Hirdetés
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Aktív témák
-
Ariadne
őstag
Lopás elleni csak olyan van, ahogy Jorus is írta, ami 50k-t térít az újból, gugli és velohelp a kulcsszó. A jó lakat az legalább U lakato(ka)t jelent, gerinclakatot (az a gyűrűs fajta) ne vegyél, azzal secpec elviszik ugyanúgy, mintha tescós 200 Ft-ossal kötötted volna le. Csak jó tanács. KaraDaninak elvitték már egy Coach-át, biztonsági őr szeme láttára, gerinclakattal lekötve, kb. két perc alatt...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Bár lennék jó csaj, de legalábbis dolgozom az ügyön, bringázással.
Azért tapasztalatból mondom, hogy szép óvatosan, nem túl emelkedős kezdettel, szép helyeket megmutatva barátnőt/feleséget is rá lehet kapatni erre a sportra, lényeg a fokozatosság, meg figyelembe venni, hogy alapvetően félős fajta vagyunk.fidig: Egyébként nekem is Kelly's-em van, egy Exquisite, de ez az idei Coach, ez dizájnban az egyik legjobban sikerült Kelly's evör.
KaraDani: Asszem akkor most fogom a horgászszéket, és a Stefánia környékén letáborozom a keróút mellett egy fényképzeőgéppel, sorozatra beállítva.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz KaraDani #17873 üzenetére
Ó, azért szerintem ha egyszer végignézed vele valamelyik üzlet kollekcióját, akkor simán lehet, hogy elragadja valamelyik bicó. Aki a körúton teker, az megérdemli.
Városliget jó még tesztre, én a füves részen gyakoroltam, ahol vannak kitaposott sávok, hogy fűre essek, ha úgy jön ki a lépés. Az eldőléssel meg nyugi, mihelyst megszokod annyira, hogy nem mondogatod magadnak, mert úgyis megy, na akkor fog megtörténni. Egyébként meg egyáltalán nem mindenki esik el vele, szóval take it easy. Részemről egy kietlen helyen való lightos eldőléssel megúsztam eddig, az is a "bal lábbal kilép, jobbra eldől" fajtából volt. Majd ottmaradtam fekve kicsit, mert a jobb eldőlve sem oldott ki, és röhögés közben, földön fekve azért már tényleg nehézkes kilépni belőle.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz rétisün #17882 üzenetére
Nem vagyok márkamániás, de komolyan, viszont a Specialized cipőkben van ez a Body Geometry talp, amit lehet külön is kapni talpbetét formájában, az nem olyan horror árú, mint a cipőik. Szerintem érdemes kipróbálni. Párom Chain cipő után váltott ilyen Body Geometry-s cipőre, és oda meg vissza van tőle, hogy milyen kényelmes. Majd ha egyszer megérdemlem, mert nagy leszek és erős, én is ilyet veszek, addig meg én is keresek talpbetétet a Shimano cipőmbe, most hogy eszembe juttattad. Nem rossz a cipőm, csak kezdem széthordani, és megy szét belülről a talpa.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
KaraDani: Látom kezdesz ráérezni a dolog hangulatára.
Hétvégén egy kis csapattal a Bakonyban voltunk, alternatív Gázlóztunk (részben szembe a tt-zőkkel ), vagyis kevesebb szinttel és távval jártunk be pár szép részt (Gázlók, Római-forrás vízesés). Hát hmm, azért ez nem egyszerű hegység... Idén alig párszor tudtam montira ülni, erőnlétem is a béka hátsója alatt, így túl sokat vállaltam, rosszul bírtam a kiképzést.
Az elején Zircről irdatlan sártengerben mentünk, folyton a kilós sárcsomókat kellett lekaparnom a villáról meg hátul a kerék, lánc mellől (tanulság: kevés sárférőhely, Maxxis Crossmark és félős bringás nem sárba való). Aztán valahol a 3. gázló körül a patakban is sikerült megfürödnöm (tanulság: nagytányéron nem megyünk a gázlóba), de legalább a sár egy része lejött a bicóról és rólam is. Volt még bringacipeléssel kombinált hosszas dzsungelharc is, végül az egyik lejtős sáros kis ösvényen megcsúsztam egy kövön és másodjára is buktam (dőltem), persze csalánba. Na innentől már nagyon morcos voltam, és most először elment a kedvem aznapra a terepen bringázástól. Végül aszfalton előrementünk párommal, aki nagyon kedves módon velem tartott, és végül a csapattal együtt fejeztük be a túrát. A táj végig gyönyörű volt, a gázlók völgye csodaszép, ehh, ezt leírni nem lehet, látni kell.
Most tele vagyok kisebb-nagyobb zúzódásokkal, a vállamat is meghúztam, a bringám full sáros, és le kell küzdenem a vizes kövekkel szembeni, újonnan szerzett ellenérzésemet. Tanulság: a montizás a bátrak sportja... Én meg maradok a Budai-hegységnél meg a Pilis lankásabb részeinél egy ideig...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz KaraDani #17934 üzenetére
Pont ettől kaptál kedvet? Nem vagy kicsit mazochista? Viccen kívül, igen, ezekről is szól a montizás, általában én is élvezni szoktam. Most az egyszer valahogy nem annyira, a második esés után beparáztam, és olyan dolgoktól is féltem, amiről tudtam, hogy meg tudom csinálni. Sebaj, elmúlik, hétvégére minden oké lesz. Viszont akkor is szeretem az erdőt, az ösvényeket, és ez a túra is nagyon szép helyeken ment.
Ha van nem slick külsőd a bicóra, mondjuk egy Land Cruiser, akkor azzal azért végig lehet nyomni sok mindent, ami montis terep.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Ariadne
őstag
válasz Hasaggymeg #17947 üzenetére
A nejem ment volna de ellenálltam.
Na, és még mondják, hogy a nők a gyengébbik nem...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A középen "dekoltált" változatok kényelmesebbek szoktak lenni, mert ugyebár ott vannak a legkényesebb részek. Lehet még variálni a nyereg szélességével is, ami az ülőcsontok szélességétől függ, ki kell próbálni, melyik a jó. No meg persze a tuti a keményebb nyereg betétes nacival, bár tudom ez sokakat riaszt. Nem egyszerű...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
-
Ariadne
őstag
Be kell állítani újra a tárcsaféket - ez elő szokott fordulni, ha ki kell venni a kereket, készülj fel rá. A féktesten lévő két imbuszos csavart kell picit meglazítani, majd úgy visszaszorítani, hogy ne súrlódjon a tárcsa. Ha visszalapozol, valaki kérdezte ugyanezt nem olyan rég, és fényképen be is karikázta, melyik két csavarról van szó.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Tihanyba, ha van lámpája az embernek, érdemes kitekerni éjjel, nagyon szép. Füredről Tihanyba meg vissza tekertünk el párommal múltkor, gyakorlatilag végig keróút van. De lámpa az kell, mert egyes részeken teljesen sötét van.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #18000 üzenetére
Uff, ez igen, kalandos túra volt. Azért jó, hogy nem hagytak ott téged medvecsemegének az erdőben, meg gondolom jócskán hűvös is van ott ilyenkor is egy szabadtéri alváshoz...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz spartan1 #18016 üzenetére
Meggyőződésem, hogy kellően ügyesen rá lehet venni a nőket is bringázásra, és meg lehet szerettetni. Velem nem kellett megszerettetni, magamtól is rácuppantam a dologra, de látom másokon, hogy ha van megfelelően kényelmes bringa és felszerelés, és nem kapásból a HHH-val indít az ember, hanem szép helyeket megmutat, akkor az azért a többségnek tetszik. Az "ennyi pénzért miért nem kocsit" hozzáállást meg nem minősítem... Tudod, nagy az Isten állatkertje, csak alacsony a kerítés...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #18000 üzenetére
Váááá, medveee... Tudom, ez másfelé történt, de mégis hogy van ez, csak túllihegik az ilyen eseteket? Te találkoztál már igazi élő medvével bringázás közben?
Mert itt ugye kb. a róka a legnagyobb ragadozó, esetleg a Zemplénbe hallottam, hogy farkasok átjárnak, úgy általában pedig a feldühödött vaddisznóanyu a legveszélyesebb állat, amivel találkozni lehet. Biztos paráznék montizni ott, ahol medvék is járkálnak... (Utolsó mondatok közül ugyebár: "Meg vagy te őrülve? Bundában szedni a málnát?" )[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
És a másik örök: pontosan mire? Mert teljesértékűen aszfaltos és erdőbe is jó bringa nem létezik, mindenképpen vagy inkább aszfaltos, vagy inkább erdőbe való lesz.
mod: Noddy: Azt hiszem, nekem már egy medvelábnyom is átlépné az ingerküszöbömet.
mod: venember83: Hármashatárhegy. Bent van Bp belsejében, kiépített aszfalt visz fel plusz egy köves ösvény is, de mindkettő elég meredek. Persze már akinek, nekem speciel igen.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz spartan1 #18036 üzenetére
Sajnos olyat nem lehet, amelyik tényleg jó lenne mindkettőre. Egy monti váz a geójában is más, más rajta az áttétel, persze tehetsz rá slicket, de sosem lesz kényelmes aszfalton menni vele, lassú és lomha marad. Ráadásul az egésznek nincs értelme, ha 90%-ban aszfalton mész, mert akkor vérmérséklettől függően országúti, fitness bike, esetleg egy kényelmes trekking városi bicó vagy cruiser, ha a feelingre mész, és ha kis földút is megy bele, akkor cross bringa kell. De nincs egy, ami mindenre jó... Szerintem.
Szóval ha elsősorban aszfalton használja és nem megy durvább terepre, akkor nem érdemes montit vennie, inkább egy crosst, azzal földúton és letörésektől mentes terepen is lehet menni. Ha meg durvább terepre is megy, akkor kell neki egy monti meg egy városi gép is...
mod: A különbséget áthidaló gép szerintem egyértelműen a cross, erre lett kitalálva éppen. Kezdetnek is jó, amikor még nem döntötte el az ember, hogy az aszfalt vagy a terep van közelebb a szívéhez.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz spartan1 #18039 üzenetére
Ha nincs pénzed mindkettőre, egy cross gépet érdemes venni szerintem. Én így tettem, egy évig montis túrákra jártam vele, most meg már van montim mellé, ezért csak aszfalton használom. Erre a kettősségre találták ki, az országúti és a monti között van valahol.
fidig: Meglóbálva önvédelemre is alkalmas. Egészséggel viselje a kerékpárod!
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz spartan1 #18042 üzenetére
No offense, de az UMF Hardy tudtommal nem cc váz egyáltalán... Ugrálásra való geójú váz, nem cc és nem aszfaltos gép.
mod: Az aszfalton montival közlekedőktől folyamatosan frászt kapok, ez valami magyar téveszme, hogy azt hiszik, veszek egy montit aztán az majd jó lesz mindenre. Meg hogy elegánsabb vagy menőbb egy montival közlekedni a városban, mint valódi városi bringával. Ott a rengeteg földet sosem látott, középen kikopott rücskös gumis monti a városban, rossz nézni, holott nagyságrendekkel jobban haladnának és alkalmasabb lenne a célra egy normál trekking bringa. Meg olcsóbb is... A monti az erdei ösvényekre való, nem a városba. Nézd meg pl. Hollandiát, ott trekkingekkel közlekednek a városban, mert az való oda.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Esetleg egy Axis vagy Neos innen? A Magellanok nem tudom, hogy állnak az idén, nem találtam a honlapon ideit, de őket is érdemes megnézni.
A többiek meg még úgyis jönnek majd további ötletekkel, nekem ennyi jutott eszembe elsőre.
mod: De lehet használtban is érdemes körülnézned, KaraDani egy szép KTM-et vett mostanság, igen kellemes felszereltséggel.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Bikemag piactéren találsz mindenféle használt bringát, érdemes körülnézni.
De hogy minek 75% aszfaltra meg némi földútra atomerős villa, azt nem értem... Igazából egyáltalán villa sem létfontosságú, csak cipeled a súlyát.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz amargo #18052 üzenetére
Nem ez a fura, persze montival nekem is ki kell jutnom valahogy a hegyig. És nekem is van ismerősöm, akinek van _a_ montija, és azzal jár dolgozni is, biztos helyre leteszi, kész, nem ezekről az esetekről beszéltem.
De nézz csak körül a városban, az emberek igen nagy hányada csak városi használatra is montit használ. Szép rücskös gumis montit, látszik, hogy a közepén már elfogytak a rücskök. Holott sokkal gyorsabban és kényelmesebben közlekedhetne egy trekking bringával, cross-szal vagy akár egy cruiserrel, fitness bike-kal, bármelyikkel, mint egy montival. Nekem ezzel van bajom, mert valahogy sokan el sem hiszik, hogy a városi közlekedésre ennél sokkal ideálisabb bringák is vannak, ráadásul olcsóbban.
mod: Azért márkás össztelóssal kevesen közlekednek városi használatban. A nagyáruházas életveszélyes jószágokat pedig nem nevezném bringának, és csodálom, hogy nem tiltatta még le őket az ántsz... Anno volt szerencsénk egyhez közelről, az egy szerencsésebb szériából van, shimano cuccokkal, de a sz*r váz miatt abból is kijár az egyik nagyon fontos részen lévő illesztési pontnál egy csavar, szóval még ingyen odaadni sem merjük senkinek, életveszélyes.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz spartan1 #18058 üzenetére
Nem akarom letörni a lelkesedésedet, de azért azt hiszem, Jancsira érdemes hallgatni, van némi tapasztalata a városi és nem városi bringázásban...
Az alkatrészenként vásárolt bringa pedig sokkal többe kerül, mintha egyben veszed meg, akár használt, akár új.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz concret_hp #18059 üzenetére
Kellemes, földutas, de azért nem csak montival járható terepet lehet találni a Hűvösvölgyben. Egy Budai-hegység turistatérképpel felszerelkezve a Szilágyi Erzsébet fasoron kikerekezve aszfalton, majd földúton el lehet jutni például a vitorlázóreptérig, onnan átgurulni az Árpád-kilátóig mondjuk, letolni az Apáthy-sziklához, vissza a buszvégállomáshoz, majd letépni aszfalton a Bimbó úton. Vagy mindezt fordítva.
Hármashatárhegyet először a Guckler Frigyes úton érdemes betámadni, ehhez el kell jutni először a Virágos-nyeregig, ami hát mi tagadás, igen emelkedő rész (pl. Szépvölgyi úton fel, és hmm Folyondár utcánál jobbra, onnan kis utcákon először térkép segítségével aszfalton fel lehet jutni a Virágos-nyereghez). Onnan egy tényleg nagyon kellemesen simára döngölt, széles ösvény vezet fel a HHH olyan kétharmadáig, útközben szép kilátással, majd becsatlakozik a szokásos aszfaltba. Hangulatos utacska, ez a rész nem meredek, én nagyon szeretem. Az aszfalton továbbmenve felfelé hamarosan jön egy kút is a szomjazóknak, egy jobbkanyarban elbújva a bal oldalon lévő nagy trafóház vagymi mögé, majd hamarosan ott a Rekettyés. Nyáron medence is szokott lenni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz spartan1 #18065 üzenetére
A kulcskérdés az, hogy mire. Ugrálni egy UMF-fel, amire te használtad, nyilván kevés, de letekerni egy kis túrát akár lightosabb terepen is, amilyet feljebb leírtam, arra elégnek elég. Aszfaltra meg sok is. Egy éven át közlekedtem montis túrákon egy elasztomeres RST-vel felszerelt cross bringával, és még mindig egészben van a teló is és én is. Persze aszfaltra alkalmasabb, ha mindenáron telót akar oda az ember (én igen ), de normális használat mellett még terepen is elmegy, nem esik szét, nem megy tönkre, pedig abszolút alacsony kategóriájú teló. Nem kifejezetten jó, de ha ez van kéznél, akkor használható.
mod: Épp ezeknek a Meridáknak a jobb ár/érték arányú tesóit linkeltem feljebb. Bár nem hasonlítottam össze a mostani árakat, lehet már közelítettek az áraik egymáshoz sajna.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Dirtyz #18106 üzenetére
Hajrá, hajrá, mindent bele! Majd drukkolásképp zúgunk itt tömegesen, hátha elhallatszik odáig. Kitartás, és vigyázz magadra.
Várjuk azért a beszámolót, ha az ujjaid is kipihenik a versenyt...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A tuti biztos beállítás: fogod a bringát, keresel egy útpadkát, krétával bejelölsz egy pontot. Bicóval mellé állsz, szelepet a kezdőponthoz, és szépen a padka mentén végiggurítod, amíg pont egyszer körbefordul. Amikor megint lent van a szelep, megjelölöd, majd leméred a távolságot egy centivel. Ezt az értéket is be tudod írni a km órába.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
40 a szélesség, 622 a kerület. 38-622-es pl. keskenyebb, 42-622-es pedig szélesebb gumi, de jók a bringádra. Ami nem 622-es (vagy a másik fajta számozásnál 700x??C), az nem lesz jó rá.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz becuszabi #18148 üzenetére
Hohó, Vinyén (Pokol csárda, pokoli zenével?) már a sáros, ám patakban lemosott változatot láthattad. Visszafele mentünk, Zircről indulva a versenyzőkkel szemben, heten. Nem is vettelek észre titeket...
Összességében mennyire tetszett az új útvonal? Nem volt rossz a végén mászni fel a Hajagra? A táv, szint kellemes volt? A jelöléssel hallottam voltak gondok, de hát végülis új szervezővel ez előfordulhat.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Dirtyz #18181 üzenetére
Uhh, ez aztán igazán túlélőtúrába fordult, ahogy látom. Minden elismerésem, hogy nekivágtatok és ameddig lehetett, mentetek, és örülök, hogy egyben túlvagytok rajta. Ez biztosan az "unokáinknak is mesélni fogjuk" kategóriájú élmény lesz nektek...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz svédcsepp #18188 üzenetére
Garanciális okok, a posta megbízhatatlansága és a kipróbálás hiánya miatt sosem rendelnék komplett bringát netről. Még ha valami különlegesség lenne, amilyet nem lehet máshonnan szerezni (pl. Canyon fully), azt megérteném, de ezt így nem igazán. Bocs, ez is egy vélemény...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Azazello- #18191 üzenetére
Hát abból kiindulva, amit mondjuk a New World Disorder videókban láttam, lefty-vel ugráltak simán, nem hinném, hogy gond lehet. Azért csak van akkora gyártó a cannondale, nem egy sufniműhely... Szerintem.
Meg kellene keresni őket, hogy van-e súlykorlátozás (van olyan bringa, ahol van ilyen, elvileg a telónál is el tudom képzelni), ha hivatalosan nincs, akkor biztos rendben lesz.És mi lesz az Epic-kel? Csak nem leszel hűtlen ahhoz a szép pink jószághoz?
spartan1: pike, totem, argyle nem xc, maraton felhasználásra való telók. testbike pedig nem mérvadó, fiatal kissrácok írkálnak oda mindent összevissza. Bikemagot tudom ajánlani helyette.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz spartan1 #18197 üzenetére
Egy többszázezres értékű, könnyű xc/maraton fully vázat botor dolog lenne egy dögnehéz, más célra szánt telóval elrontani, szerintem... Ráadásul ebben a kategóriában 80-as vagy 100-as úttal rendelkező telók mennek a geóhoz.
Az én súlyom nagyobb, mint a tied, és gond nélkül megyek egy Recon-nal - mert más a felhasználás, túrázásra, tt-kre, esetleg később majd maratonokra teljesen jó, erre készült, erre való a montim is, ez így van kitalálva. Ha lenne egy Santa Cruz Nomadom, abban nyilván nem ez lenne, mert az nem ilyen felhasználásra van..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #18215 üzenetére
Aaaah, ez valami hihetetlenül gyönyörű, micsoda táj! Azért kemény szintek is lehetnek egy ilyen túrán, a hegyek meredekségéből ítélve.
Kickass: Hozzád legközelebb a Zemplén van, az se kutya! Nagyon vadregényes (bár a bihari hegyekhez képest sokkal kevésbé, az igaz), ember az erdőben alig, és igazán szép. Csak elég meredek...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz KaraDani #18239 üzenetére
Na azt az aluljárót valamiért én kifejezetten elkerülöm... A begyakorolt útvonalamon a Korong utcánál szoktam átmenni a sín alatt, arra szinte csak bringások járnak. Aztán a túloldalon elgurulok azon a néptelen kis utcán a troliállomásig, és ott besorolok a trolik mellé a Liget felé. Egy baja van csak, hogy emlékeim szerint egyirányú az az utca, és hát mi tagadás, én a másik irányba is arra közlekedem. A kutya se jár arra, de egyszer azért szembejött egy rendőrautó, na akkor igyekeztem láthatatlanná válni...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz blazsey2 #18246 üzenetére
Rendőrt szájbavágni az álmoskönyv szerint nem jelent jót... Sőt, a Btk. szerint sem (alapesetben is 3 évig terjedő szabveszt), szóval érdemes visszafogni magad, ha ilyen helyzetbe kerülnél.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Pontosan, és ez így nagyon rendjén is van.
Lehet ugrálni itthon is, csak nem érdemes, nem feltétlenül előny ugyanis, ha akár csak felfüggesztettet is kap valaki egy rendőr felpofozásáért, jelzem teljesen és vitathatatlanul jogosan, főleg ha felvétel is van róla. Biztos van, aki szerint nagyon bátor dolog forró fejjel nekiugrani egy rendőrnek, de a jog szerint - és a józan ész szerint is - az, hogy más (és ráadásul rendőr) elkövet valami (szabálysértést vagy bűncselekményt), még nem teszi jogossá azt, hogy utána felpofozd... Fel lehet venni, amit elkövet, el lehet sétálni vele a legközelebbi rendőrőrsre, de felpofozni azt nagyon nem ajánlatos... És ezt jogászként mondom, nem csak bringásként...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz spartan1 #18254 üzenetére
Biztos szadista vagyok, meg rosszindulatú, de aki 180-nal megy a 30-as táblánál, pláne kanyarban, az vastagon megérdemli, hogy felcsavarodjon a legközelebbi fára, mert így legalább nem veszélyezteti tovább mások életét. Az aki hülye, haljon meg elv híve vagyok, csak könyörgöm, ne vigyen magával ártatlanokat. Meg a halálbüntetésé is, de ez már nagyon túllépi jelen topik kereteit...
mod: KaraDani: No pont az ilyen dolgok miatt vagyok úgy vele, hogy nagyobb túrákhoz muszáj lesz autót venni, de inkább később legyen meg, csak legyen benne minden elképzelhető biztonsági cucc, hárombetűs kreálmány meg légzsák, és legyen nagy autó, mert nem elég, ha én nem vagyok hülye. Persze kamionos ellen semmi nem véd, de hát ennyi rizikót kell vállalni...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz spartan1 #18257 üzenetére
Nem arról van szó, hogy a halálát kívánnám, de törvényszerűen vagy börtön, vagy halál lesz a vége az ilyen száguldozásoknak. És sajnos nem tudok hinni abban, hogy a börtönből kijutva másképp vezetne az illető, mert 30 helyett 180-nal, az épeszű embernek eszébe sem jutna...
Azon az útszakaszon pl., ahol a családom legnagyobb része közlekedik autóval (nem lehet másfelé menni), rendszeresen száguldozik egy őrült pasas, óvodás kisgyerekével a kocsiban. Gyorsan hajt, ész nélkül előzget, és ezt csinálja évek óta, de eddig mákja volt. Megérdemelné, hogy legalább kiskorú veszélyeztetéséért úljön pár évet, de gondolod, hogy ez változtatna bármin is? Én nem, de szkeptikus vagyok a börtön bűnmegelőző hatását illetően.
Ráadásul ugyebár a vezetéshez nem jogsi kell, hanem autó. Békéscsabán volt egy fazon, aki több éves eltéréssel két embert is halálra gázolt, mindkettőt zebrán (sőt a rendőrség épülete előtti kereszteződésben!), mindkét alkalommal részegen, jogosítvány nélkül gyorshajtva. Ha jól emlékszem, az egyik alkalommal el is menekült a helyszínről, otthagyva a mellette ülőt, aki súlyosan megsérült. Szóval kivételt teszek, nála pl. _tényleg_ csak az segítene, ha egyszer végre felcsavarodna egy fára, lehetőleg néptelen környéken... Addig meg csak remélhetem, hogy nem jár arra, amerre a családom tagjai.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz KaraDani #18259 üzenetére
Klikkide, íme a díjak.
mod: Csak azért találtam meg, mert már én is kerestem korábban szitkozódva, hogy hogy eldugták.
spartan1: Ebben megegyezhetünk...
aesir: Sajnos ehhez túl sok a jogász a családban , meg kertes házas környék, biztos garázsban tartja. De igen, mindenki tudja, hogy ha jön a kék Peugeot-s őrült, akkor vigyázni kell...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Szintén zenész... Nagyon nem bírom, amikor valaki más életével játszik, ha meg gyerekével, sőt a sajátjával, azt különösen nem...
Tetszik a felfogásod, nyilván aki tudja, mit is jelent erős autót vezetni, adott esetben legális helyen gyorsan, az másképp látja az utcán ész nélkül száguldozókat. Az utóbbiak szerintem nem is fogják fel, mennyire veszélyes, amit csinálnak.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Igen!!!
KRESZ kérdése a dolog egyszerűen. Ahol kerékpárút van (tehát külön, elválasztott út kerékpárosoknak), vagy kerékpársáv (felfestett csík az út szélén), azt kötelező használni. A közös gyalogos-kerós utat nem. Szóval jogos volt...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ettől még sokan nem tartják be, és vannak esetek meg helyek, amikor biztonságosabb nem betartani. Meg aki gyorsan közlekedik, a forgalom tempójával, annak szerintem is biztonságosabb a forgalommal menni, mert alapvetően elég veszélyesek a keróút-út kereszteződések, szerintem. Csak jó tudni, hogy ez a szabály, és jogosan dudál a néni. Hadd dudáljon.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Aktív témák
- HP 27-cr0757nz - ÚJ 27"-os FullHD All-IN-ONE PC - i7-1355U, 32GB, 1TB SSD, W11, 300nit
- Eladó Fujifilm X100T fekete
- Iphone 6S silver 64GB 81%akku
- Lian Li O11 Dynamic LIMITÁLT SZÉRIÁS (2000 darab összesen) ház (PCMR Edition)
- HP Prodesk 600 G4 DM mini pc, G5420T, 4-8GB RAM, 120-240GB SSD, 2 év gari, áfás számla
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen