Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz SchumiBácsi #88835 üzenetére

    Amire gondolhatsz, hogy a generátor forgórésze gerjesztőáramot kap, de ilyen a régi Lada, Trabant szintjén volt, melyek butának mondható feszültségszabályzóval rendelkeztek. Azaz nem vett tudomást a motor járásáról. Csak azt érzékelte, hogy az akku feszültsége kb. 14 V alatt van, akkor már gerjeszteni kell és kész. 14,4 V felett pedig megszakítja a gerjesztőáramot.

    Az elektronikus vezérlésű, processzort tartalmazó, injektoros stb. járműveknél ez már kiment a divatból, tehát a gyújtás ráadásakor csak a vezérlés, vagy épp a műszerfal izzói kapnak tápot. De nem a gerjesztés, ami nagyobb áram és hamar leszívná az akkut.

    Meg az elektronikus gyújtás sem aktív, értelemszerűen. A régi, mechanikus megszakítónál előfordulhatott, hogy vezető állapotban áll meg, ha jól emlékszem és áramot folyat a gyújtótekercsen, amit csak forgó állapotban kezd szaggatni. De ezek már a múlt technikái.

    Esetedben tisztázni kellene pontosan, hogy mi kap készenléti áramot voltaképpen és az mekkora.

    Ha néhányszor 10 mA, az csupán a készenléti elektronika, ami mellesleg simán kompenzálható egy hálózati adapterrel, amivel egy kis áramot tolunk az akkuba.

    Ha van hálózat.

Új hozzászólás Aktív témák