panaszkodom, néha még előzni is lehet.. de értitek, teljesítményben visszalépni csak nem kéne. Egyébként van a családban 1.0-ás Ecoboostos B-max, de keveset mennek vele, így persze hogy nincs semmi hibája. Amúgy meglepően jól megy.)
Köszi!Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
DeFranco
nagyúr
ha már edc
én hordok egy porral oltót a kocsiban. gyakorlati haszna közvetlenül nem sok van, mert el van csomagolva egy sporttáskába és azon belül is egy pokrócba (hogy ne forrósodjon fel a napon álló autóban) és ha az autóban tűz ütne ki akkor így gyakorlatilag semmit nem érne mert mire előhalászom már mindegy.
volt ez tesztelve anno és ha valami 10-20 mp alatt be tudod nyomni a motortérbe a cuccot akkor van esélyed, egyébként inkább fuss, ezért nagy esélyt adok rá, hogy ha akárhol lenne a csomagtartóban ugyanennyit érne, mert mire észlelem, kiszállok, hátramegyek, előkapom (legyen ez mondjuk egy mozdulat) motorteret nyitok már nem nagyon van mit lefújni.
de ha van is, kérdés mit kezd egy akármilyen szerelő egy telibe fújt motortérrel szerintem abból már autó nem lesz akkor sem ha egy csomó macskaszőr égett csak és a tűz nem okozott közvetlen kárt.
egy haszna lehet maximum ha mást kell oltani, de erre talán egy kicsit overkill hordani a motyót.
nektek erről mi a véleményetek? ki hord, hordott tervez hordani poroltót és ha igen miért igen és ha nem miért nem?
-
DeFranco
nagyúr
válasz ZolkoW #21068 üzenetére
volt téma ismerősi körben hogy milyen autót amivel 4-5 évig nem kell különösebb parákra számolni (feltételezve egy nulla hiba szintű fenntartott állapotot) és nagyjából az volt a konklúzió, hogy szűk három millió alatt semmi nincs.
persze ezek szubjektív vélemények mindenki részéről, nem kell készpénznek venni de jelenleg nem találtunk a piacon ez alatt olyan autót ami közép-európai értelemben véve jó és megbízható állapotban van (tehát nem a csikós meghódítja délolaszországot és hát ha elszáll a negyed motortér meg a harmad futómű akkor pont arra jár a józsi a típusazonos cserealkatrésszel vadromantika, hanem az indítózok haladok, tankolok kávézok odaérek 1500 km és vissza ugyanez állapot)
-
nagyúr
válasz DeFranco #21069 üzenetére
Szerintem mindenképp megéri telibefújni, akkora kárt nem hinném, hogy okozna, mint a tűz. Gondolj bele, még ha tűz is üt ki valami miatt, tuti visz pár kábelt/csövet, ezt-azt, de motort illetve részegységeit még mindig olcsóbb cserélni, mintha az egész autó leégne. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Real_Necro
veterán
válasz DeFranco #21069 üzenetére
Motorteret nem nyitunk, ha tűz van, mert a hirtelen sok oxigénre belobbanhat. Fater autószerelő, a szemem láttára oltott már a házunk előtt kocsit. Max résnyire szabad felkattintani és ott befújni az anyagot.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
pn4hvq
senior tag
"Egyébként a babakocsi összecsukva vagy a hordozó simán elfér még itt."
Ebből kiindúlva kisgyerek(ek) is vannak nálatok. Jótanács, nedves törlőkendő legyen bent: egy univerzális csodaszer. Nálunk már 10 éves múlt a gyerek, így neki nem szükséges, de tisztítani kiválóan lehet vele (ablakot belülről nem, mert foltos marad).
Ha kell, tisztítja a gyerek hátsóját, és még az olajos kezet is hatékonyan takarítja . Abba ne menjünk bele, ha olajos szennyeződést eltávolít, akkor jó-e a babapopsira... -
tag
válasz DeFranco #21069 üzenetére
Én is hordok egy talán 4kg-os poroltót. Azt hiszem 6000 Ft volt, ennyit nekem megér a tudat, hogy ha valami van, akkor legalább tudok valamit csinálni és nem csak nézem. Viszont nincsenek illúzióim, hogy a végkifejletet mennyire tudom befolyásolni vele.
Ha ezt olvasod a topik meghalt...
-
gabor9991
őstag
jogos
Én is bontottat vettem bele mikor a gyári tönkrement és az nekem megvan, ezért gondoltam, hogy biztosan a tiéd is valahol el van rakva de te utángyártottat vettél most már világos.
Sajnos az enyémben ez a bontottból kiszerelt ki tudja mennyit futott szivattyú is kezd olyan hangot kiadni magából mint amikor a gyári megadta magát, úgyhogy ha ez is behal akkor veszek egy ilyen felújított szivattyút. -
flymi
addikt
válasz pn4hvq #21075 üzenetére
Igen, első gyerkőc. Néhány nap múlva lesz 7 hónapos.
Ebben az autóban aztán minden van, de szó szerint. A gyerekülés közel másfél ülésnyi helyet kiharap hátul, mellé pakoljuk a pelenkázó táskát, apa váltás pulcsiját, stb... A lábtér is tele van a támasztó lábnál: térdeplő párna, szélvédő takaró, szatyrok bevásárláshoz. A vezető ülés mögött pedig rögzítve van egy rendező amibe a fél gyerekszobát bele lehet pakolni. Na ebben van egy adag nedves törlőkendő is. Apám hozott legutóbb vagy 100 csomaggal szóval abból nincs hiány. De kösz a tippet.gabor9991: Hát nem tudom. Majd írd meg milyen lett ha sor kerül a műtétre, de a General Ricambi féle felújítottban én csalódtam. Akkor inkább vennék gyári bontottat vagy vadiújat. De lehet csak pechem volt.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Morales72
csendes tag
Egyáltalán nem lehetetlen. De ki kell menni érte, haza kell hozni, forgalomba kell helyezni, erre jön rá a kereskedő haszna.
Az olasz autók minél délebbről származnak, annál kevésbé rozsdásak, viszont valószínűleg körbe lesznek törve, ahogy itt írták.
Az enyém nem olasz, hanem magyarországi. Rohadt, javították, szép lett. Ma reggelre rányitottak a bal hátsó ajtóra, rendesen behorpadt, elkövető persze nincs. Vihetem kasznishoz. Aztán majd valószínűleg megint rányit valaki...
Jó lehet az olasz, de akármit vesztek, át kell nézni/nézetni vásárlás előtt. Ilyen szempontból a behozatás necces lehet."I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
A 2.0 GT Vectrám (150LE) fogyasztott a városban 13,5-14 litert, amikor sokat kellett araszolni. A gatyám is ráment. Városon kívül 6,5-7,5 literrel beérte.
Egy diagot érdemes lenne rátenni. Ha mindent rendben találtok, akkor ennyi a fogyasztása és egyszerűen nem arra való, amire használod."I'm too old for this sh.t..."
-
kcsa
veterán
Kicsit ha megtúrod a Spritmonitort, akkor láthatod, hogy a 15l az elég extrém.
De a 15l/100km az mért fogyasztás, vagy amit a műszer kiír? Csak mért/kalkulált értékeknek higyj, a fedkompnak soha.
-
ZolkoW
őstag
Így belegondolva, ha a lépésben haladás tulajdonképpen dugóban araszolást jelent, akkor nem biztos, hogy extrém, hiszen állva, járó motorral tulajdonképpen végtelen liter / 100km a pillanatnyi érték...
Amikor még friss volt az autóm, 5 km-re laktunk a munkahelytől, az nem volt dugó, de dízelnél +2 l-rel megdobta a fogyasztást a mostani, 25 km-es távolsághoz képest. Na oda jobb lett volna benzines, így már-már azt mondom, van értelme a traktornak .Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
kcsa
veterán
-
nfsu17
veterán
válasz gabor9991 #21084 üzenetére
nekem 9000 km óta +6dl a tényleges a comp-hoz képest.
most nulláztam a trip2-t, amibe belement ez a 9000 km és a Fuelio app szerint is 6dl-el több a tényleges, mint a trip2 szerinti.
tankolásonként is mérek és ott is 6dl.
ha bele tudnék lépni az agyába és a bele tudnám programozni, hogy "x+0,6=kijelzett fogyasztás", akkor baromi pontos lenne -
Real_Necro
veterán
válasz Morales72 #21080 üzenetére
Anno a G Astrámat bal hátsó kerék fölött meghúzta egy hölgyemény, aki nem adta meg a jobbost. Ha nem rántom el a kormányt, az egész oldala oda... Megjavították, hazavittem, 2 napra rá önkormányzat odébb pakolta mert "korábban hozták a krumplit"... Persze sérült az ív, de nem vészesen... rá 2 hétre Lidl parkolóban ugyan ott beletolattak... elkövető nem lett meg, mint kiderült a parkolós kamerák is kamuk... ma már asszony "gyilkolja", de inkább azt, mint a Mondeot.
Ja Mondeo... 3 éve átiratás után 2 nappal belém jöttek egy 1-es fókával. Szerencsére semmi nem tört, fújva lett meg kapott új kopólemezt...„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
flymi
addikt
Holnap elviszem megnézetni a kotlát egy autóvillamossági szerelőhöz (az első és legjobb a környéken szabin van) a pumpa, de leginkább a szigszalagos kábel miatt. Mert az tuti, h valahol itt lesz a bibi ami miatt néha nem indul el az autó. Hallani ahogy nem indul el a benzinpumpa. Havonta egyszer eljátssza. Kontakthiba lesz vagy haldoklik a szivattyú szvsz.
Megkérdeztem ha már elviszem beszerelné-e a ládát hátra de nemet mondott mert van valami az ujjával vagy mi.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
troll81
addikt
Sziasztok 2.5 T smax tapasztalazokat várok hátha akadt valakinek itt hasonló.
-
-
Morales72
csendes tag
válasz Real_Necro #21089 üzenetére
Szomorú történet a magyar valóságról.
Nagy meglepetésemre megtaláltam az elkövetőt, mert ugyanoda parkolt le este, ahonnan reggel kiállt. Azt mondta hogy nem vette észre, és ez hihető, mert különben nem parkolt volna ugyanoda. A barátnője nyithatott rám, nem ő, mert nagyon lapított a háttérben. Mindegy. Kaptam névjegyet és ígéretet, hogy kifizeti a javítást. Örülni fogok, ha ez megtörténik, de azzal is beérem, ha jobban fognak figyelni. Aztán majd rányit valaki más valahol máshol, és úgy járok, mint te.
Be kell látnom, nincs rá semmi mód, hogy megóvjam a vasat attól, hogy lezúzzák.
"I'm too old for this sh.t..."
-
t256
őstag
Műszer által mért fogyasztás.
majd megmérem manuálisan is.
Egyenlőre azt találtam ki, hogy edzőtermet váltok. Ezzel a taktikai lépéssel 15:30-kor indulok haza nem pedig 17:30-kor. Hátha jobb a forgalom. Holnap megnézem.Spock says, “Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.” Captain Kirk answers, “Or the one.”
-
sparta2
tag
-
gabor9991
őstag
válasz sparta2 #21099 üzenetére
Akkor azt elintézték rendesen.
Az enyémen is van néhány rányitás, sok a gyökér a Balatonon, ott szedtem ezeket össze.
De ezek olyan horpadások amiket fényezés nélkül lehet javítani darabját egy ötösért.A végén a javítás mennyi lett amikor cserélték az ajtót?
Nekem a F2-re egy üres ajtó 90 körül van plusz a fényezés márkaszervizben 80 körül lenne plusz beszerelni az ajtóba mindent és még a le- felszerelés.
Úgy 200-250 ezerre tippelnék egy ilyen javítást.
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs