- Projektor topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Gaming notebook topik
- eGPU tapasztalatok
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- Androidos fejegységek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
Dead Island 2 - Túl a 7 millió játékoson
gp Továbbra is érkeznek majd frissítések, a készítők nem engedik el a kezünket.
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DonThomasino
veterán
Kérdés a C37 C38 kondi gyárilag hiányzik szerintetek a nyákról?
Vagy tök normális, hogy nincs jelölve a +.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
őstag
válasz DonThomasino #86152 üzenetére
Amennyiben nem polarizált kondit terveztek oda akkor felesleges lenne polaritást jelölni
Üdv:Attila
-
Batman2
őstag
Van egy Somogyi féle inverterem.
Papíron és felirat szerint is [kép] 1000w folyamatos és 2000w csúcs teljesítményre képes 12V bemeneti feszültségről.
Belenéztem kicsit kíváncsiságból, benne ezt láttam:
A 4 darab trafóra, darabonként 10A van ráírva, ami ugye összesen 40A, az meg 12V-on csak 480W mindössze, ez messze van az 1000W-tól, asszem kicsit átvágtak vele !
Sajnos tudom, hogy a Somogyi termékek nem a csúcs kategória, de azért ezt nem vártam.
Nem tudom, legközelebb melyik márka termékét vegyem, hogy ne vágódjak át ennyire, vásárlás előtt sajnos nem nézhetek bele.
Ha van valakinek más márkával hasonló infója inverter témában, szívesen veszem, ha megosztja, nem csak nekem lehet hasznos !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A négyütemű, volkswagen motoros trabicsekhez is rendes kis könyv van, benne karbantartási, javítási útmutatóval, adatokkal és elektromos kapcsolási rajzzal !
89'-es az autó.
Van egy 79'-es mercedesem, annak ugyan már nincs meg a dokumentációja, de úgy tudom, hogy egy egész komoly füzet volt hozzá.
Azon is persze még minden javítható, akkoriban még természetes volt. hogy javítunk, ha elromlik valami.Üdv
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
fatpingvin
őstag
válasz DonThomasino #86156 üzenetére
feltételezem azt hogy júzer csak ne leskelődjön a dobozban meg ne akarja jobbantudni mert peres ügy lesz belőle. legalábbis nem döbbennnék meg ezen túlzottan
A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)
-
PROTRON
addikt
Sok helyütt olvastam már ezt a tele lennénk munkanélkülivel dolgot, aztán 2 sorral lejjebb meg azért megy a panaszkodás hogy összeszerelő üzem vagyunk, napi 9 óra robottal(ebédszünet + be-kiöltözés) amihez még oda is kell utazni, sokszor tömegközlekedéssel odavissza 2x45 perc, tehát további másfél óra...
Aztán a havi fizu is éppen arra elég hogy el legyen húzva a mézesmadzag " ha keményen dolgozol 40 év alatt visszatudod fizetni a lakáshiteled tökéjét, már csak a kamatok maradnak a gyerekeidre és LESZ EGY SAJÁT HÁZA A CSALÁDNAK".Miközben ezek az emberek egyébként értelmesek, simán más életkörülmények esetén, átképzéssel legalább 1 egységgel magasabb hozzáadott értékű munkafolyamatokat is el tudnának látni.
Ahelyett hogy mindennap ott lebeg a fejük felett, hogy +10% bér esetén jobban megéri a gyártást kivinni távol keletre csincsungnak, vagy átállni full automata robot üzemre, ami max 3 év alatt megtérül az emelkedő bérköltségek miatt.[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
PROTRON
addikt
válasz Batman2 #86154 üzenetére
Azért a verdikt előtt megérne egy alapos vizsgálatot. Ekkora különbséget nem engedhetnek meg maguknak, lehet csak rosszul követted vissza hogy melyik egység pontosan hol van az áramkörben, aztán a végén kiderül hogy tényleg biztonsággal üzemeltethetsz róla 800-900W 230V AC berendezést, anélkül hogy túlmelegedne vagy elpattanna benne valami füst.
Az hogy kinyitottad az elvileg csak garancia vesztéssel kéne járjon, nem feltétlen ipari kémkedés elleni ügyvédhadsereggel, hisz ezutóbbi esetben jogos a kérdés:
Miért lehetett egyáltalán felnyitni?Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
-
PROTRON
addikt
válasz fatpingvin #86160 üzenetére
Ha forog és nem szabadna neki, akkor duck tape...ha fel lehet nyitni, akkor fel is szabad.
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
pjen
félisten
válasz PROTRON #86158 üzenetére
Az a gond, hogy azokat a munkákat elvégzik azok akiknek mi össze szerelünk. Rengetegen vagyunk, ha nem vinnénk kínába és egyéb egzotikus országokba a melót, azok még több denevért ennének. Jönne kovid 2,3,4 aztán bármi. Régen azt mondtuk ami mozog azt megeszik, ami nem azzal fűszerezik.
-
ViZion
félisten
Azért változik a világ. Mert a kínai polgárok is látják, h az olcsó gyártás ára a nulla környezetvédelem, a stressz, alacsony bér, stb. Ezért már onnan is tovább szervezik. De a 20-25 évnyi durva környezetszennyezés nem marad következmények nélkül.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
#32277248
törölt tag
válasz Batman2 #86154 üzenetére
Nekem jobban b@ssza a szemem az a ventilátor vezetékére kókányolt ellenállás ott csupaszon a semmibe lógatva. Ha az gyári megoldás elég érdekes.
Pl. egy ec42 porvasmag 500w-ot tud átpréselni magán, íme a méretei:
Mérd már meg ezeket a trafókat, közel se biztos, hogy a 10A az az áramra utal.[ Szerkesztve ]
-
PROTRON
addikt
A kovid 23-25-27 így-is úgy-is jönni fog, btw nem feltétlen denevért ennének, hanem a Mars kolonizálásában előznének be balról, hisz Ők már a nap felszínén is jártak, 1mrd kínai húzta fel a csúzlit.
Ha kevesebb "tartós" használati cikket kell gyártani mert kevesebb romlik el, attól még úgy is lesznek olyanok akik akkor is cserélni fognak, mert 2 év után jön egy még okosabb okoshűtő.
Persze sokan vagyunk akik csak akkor cserélünk ha elromlik, az a fél %-nyi energiamegtakarítás nem indokol olyan mértékű befektetést.
Na ebben az esetben tényleg fel fog szabadulni nagy mennyiségű munkavállaló, pláne az automatizálással karöltve.De ha egyszer idehaza amúgy is a lónak a rossz végén vannak ezek az emberek, tehát folyamatosan ott lóg a fejük felett a sarló-kalapács, akkor miért nem jó ötlet elébe menni a problémának?
Az építőiparban is van egy rakás olyan dolog ami nem robot, meg csicska munka, hanem gondolkodni kell hozzá, de nincs elég értelmes ember akikre rá lehetne bízni. A legjobb lenne ezekre a területekre fejleszteni ember-gép kapcsolaton alapuló, munkahatékonyságot növelő segédberendezéseket.
Szuper hogy van fúró-vésőkalapács, de izomzat is kell az alkalmazásához. De ha van olyan megoldás ami leadja a szükséges nyomatékot úgy hogy 12-éves piszakafa kölök is végig tud vésni több 10 méter hornyot, jóval többen tudnának vele dolgozni.
Ugyanakkor nem lehet mindent robotokra bízni, pláne amikor összevissza mennek víz-gáz-méretlen elektromos fővezetékek a falban...
Elosztó szereléseknél is ott kell lenni fejben, de kell valami megoldás a méterenként 5kg kábel behúzásához, pucolásához, behajlítgatáshoz...Omladoznak az iskolák-kórházak, a lakó ingatlanok több mint 50%-án bőven lehetne javítani, tehát nem a nem létező igényeket kéne kitalálni aztán keresletet gyártani hozzá, hanem a meglévőkre reflektálni átszervezéssel.
És még ott vannak a tönkremenő vidéki kis falvak, ahova alig költöznek új lakók, a régiek kihalnak, miközben homeoffice-t bárhonnan lehet végezni, nem csak agglomerációból.
Ha van elég lakos, akkor megéri költeni a korábbi évtizedekben kiépült közmű infrastruktúra fen tartására (persze csökkentgetések nélkül), már csak annyi kell hogy az emberek hozzáférhessenek a nekik fontos szolgáltatásokhoz is rövid utazással.Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
pjen
félisten
válasz PROTRON #86166 üzenetére
Szerintem, persze nem biztos, hogy igazam van, ahogy másnak se. De az, hogy rogyadoznak az iskolák és egyebek, nem hoznak bevételt. Azt a melóst aki rendbe hozza a sulit fizetni kell és ehhez adó bevétel kell. Árút kell termelni, eladni, adót fizetni amit az állam újra eloszt.
-
válasz Batman2 #86155 üzenetére
Karbantartási terv nem egyenlő a javítási doksival Utóbbit elég, ha a szerződött szerviz megkapja, ahol esetleg a gyártó ellenőrzi is, hogy nem hülyék kókányolnak majd.
@Batman2 : Nem tudom, trafók mennyire terhelhetőek túl?
@PROTRON : Remek elemzések vannak arról, hogy ahol a Távol-keleten meglódult a szekér az utóbbi 30-20 évben, ott mind brutál pénzek mentek az oktatásba. Látok némi összefüggést.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
Egy kissé elkanyarodtatok a témától...
-
PROTRON
addikt
válasz Intruder2k5 #86169 üzenetére
Nem kicsit, hanem nagyon....
Amúgy a korábbi #85619 PROTRON Feszültség teszter témában végül a UT18C helyett "D" jelűt szerváltam (UNI-T webshopjában "akciósan" 22k bruttó, míg a "C" 21k), de nem éreztem kellően tutinak.
Pl mivel full LCD kijelzős, így ha csak simán a nagy piros testjét béladugtam egy konnektor fázisába, nem jelezte hogy "AC" feszültséget érzékelt(nem is sípolt), gondolom a "C" jelű ilyen téren jobb, mert led pöttyös ez a része.
Továbbá sokszor (nem mindig) nekem lassúnak tűnik a folytonosság vizsgálata. Ismerem a mögötte lévő elvet, de a 15C legalább ezen a téren tényleg gyors volt. Azt néztem tecsőn hogy ez valszeg az egész 18-as szériának gyíkfenéje.Szóval még is megkértem a főnököt hogy helyette inkább Weidmüllerem legyen, amiből az a változat ami már kiírja a szám szerűen a fesz értéket LCD kijelzővel ( VT DIGI PRO) "nagy sajnálatomra" több minden egyéb dologgal is többet tud az egyel gyengébb típusnál, pl ellenállás mérés, meg fesz mérés terén is képes elemek-aksik mérése során tized kijelzésre, nem csak pl 1-2 volt, hanem 1,4 V.
Az egyetlen ami zavarhatja átlag Józsit, hogy folytonosság ellenőrzés nem automatikus, vagy külön át kell váltani a funkciót, vagy nyomva kell tartani a teszt gombot, amit úgy alakítottak ki rajta hogy újbeggyel kényelmetlen, körömmel meg nem elegáns.[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
jolti05
őstag
Köszi a választ!
Nem találtam ebay-en ilyen típust.
Vannak alternatívák, amik méretben ekkorák, de azokat sem láttam konkrétan sehol.
Lipo aksi, a férőhely sajnos nagyon adott, egyik dimenzióban sem tud nagyobb lenni, mint amit írtam (6.5 mm *22 mm * 72 mm).A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
-
#32277248
törölt tag
válasz aujjobba #86171 üzenetére
Királyság, örülök neki. Ha a motort nem fékeznéd hanem polaritást fordítanál rajta akkor nem dobálná a talpat. Igazság szerint erre is van ötletem, a jelenlegi relék mellé kellene +egy- egy darab relé, vagy ha 8 lábú reléid vannak [2 körös] akkor még az sem. Ha érdekelnek a részletek kifejtem bővebben.
-
#32277248
törölt tag
válasz aujjobba #86174 üzenetére
Itt egy kép ez elmond mindet, ha ejt a relé normál polaritás van a motorokon, ha meghúz valamelyik akkor megfordul a polaritás. Igazság szerint pár forrasztás/ vezetékkel kell kiegészíteni a jelenlegi vezérlést, nem kell plusz relét bekötni. Hamarabb is eszembe juthatott volna, de most villant be, hogy mondtad a lánctalpdobálást.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz Batman2 #86154 üzenetére
Kédezted milyet vegyél ami tuti.
[Pl. innen válogass] de ez nem a félratyi kategória és ez árban nagyon is mutatkozik.
Évtizede használom a termékeiket, töltésvezérlőket invertereket.
Hazai cég, szervizháttérrel, mailra rögtön válaszolnak, segítőkészek.
És jók a cuccok.
Jelenleg egy 24V/2kW színuszosat hajtok.
Már ha megfogom érezni hogy van benne valami, 4,5kg az inverter és fizikai méretben is hatalmas.
Sajnos az ára sem kevés. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz PROTRON #86149 üzenetére
Szakállvágóba nem ajánlanám, mert fékező, csillapító hatású. Szilikonolaj létezik sokféle viszkozitású, az Oxett A2 a mézhez hasonlóan képzelhető el.
A WD 40 nagyon jó kúszóképességű, ami egy csavarlazítónál is fontos képesség, nekem segített is egyszer. (Volt régebben dedikált csavarlazítóm is, elfogyott.) WD 40 előnye a hátránya, azaz jól beszivárog mindenhová, de könnyen ki is verődik, ezért mozgó alkatrészekhez nem ideális minden célra.
Hobbiból felújítottam néhány szakállvágót is (teljes szétszedés, fertőtlenítés stb.).
Egyiknél tapasztaltam, volt valami rejtélyes kopása, amitől tapadásra hajlamos lett. Próbáltam bele Braun tartozék műszerolajat is, WD 40-et is. Nem volt tökéletes, de utóbbi maradt benne, majd idővel az is megtapadt. Akkoriban kaptam egy flakon varrógépolajat, az meg rögtön csodát tett vele. Noha elvileg műszerolaj = műszerolaj, de nem tudtam már követni, hogy mi van ilyenkor. Jó lett.
De én nem csak rányomom külsőleg, hanem felkenem a késfelületre, utána illesztem össze, hogy biztosan belül legyen. Nyilván így is ki fog mászni idővel.
Hogy kőolajszármazék, nem vészes szerintem. Ott van például az orvosi vazelin, ami nagyon alaposan tisztított összetevő, kozmetikai anyagként is használatos. Vitatkoznak is rajta, hogy nem csak kiváló bőrpuhító, de gátolja a nedvességet, így viszont szárító hatású is lehet. Valaki azt írta, hogy ő a kutyája talpát sem szívesen ápolja holmi kőolajszármazékkal.
Ezzel szemben a kőolaj is valahol természetes eredetű anyag, pláne ilyen nagy tisztaságban nem olyan tragikus. A vazelint használják még élelmiszeripari gépek kenésére is, miután nem ártalmas. Méltó párja a szilikonolajoknak, vagy helyettesítője is lehet. Youtube-on orosz kollégák előszeretettel használják például kenyérsütő gépek tengelyének javításánál, a szimering kenésére.
Tehát ezeket arra írom, hogy nem feltétlenül megvetendő, a műszerolaj is nagyon tiszta, természetes anyag (ld. Braun gyári tartozék). Nyilván más eset egy adalékolt motorolaj, gépzsír stb.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Kérdés, van OPA2357 op-amp, ami FET-es bemenetű. [link]
Azt nem találtam meg, hogy milyen jellegű védelem van a bemenetén. Szóval a konkrét kérdésem az, hogy mi történik, ha 1x-es erősítésű buffer kapcsolásban mondjuk egy 10k-n keresztül találkozik 50V-tal a nem invertáló bemenete.
Konkrétan egy analóg frontendben szeretném használni, ahová nem igazán passzolnak a clamping diódák, mert olyan 2-300MHz sávszélre törekszem.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Batman2
őstag
válasz PROTRON #86159 üzenetére
Sajnos a gyanúmat csak erősíti, hogy 4db 10A-es késes biztosíték van benne beforrasztva, még ez sem lett cserélhetőre megoldva egy foglalattal, és sajnos a biztosít értéke össze passzol a trafóra írtakkal.
Legfeljebb arra lehet képes pluszba a szerkezet, ha nem gyorsan olvadó a biztosíték, hogy a feltöltött puffer kondikból egy-egy pillanatra meghaladhatja a 40A bemenőt, de semmi több, mert olvad a biztosíték.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
PROTRON
addikt
válasz Dr. Szilikát #86180 üzenetére
Kösz a tippeket.
Mondjuk nekem valszeg a NimH aksikat is cserélni kell már benne, több mint 3 éves, legolcsóbb széria, még csak arról sincs visszajelzés hogy feltöltött-e.#86183 rednifegnar
Ez a legolcsóbb széria volt anno és nem emlékszem hogy lett volna a dobozában, de majd lehet előkeresem hátha.[ Szerkesztve ]
Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz CPT.Pirk #86182 üzenetére
Hmm, az OPA2355-ben írják, hogy ESD diódák vannak clamping célra, és 10mA-ig bírják. A 2357 adatlapjában is szerepel a 10mA adat a bemenetre, de a diódákat nem említik. Viszont igen hasonló a két opamp, így biztos vagyok benne, hogy itt is ez a helyzet.
Szóval ha megfelelő értékű soros ellenállás védi a bemenetet, akkor egyéb dolgom nincs vele.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz PROTRON #86185 üzenetére
Ebben a Ni-Cd / Ni-MH kategóriában ez így működik, a feleslegben bevitt energiát képes elfűteni, ha az nem túl nagy áram, azaz hőmérséklet mellett történik.
Elvileg C/10 áramon 150 %, azaz 15 óra töltés, de ha 24 óráig marad, az sem gond. Noha ilyenkor célszerűbb C/10 alatt maradni. Bevált használat addig meríteni, amikor már érezhetően gyengül, utána 1 napig tölteni.
Sorosan két cellánál kellemetlen lehet, amikor a gyengébbik összeesik 0 V-ra, nem tesz jót, de ezt a pontot elég jól lehet érzékelni, amikor aránylag hirtelen, feltűnően legyengül a motor. Ekkor már nem szabad kínozni, tölteni kell. Noha elvileg jobb lenne ezt a pontot kicsit megelőzni, de rövid időre kibírják éppen.
Jobb konstrukcióknál úgy oldják meg, hogy a tápegységet bedugva, arról kap áramot a motor is, így sürgős esetben lehet használni, lemerült akkuval is. Ez nem olyan magától értetődő, mert a töltőáram jóval kevesebb, a motort megmozdítani nem bírná, ezért a kapcsolóval trükköznek, hogy megkerülje az áramkorlátozó ellenállást. Egyszerűbb gépek ilyet nem tudnak (tápja eleve csak töltésre van méretezve), így ha lemerül, várni kell, míg betöltődik valamennyi energia.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz #32277248 #86165 üzenetére
Az ellenállás beiktatását én követtem el, mivel a venti teljesen hideg állapotban, üresen, vagy minimális terhelés mellett is max. fordulatszámon pörög, eléggé zavaró szélzajt keltve a dobozban. Sajnos erre sem tellett, hogy hőmérséklet, vagy terhelés szerinti fordulatot szabályozzanak, pedig van a bordán egy hőérzékelő, de hiába.
Megmérem majd a trafókat, de valszeg igaz a felirat, mivel a 300-400W-os ATX tápokban is sokkal testesebb trafók vannak. Ez a 4 szemre nagyon csenevész.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz tordaitibi #86179 üzenetére
Köszi a tippet, megnézem alaposan őket, már találkoztam velük keresgélés közben.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz daninet #86189 üzenetére
Erre írtam neked tavaly is:
https://prohardver.hu/tema/hobby_elektronika/hsz_80410-80410.html
Nyilván értelme sem lenne a BMS modulnak, ha 4,2 V fölé engedné a cellát. De úgy sincs sok értelme tölteni, ahogy több "youtuber" is hamisan terjeszti.
Kihasználják egy normál CV adapter túláramvédelmét, ami nem kimondottan a CC üzemmódra lett kitalálva, ha meg is teszi alkalmanként. Így viszont CC-módban emelkedni kezd a feszültség, majd a cellánkénti 4,25 V túltöltés elérésekor megszakít a BMS.
Így elmarad a CV-szakasz, ami a töltés jelentős részét tolná még bele. De így nem tudja. Bővebben a linken.
Lehet, ellentmondásos a fogalmazás, feszültség szempontjából túlszalad egy kicsit (vagy az akkunak ennyit mindig bírni kell, mint biztonsági tartalék, akár 4,3-at is), de Ah / Wh szerint kevesebb kerül bele, mint amit tárolni tudna.
[ Szerkesztve ]
-
daninet
veterán
válasz Dr. Szilikát #86193 üzenetére
értem. elfelejtettem ezt már teljesen
Próbáltam most töltésvezérlőt keresni de vagy ilyen bms-eket találok vagy napelemekhez azokat a nagyobb dolgokat. Van erre valami apró modul?Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
válasz daninet #86195 üzenetére
Van pl. ilyen MPPT
Bár nem tudom, ez kell-e neked.@dr. Szilikát : 4,4-ig is lehet feszíteni a lítiumot, de az már nem jó semminek... Azért 4,25 a cutoff a legtöbb esetben.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Batman2
őstag
válasz Dr. Szilikát #86193 üzenetére
CV - CC téma !
Nemrégiben egy mélykisült ólom indító akkut töltöttem egy 1A-es, konstans feszültségű dugasztáppal, mivel 6V körül volt a feszültsége, az "intelligens" töltő ilyenkor nagyon buta, nem tud vele kezdeni semmit, mert 6V-osnak hiszi, nem tölti 12V-ra.
A dugasztáp 12V-os volt, nyilván az ólom akku maximálisan leterhelte, mert szerencsére nem ment tönkre, nyelte az áramot maximálisan, csak nagyon lassan kúszott felfelé a feszültség.
Elérte a 10V-ot, gondoltam megpróbálom rátenni a töltőt, hátha már legalább elindul vele, legfeljebb vizsgálgatja még egy darabig, hogy valóban 12V-os akkuról van szó, azután elkezdni rendesen tölteni.
De ahogy levettem a dugasztápot az akkuról, rögtön csökkent a feszültsége, 9,5-nél állt meg, az meg már kevés, így visszatettem a dugasztápot, ami elkezdett furcsa kattogó, sercegő hangot kiadni, és pár másodperc múlva el is füstölt.
De nem tehettem mást, nem volt semmi más ott a munkahelyen kéznél, amivel meg tudtam volna oldani a helyzetet.
Vissza tettem az akkura a töltőt, hosszas vizsgálgatás, próbálgatás (áramimpulzusok) után elérte az akku feszültsége a minimális 10,5V-ot és rendesen elkezdte tölteni.
Valóban nem bírják hosszasan a dugasztápok védelmei a határon üzemelést.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest