- Melyik tápegységet vegyem?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Hisense LCD és LED TV-k
- Nyomtató topik
Hirdetés
-
Computex 2024: TUF notebookok Ryzen AI-val
ph A TUF Gaming A16, és kisebb testvére, a TUF Gaming A14 a Ryzen AI 300 családot GeForce RTX grafikával kombinálja.
-
Killing Floor 3 - Nyúlfarknyi videón a folytatás
gp A franchise új része sajnos még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kenguru99
aktív tag
válasz yodamester10 #58297 üzenetére
"Ezt nem lehet előre megjósolni"
A 2013-mas március 15-ös hófúvást azt nem lehetett előre látni. (bár pár nappal előtte már látszott hogy baj lesz). De ilyen hidegbetörés maximum 10 évente egyszer van." jön a pánik lejtőn lefele meg felfele "
A ország nagy része sík. Én - a dél alföldön - hószállingózásnál többet évek óta nem láttam. És mondjuk te is egy 5 évvel ezelőtti képet tudsz berakni.
Nem kell már a magyar télre téli gumi, bőven elég a négyévszakos. Én őrülnék a legjobban ha nem lenne igazam. -
-
saen
veterán
Egy jó állapotú 4 évszakos gumi azért jól teljesít hóban, sokkal jobban, mint egy szar/öreg téli. Persze tudom ritkán van hó, tudom a 4 évszakos is lehet szar/öreg/stb. Igazából nincs olyan választás ami mindig, minden körülményre a legjobb.
Megnéztem azt az új tesztet amit feljebb linkelt valaki, 10 4 évszakos gumit tesztelt a srác. Az eredmények szerintem korrektek, lehet velük autózni nyugodtan.
Amióta olvasgatok a gumikról úgy az utóbbi pár hónapban, nagyon az jött le, hogy messze nem az van, mint régen (15+ éve) amikor azt mondták, hogy a négy évszakos gumi igazából semmikor se jó. -
Rick4
félisten
Ha négyévszakost vettél, épp vehettél volna belőle télit is, szóval ez nem öreg vs fiatal, új vs kopott kérdés...
Viszont amíg egy négyévszakos 6.6mm-rel jön ki, a téli meg 8mm-rel, a kérdés nagyjából el is dőlt, ha csak ugyanannyi km-t megy mindkettő, de télen jobb értékekekt hoz a téli, már nyer az ember vele, nyáron meg nem kunszt elközlekedni majdhogynem bármilyen gumival.
Én is néztem a teszteket, a téli hidegben, hóban, jégen a téli a jobb. néztem nyári teszteket, a nyári melegben a nyári a jobb.
Engem nem az érdekel, hogy mennyit fogyaszt a kocsi vele, meg hogy kopik, kizárólag a fékezési értékek fontosak, ugyanis bármikor el tudok menni 500 km-t anélkül, hogy erőset kellene fékeznem, ez vezetési stílus kérdése, de ha elém ugrik egy állat, kihajt egy autó, bele kell állni, és ott nem hogy 4 méter, fél méter is rengeteget számít.
Nem azt mondom, hogy más ne vegyen négyévszakosat, mindenki azt csinál a saját énzével amit akar, de én nem lettem meggyőzve, pedig eskü, az elmúlt hónapokban 20-30 órát is töltöttem azzal, hogy ezekre keresgéltem, és próbáltam a logikus érvet megtalálni, de nem sikerült!
Oké, nem mész gumishoz, spórolsz, tiszta ügy, d eha történik valami, egy 500 ezer forintos autóban is lesz 300K-s kár, egy drágábban még több. Elém szaladt már nyúl nagy autóval, ahol le kellett a kocsi elejét mosnom, és kis autóval is, ahol fejjel beverte az első lökös szélénél a hűtő sarkát, és vitte a hűtősort, lököst, tréler 80km-re, 3 napig futkorászás, stb stb, szóval nekem 200K állhat egész nyáron a téli szettben, ősszel az kerül fel, és a nyári megy a garázsba.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
diegho
nagyúr
6,6mm is talán 2 márkára igaz, a többi 7mm felett jön.
Én pont a téli-nyári váltogatást és tárolgatás és öregedést nem akarom, ezért járok még 30-32k éves futás mellett is 4 évszakossal (oké most nem, mert az új autón nyári van, de télen kapja a 4 évszakosat).
Én már nem egyszer jártam úgy korábban, hogy az akkori éves 10k futásom mellett is a 3. szezonra a téli olyan szinten degradálódott (gumisnál tárolva is), hogy közel került a használhatatlansághoz, hiába volt rajta még 7mm minta.
Én inkább minden 2. szezon után rakok rá egy új 4 évszakos szettet, mert az új guminál jobb gumi nincs. -
saen
veterán
Egyelőre csak autót vettem, amin nyári gumi van és olvasgatok, hogy mi legyen a megoldás.
Az előző autómra ami 16 év felett van már, anno megvettem az extra lemezfelnit és ment is rá a téligumi. Anno sokat mentem vele, télen is, jó is volt, mert volt is hó. Utoljára két éve vettem rá új téligumit, de kicsit úgy érzem, hogy kidobott pénz volt. Egyetlen nap nem volt a két év alatt amikor érdemben szükség volt a téligumira.
Igen, a téligumi fékezés teljesítménye jobb havon/jégen, mintha 4 évszakos lenne, ezt senki sem vitatja. Cserébe a különbség ma már azért elég kicsi. Emellett pont a biztosítót kérdeztem, elvileg 5 hónap van az évben amikor szerintük évszaknak megfelelő téli vagy négyévszakos gumi kell a kocsira. Ebben az öt hónapban, jellemzően olyan idő van, amikor a 4 évszakos gumi jobb és jobb fékezési értékeket fogsz kapni, mert olyan az időjárás. Amikor meg ezer évben egyszer jön a hó, akkor egyébként is óvatosan megy az ember, én legalábbis mindenképpen és a 4 évszakos is ad olyan teljesítményt, hogy lehet biztonságosan közlekedni. Nekem ez jön le a tesztekből.
Ettől függetlenül még nem tudom, hogy mit veszek. Hajlok rá, hogy vegyek egy szett acélfelnit és arra valami gumit, több okból is. Egyrészt itt nincs már pótkerék, csak gumijavító szett és ha defektem van, akkor legalább lenne mire átszerelni és nem baj ha van itthon tartalék kerék. Emellett kicsit tartok attól, hogy az alufelninek lesz valami baja a sóban. Hosszabb távon tervezek a kocsival, szeretnék vigyázni rá.
A nyári gumi amivel jött a kocsi (Yokohama Bluearth), igazából nem akarom kidobni. Eladni nem tudom mennyire lehet az ilyet használtan, gondolom nem egyszerű és csak nyomott áron menne. De az biztos, hogy a teszteket nézegetve, legjobb megoldásnak tűnik a négyévszakos még akkor is ha cserélgetem. -
Rick4
félisten
Egyetlen nap nem volt a két év alatt amikor érdemben szükség volt a téligumira.
Ha te télen megteheted, hogy minden nap 10-kor indulsz, és délután 3-kor hazaérsz, akkor még akár 0°C körül is megoldhattad mert a nap melegíti az út felületét.
De akkor még nem volt neves, lehűlt úttest, gondolom neked se volt vészfékezés, ahol számított volna akár csak fél méter is, hogy csúszik a kocsi, és telibeversz valakit, vagy megállsz 5 centivel előtte. Én ettől f0s0k. Nem is az, hogy én ülök a kocsiban, hanem az asszony. Nem is az, hogy árokba megy, hanem hogy emiatt elcsap valakit, aztán állhat bíróság elé... Nem betegesen menekülök az ilyen szituk elől, csak szimplán igyekszem kerülni őket.A teszteket én is nézem, és ugyan most még minden autóra ott a téligumi, amik 2-3 évesek max, de 1-2 év, és megint vennem kell valamit. Én van, hogy 1000km-t megyek egy nap, van hogy külföldre, hegyes vidékre is mennem kell, amúgysem vagyok az, aki bármennyi kockázatot is akarna vállalni egy vészfék esetében, szóval egyelőre várom, hogy szembejöjjön valami teszt, ahol tényleg látni, az esetek 99.9%-ban egy négyévszakos köszöni szépen, jól elvan, de ha este mész, amikor lehűl a levegő lecsapódik a pára, az már nem tűnik annyira biztosnak télivel sem, nem hogy négyévszakossal. És mindig kérdés, van-e értelme rizikózni mondjuk 3 évre 150 ezer forint előnyért.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
saen
veterán
Amikor még jártam napi 100km-t akkor nem tehettem meg a késői indulást, be kellett érni 8-8:30 között. De tapasztalat szerint még nulla fok körül is nagyon szuper a nyári gumi, jobb, mint a téli ha száraz az út.
Egyébként nagyon sok függ a vezetési stílustól is. Nekem fél méter féktáv sose számít, mert óvatos vezető vagyok, nem tolom neki és tartok megfelelő távolságot. Nekem a váratlan helyzetek okozhatnak gondot, de arra meg van, hogy a téli gumi se elég. Voltam úgy, hogy egyenesebb szakasz, látom, hogy a távolban sok kocsi áll az út szélén. Ennyi volt a szerencsém, mert addig 40km-t gond nélkül tudtam menni olyan 70-es átlagban, téligumin, latyakos/havas úton. Aztán jött egy tükörjég szakasz, hiába a téli gumi, megnyomtam a féket és a kocsi ugyanúgy ment tovább, mintha meg sem nyomtam volna. Szerencsére volt helyem kigurulni és én már így nem mentem árokba.
Előző kocsiba beleraktam 318k km-t, egyszer nem emlékszem olyanra, hogy fél-egy méter számított volna fékezéskor. Pedig úton voltam akkor is amikor az a híres márc 15-i hétvégén lefagyott a fél ország. Már több út le volt zárva a környéken, de hazajöttem melóból. Nem volt egyszerű, de tudom milyen a szélsőséges időjárás.
Nálam a motiváció egyébként nem a spórolás, hanem az, hogy a megfelelő gumi legyen a kocsin. Az utóbbi 5-10 év időjárása szerintem nem a téli guminak kedvez. Egyszerűen nincs tél. Szóval azzal van bajom, hogy nincs olyan nap az évben amikor azt mondom, hogy igen, ezen a napon a téli gumi a legjobb választás. -
-cobra-
aktív tag
Sziasztok!
Akinek Kleber Quadraxer 3-ja van, elégedett vele?
Szüleimnek tavasszal tetettük fel Avensisre és az utóbbi időben iszonyat hubogó hangja lett a kocsinak. Elviszem egy futóműveshez nem-e valamelyik kerékcsapágy, de nekem a gumi is gyanús. Ahhoz képest hogy 1-2 ezer km van benne elég viseltesnek néz ki az első tengelyen, csúnyán kopik. Gondolom garanciát érvényesíteni majdhogynem lehetetlen ilyen esetben, igaz?[ Szerkesztve ]
-
Rick4
félisten
Nyilván ez is érthető, én nyáron nyárival, télen télivel járok, és szerintem még ülni se ültem négyévszakos gumis kocsiban, nem hogy vezettem volna, ezért kíváncsiskodok..
Vettem egy conti conticontact szettet pár éve, de ahogy megjött, és láttam, milyen a futófelület, nem akartam vele nyáron pályázni, úgyhogy el is adtam gyorsan. Akkor simán 35-36°C-ok voltak napközben, az meg full téli minta volt...
Szóval az itthoni téli körülményekre lehet jó, de nyáron a 65°os aszfalton?
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Biqci
aktív tag
Nem akarok sem pro, sem kontra lenni, csak elmesélek egy történetet, ami a múlt héten történt. Velem, tehát nem hallomásból...
Szóval Vredi 4 évszakossal járok már lassan második éve, eddig nagy megelégedéssel. Viszont most a nyáron vettem mellé egy nyári garnitúrát, nem azért mert csalódtam, hanem mert kissé sportos vezetés mellett annyira nem éreztem elégnek. Ezt úgy értem, hogy gyakran járok fel az itteni hegyekbe és a környéki mezőgazdasági útra, ami az itteni szokás szerint jó kanyargós, de tükörsima. Szóval ide 30 fok felett már kevés. Tudni kell, hogy ismerem ezt az utat, ezen járok a melóba is, télen nyáron, van amikor motorral is. Most a vadiúj nyári van fent, ami nem futott még 2000km-t sem.
Tehát múlt héten csütörtökön reggel még sötét volt, mikor ezen az úton sikerült egy kis vadmalaccal közeli ismeretségbe kerülni. Ketten voltak, az első még átért az úton, de a másodikat telibe kaptam. Pedig fékeztem mint a barom, ABS kattogott mint egy harkály, vadiúj nyári gumi, kellemes 22 fokos reggeli levegő és mégsem sikerült a csoda. Azaz sikerült kettő is, mert a malac néhány méter repülés után felállt és elszaladt.A másik, hogy a biztosító fizeti a kárt, csak az önrész az enyém.
Szóval az egészből a tanulság, hogy mindegy milyen gumi van fent, 4 évszakos vagy nyári, 6,6mm vagy 8mm a profil mélysége, ha jön a sors egy vadmalac képében féktávon belül, akkor csak az számít, eddig milyen bratyiban voltál az Öreggel..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
svedmalac
tag
válasz kenguru99 #58302 üzenetére
"A 2013-mas március 15-ös hófúvást azt nem lehetett előre látni. (bár pár nappal előtte már látszott hogy baj lesz). De ilyen hidegbetörés maximum 10 évente egyszer van."
Akkor úgy néz ki, hogy lehet rettegni, letelt a 10 év
HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7
-
Dorien
veterán
válasz svedmalac #58322 üzenetére
3 éve is volt hó. Tisztán emlékszem egy havas / jeges fékezésre, csúszásra a kopott Barum Polaris 5-ösökkel, amikor fél méterre álltam meg az útjavítást jelző táblától...
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 95.000Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Rick4
félisten
A sorson valóban nem tudunk befolyásolni, egy csomó körülményen azonban igen. Sajnos egy ilyen mindig benne van, mentem én már el szarvas mellett úgy, hogy a feje 20 centire volt a balos tükörtől, mentem úgy el vaddisznó mellett, hogy közben szemben jöttek, ő meg a korláton belül kószált a fú és az út határán, ilye alkalmakkor mindig átgondolom, mit tehettem volna másképp mind vezetés, mind autó mászaki állapot, mint gumiválasztás terén.
Nálad nem tudjuk, mi volt fent, de érdekelne az autó típus, gumi méret, felni méret, gumi márka és konkrét típus, mert most csak annyi derült ki, hogy feltettél valamit, és minden bizonnyal most odavan 3-4 jobb gumiszett ára.
Itt jön be a következő képlet, ami már sokadszor igazolódik, és amit asszem tegnap vagy tegnap előtt is leírtam, egy autó gyári méretű gumija egyvalamire jó, hogy a gyártó 50-100 ezres nagyágrendben komoly összeggel olcsóbban vegye, és a fogyasztási adatokat könnyen lehessen vele hozni. A fékút nem lesz vele rövidebb, de az már nem az ő bajuk, majd bekapcsol az abs, aztán majd lesz valahogy..
A megfelelő gumi nálam egy vagy inkább két egységgel szélesebb, legalább fél collal szélsebb felnivel, és nem érdekel a pluszfogyi, vagy hogy drágább rá a gumi, (lehet nem is drágább, mert egy népszerű méretre tudsz váltani) mert magamnak veszem.
Mindig a nagy és mély 3 vagy 4 hosszanti bordás gumi játszik, lezárt blokkokkal a szélén, nincs v mintás gumi, nincs kínai gumi, nincs koreai sem, ugyanis az elszúrt nap, a tréleser, a javítás több évnyi gumigarnitúra árát viszi el, a sérülés lehetőségéről em beszélve. Én sokat megyek, nekem oda kell érnem időre, utána pedig haza is szeretnék jönni, majd másnap megint dolgom van.
Sok múlt azon, hogy lett volna bármi másik gumi, amivel megállsz fél méterrel hamarabb csak a keverék alapján, vagy létezik-e váltóméret, amivel olyan gumik kerülhetnek fel, ahol a futófelület nem gyűrődik fékezéskor, hanem lassul a kocsi. Én az ilyen megoldásokat keresem.
És nálam elég ritkán kapcsol az abs, pedig csinálgattam most a nyáron is fékpróbákat.
Fontos, hogy olyan méretű gumid legyen, hogy az abs nagyon ritkán dolgozzon, mert a gumi ddig tapad, azaz lassulsz..Itt egy összehasonlító teszt arról, amiről én beszélek: [link] szerintem ezen túl nem szorul magyarázatra a dolog.
Qru: nagyon nem mindegy. Amikor elég lép féktávon belül, az azt jelenti, hogy már nem tudszmegállni, tehát elkerülhetetlen a baleset és a kontakt. De amikor elütöd, egész más dolgokra kell költeni az autón, ha 20km/h sebességgel haladtál, mint ha 50-nel csaptad el.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
-
Rick4
félisten
válasz -cobra- #58327 üzenetére
Szerintem ugyanúgy kagylós kopás a rossz, csereérett teleszkóp miatt.
Ha tudod, tegyél fel másik felnit ami nem volt még ezen a kocsin, ha ott nem csinálja, gumi gond, ami a teló miatt alakult ki.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Biqci
aktív tag
válasz Morris #58320 üzenetére
Nos, 60-al mentem a Dashcam szerint a fékezés előtt. Az első még átért, a második nem. Szerintem mindegy mi van fent, ebben az esetben tuti volt a randi. Olyan pedig nincs, hogy egyik pillanatban 50-el mész, a következőben már állsz is...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
-
Biqci
aktív tag
Szóval Honda CR-Z, gumi 195x55 R16, Hankook VentusPrime 4, felni 6,5J R16
De nem értem mire gondolsz, hogy odavan 3-4 jobb gumiszett ára"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Rick4
félisten
Szerintem ott volt, de beírom megint, mivel pukk volt, gondolom meg kell csináltatni az autót, és az biztos lesz 3-4 gumiszett árával megegyező költség..
Bizonyos paramétereket nem tudtunk, így beszélgettünk róla, mi van olyankor, mikor nem várt szituáció történik. Ennyi csak.Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Qru
MODERÁTOR
Ez ilyen. Évtizedek óta járunk fel a Mátrába télen-nyáron, éjjel-nappal. Kb mindent láttunk amit lehet, egy célravezető van a helyes sebességválasztás (és egy vadkárra (is) fizető biztosítás). Csaptam el fácánt nyáron Conti PC5-el és estem havas úton árokba Conti TS850-el is. És egyik sem következett be 4S gumival, mert ésszel mentem.
#nincsbennetarcsi
-
Biqci
aktív tag
Ja értem. Dehogy lesz annyi. Csak az önrészt kell fizetnem, a többi a biztosítóé. Nem is érdekel a végösszeg, mert az esetemben nem releváns
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
Ja, ez így van. Bár az esetemben a sebesség inkább lassú volt, mégsem segített. Szerencsére a biztosítás tartalmazza a vadkárt, sőt a nyest okozta rágást is, méghozzá a következményekkel együtt is
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Rick4
félisten
A kár attól még megörtént, hogy nem te fizeted ki az önrészt, és valakinek ki kell fizetni, a következő évi ajánlatod rosszabb lesz, meg ugye az utána következő is, szóval persze, értem, hogy ezt most nem látod, de valahol mégis létező dolog, a kellemetlenségekkel meg akkor is neked kellett szembenézni.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Biqci
aktív tag
Várj, talán fontos információ, hogy én nem Magyarországon élek és eddig csak mindig jobb ajánlatokat kaptam, az igénybevett Casco biztosítás ellenére, mint az előző. Bár azok eddig csak üvegkárok voltak, mégis kifizetés történt a biztosító részéről, mégsem növekedett a díj...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Rick4
félisten
Nem tudom, mennyire más ez, ha külföldön él az ember, a biztosítás se magyar találmány, a bonus- malus rendszer sem, a felosztó- kirovó rendszer sem, úgyhogy elvileg egy káresemény és kifizetés után ott is egy másik csoportba kerülsz, ahol rosszabb feltételekkel kapod ugyanazt, amit persze felülírhat az ügyfélszerzés, piaci verseny, ügyfélmegtartás, bármi.
Ha ugyanaz a biztosító folyamatosan, akkor még az is lehet, hogy a te csoportod olyan kevés kárt okozott, hogy tudtak engedni az árból, azért ennyire már nem látok ezekbe bele.Akkor a lényeg, hogy nem fájt nagyon.. Ezen felbuzdulva gyorsan kötöttem én is erre a nyáron vett Picassora egy cascot, az a biztos..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz -cobra- #58340 üzenetére
Ez idővel jön elő, tegnap még jó volt a teleszkóp, mára nem az. A kagylós kopás annyira nem látható szabad szemmel, mivel a rossz teló miatt a spirálrugó gyakorlatilag beleveri az út anyagába a gumit, és ott azon a ponton egy ezred milliméretnyit odaken a gumiból, így tulajdonképp a futófelület körben, féltenyérnyi foltokban picivel jobban kopik, nem egyenletes a felület, ez adja a búgó, ritmikus hangot. Elvileg körben tenyérrel simogatva érezhető.
dot, gyártási hely, minden szám azonos elől- hátul?[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Biqci
aktív tag
Itt csak a kötelező biztosítás után kérdeznek rá, okoztam-e kárt. A másik, minél gyakoribb egy autó típus, azaz minél több van az utakon, annál gyakoribb, hogy balesetet okoz. Tehát drágább a díj. Az én kocsim nem mondható gyakorinak, sőt. Amíg értékesítették 5 év alatt összesen alig 6200 db-ot helyeztek forgalomba. Mondhatni ritkább mint a Ferrari. Így kedvezőbb a díjszabás, ahogy gondoltad...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
-
őstag
ez aranyos, hogy ennyi mindenre gondolsz, de amikor a kislány kifut eléd a zebrán, és te megállsz, mert okosabb voltál az autógyártó mérnökeinél és nem 20 hanem 22 négyzetcentiméteren tapadt az autód, akkor majd a mögötted jövő meg 30-al beléd rohan, mert 1) őt nem érdekelte a friss gumi, 2) ő nem akart okosabb lenni egy halom mérnöknél 3) az autó egyéb képességei miatt nem tudott volna megállni semmilyen gumin 4) amúgy is aludt
Qru-val értek egyet: van egy határa mindennek, és a defenzív vezetés jellemzően sokat kompenzál (de nem eleget)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Qru
MODERÁTOR
válasz f4lcon #58348 üzenetére
4) amúgy is aludt
Ne is mondd, anno így vertek telibe. Megálltam a kereszteződésnél a mögöttem jövő, meg fékezés nélkül belém csattant (én álltam) mert éppen üzenetet írt a mobilján. De a sors duplán megbüntette, mert előző hónapban mondta fel a casco-ját.
#nincsbennetarcsi
-
diegho
nagyúr
válasz f4lcon #58348 üzenetére
Ránézve az elmúlt 3 télre, azért érdekelne hányszor cserélt komplett garnitúrát az 5 hónap alatt, hiszen rengetegszer változott a időjárás, akár egy napon belül is, tehát az ideális gumi is akár napról-napra más és más volt, sőt emlékszem arra, amikor reggel még fagyban indultam el, hazafelé pedig már 18 fokban jöttem, mert a következő pár napban erős tavaszias idő volt. Ez a következő évekre ráadásul fokozottan érvényes lesz. Ahogy kinéz a helyzet a tél kb 80%-a nyári gumin lenne ideális, de lehet, hogy este még 18 fok lesz, reggel pedig már fagyott. Erre milyen gumit raksz fel? Kened a télit a melegben és lesz +4m féktávod, vagy kockáztatsz a nyárival a hidegben, hogy megcsúszol? Erre van a 4 évszakos, amikor az időjárás egy bizonyos intervallumon belül igen rövid idő alatt változik. Nincs -20 fok és 1 méter hó, sem pedig 45 fokos meleg.
Ez az én mindent megteszek, hogy ne legyen baleset, mert mennyibe kerül a javítás, számomra pedig csak azt bizonyítja, hogy olyan autóval jár, amit nem igazán engedhet meg magának. Mellesleg a mennyibe kerül pedig nagyon egyszerűen magadható, hiszen legtöbb esetben 10% az önrész.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Melyik tápegységet vegyem?
- PlayStation 5
- World of Tanks - MMO
- Wuthering Waves
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
- Horgász topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs