- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Amazon Fire TV stick/box
- Micro Four Thirds
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen TV-t vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
ph A Mhz megy, a MT/s paraméter pedig jön, amitől kevesebb félreértést várhatnak a gyártók.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ekkold
Topikgazda
válasz Dr. Szilikát #89149 üzenetére
Graetz-híd hogyan segít a nullátmenet okozta zakatolás kivédésében?
Úgy segít, hogy a tekercsnek akkora az induktivitása hogy kisimítja az áram-hullámosságot.
Van amelyik gyárilag ilyen, akár DC-t akár AC-t kaphat.AC-tekercsnek van induló áramlökése, a vasmag felmágnesezési jelensége miatt:
Nem csak emiatt van. Amíg nincs behúzva addig nyitott a mágneskör, ennélfogva sokkal kisebb a tekercs induktivitása. Behúzás után a vasmag záródik, emiatt a tekercs induktivitása jelentősen nagyobb lesz, és egyúttal az az AC-n mutatott impedanciája is, ami miatt jelentősen lecsökken az áramfelvétele. -
Sliderxy
senior tag
válasz Dr. Szilikát #89085 üzenetére
Szétszedtem és kiderült, hogy ennek a modellnek a belseje mégsem azonos a videóban látott modelléval, hiába ugyanaz a külső burkolat/dizájn, a beltartalom más.
A korábban linkelt videóban pedig egy nagyobb alapplappal rendelkező készüléket operálnak:
[link]A habajelenség azonos, a fotó alapján lehet arra következtetni esetleg, hogy itt most melyik alkatrész lehet az amit a másikhoz hasonlóan "patkolni" kellene?
-
baly81
aktív tag
Sziasztok!
Egy merőben más kérdéssel fordulnék hozzátok, mint pár napja.
Van egy, a hét elejéig tökéletesen működő Plazma TV-m, (Panasonic TX-P42ST30E). Pár napja a bekapcsoló gombja (azaz ehhez köthető elektronika) furán viselkedik. Érezhetően (sokszor, de nem mindig) a benyomása mintha könnyebb is lenne, vagy mintha nem úgy kapcsolná az áramkört, ahogy szokta. Egyszer már üzem közben olyat is csinált, mint ha standby módba kapcsoltam volna és újra be. Illetve, ha régebben standby-ba raktam, akkor kis idő múltán hallatszott egy kattanás (relé?), amivel gondolom lekapcsol pár áramkört. Tegnap meg a relé kattanását hallottam 10-30mp elteltével kétszer, úgy, hogy legalább 1 órája már készenléti állapotban volt. A hiba -még- randomra jön elő, nem állandó...
Nem mostani a készülék, nagyon szeretjük a képminősége miatt. És már az SBS aktív 3D mivolta miatt is szeretném megmenteni, mert ezen kívül semmi baja nincs. Sem beégés, sem egyéb gondja nem volt eddig, pedig elsődleges TV készülék, átlag napi 2-4 óra üzemidővel.
Még nem bontottam meg...
Tudom, látatlanba nehéz megmondani, mégis, a kérdésem felétek, hogy mi okozhatja ezt a jelenséget. VÉLHETŐLEG, házilag ki tudom e mérni (és mit) javítani tudom e, vagy inkább vigyem el szervizbe?
Én egy elfáradt relére, vagy kondira gondolok.Előre is köszi a segítséget!
Update:
Ja, és ugyanaz az 1 egyköz (PC) van rajta HDMI.n keresztül, mint eddig, úgyhogy nem az "ébresztgeti".[ Szerkesztve ]
Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
Sliderxy
senior tag
válasz Sliderxy #89153 üzenetére
Most újra összeraktam, ment megint fél órát és megállt. 54%-ot mutatott. Lehúztam az akkut, majd vissza, ekkor az applikációban 19%-ot írt, el is indult, de rögtön a dokkolót kereste, mert eleve úgy működik, hogy ha lemegy 20%-ra a töltöttség megy a dokkolóra. Kb fél percet ment, lemerült 16%-ra (legalábis ennyit mutatott) és megállt.
Most majd beméretem ezt az új akkumulátort meg a régit is, hogy egyáltalán ezek jók-e.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz baly81 #89154 üzenetére
Főleg Panasonic, de más plazmáknál is ajánlatos a panelokat rögzítő csavarokat meghúzni, mert ezeknél lényeges szerepet játszik a fém alaplemez a nagy áramok közvetítésében, a vezetékekkel párhuzamosan.
Típushiba, hogy keletkezhetnek károk, csupán csavarlazulás miatt a sustain panelokban. A Panasonic még csavarpótlásokat is adott ki, szervizcsomagban.
Ami jogos még azért is, mert elég irritáló csavarok vannak benne, amiben könnyen elforog a normál csillagcsavarhúzó, ha kicsit erősebben beletekerünk.
-
baly81
aktív tag
válasz Dr. Szilikát #89157 üzenetére
Komoly?
Akkor először kezdjem azzal, hogy utánnahúzom a csavarokat és teszteljek? Én mindenre gondoltam, de erre nem!
Emlékeim szerint 2008 vagy 9-ben vettem a készüléket, azóta csak a venttllátorok hosszúsörtéjű kefefejjel voltak kiporszívózva évente 1-2 alkalommal... Lehet tényleg csak ennyi lesz a baja, legalábbis bízom benne! Hétvégén szétszedem, kitisztítom és egyúttal átvizsgálom a paneleket van e valami "elváltozás", illetve meghúzom a csavarokat.
Köszi a segítséget!
Hétvégén jelzéssel leszek felétek, hogy mire jutottam![ Szerkesztve ]
Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
-
baly81
aktív tag
válasz Dr. Szilikát #89159 üzenetére
Akkor megnézem a forrasztásokat, ónozásokat is!
Köszi a figyelemfelhívást!Hát hő az biztos hogy van! Normál nappali fénynél, üzem közben! Akkor még nyáron is érződik a képernyőtől 30-40cm-re a televízió hősugázó hatása. Bár mi védeni szoktuk, azért az esetek nagy részébe be van sötételve, meg nagyon időnk sincs napközben nézni...
Egyszer kimértem, 275W-ot számoltam nappali fénynél, este 60W környékén fogyaszt.
Már nézegettem az utódját, de LCD-t nem akarok (gondolom meg is értitek miért), a plazmával megegyező képalkotással (a pixelenkéntire értve) rendelkező OLED ára már egész jól alakul, de még mindig az az ársáv amit kicsit sajnálnék egy TV-re, ráadásul maradni szeretnék a márkánál, mert nekem eddig Panasonic/Matsushita termékkel még nem nagyon volt problémám. Akár a deck-eim, erősítőim, mini hifi-t, vagy a család összes tévéjét nézem, mindegyik üzemel a mai napig. Bár gondolom ez attól is függ, hogy 1-1 termék melyik gyárában készült.(?)Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz baly81 #89160 üzenetére
A panelokat nem érdemes lebontani, mert műhibát vihetsz be, megfelelő tapasztalat nélkül. A csavarok alatt vannak forrfülek is, ami a panelba forrasztott, ezért elegendő a csavarok meghúzása. A belső oldal ónozását arra írtam, hogy idővel elnyomódik, így ezáltal is hozzájárul a lazuláshoz. De ráhúzással korrigálható.
Amúgy nekem is máig jól szolgál egy 55VT30 a házimoziban, kezdődő lazulást ezen is tapasztaltam. Meg egyszer a tápegység védelme szívatott, néha letiltott, noha maga a tápegység rendben volt.
A feszültségeket figyelő védelmi áramkörben volt probléma egy TL431 referenciával, ami miatt hibát vélt érzékelni.
-
baly81
aktív tag
válasz Dr. Szilikát #89161 üzenetére
Körültekintő leszek, csak azt bontom ami szükséges! Köszönöm a figyelemfelhívást!
Lehet nem jól rémlik, de nem ez a VT30 széria volt az utolsó amit gyártottak plazmából?Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
baly81
aktív tag
válasz Dr. Szilikát #89163 üzenetére
Látom, te sem nagyon szeretnél róla váltani! ☺
Én is így vagyok vele, egyedül a "csak" 42 col miatt volna jó egy nagyobb, de ezzel is el vagyunk...Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
félisten
-
baly81
aktív tag
Mondjuk HDMI-m pont nincs mert eddig nem volt rá szükségem...
Én a szakadást, nyaki kábeltörés okozta hibák felderítését egy digitális, LCD-vel rendelkező UTP kábel teszterrel végzem. Vásároltam egy rahedli rövid (30cm) toldó kábelt szinte minden típusból (mindenből kettőt, hogy párban legyenek, így van apa és anya is párban). Ezeket középen ketté vágtam. Ami 8 eresnél kevesebb, mindre krimpeltem egy RJ45-öt. Amik többel rendelkeznek mint 8 ér, azokat meg csak megblankoltam.
Egy csupaszított, egyik végén csatlakozófejjel ellátott UTP-re raktam 8-as sorkapcsot (mint a wago), és ehhez csatlakoztatom a blankolt kábeleket. Így ugyan több lépcsőben, de minden kábeltípust le tudok check-okolni.
Ezek az átalakítók vannak a teszter és a tesztelendő kábel között. A kijelzőn pedig látom, hogy melyik szál szakadt, sőt a felcserélt szálakat is kirajzolja a kijelző.
A teszterem típusát most nem tudom megmondani, mert melózok, az meg otthon van. De, ha a google-be beírod, hogy Gembird NCT-3 tester bohozza, hogy néz ki. Ugyan ilyenem van, csak más néven.Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
Sliderxy
senior tag
válasz Dr. Szilikát #89156 üzenetére
Igen, ezeket látom, plusz még az RT6, amit találtam rajta.
Ha elkezdem ezeket egyesével átkötni az általad korábban írtak alapján, azzal tönkre vághatom?
Nem nagy baj ha megáll végleg, mert így úgy sem használható, de hátha lehet bele életet lehelni valahogy.. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz Sliderxy #89167 üzenetére
Így képen nézve az RT4 tűnik kicsit megviseltnek, noha attól még lehet hibátlan. De próbálkozni lehet.
Elvileg lehetne mondani, hogy azért egy rövidzár nem ugyanaz, nem biztosít olyan "rugalmasságot", mint az eredeti alkatrész, de a gyakorlatban nem valószínű, hogy ez plusz problémát okozna.
-
Sliderxy
senior tag
válasz Dr. Szilikát #89168 üzenetére
Arra gondoltam én is, hogy azzal kezdeném, mert eleve fölötte balra az a nagy fehér csatlakozó az akksié. Mondjuk ettől függetlenül lehet, hogy köze nincs hozzá. Rápróbálok, hátha...
Szóval akkor ha az RT4 a ludas, akkor a két végpontja között csinálok egy kis rézhurkot. Ezt szigeteljem le valamivel, hogy ne tudjon mással érintkezni?
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz Sliderxy #89169 üzenetére
Előbb átforrasztani a végeit, utána áthúzni rajta egy vékony szálat, szorosan ráfektetve. Szigetelni nincs értelme, ott eleve csupasz alkatrészek vannak.
Elméletben létezhetne olyan, hogy a hőtágulás miatt hajszálrepedés, ami csak a forrasztástól már megjavul, de azért nagy reményt ehhez nem fűznék.
[ Szerkesztve ]
-
Sliderxy
senior tag
válasz Dr. Szilikát #89170 üzenetére
Megcsináltam, már kezdtem örülni, mert kicsit tovább működött, de 52%-nál megint megállt.
Indítás előtt feltöltöttem, factory reset is volt. Nem adja magát. -
gendyke
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni:
Van édesapámnak egy hobbi méhészete, ahol használunk úgynevezett méhleseprő gépet amit 2db. 12 V DC kis villanymotor hajt. Eddig folyamatosan amikor használtuk , sima autó akkumulátorról üzemeltettük ,ahol csak rácsíptettük csipesszel a sarura és bekapcsoltuk forgott.
Arra gondoltam, mivel van a közelben egy hálózati dugalj, nem tudnánk-e valami inverterrel átalakítani az áramot 12V-ra és úgy üzemeltetni, minthogy cipeljük a 15-20kg-os akksikat, plusz töltsük állandóan.
Megoldható valahogyan? Amit találtam és gondoltam hogy működhet, hogy 220-ról 12V-ra alakítani ami szivargyújtóban végződik és ebbe beledugni a seprő végét átalakítva szivargyújtósra.
Ez csak elméletben működhet?
Köszi a segítséget! -
válasz gendyke #89172 üzenetére
Ilyen adaptert keresel, kéne hozzá, hogy mennyi áramot vesz fel a ketyere 12V-on, és annak kb a duplája kapacitásút venni:
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz gendyke #89172 üzenetére
Megnézed mennyit vesz fel, amiket én láttam neten 120-180W. Ha esetleg meg tudnád mérni sokat segítene.
Vagyis neked kell egy 12V/15A tápegység, nem tudom mennyi elektronika van ebbe, ha semmi csak DC a motorok akkor akár egy régebbi akkutöltő is jó lehet. Vagy Pc táp átalakítva. -
gendyke
csendes tag
válasz tordaitibi #89174 üzenetére
Köszönöm!
Sajnos nincsen eszközünk , hogy megmérjük az áramfelvételét a gépnek
RáÍrtam arra a személyre aki készÍtette, hogy küldjön infókat a motorokról,áramfelvételéről stb.
Amúgy ilyesmi gépről van szó: https://meheszfelszerelesek.hu/termek/mehlesepro-gep-12v/
Itt 180W teljesÍtményt Ír motoronként.
Van régi táp egy IMAXB töltőhöz használtam, de szerintem elég gyengécske, hogy meghajtsa a motorokat,laptop táp gondolom erősebb azért, esetleg annak a végét egy XT60-as apa csatira szerelni, gépre pedig XT60-as anya. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz Sliderxy #89171 üzenetére
Sajnos ez benne volt a lehetőségek sorában, én azért meggyőződnék még az akku minőségéről. Ha túl nagy a belső ellenállás, akkor is viselkedhet így.
4S, belső védelemmel integrált akku. Ezek úgy működnek, hogy terhelés közben, bármelyik cella beesik (jellemzően) 2,5 V alá, lekapcsolja az akkut.
Vagy túlterhelést érzékel az R012 értékű SMD-n eső feszültség figyelésével és amiatt tilt le. Vagy túlmelegedést a fehér vezetékre bekötött termisztoron keresztül és amiatt (ha van). De egy cella túlmelegedhet a túl nagy belső ellenállás miatt is, így nem bírja a terhelést.
Megfelelő műszeres terhelési teszt lehetősége nélkül, más módon kellene trükközni. Figyelni a feszültséget működés közben, vagy párhuzamosítani rá másik akkut, akár a gép tetejére ragasztva ideiglenesen, vagy cellákat cserélni stb.
Amit rendeltél, az is lehet gyenge utánzat. Vásárló vélemények (jelenleg) nincsenek, amit én mindig figyelni szoktam, ha innen rendelek, már amikor kockázatosabb a dolog:
https://www.aliexpress.com/item/1005005105795779.html
[ Szerkesztve ]
-
-
-
gendyke
csendes tag
-
válasz gendyke #89179 üzenetére
Soványnak tűnik. Az ilyen műanyagba zárt tápokat nem érdemes huzamosabb ideig a névleges teljesítnényük fele fölött terhelni.
Így néz ki, amit nyugodtan 150W alá tennél (az akciós áruk, ha nem túl sok a posta, nem is drágább annál, amit linkeltél):
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz gendyke #89175 üzenetére
Konkrétan nem írja, hogy motoronként 180 W, nem is lenne reális szerintem. Ablaktörlő-motor kategória, de annyi terhelése nincs mechanikailag. Csak egy "legyezőt" forgat, ha jól látom. Csak nem legyeket űz, hanem méheket.
Vékony tápkábel nagyon sokat nem bír, ráadásul hosszú is. Ellenállása talán hasznos lehet az indulóáram korlátozásában (ha nem is direkt ezért van), míg a tartós üzem áram lehet, hogy nem is olyan nagy. Mérni kellene.
Egy lehetőség valami kisebb méretű akkut alkalmazni pufferként, ha gyenge tápról a motor nem indul el. Utána az akku töltést is kap, meg terhelést is. Ha nagyobb terhelés, mint a töltés, értelemszerűen egy idő után lemerül az akku, de a konkrét adatok birtokában talán össze lehetne hozni, hogy egyensúlyba kerüljön a rendszer.
Így lehetne egy gyengébb tápegység és egy kisebb akku kombinációja.
[ Szerkesztve ]
-
Amazonon jött egy ilyenem, viszont feleannyiért, mint a konkurrencia. Visszaküldeni még fullos refund mellett se nagyon akaródzik. Lehet ezeket a zárt műanyagbumszlikat valahogy javítani?
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz Dr. Szilikát #89181 üzenetére
Én is azt a kb. 6 méteres, talán másfeles madzagot néztem, azon 15-16 amper bajosan. Ezért írtam a kérdezőnek hogy mérjen csak sajnos nem tud áramfelvételt mérni.
Pedig sokat spórólhatna ha meg tudná mérni mert nem mindegy hogy 18-20 vagy 4-5 amperes tápot kéne vennie. -
Sliderxy
senior tag
szerk. válasz akart lenni.
Ma szétszedtem mégjobban, megnéztem, hogy a szívómotorban van-e bármi szennyeződés, teljesen tiszta volt, szorulásnak nyoma sincs. Kikötöttem a kerékmotorokat és teszteltem a 4 szívóerő fokozatot, meglepő módon így működött mind a 4 fokozat, igaz nem járattam sokáig így nem tudom, hogy a következő probléma jelentkezett volna-e.
Miután összeraktam még mindig működött a 4 szívóerő fokozat.
Silent-Standrad-Medium-Turbo
Aztán kb. fél perc sem telt el és automatikusan felkapcsolt turbo módra. A mobil appban persze Standard maradt továbbra is a beállított paraméter.
Silent-re kapcsolva csökken a szívóerő az annak megfelelő szintre, viszont a Standard, Medium és Turbo fokozatokra állítva, mindig azon a fordulaton pörgött a szívómotor, ami egyébként a Turbo fokozatnak felel meg.Kikapcsolás és újraindítás után a 4 sebesség ismét állítható telefonról, oda-vissza működik kb 10-15 másodpercig, aztán megint felnyomja magát Turbo fokozatra, függetlenül attól, hogy az applikációban Standard, Medium vagy Turbo van beállítva. Csak a Silent-re állítva van fordulatszám válltozás.
Többször újraindítottam, mindig ugyanez volt a végeredmény.[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
El tudnátok magyarázni nekem kérlek, mi a különbség/előny ha valamit félhíd megoldással hajtok meg, ahhoz képest hogy egy szimpla PMOS alá tenném?
Félhíd pl. egy PMOS és egy NMOS között vezetek ki a load-ra, vagy két NMOS között ahol a fenti bootstrap-pel van hajtva (mondjuk ilyen IC-vel a két N)..
[ Szerkesztve ]
-
janston
aktív tag
Sziasztok,
Az mitől lehet, hogy az akksi töltő (Bosch C3) 6V-on akarja tölteni a 12 V-os motor akksit? Autónál jól felismeri, de tudok is váltani motor és autó között. De így nem tölti fel a motor akksit, mert már rajta van 2 napja, de 6V-ot mutat.
Valaki? -
Dr. Szilikát
őstag
válasz janston #89186 üzenetére
Ilyen elvileg csak akkor lehetséges, ha túlmerült az akku, illetve hibás. Lehet próbálkozni az akku "felhúzásával", erre akár egy 12 V-os dugasztáp is alkalmas (ezt egyszer próbáltam is), vagy rákötheted párhuzamosan egy 12 V-os akkura. Utána már mehet a töltőre.
Nem kell sok idő neki és nincs nagy áram, a túlmerült akkunak nagy a belső ellenállása.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz aujjobba #89185 üzenetére
Különbséget kellene tenni, szokták félhídnak nevezni, noha megkérdőjelezném, mert itt az egyik kapcsoló csak a flyback-diódát helyettesíti:
https://www.4qd.co.uk/docs/half-bridge-tour-6/
Vagy félhíd inkább:
https://www.elprocus.com/what-is-half-bridge-inverter-circuit-diagram-its-working/
[ Szerkesztve ]
-
janston
aktív tag
válasz Dr. Szilikát #89188 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszotokat. Az akksi 1 éves, szóval jó, de a motor valamiért lehúzta teljesen a télen, szóval valószníűleg ez a "túlmerülés" áll fenn.
Az jó akkor ha például bikakábellel ráteszem a kocsi akksijára egy órára kb? -
Dr. Szilikát
őstag
-
válasz janston #89190 üzenetére
Ne. Amúgy is halálán van, az oké hogy először keveset fog felvenni de ez esetleg átmehet több 10 amperba is.
Egy 21W indexégőn keresztöl kösd párhuzamosan, az mindenképp lekorlátoz 1A körül.
Ha esetleg magához is tér én nem jósolok semmit de szerintem az akku kuka.
Ha ilyen mélykisütésbe volt 1-2 hetet akkor az meghalt. -
nagyúr
Sziasztok!
Játék következik.Adott egy 40+ éves házi barkács áramkör (faterom műszerész volt, ő csinálta), eltettem emlékbe, hogy majd egyszer megfejtem, mit csinál, ha kicsit többet tudok a világról Csak az egyik oldalát fotóztam, mert le volt csavarozva, és nem találtam hozzá szerszámot, hogy teljesen szétszedjem (roncsolni meg nem akartam), csak az alkatrész oldalát fotóztam le, de hátha valakinek ránézésre beugrik róla, hogy mi lehetett ez (vigyázat, nyomokban szovjet alkatrészeket tartalmaz! ):
Az 556-os chipből arra következtetek, hogy valamilyen frekvencia/jelgenerátor lehet (talán oszcilloszkóphoz volt használva, ha jól emlékszem ). A bal felső sarokban a két szürke trimmer izé az poti vagy kondenzátor? És jobbra lent az a vastag szürke henger? A 74132 (Nand array) vajon mi célt szolgálhat? Jelalak formázás? Frekvencia osztó? Flip-flop?
Ha lesz sok időm, akkor szétszedem rendesen és lerajzolom/visszafejtem az áramkör részét.
A dobozból kimenő 6-8 eres kábelköteg végén fogalmam sincs mi lehetett, hova vezetett, sajnos le volt vágva, már így találtam.
[ Szerkesztve ]
-
baly81
aktív tag
válasz janston #89190 üzenetére
Én még a lemerülés okára is figyelmet fordítanék!!!
Egy egy éves akkut, nem szív le egy enyhe tél alatt a motor!
Ha csak valami riasztód, vagy egyéb elektronikád nincs benne, ami kis áramerősséggel folyamatosan szopja a kakaót. Vagy, egy olyan is fennállhat, hogy a töltésed ugrott az utolsó napon és már eleve kissebb töltöttségi szinttel parkoltál le télire. Ne adj Isten valami összerágta a kábeleket, vagy csak szimplán valamelyik kábeled/foglalatod zárlatos lett / beázott.
Én hátsó lámpa beázással jártam így régen egy GPZ 500 -al. Legutóbb, -vagy 6 évvel ezelőtt- a kocsinkon meg a csomagtartó ajtóra átvezető gumicsőben tört meg a vezeték. Az is lemerítette az akkut, és nem b©szta ki a biztosítékot, pedig a gyári értékek vannak a b.-táblába dugdosva... Már csak kideríteni is elég volt a hiba forrását az eldugottsága miatt, és hogy nem mindig kontaktolt a törésnél. Annak is örültem, hogy szintén egy 33 ezres egy éves akkumulátorral történt! Amit még fel tudtam kelteni halálából egy tekercses töltővel, de nem bírta a hidegeket. Amikor -5, -10 környékén volt a hőmérséklet akkor érezhetően nem szerette/bírta az indítás okozta nagy terhelést, viszont tavasztól-nyárig nem volt vele gond. Télen hetente töltőn volt, így tudtuk használni még további 3-4 évet. Utóbbi években, ha hosszabb időre leteszem a járgányokat, rárakok egy lild-os okostöltőt, ami ha egy hónapig rajtamarad sem gond.[ Szerkesztve ]
Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
baly81
aktív tag
válasz baly81 #89194 üzenetére
Bocs, kifutottam a szerkesztési időből...
Egy javítás az előző hsz-omban:
...tavasztól-őszig nem volt vele gond...Nem írtad milyen motor! Főleg a robogók már tudnak olyat, hogy risztó távirányítóval be tudod indítani. Ha ilyen, akkor megvan a hiba forrása, ne keresd! ~ 2 hónap és leszívja az akkut.
Típustól függően lehet egy kapcsolót beiktatni, hogy a távirányítóról való indítást megakadályozd de a riasztó még működjön. Az ülés alá szereltünk régebben az ilyeneknek egy billenőkapcsolót, amivel azt a nyákot iktattuk ki, ami ezt végezné, így nem volt akkora fogyasztás. Utóbbiakban már egybe vannak építve, így a kiiktatás nem mükszik.Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
-
Dr. Szilikát
őstag
Olyan aluházas, fémréteg trimmerpotméterek régen divatban voltak, alkatrészboltokban is lehetett kapni, minőségi árunak számított, műszerekbe is stb. Akkoriban a helyfoglalás még nem volt kritikus szempont. Az is lehet, hogy magyar Remix gyártmány, de erre már pontosan nem emlékszem.
-
zetecR
addikt
Sziasztok,
hobbi célra érdemes ilyen oszcilloszkópot venni?
Megér 20e Ft-ot? -
Dr. Szilikát
őstag
válasz janston #89190 üzenetére
Nem lehet így teleltetni, ha leveszed a sarut, még akkor is lemerülhet az önkisülés miatt. Autóban szivargyújtó aljzaton keresztül szoktam betolni egy kis áramot, ami kompenzálja a riasztó stb. nyugalmi áramfelvételt.
Már néhány napig sem hagyom enélkül állni, illetve 2 éve áttértem erre a módra:
------------------------------------
Optimate 4Az akkumulátor automatikus karbantartó töltése
Az akkumulátor csepptöltése és ellenőrzése 30 perces ciklusokból tevődik össze, melyek időszakosan egymást követik. 30 perces karbantartó töltést árammal, 30 perc áram nélkül ellenőrzés követ. Ez a ciklikus üzemmód segít minimalizálni az akkumulátor elektrolit (víz) veszteségét és egyben optimalizálja az akkumulátor állapotát, várható élettartamát meghosszabbíthatja. Az alacsony erősségű árammal való töltés maximalizálja az akkumulátor töltöttségi szintjét, minimalizálja az önkisülés veszélyeit.
------------------------------------------------Saját átiratomban 13,6 V-on tartom a feszültséget (mint a fenti töltő is, csak ezt már nem képesek érthetően leírni) egy kis dugasztáppal és azt 30 percenként be-ki kapcsolom egy konnektorba dugható, peremtárcsás időzítővel. A kapcsolgatást lehetne ugyan elektronizálni, de az időzítő úgyis csak lomtárban pihent, így maradt.
Meg a szivargyújtó helyett is lehetne valami másféle csatlakozást találni.
[ Szerkesztve ]
-
baly81
aktív tag
válasz Dr. Szilikát #89198 üzenetére
Ha autóval szabad ég alatt és nem garázsban parkol valaki, akkor akár egy ilyen szolárpanel is szóba jöhetne. Így ránézésre biztos, hogy nincs 20W, és nem tudom, ezek töltésvezérlője -ha egyáltalán van benne- mennyire megbízható, de egy fenntartó töltésre elég is lehetne szép időben.
[ Szerkesztve ]
Ne mássz fára, ha nem tudsz úszni, mert elüt a villamos!
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Heroes of Might & Magic III (HoMM3)
- BestBuy topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Háztartási gépek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Amazon Fire TV stick/box
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen