Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz PROTRON #86185 üzenetére

    Ebben a Ni-Cd / Ni-MH kategóriában ez így működik, a feleslegben bevitt energiát képes elfűteni, ha az nem túl nagy áram, azaz hőmérséklet mellett történik.

    Elvileg C/10 áramon 150 %, azaz 15 óra töltés, de ha 24 óráig marad, az sem gond. Noha ilyenkor célszerűbb C/10 alatt maradni. Bevált használat addig meríteni, amikor már érezhetően gyengül, utána 1 napig tölteni.

    Sorosan két cellánál kellemetlen lehet, amikor a gyengébbik összeesik 0 V-ra, nem tesz jót, de ezt a pontot elég jól lehet érzékelni, amikor aránylag hirtelen, feltűnően legyengül a motor. Ekkor már nem szabad kínozni, tölteni kell. Noha elvileg jobb lenne ezt a pontot kicsit megelőzni, de rövid időre kibírják éppen.

    Jobb konstrukcióknál úgy oldják meg, hogy a tápegységet bedugva, arról kap áramot a motor is, így sürgős esetben lehet használni, lemerült akkuval is. Ez nem olyan magától értetődő, mert a töltőáram jóval kevesebb, a motort megmozdítani nem bírná, ezért a kapcsolóval trükköznek, hogy megkerülje az áramkorlátozó ellenállást. Egyszerűbb gépek ilyet nem tudnak (tápja eleve csak töltésre van méretezve), így ha lemerül, várni kell, míg betöltődik valamennyi energia.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák