Hirdetés

Aktív témák

• tr00p3r

őstag

Ahogy ígértem egy kis beszámoló a tegnapi tekerésről:

Úgy volt, hogy szombaton megyek tekerni, de sajnos más elfoglaltság miatt az nem jött össze. Így maradt a vasárnap. Előző este azért még riogattak, hogy mínusz lesz reggel és kicsit tartottam tőle, hogy ez veszi majd a kedvem indulás előtt.

Tegnap 5,4 C-fokra és ködös reggelre ébresztett az órám. Mivel 0 C-fok felett volt elkezdem felöltözni. Ez jelentett igazán problémát. Ilyenkor mit vegyek fel. Sajnos volt már rá példa, hogy vagy túlöltöztem vagy túl kevés volt rajtam. Úgy döntöttem, hogy inkább több legyen rajtam, mint kevesebb, mert a többől ugye lehet levenni. :B Felvettem rétegrendben :DDD egy Pearl Izumi EKG őszi futógatyát alá-öltözetnek, North Face hosszú-ujjú alá-öltözet, rövid bringabanda mez, hosszú Merida thermo nadrág, hosszú-ujjú Merida thermo felső, Merida thermo kabát. Elvittem még egy Cannondale csuklyát, a LEKI thermo kesztyűim és kötött sapkám. Hiába van nálunk 5-6 C-fok, ha a Nagy Hideg-hegyen mínusz van. Meg is néztem reggel f7kor volt -2,5 C-fok a turistaháznál. Meg hát amit mondanak: "mit kell tudni a Nagy Hideg-hegyről? Nagy, Hideg és Hegy!" Vagyis bármi lehet.

7.30-kor indultam végig országúton Kismarosig. Nem mentem gyorsan, hiszen kell az erő későbbre és amúgy is fáztam az elején. Főleg az ujjaim, pedig az kesztyű amit felvettem átmeneti, bár még nem thermo. Aztán Vácra érve bemelegedtem. Megnéztem Meme boltjának portálját: RESPECT! Tovább Verőcén át Kismarosra. Itt ugye jobbos és indul a mászóka Királyrétre, ahová kb. 8.45-re értem fel. Ákosbánál ittam egy forró teát és ettem egy Mars-ot. Kiderült tegnap én voltam az első, pedig 7 körül nyitnak.

A frissítés és melegedés után irány felfelé. Lent Királyréten még megnéztem az irányító táblát, hogy mégis milyen messze van a célom. 7,4 km-t elkönyveltem és elindultam az aszfalton a felső parkolóig. Ez egy eseménytelen 3,5 km volt. A terepre bemenet előtt hívott a természet. :P Elindultam, a tiltás ellenére, az erdészeti úton felfelé. Jó minőségű, két-nyomtávos, dózerút. Sár nem volt, csak nedves föld. A szerpentin szinte végeláthatatlan. A Polar-on lekértem az aktuális szintet és végül azon a kijelzőn hagytam az órát míg fel nem értem. Így nagyjából tudtam következtetni, hogy merre is járok. Az utamon felfelé csak a természet és én. Nagy csend és hulló levelek. Nagyon élveztem. Aztán erős zúgás és egy platós teher robog lefelé. Elengedem. Nem sokkal később jött visszafelé + még 2 személy autó. Róluk később kiderült, hogy a turistaház büféjének kiszolgálói.

Az út abszolút nem vészes felfelé. Köves ugyan, de csak középen. Minimális sár, de az is csak nedves föld formájában. 65x méter körül elértem a Magas Tax-i Katlan Kaland parkot. Ezt ismertem, mert szeptemberben voltunk itt a gyerekekkel kirándulni és végig mentünk a kötélpályán. Fotózás és indultam tovább. Ahogy feljebb érkeztem, úgy lett hirtelen hidegebb. Befagyott pocsolyák, deres bokrok és levelek. A vége felé, elfogyott a "kraft" és az utolsó meredekebb emelkedő már nem ment nyeregben. Végre felértem és abban a pillanatban sütött ki a nap is. Nagyjából 10.30 lehetett. Fotóztam, felmentem a teraszra, a bringát kint hagytam és bementem a büfébe. Ittam egy forró narancs teát, megettem a hozott szendvicsem, egy fügét és némi gumicukrot. Innen írtam a topikba is, mert a szeptemberi kirándulásról emlékeztem, hogy itt bizony van WiFi. Pihentem egy kicsit és készültem a DH-ra. El is indultam és emlékezvén a viszonyokra, szépen eresztettem neki lefelé. Amikor Magas Tax után elértem a dózer utat, ott meg már ami a csövön kifért. Vigyáztam azért, mert emlékeztem, hogy voltak kanyarok, amiket felfelé megjegyeztem, hogy lefelé vigyázzak majd. Mikor én jöttem le, találkoztam sok túrázóval és néhány bringás csoporttal is. Kb 15-20 perc alatt elértem a felső parkolót ami 425 méteren van. Innen aszfalton Királyrétig gurulás/száguldás. A büfénél lefelé nem álltam meg és eseménytelenül hazatekertem Gödre. A forró fürdő azért nagyon jól esett.