Hirdetés

Aktív témák

  • ludsimon

    veterán

    Használt, gyönyörű állapotban lévő 2 darab Shimano Deore LX (BR-M580) első, hátsó V-fék rendszer, 2 darab Shimano Deore LX fékkarok (BL-M571) mennyit érhetnek meg?

    [ Szerkesztve ]

    undefined

  • Ariadne

    őstag

    válasz ludsimon #23896 üzenetére

    Pedig jó idő volt. :D

    mindenkinek:
    Voltunk végülis, Amargo, barátja, Jani, KaraDani meg én. Végeredmény nálam 49 km, a többiek órája szerint 730m szint, ha jól emlékszem.
    Az idő szerintem tökéletes volt, az elején kicsit fáztam, de az emelkedők jól bemelegítettek :DDD. Gyakorlatilag a túra első fele emelkedő volt, a második lejtő. A Mechwart-ligettől feltekertünk a Bimbó-Törökvész utcán a buszvégállomásig, aztán levergődtünk az Apáthy-sziklához, majd vissza. Aztán fel az Árpád-kilátóhoz, onnan le a vitorlázó reptér felé, a Határ-nyeregnél lévő sorompónál be a kis ösvényre, ami átvisz a Virágos-nyereghez. A kis singletrack ösvény kezdetét nem nagyon akarták elhinni nekem a többiek, túl keskeny volt :P , de az tényleg csak két-hátom gumi szélességű kis utacska, sok montis közlekedik rajta nyáron. Mostanra kicsit benőtte a fű a végét, hiába, a természet visszaveszi, ami az övé.

    A Virágos-nyeregtől feltekertünk a Guckleren a HHH-ra (nekem az aszfaltos része a végén kissé hmm szenvedés volt már, és az életmentő kutam is megszűnt :O ), ott némi frissítés a Rekettyésben, majd megszavaztuk, hogy a kalandosabbik útvonalon a zöld jelzésen megyünk le a hegyről. Ha jól láttam, túrázó társaimnak tetszett az a gördülő köves-faleveles lefelé, legalábbis eléggé vigyorogtak az alján. :) Én kevésbé, de majd belejövök megint, igyekszem. Az Árpád-kilátó alatti focipályához való visszamászás már ismerős terep volt szinte mindenkinek, onnan meg kellemesen lezúztunk a vitorlázó mellett Hűvösvölgybe, majd be a városba, a Dunaparton váltunk szét.

    Köszönöm szépen, hogy eljöttetek, remélem tudtam tippeket adni, merre lehet menni itt a közelben, és sorry a lassúságért felfeléken, dolgozom a helyzet javításán. :B Ződ ruhások hálistennek nem voltak, remélem elég fázósak ahhoz, hogy ne nagyon csámborogjanak kint ilyenkor. ;] Ja és amargo szeme a valóságban nem eltérő méretű, és az arcszíne sem zöld, és KaraDaninak sincsenek hegyes fülei meg sötétzöld arcbőre. Ez tkp megnyugtató. :))

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • ludsimon

    veterán

    válasz Ariadne #23902 üzenetére

    Örülök, hogy jól éreztétek magatokat!

    Jó kis túra lehetett, de az a hideg ami kint volt, ráadás menetszél....
    Háát, örülök, hogy itthon maradtam inkább bicikliket szerelni. ;]

    undefined

  • amargo

    addikt

    válasz amargo #23886 üzenetére

    Végül megjöttek a hiányolt emberek, csak kicsit késve. Irgum-burgum, de kárpótolt a tekerés, amiről lesz majd valami infó is később. A rejtélyre is fényt derítek, hogy miért írtam, mert azt gondoltam, hogy megint írni fognak később a fórumra valami közbe jött vagy bármi. De nem így lett. :)
    A telefonom meg okosított és tud szépen netre mászni(hsdp-an) megfejelve egy okos operával, ami lehetőséget adott a bejegyzés megírásának.

    (#23897) Xantomas: Igaz csak '09 es hidrós a fékem, de nagyon jó! Csak levegős, vagy kevés olaj van a hátsóban, ez már a 2. túra volt így, hogy a markolatig tudtam húzni, noha legközelebb már Meme-hez viszem szervízelni, de ezt még nem tudom mikor.

    Igazából 1-be még soha nem voltam (nincs meg a technikám, hogy olyan emelkedőn már feltudjak menni), a legtöbbet vagy 1-5 vagy 2-5 környékén tekerem ki. De persze egy trekkingnél más a helyzet.

    A váltóm is Shadow, ma meg is fejtettük, hogy ez mit takar. Így ha kérdezel róla 2 túrányi tapasztalatot tudok írni ezekről :)

    (#23898) Dirtyz: Egyik túrára sem jöttél. Noha sokszor megálltunk(bár így valószínűleg nem is élvezted volna), de legalább tanulhattam volna valamit technikát.

    “The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

  • Ariadne

    őstag

    válasz ludsimon #23903 üzenetére

    Nem volt ez még olyan vészes hideg, csak kellően sok réteget kell felvenni. :) Részemről ez aláöltöző, (vékony) téli naci, téli zokni, felül meg szintén aláöltöző, rövid mez, hosszú mez, polár összeállítást jelentett, de Dani pl. egy hosszú ujjúban és egy rövidujjú mezben nyomta végig, nem semmi a hidegtűrése. :)

    mod: amargo részéről azért ezt a "nincs meg a technikám, hogy olyan emelkedőn már feltudjak menni" dolgot ne vegyétek véresen komolyan, azért nem használja a kistányért, mert felmegy mindenhol anélkül is. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • rétisün

    veterán

    válasz ludsimon #23903 üzenetére

    pedig jó idő volt, csupán öltözködés kérdése....én is voltam délután (igaz, csak 29 km volt) de jólesett, volt amikor ki is melegedtem rendesen :))
    sztem holnap is megyek, az F1 annyira unalmas egy ideje, hogy az biztos nem fog visszatartani, főleg hogy jó kis napos időt mondanak holnapra is :K

    papírkutya? :P

    amargo: opera rulez :C

    Ariadne: "Ja és amargo szeme a valóságban nem eltérő méretű, és az arcszíne sem zöld, és KaraDaninak sincsenek hegyes fülei meg sötétzöld arcbőre." nem mondod :DDD

    [ Szerkesztve ]

    war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

  • Dirtyz

    őstag

    válasz amargo #23904 üzenetére

    Jelentem, igazoltan voltam távol :D , Ma dolgoztam, a börzsönyi túra alatt pedig nyaraltunk :B , de holnap megyünk tekerni...

    Védd a fákat, egyél hódot!

  • Xantomas

    őstag

    válasz amargo #23904 üzenetére

    Utálom ha "letrekigezik" :(
    Nem treking ez kéhemahássan. Treking akkor lenne, ha magasra nyúló kormányszár, csomagtartó, és sárvédő lenne rajta. Még a hely sincs meg a csomagtartónak.
    Cross a kulcsszó.

    Mondjuk, nekem mindegy hogy hívjátok, csak mivel tudom, hogy lelki van, nem szereti, ha ledegradálják egy treking, vagy egy citybike szintjére :D Még a végén megmakacsolja magát, és otthagy két meredek domb között, aztán mehetek két lábon.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • AstorAnt

    csendes tag

    Rétisün és Meme: Akkor ezek szerint nekem mentes van.Ezt jó tudni, köszönöm:)

    A váltókaromon 6 fokozat van.Shimano egyébként.Igazából azért érdeklődök, hogy ha cserélni kell, mit kell keresnem, és ha esetleg nincs, milyen más megoldásokkal tudom megolani a cserét.Ezek szerint ha időszerű lesz, a lánccsere nem fog gondot okozni, mert nyugodtan rakhatok 7-es láncot is akár.Viszont ezek szerint ha mondjuk nem találok 6s-es racsnit, akkor nem rakok helyette 7-est?Csak akkor, ha az egész rendszert(váltó,váltókar) cserélem 7-sre? Egyenlőre egyébként még az ebike-on pl. hozzá lehet jutni, de érdekel hogy mik a lehetőségek:)

    [ Szerkesztve ]

  • Xantomas

    őstag

    válasz ludsimon #23899 üzenetére

    Shimanora Shimano pofát, Campára campát, a többi tökmindegy. Ami jólesik. Viszont ahogy néztem a képeken, a te fitneszedre még nem kell pofa, bírni fogja az még egy ideig. Inkább keress cserélhető gumibetétest. Egyszeri nagyibb kiadás, de utána potom áru a betétcsere.

    (#23901) ludsimon
    Amennyivel drágább egy Avid FR5-nél a fékkar, annyival nem jobb. A fék sem ér meg annyit, mint amennyivel drágább a deorenél. Csak súlyban van különbség, fékerőben semmi. Bizonyos szinten túl, már a váz deformálódik, és nem a féktest rugalmas, ahogy esetemben is van.
    A párhuzamosított XT annál inkább, mert egyenletesen koptatja a fékpofát, és egyenlő erővel is nyomja rá az alján, és a tetején is.

    szermélyes kérdés:
    Ariadne, de milyen útvonalon szoktál Budaörsre menni?
    Nekem eddig a Budaörsiút-Budapesti út szakaszon a bringaút, egy halálsornak tűnt. Hülyegyerek, egy kék M5-sel minden további nélkül, index nélkül, leparkolt elém a bringaútra, mikor lefele mentem a dombról kb 55-60km/h-s sebességgel. Akkorát satuztam, direkt már a nyereg végébe ülve, hogy már az első gumim is megcsúszott. Kb fél méter híján álltam meg, és még sisak sem volt rajtam. Ha belemegyek, ott halok meg.

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Xantomas

    őstag

    válasz AstorAnt #23909 üzenetére

    A hetes racsni pont egy fokozattal szélesebb, és máshova esik a láncvonal. Lehet, hogy már beleérne az alsó fokozaton a lánc villasarudba. Bár ha úgy állítod be a váltót hogy a felső 6 fokozatot használja, és a legalsót ne, akkor jó lesz az.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • ludsimon

    veterán

    válasz Xantomas #23910 üzenetére

    Nekem ehhez hasonló Promax fékkarom van, és nagyon meg vagyok vele elégedve!!

    Ráadásul még a noname fékrendszer, vélhetőleg Neuzer, Shimano nem lehet, vagy valami nagyon kínai Shimano. :D

    De nagyon brutálisan fog!! :R
    Csak gondoltam lecserélem még jobbra, de akkor szerinted ne?

    undefined

  • Xantomas

    őstag

    válasz ludsimon #23912 üzenetére

    A féktestet majd cseréld akkor, ha eltörött a rugó, kikopott a fékkonzolra felülő tengelye, és előre hátra lötyög, vagy maga a féktest hajolt el.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • ludsimon

    veterán

    válasz Xantomas #23913 üzenetére

    Igaz, ha jó, akkor miért nyúljak hozzá? :))

    Amúgy is suliba járósnak messze tökéletes.

    Nagyon jól fog, sokan nem is gondolják, hogy egy ilyen noname mire képes. :K

    Csak már kezd szétrozsdállni, akkor lesz gáz, ha egyszer megyünk megint hegyetmászni, erőből meghúzom a féket, és a kettétörik. :DDD

    Nem baj!
    Már úgyis itt a november, 5-10 fokok, szerintem ez lesz márciusig, talán 1-1 nap meleg, úgyhogy tavasszal lesz szerintem csak beruházás, de akkor marha nagy!
    A Scottra megveszem az új felniket, mert már elől majdnem elkopott a jelzésig és akkor ha kettőt veszek kapok egy kis kedvezményt, de így is 20k csak a felni, +minőségi küllők+anya+fűzés+centrírozás=25-30k :Y
    Aztán ennyi egyenlőre a biciklikre.
    Most a Neuzer is rendben van.

    Majd ha összegyűlik a nagyobb pénzösszeg, akkor meg majd eldöntöm, hogy laptopot, vagy egy marha jó montit veszek. :))
    Akkor pedig már 3 paci fog állni az istállóban. :))

    [ Szerkesztve ]

    undefined

  • golyani

    addikt

    válasz ludsimon #23871 üzenetére

    ez miért nem lenne jó:
    mavic open sport

    az ezüst mondjuk egy ezressel olcsóbb:S

    sun assault

    garnitúra küllő olyan olyan 1500-2000Ft, a fűzés+centírozás meg 2500-3000.

    [ Szerkesztve ]

  • CL Smooth

    tag

    Bringás kollegák! Nem szeretne valaki az országútijára egy profi hajtóművet? Van eladó! Truvativ Rouleur team gxp integrált tengelyes gxp csapággyal együtt! Teljesen új, be sem volt szerelve. Shimano 105 szint kb! Ő az! Árat megbeszéljük ha valakit érdekel! Esetleg érdekel csere is számtech cuccokra. Érdeklődéseket priviben várom.

    [ Szerkesztve ]

  • ludsimon

    veterán

    válasz golyani #23915 üzenetére

    Az szentségtörés lenne!

    Dehogy is!
    Eredeti alkatrészeket akarok raja látni.

    undefined

  • Ariadne

    őstag

    válasz Xantomas #23910 üzenetére

    No igen. Biztonsági játékosként nyugis, de kicsivel hosszabb útvonalam van, Lágymányosin át, de most már inkább Erzsébet-híd lesz, Duna mentén Öböl XI felé a keróúton, Kelenföldi pu.-on át, és onnan követi az ember a keróutat, kellemes utcákon visz, át a Budaörsi úti keróútra valamivel Gazdagrét után, azon a részén már nem szokott gond lenni, eléggé kint van hozzá. Utána meg beérve Börsre a városnév táblánál (épülő lakópark után) be szoktam menni egy utcával balra a Szabadság út mellé, forgalom 0, aszfalt tökéletes, és még szép helyek is. Van pár zsákutca is, és ha térképen nézed, a Tavasz utca szűk keresztmetszet, azon a részen csak ott lehet átmenni (10-12 fokos emelkedő, illetve odafelé lejtő :D), különben lemehet az ember az autópályáig. Szóval én vagy már az Alsóhatár utcán, de ált. inkább Őszibarack utcán lemegyek, jobbra Tavasz utca, aztán balra Clementis, ott rögtön jobbra visszakanyar (de valami téren is át lehet menni elvileg, ami a Tavasz utcával majdnem szemben kezdődik, csak még nem próbáltam), egyenesen Dózsa Gy. utca, jobbra Deák Ferenc u., aztán balra Baross u. A Baross nagyon jó, körforgalmon át elvisz az Auchanig, onnan már csak jobbra befordulsz a Terraparkba, és ott is vagy. Visszafelé is a Baross utcát érdemes választani szerintem, és végig menni, amíg tart, utána már tkp mindegy. Leírva hosszúnak tűnik, valóságban nem az. :)

    Az a sisak nincs rajtam dolog, az részemről egy nagy ejnyebejnye, mert pont erre találták ki, ha a hülye bevág eléd és nem tudsz megállni... :(

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • ludsimon

    veterán

    válasz Ariadne #23918 üzenetére

    Jut eszembe.

    Nagyon sok ember van sisak nélkül, a biciklisek 90%-án nem látok, pedig én kötelezővé tenném.

    Én egyedül csak akkor nem viszek sisakot, mikor itt csak az utcában megyek, vagy a helyi postára, nincs az annyira messze, és nem is annyira veszélyes.

    undefined

  • tr00p3r

    őstag

    Üdv a Nagy Hideg-hegyi turista házból. Nemrég értem fel, ezuttal egyedül. Legközelebb ide jövünk együtt. Még deresek a bokrok. Képek & beszámoló ha haza értem. WiFi & iPhone rulez! :)

  • ludsimon

    veterán

    válasz tr00p3r #23920 üzenetére

    Van wifi fent? :DD
    Az király. :D

    [ Szerkesztve ]

    undefined

  • Xantomas

    őstag

    válasz Ariadne #23918 üzenetére

    Aznap épp nem volt rajtam, mert reggel teljesen kómásan indultam el. Háromszor is visszafordultam, mert először otthon hagytam a kesztyűm, majd a pénztárcám a belépőkártyámmal. Aztán eszembe jutott, hogy nem hoztam a bögrém, így azért is visszamentem, de letettem a sisakot. Akkorra már sík ideg voltam.

    Teljesen jó az útvonal, de ahogy emlékszem hosszabb is amit leírtál. A te útvonalad elején, inkább Törökbálintra szoktam tekerni. Én meg annál lustább vagyok, inkább felmegyek az emelkedőn, minthogy kikerüljem, de egysebivel jobbnak tűnik a kerülő út.

    (#23914) ludsimon
    Nem is kellenek új küllők, mert a gyárit kéne inkább visszatenni. Azok már legalább megnyúltak, és tovább nem deformálódnak szakadás előtt, nem kell annyira újra centrírozni fűzés után pár km-rel. Majd akkor cseréld, mikor eltörik valemelyik.

    Viszont teljesen hülyeség új felnik venni. Sokkal, de sokkal jobban jársz, ha szétkapod a kereket, kiárulod belőle az agyakat, és a felnit külön (aki fixizik, annak nem kell a fékfelület) és azt a pénzt hozzá dobod egy gyárilag fűzött kerékhez, amit éppen nagyobb akcióban lehet kapni.
    Tessék két példa:
    Mavic
    Shimano
    Jobb, könnyebb, erősebb. Mi kell még?

    Mellesleg az Alexrims sosem volt az a húde nagyon megbízható, és neves gyártó. Inkább Mavic, Ambrosio, Shimano, stb...

    Attól függetlenül, amennyit te használod a bicajt, ezek is örök élet +1 napig foknak élni, nem éri meg ennyit beleölni.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • ludsimon

    veterán

    válasz Xantomas #23922 üzenetére

    Hülye vagy?
    Már bocs, de miért adnám el a Scott agyakat? :))

    Azok teljesen jók, nem fogom én összegányolni a gyönyörű bringámat.

    Én meg nagyon meg vagyok a DA28-as Alex-ekkel elégedve, csak egyszerűen elkopott a fékfelület.

    De az eladás nem túl rossz ötlet!
    Eladom mindkettő felnit, mondjuk 10k-ért, és akkor már megvan majdnem a fele ár!!

    Azt meg lehet csinálni, hogy küllők, anyák megmaradnak, egyedül a felnit cserélném ki?

    És vissza lehet fűzni ugyan úgy? :Y

    undefined

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Ariadne #23918 üzenetére

    Zuglóból hogyan jutsz el az Erzsébet-hídig? Én a Bosnyák környékéről kis utcák-Korong utca-Városliget-Dembinszky utca-Wesselényi utca (visszafelé Dohány utca-István utca) útvonalon haladok, de a Kiskörútnál megáll a tudomány. A Kossuth Lajos utcára nem merek rámenni, a járda pedig a Ferenciek terénél macerás a sok gyalogos miatt, párhuzamos kis utca pedig nem igazán van.

    Budapestiek: lehet, hogy érdemes lenne összeszedni a jól bevált budapesti útvonalainkat, ahol az úttesten is biztonságosan és jól lehet haladni bringával, mert jó az aszfalt/kicsi a forgalom/elég széles a sáv. Én például 2 évnyi párhuzamos kis utcás közlekedés után a nyáron jöttem rá, hogy a reggeli dugó után milyen jól lehet haladni az Erzsébet királyné útján (még a nem felújított, kátyús szakasza is jobb, mint kerülni). Nemrég a Szondi utca volt kellemes meglepetés, míg a Fiumei út a soha többet rajta kategóriába került.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • Ariadne

    őstag

    válasz Xantomas #23922 üzenetére

    Kb. mennyi idő alatt érsz oda, mondjuk a budai oldalra átéréstől kezdve?
    Amúgy ebben az útvonalban nincs igazán kevesebb szint meg emelkedő szerintem, csak talán kicsit egyenletesebben oszlik el. Hazafelé meg a dombról le mindenképp vigyázni kell minden kereszteződésnél, a sok autószalon meg egyebek miatt sajna a bekóválygó autósokra számítani kell. :(

    dqdb: Szugló utca - Amerikai út - Korong utca (most már Thökölyn is lehet akár :) ), aluljárón át, jobbra a trolikig, trolikkal együtt át és be a Ligetbe, utána szintén tovább egyenesen a Damjanichon, Bajza, Városligeti fasor, ott végig, Király utcán végig, aztán Deákon átmegyek a zebrán, és a túloldalon a tűzoltóság mellett be az utcába, keresztbe át a Váci utcán (ezen a részen még finomítani kellene, mert fel van bontva, meg túl sok az ember), aztán eddig lementem a híd alá az északi oldala felől, és át a parkolón, a túloldalon felmászva a déli járdára, de ez nem jó megoldás, túl lassú meg kerülgetős, szerintem marad az aluljárós lépcsőzés legközelebb... Budán mindenesetre csak a déli járdáról lehet normálisan legurulni a keróúthoz. Ezt a legbelvárosibb részt a Király utca után még finomítani kell, ha lesz időm kóborolni egyszer, kitalálom. Lehet eleve át kellene mennem még a körútnál az út másik oldalára, hátha ott járhatóbb, nem tudom.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Ariadne #23925 üzenetére

    A Király utcának a felújított díszburkolatos részét valamiért nagyon nem bírom - magam sem tudom, hogy miért :) - és ezért elkerülöm, pedig a Nagykörút után az az egyetlen Buda felé járható egyirányú utca. Ezért aztán, ha az Erzsébet-hídtól délre megyek, akkor marad a lassú járdán csorgás és lépcsőzés, ha pedig északra, akkor igyekszem a Lánchídnál kilyukadni, de erre nincsen megszokott útvonalam, és mindig máshogyan sikerül :) Szerencsére ezen a környéken eléggé ritkán van dolgom.

    Bár a térképet nézegetve, a felújítások után a Kiskörút + Szabadság híd nyerő lehet a déli irányban. Van most már kerékpársáv, és a budai oldalon mindenféle idegesítő kacskaringó nélkül ott fut a kerékpárút.

    Valaki kipróbálta már a Kiskörúti kerékpársávot?

    Mod: a Francia út-trolivégállomás helyett jobban szeretem a Hermina utat. Egyszer esős időben a macskakövön lassú tempóval kanyarodva közel voltam egy nagy eséshez egy olajfolt jóvoltából, azóta kerülöm. A Hungária 2 évvel ezelőtt felújítása előtt "kellemes" hullámvasút volt a Városligetből oda átjutni :)

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • ludsimon

    veterán

    Ide is belinkelem nektek.
    Feltettem eladásra vagy 20 helyre a régi gumiköpenyemet.

    Vigyétek! :)

    [ Szerkesztve ]

    undefined

  • Ariadne

    őstag

    válasz dqdb #23926 üzenetére

    A Király utca elejével úgy vagyok, hogy ha dugó van, akkor azért tudok elgurulni az autók mellett, no meg a fekvőrendőrök miatt is viszonylag lassan mennek, ha meg nincs dugó véletlenül, akkor azért tudok elmenni, és rövid táv ráadásul. Mondjuk én nem járdázom, persze a hidat kivéve, ott nagyon más lehetőség nincs.

    Amit ki akarok próbálni, az valahol átvergődni az úton és az Irányi utcán megközelíteni az Erzsébet-hidat, de sajna egyirányú. De ami egyszerűbbnek tűnik, az az Andrássy, József Attila utca, Apáczai Csere János utca a hídig.

    Északra abszolút Margit-híd, amikor járható, az egyszerű: Nagymező végénél Bajcsyn keróút, Alkotmány utcán tovább, aztán a keróút már megy szépen a hídhoz. Szentendre felé induló túráknál meg UVH (Újpesti vasúti híd, a felújítás óta gyönyörű széles út van rajta)), vagy Árpád-híd (ezt meg valamiért én utálom :) ).

    Ja persze ezek csak az én utaim, biztos vannak jobbak, mert városi bringázásban nem igazán vagyok otthon, a Budai-hegységet pl. jobban ismerem, mint a belvárost. :B

    mod: Kiskörúton kerékpársáv? És végig? Hú az de jó lenne, valami rémlik, hogy festettek fel valahol csíkot. Utána is nézek.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • ludsimon

    veterán

    Mennyi kilométer után érdemes megcserélni a gumiköpenyt, hogy ne kopjon sz*rrá a hátsó?

    A hátsó Land Cruiser-t hamarosan át kellene pakolnom előre, mert lassan már a középső csík teljesen elfogy.

    Lehet, hogy még ma megcserélem.
    Lehet benne úgy 1000Km kb.

    Az elsőben meg úgy 400Km. De az első mindig lassabban kopik.

    [ Szerkesztve ]

    undefined

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Ariadne #23928 üzenetére

    A térképet elnézve odafelé az Apáczais, visszafelé az Irányis útvonal jó megoldás lehet. Járdán én sem szívesen megyek, kerülöm, ha tudom, ezért is szeretem a párhuzamos kisebb forgalmú utcákat.

    Kiskörút: [link]. Sajnos csak a híd és a félkész Kálvin között van meg, de bringás szemszögből pont az a szakasz volt a körút déli részének problémás darabja.

    A felújítás előtt sokszor jártam az északi összekötő felé, de a felújításkor egyszer megszívtam, és azóta nem jártam arra. Bár előbb-utóbb kellene, mert kíváncsi vagyok rá. Az Árpád-híd alapvetően nem rossz, de a Népfürdő utca előtte már annál inkább. Ha ehhez hozzáveszem a hídon az állandó zajt és a budai oldalon a kötelező macskakövet észak felé, akkor ezt így végiggondolva le kellene szoknom erről a hídról :D

    Amikor még a Kolosy tér környékén laktam, akkor általában az volt a kérdés, hogy HHH vagy Szentendre. Így aztán 100-120 alkalommal jártam Szentendrén, és a hegyen is körülbelül 20× (bár sokkal többször próbálkoztam minimális rákészülés nélkül), de szigorúan az aszfaltúton tekerve. Így aztán a Szépvölgyi út minden méterét kívülről ismerem, cserébe mást a Budai-hegységből nem igazán. Hűvösvölgybe egyszer tekertem el mindössze, János-hegy és környékén csak gyalog jártam. Arrafelé útban van a belváros, és én valahogy nem szeretek olyan irányba menni, ahol először el kell viselni a nagyobb zajt, hogy utána csendes részre érjek. Legyen a célállomás felé közelítve egyre nagyobb a csend :U

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • tr00p3r

    őstag

    Kb. fél órája értem haza. Most fürdés, ebéd & pihi. Később részletezem majd egy picit. A vége kerek 86 km lett a Göd-Vác-Verőce-Kismaros-Szokolya-Királyrét-Magas Tax-Nagy Hideg-hegy & vissza útvonalon.

  • Ariadne

    őstag

    válasz tr00p3r #23931 üzenetére

    Húha, az szintben is szép lehetett, viszont az idő ott is biztos gyönyörű. Beszámolót várjuk. :K

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • sanyixXx

    senior tag

    válasz ludsimon #23929 üzenetére

    1000km nem olyan sok egy köpenynek. monti vagy outi?

    Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/

  • rétisün

    veterán

    válasz ludsimon #23929 üzenetére

    nem biztos, hogy jól járnál így, az irányíthatóság lenne rosszabb, mivel az elsőkerékre kerülne a rosszabb gumi. a sima felcserélésnél jobb, ha a jobb állapotú elsőgumit hátulra teszed, előre meg veszel egy újat.

    war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

  • Xantomas

    őstag

    válasz ludsimon #23923 üzenetére

    10-ért? Hehe, jó ha 1,5-2e ft-ot kapsz felninként érte. Használt cucc ára magánszemélyeknél az újhoz képest feleződik, még akkor is ha csak kibontva volt. 4E ft egy Vuelta Airline 4-es. Legerősebb olcsó outi felni, szinte mindenki azt használja.
    Gondolj bele, legalább 4 éves a felni. Szanaszét van kopva, és ennek köszönhetően meg van gyengülve. Ha 10 bart belefúj a belsőbe egy 20-as külső mellett, ott a lutri, hogy patkázáskor lerobban a perem. Az elég csúnya tud lenni.

    (#23925) Ariadne Nem tudom, nem szoktam mérni, és nézni az időt. Péntek reggel, jól elkapva a zöldeket 55 perc alatt értem ki Mátyásföldről Budaörsre. Többnyire nem bicikli úton megyek, hanem a legrövidebb úton.

    (#23929) ludsimon
    Ajánlott olvasmány Yasec fordításában Sheldon "biciklis biblia író" Brown tollából:[link] (nyugodtan olvasd végig mindet, sok okosságot ír)
    Aszalton használt hátsó gumit akkor érdemes cserélni, ha szövetig kopott, és már defektet kapsz vele, terepen használtat pedig akkor, ha lekopott a minta, és már nem tud kapaszkodni. Hátulról előre kopott gumit nem teszünk, mert kanyarban, pápához illő módon fogod üdvözölni a földet. (nagy puszi az aszfaltra) Inkább elölről tedd hátra, és a hátsót cseréld le.

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Ariadne

    őstag

    válasz Xantomas #23935 üzenetére

    Tyűha, akkor bőven van még hová javulnom, nekem Zuglóból több ugyanez... :B Merre mész úgy nagyjából a pesti oldalon?

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Xantomas

    őstag

    válasz Ariadne #23936 üzenetére

    Végig a Veres Péter úton Mátyásföld repülőtértől, folytatólagosan a Kerepesin, majd az Asztóriánál el jobbra a kiskörúton, át a hídon, Bartók Bélán a Kosztolányiig, Bocskai út, Nagyszőlős utca, Budaörsi úton végig folytatólagosan a Budapesti úton, és a Szabadság úton.

    Gyakorlatilag nyílegyenesen megyek.

    Szerk:

    Meme, ilyen Deda Murex stucnit hol tudok beszerezni? Egyszerűen gyönyörű.

    (nagyért katt a képre)

    [ Szerkesztve ]

    "Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

  • Noddy

    senior tag

    válasz tr00p3r #23938 üzenetére

    Jó kis túra lehetett. Jól néz ki a pyxis is :)

    Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

  • ludsimon

    veterán

    válasz sanyixXx #23933 üzenetére

    Miért lenne sok? :F
    Monti.

    (#23934) rétisün:
    Már megcseréltem.

    Különben a súlyom miatt ereszkedik egy kicsit meg a köpeny, előre bőven elég az a kis sáv, ott nincs terhelés!
    Úgyhogy megcsináltam, remélem gyorsabb lesz még egy 500Km-ig. :)

    undefined

  • ludsimon

    veterán

    válasz Xantomas #23935 üzenetére

    10-ért gondoltam a kettőt, de sebaj. ;)
    Amúgy 10k 1 új ilyen Alexrims. ;)

    Nem tudom, hogy mennyi idő alatt tud elkopni egy ilyen felni, de ha már az első így elkopott, akkor valószínű, hogy nem lehet olyan fiatal.

    Na jó, de akkor olyat linkelj nekem ami fekete színű, és akkor valami olyan outi-s legyen ami közel van a csúcskategóriához, 1 szinttel lejjebbit.

    Scott agyak rendben vannak?

    [ Szerkesztve ]

    undefined

  • Noddy

    senior tag

    Ezekről a szerszámszettekről mi a véleményetek? Megéri vagy olcsóbb ha egyenként megveszegeti az ember ezeket. Imbusz és villáskulcsaim vannak, de spec szerszámok nincsenek (láncos kulcs, monoblokk leszedő, spec kulcsok).

    Acor
    Bikehand
    Icetoolz
    [link]

    Ami nekem szimpatikus, hogy egy pofás dobozban vannak, kis helyen. A mostani szerszámaim ömlesztve vannak egy szatyorban.

    Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

  • rétisün

    veterán

    válasz ludsimon #23941 üzenetére

    tessék, pl. egy mavic. ilyennel terveztem a kerekeimet, csak aztán találtam itt helyben mach1-est, aztán nem rendelgettem (az egy másik dolog, hogy az agyakra vártam vagy 6 hetet :(( )
    igaz, nem mostanában kapod kézhez, de télen úgy se tervezel scottozni....

    [ Szerkesztve ]

    war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

  • ludsimon

    veterán

    válasz rétisün #23943 üzenetére

    Köszönöm! :R

    "Csúcsminőségú, peremes országúti felni."

    Nyugtass meg, ugye ez nem csak reklám sztori? :U

    Annyira nem értek ezekhez. :DDD

    Scott agyak szerinted rendben vannak? link 1, link 2
    Ha rendben vannak, akkor szerinted meg lehet egy olyan bravúrt csinálni, hogy küllők, anyák maradnak, és átpakolni a másik felnibe? :U

    Egyébként nem csúnya. :R

    [ Szerkesztve ]

    undefined

  • ludsimon

    veterán

    válasz Xantomas #23922 üzenetére

    Inkább akkor úgy kérdezem, hogy a Shimano kerékszett, jobb a Scott agyakkal+Mavic CXP 22 felnikkel szerelve?

    Ha jobb a Shimano kerékszett, akkor teljesen feketét kell keresni, mert nem csúfítom el a bringám. :U

    [ Szerkesztve ]

    undefined

  • rétisün

    veterán

    válasz ludsimon #23945 üzenetére

    ha így teszed fel a kérdést, akkor a kerékszett a jobb megoldás, legalábbis általában egy gyári kerék jobb mint egy fűzött. persze arra is gondolj, hogy egy (leggyakrabban) radiálisan fűzött gyári elsőkerék "fapadosabb" egy szervízben, 2-3 kereszttel fűzött kerékhez képest, illetve ha esetleg küllőszakadás van (bár nem jellemző) a szervízben befűzött DT küllőt sokkal könnyebb pótolni, mint a gyári küllőt.
    az biztos, hogy nyugodtan választhatsz mavicot is, akár szett, akár felni mellett döntesz.

    war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

  • ludsimon

    veterán

    válasz rétisün #23946 üzenetére

    Köszönöm megnyugtató válaszod!!! :R

    Már kinéztem ezt, de ha azt mondod, hogy bonyolultabb a szervizelése, javítása, szóval nem egyszerű, akkor végül is mindamellett, hogy pénztárcabarátibb egy ilyen CXP 22-es felni választása.

    Most úgy se állok anyagilag valami jól, inkább most gyűjtenék számítógépre, egyenlőre ez lesz az utolsó kiadás bringára, aztán most már kell nekem külön gép is.

    Meg találtam egy ilyet is.
    Köbö ilyen szinten van az én bringám is.
    De az enyém sokkal szebb festésű ennél. :P

    [ Szerkesztve ]

    undefined

  • rétisün

    veterán

    válasz ludsimon #23947 üzenetére

    kérdezd meg azért Memét is a témában, neki boltosként mi véleménye a fűzött/gyári kerekekről, gondolom jó pár fajta megfordult a keze között.
    anyagilag viszont a fűzöttel jösz ki jobban, főleg ha a scott agyak mellett a küllőket is fel tudod használni, bár nem mindenki szereti a használt, megnyúlt küllőt visszafűzni.

    war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

  • tr00p3r

    őstag

    Ahogy ígértem egy kis beszámoló a tegnapi tekerésről:

    Úgy volt, hogy szombaton megyek tekerni, de sajnos más elfoglaltság miatt az nem jött össze. Így maradt a vasárnap. Előző este azért még riogattak, hogy mínusz lesz reggel és kicsit tartottam tőle, hogy ez veszi majd a kedvem indulás előtt.

    Tegnap 5,4 C-fokra és ködös reggelre ébresztett az órám. Mivel 0 C-fok felett volt elkezdem felöltözni. Ez jelentett igazán problémát. Ilyenkor mit vegyek fel. Sajnos volt már rá példa, hogy vagy túlöltöztem vagy túl kevés volt rajtam. Úgy döntöttem, hogy inkább több legyen rajtam, mint kevesebb, mert a többől ugye lehet levenni. :B Felvettem rétegrendben :DDD egy Pearl Izumi EKG őszi futógatyát alá-öltözetnek, North Face hosszú-ujjú alá-öltözet, rövid bringabanda mez, hosszú Merida thermo nadrág, hosszú-ujjú Merida thermo felső, Merida thermo kabát. Elvittem még egy Cannondale csuklyát, a LEKI thermo kesztyűim és kötött sapkám. Hiába van nálunk 5-6 C-fok, ha a Nagy Hideg-hegyen mínusz van. Meg is néztem reggel f7kor volt -2,5 C-fok a turistaháznál. Meg hát amit mondanak: "mit kell tudni a Nagy Hideg-hegyről? Nagy, Hideg és Hegy!" Vagyis bármi lehet.

    7.30-kor indultam végig országúton Kismarosig. Nem mentem gyorsan, hiszen kell az erő későbbre és amúgy is fáztam az elején. Főleg az ujjaim, pedig az kesztyű amit felvettem átmeneti, bár még nem thermo. Aztán Vácra érve bemelegedtem. Megnéztem Meme boltjának portálját: RESPECT! Tovább Verőcén át Kismarosra. Itt ugye jobbos és indul a mászóka Királyrétre, ahová kb. 8.45-re értem fel. Ákosbánál ittam egy forró teát és ettem egy Mars-ot. Kiderült tegnap én voltam az első, pedig 7 körül nyitnak.

    A frissítés és melegedés után irány felfelé. Lent Királyréten még megnéztem az irányító táblát, hogy mégis milyen messze van a célom. 7,4 km-t elkönyveltem és elindultam az aszfalton a felső parkolóig. Ez egy eseménytelen 3,5 km volt. A terepre bemenet előtt hívott a természet. :P Elindultam, a tiltás ellenére, az erdészeti úton felfelé. Jó minőségű, két-nyomtávos, dózerút. Sár nem volt, csak nedves föld. A szerpentin szinte végeláthatatlan. A Polar-on lekértem az aktuális szintet és végül azon a kijelzőn hagytam az órát míg fel nem értem. Így nagyjából tudtam következtetni, hogy merre is járok. Az utamon felfelé csak a természet és én. Nagy csend és hulló levelek. Nagyon élveztem. Aztán erős zúgás és egy platós teher robog lefelé. Elengedem. Nem sokkal később jött visszafelé + még 2 személy autó. Róluk később kiderült, hogy a turistaház büféjének kiszolgálói.

    Az út abszolút nem vészes felfelé. Köves ugyan, de csak középen. Minimális sár, de az is csak nedves föld formájában. 65x méter körül elértem a Magas Tax-i Katlan Kaland parkot. Ezt ismertem, mert szeptemberben voltunk itt a gyerekekkel kirándulni és végig mentünk a kötélpályán. Fotózás és indultam tovább. Ahogy feljebb érkeztem, úgy lett hirtelen hidegebb. Befagyott pocsolyák, deres bokrok és levelek. A vége felé, elfogyott a "kraft" és az utolsó meredekebb emelkedő már nem ment nyeregben. Végre felértem és abban a pillanatban sütött ki a nap is. Nagyjából 10.30 lehetett. Fotóztam, felmentem a teraszra, a bringát kint hagytam és bementem a büfébe. Ittam egy forró narancs teát, megettem a hozott szendvicsem, egy fügét és némi gumicukrot. Innen írtam a topikba is, mert a szeptemberi kirándulásról emlékeztem, hogy itt bizony van WiFi. Pihentem egy kicsit és készültem a DH-ra. El is indultam és emlékezvén a viszonyokra, szépen eresztettem neki lefelé. Amikor Magas Tax után elértem a dózer utat, ott meg már ami a csövön kifért. Vigyáztam azért, mert emlékeztem, hogy voltak kanyarok, amiket felfelé megjegyeztem, hogy lefelé vigyázzak majd. Mikor én jöttem le, találkoztam sok túrázóval és néhány bringás csoporttal is. Kb 15-20 perc alatt elértem a felső parkolót ami 425 méteren van. Innen aszfalton Királyrétig gurulás/száguldás. A büfénél lefelé nem álltam meg és eseménytelenül hazatekertem Gödre. A forró fürdő azért nagyon jól esett.

    Bocsánat a terjedelemért!! :B :U
    Adatok:
    Idő: 5 óra 4 perc
    Táv: 86,3 km
    Max spd: 47,1 km/h
    Átlag spd: 19,0 km/h
    Max emelkedő: 11 fok / 20%
    Max szint: 904 m
    Szintkülönbség: 850 m
    Max temp.: 19 C-fok
    Min temp.: 0 C-fok
    Átlag temp: 6 C-fok
    Max pulzus: 189 bpm
    Átlag pulzus: 159 bpm
    Szívverések száma: 48.442 :Y
    Elégetett kalória: 3.630 kcal

    Polar CS 600 adatok, Képek

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák