Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tornas

    őstag

    válasz szaki1 #41796 üzenetére

    Szia!

    Ebből a 6 drótból 2 a fordulatszám jeladóé (tachmeter, ezt nem is muszáj használni). 2 a két sorba kötött állórésztekercsé (és ebből következik, hogy ez az univerzális motor aszimmetrikus elrendezésű) és 2 drót a szénkeféké (azért van külön kivezetve, mert ezeknek a megfordításával változtatható a forgásirány amit egy relé kapcsol). Ha eggyel több állórész tekercs drót van rajta, akkor középmegcsapolásos a motor.

    Valahogy így kellene bekötni:

    Ez a 6 drót egy vezérlőpanelra megy. Ebből 4 drót a relé(k)hez és a triakhoz. A relé kapcsolja a motorra a triak által szabályozott feszt illetve változtatja a motor forgás-irányát is.

    Ha lehet, akkor triakkal használd és kerüld a közvetlen ~ 230 V rákötését, mert nincs terhelés a tengelyen (a porszívó motornál ott a turbina, ami a légellenállás miatt terhelést jelent a motornak)! Lényegében ez egy "soros motor" lenne, így terhelés nélkül megszaladhat a fordulata. Terheléssel a legnagyobb fordulata olyan 15000 RPM lehet.

    "Az oroszlánbőr alól is kilátszik a szamárnak a füle."

Új hozzászólás Aktív témák