Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz TheProb #88307 üzenetére

    Amit én tapasztaltam több esetben, hogy a soros cellák közül egy betegszik le, ami miatt selejt lesz az egész. Belső átvezetés miatt elkezdi túl hamar, majd egyre gyorsabban lemeríteni önmagát.

    Ez megnyilvánul az üresjárási kapocsfeszültségben (vagy mondjuk úgy, hogy a járműbe kötve, de csak készenléti terheléssel), hiszen az a rész hiányozni fog az egészből.

    Másik, hogy állás után szokatlanul lomhábban, gyengébben indul a motor, szinte érezhető, hogy nagyon beesik a feszültség. Előbb azt hisszük, hogy jó, most véletlenül így alakult, kevesebb töltést kapott és több merítést. De rá fogunk ébredni, hogy itt már elindult egy folyamat, aminek csere lesz a vége. Ez történhet egyre gyorsuló ütemben és főleg a hidegebb idők beálltával kiütköző.

    Járműben 5-7 nap állás után 12,5 V alá nem nagyon mehet, ha jól emlékszem. De jobban árulkodó szerintem az indítózás tapasztalt ereje, megszokottól eltérő viselkedése.

    Idővel már az is bejön a képbe, hogy nem csak a napi első indítás gyenge, hanem mondjuk egy áruházi vásárlás után lepődünk meg, hogy itt valami nagyon nem stimmel. Gyanús jel, amikor a parkolóban tébláboló emberektől segítséget kérünk a betoláshoz.

    (Most ebbe ne menjünk bele, hogy melyiket szabad / nem szabad betolni, itt az irodalmi fogalmazásra törekedtem csak).

Új hozzászólás Aktív témák