- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Asztrofotózás
- Milyen széket vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
- Milyen monitort vegyek?
- 5.1 laptoppal / notebookkal - külső hangkártyák
Hirdetés
-
Az Amazon eurómilliárdokat hozna az olasz és az európai felhőbe
it A jelentések szerint Olaszországgal folytat megbeszéléseket az Amazon a több milliárd eurós befektetésről.
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
slezakimi
senior tag
válasz ridiculous #23793 üzenetére
Gondoltam megnézem mi van az appba, de egy f@s.""Szabadidős elfoglaltság.Nem feltétlen a pénz hajt.:-))""
-
PociAti
senior tag
Hidd el, az sem jó megoldás.
Amikor szükséges mértékben ki van nyitva a bilincs, akkor az a legkisebb probléma hogy nem elég hosszú az eredeti csavar, mert az cserélhető hosszabbra, de olyan tág állásnál már nem stimmel a furat szöge, nem merőlegesen megy bele a csavar, ezáltal a menetek nem stimmelnek.
Illetve nem véletlenül öleli körbe a bilincs a kormányt, nem csak fél fordulaton át ér hozzá. Közdarab legyártásával megoldható lenne, de nem az igazi.
-
HollywoodBoy
tag
Köszi mindkettőtöknek!
Akár egy ilyen budget (100k körül) is jöhet?: XIAOMI Electric Scooter 4 Go -
DigitXT
félisten
válasz Gardaai #23797 üzenetére
Először is a töltő nem balanszol, az a BMS dolga. A töltő csak annyit néz (a töltés végén), hogy mennyi áram folyik ki belőle (nem "ad" áramot, azt az akku veszi fel róla, feszültséget tart fixen a CV szakaszban). Ha ez az áram egy bizonyos szint alá csökkent, akkor lekapcsolja a ventit, és a LED zöldre vált: ekkor még folyik valamennyi áram, mondjuk 0.8A, de gyorsan csökken. Ahhoz, hogy áram folyhasson, feszültség különbség kell. Ha pontosan a célfeszültségen áll a töltő, akkor bizony az akku soha nem fogja azt eléri, mivel annyira lecsökken az áram, hogy abból teljes kikapcsolás lesz. Szóval igen, az teljesen valid, hogy egy picit magasabb végfeszültség kell, hogy 100%-ra feltöltse, csak kérdés, hogy a majd' fél volttal magasabb indokolt-e. Valószínűleg nem. Illetve kérdés, hogy valóban a 100%-ra akarsz lőni, ha lejjebb hatótávolságban szinte semmit nem veszítesz, viszont akku élettartamban nyerhetsz. Ha egy töltőt nem a megfelelő értékekre tekernek a gyárban (előfordul), azt ki lehet javítani otthon (saját felelősségre), de ha elkezd furcsán viselkedni, akkor valószínűleg utána kellene menni a többi paraméterrel is. A kérdésedre válaszolva, nekem is hasonlót csinál a töltés végén: nem tölti fel teljesen, viszont kapcsolgat. Csak sokkal gyorsabban. Adtam 10K-t ezért a töltőért a srácnak, mert azt hittem 4A, aztán látom, hogy 3A, mérve meg 2.8, hát nem voltam a legboldogabb. Egy 38Ah-s akkut feltölteni ennyivel egy örökkévalóság. Ezért legalább megpróbáltam kihozni belőle a 4A-t, meg akkor lehet, hogy kicsit feljebb húzom a végfeszültséget, hátha attól magához tér a kisagya a töltés végére. (A kikapcsolási áramot állító potit nem láttam benne.)
Szerk: nekem a tekergetés előtt viselkedett furcsán. Ha utána lesz jó, akkor jó. Amúgy meg a BMS-en kellene nézni a végén, hogy mennyire tölti fel, mert minden más feszmérő lehet pontatlan. Kulcsos kapcsolók különösen hülyeségeket képesek mérni, multiméterek is tévedhetnek a mérési tartomány vége felé (bár ez kevésbé jellemző, inkább a kerekítési hiba gyakori), viszont a BMS-nek kutya kötelessége század voltra pontos feszültséget mérni, és kijelezni (utóbbit csak akkor, ha "okos"). A magam részéről inkább kifizetem az 5-10K felárat egy okos BMS-re, amikor akkut építek, de legyen benne "diagnosztika". Priceless... (Pl. megmutatja, hogy az adott akkupakk mennyire jól, esetleg rosszul sikerült. Ez a 38Ah pakk pl. rohadt jó - ezért is vettem vissza -, nagy terhelésen is csupán ezred volt különbségek alakulnak ki csak: na ennek nem kell balance, egyelőre.)
[ Szerkesztve ]
-
morbi04
csendes tag
válasz HollywoodBoy #23803 üzenetére
Ninebot KickScooter D18E Geekbuyingon kb. 70e
-
Gardaai
senior tag
válasz DigitXT #23804 üzenetére
"Először is a töltő nem balanszol, az a BMS dolga."
Jogos, pontatlanul fogalmazta.Nekem ez így teljesen megfelel, nem töltöm sosem 100%-ra, csak most kiváncsi voltam így mennyi a töltési idő. Ha "csak" 68.8V vagy 67V-ra töltené teljesen jó, de ez a kapcsolgatás nem tetszik.
Ha esetleg segít az állítgatás, akkor írd meg.
Akkor állítok rajta én is. De még előtte vissza tekerem gyári beállításra, hogy egyáltalán úgy rendesen működik-e.↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
addikt
válasz HollywoodBoy #23803 üzenetére
NEM, az egy szxr, NE vegyél olyat!!!!!
És Xiaomiból se tudsz már mást venni, csak Mi 3-ast, vagy Essentialt, de ez utóbbit inkább ne, mert amennyiért adják, annyiért van jobb is: Okai Neon Lite-ot vegyetek, az akciós egy ideje, 115-120ezer.
Ugyanazt tudja, mint a Mi 3, csak jóval kevesebbe kerül.Ezt átnézheted, ha még nem láttad esetleg:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_23404-23404.htmlJavíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Boond
addikt
Pár lap van abban, amit a dobozon található QR-kód alapján tudsz magyarul letölteni. Külön nem találtam, Mintha angolul ebből is lett volna egy kis fűzet. De több videóban is látni, mesélnek az appról, meg elvileg vannak angol nyelvű, leírások az appban.
Ez a Cruise mód ez úgy látom Pronál elérhető, talán itthon is. Lehet buherálással Plusszon is...
De ha talál valaki belinkelhetné
Ilyen szeles időben 30-40-50km/h széllökések, szeles időben rollerezésről mit gondoltok? szoktatok?
Csak az Aksit meríti jól, vagy van más kockázat is? -
dzsidzsas
aktív tag
válasz p@gabi #23790 üzenetére
Ez sajnos saját rossz tapasztalat, baromi nagyot estem vele pont ez miatt és rengeteg hiba volt vele. Szinte havonta vittem a szervízbe. Az N2-em 2 x tört el a kormány, simán leszálltam róla, ami emeli a kereket arról nem önként szálsz le azt garatálom.
https://rollerezz.blogspot.com/
-
HollywoodBoy
tag
Köszönöm mindannyiatoknak!
-
addikt
-
Boond
addikt
válasz Thunderzolee #23813 üzenetére
Hm, Kerékpárral nem dobál, de ott ülsz nem állsz. A lökés jelenség az ismerős, csak annyi a különbség, hogy ugyan annyi energia befektetéssel lassabban haladsz, amikor az ellenállás megszűnik, mert pl szél védett helyen haladsz el, akkor érezhető, hogy ez valójában sokkal nagyobb sebesség, mint amint széllel érezni.
Ilyenkor jobban meríti a rollert nem? Mintha duplán tennéd meg akár a távot.
Sebesség, hogy alakul, a roller ugye elvileg 25 km/h tud, de voltak 30-40 km/h széllökések is, ilyenkor ad rá több energiát? Mintha emelkedőn mennél? Mert lehet 25km/h teljesítménnyel mész, de az nem 25km/h. Túl tudja ezt ilyenkor lépni? Vagy olyan érzés, mintha állnál szinte?
Ki kell majd próbálni egyszer...
Kerékpárral nagyon rossz, azt tudom, votl már, hogy visszafelé hirtelen feltámadt a szél, persze nem hát szél, hanem szembe...Ilyen esős, csöpörgős, vagy kitudja milyen időben használjátok? Kint hagyjátok, vagy beviszitek? (ugye az kevésbé lehetőség)
-
andrisbandi
őstag
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aNwGA3G_460svvp9.webm
New fear unlocked!
South America is on a different level【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
addikt
Sajnos ezekre nem tudok válaszolni, mert kb olyan 40-es tempóval mentem, km órát meg nem szoktam nézni, nincs benne a látómezőben, nem szeretek lenézegetni miatta, ha nem muszáj, így nem tudom mennyire gyorsultam fel, amikor abbamaradt egy-egy széllöket.
De pont azért csak 40-el haladtam, mert a szél miatt nem nagyon gyorsultam fel jobban. Ez csak egy kis roller (G30), visszafogja a szél, már máskor is észrevettem, h nagyon erős szembeszélben alig bír gyorsulni.
Viharos szélben pont ezen szoktam röhögni a rolleren állva, h 40-re is alig bír felgyorsulni.Illetve mivel így "dobál" egy-egy széllökés, óvatosabban is megyek, bár még nem volt olyan, h arrébb tett volna a szél, de ott van a gondolat a fejemben.
Ha jönnek mögöttem autók, inkább nem is tolom neki, lehúzodok oldalra, mint egy biciklis.
Autóval is nagy oldalszélben érezni szoktam, h ha nem fogom a kormányt jól, simán oldalra gurítaná a szél a kocsit az útról. :/Ami a hatótávot illeti, nem tudom mennyivel merül jobban az akksi, mert olyan nagy akkupackom van, h sose kell aggódjak a hatótáv miatt.
Kerékpárral nem szoktam észrevenni, h "dobálna" a szél, oldalirányba se, csak sokkal lassabban haladok, ugye hát ott izomerőböl kell(ene) ledolgozni a szembeszél okozta hátrányt.
Én esőben is használom a rollert, bírja a vizet, pocsolyákat szoktam csak kikerülni, sajnos szörnyű koszos, sáros a rollerem, nem tudok rá vigyázni.
Fedett helyen van, itthon meg garázsban/előtérben, azért ha esik, nem hagyom kint, fölöslegesen ne ázzon.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
oszy
veterán
Az F2 plus kerekeit hány bárra kell felfújni? Ennél elég a gumira írt érték?
Szinte ÚJ Xiaomi légmosó E L A D Ó!
-
addikt
-
addikt
-
addikt
Ezekben a kerekekben nincs belső, ami gondot okozhatna, nem kell a gumikat túlfújni. Egy zseléréteg van a gumi belső részében, ez elvileg ha valami áthatol a futófelületen, összezár, és azonnal tömíti a lyukat.
Elég a gumira írt érték.Így néz ki egyébként:
Van már Xiaomi pumpád?
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
oszy
veterán
válasz Thunderzolee #23825 üzenetére
Szerintem épp, hogy jól jön, mert látja a mögöttem jövő, hogy lassítok.
Köszi. Így gondoltam én is.
Még az 1S után megvettem.
Szinte ÚJ Xiaomi légmosó E L A D Ó!
-
PociAti
senior tag
Az csak programozás kérdése, hogy gázelvételre szabadon tovább guruljon a roller, bekapcsoljon a motorfék, illetve ha bekapcsol, akkor milyen intenzitással történjen meg a lassulás. (Meg hogy mire megy el a mozgási energia. Jellemzően energia-visszatáplálásra.)
Például Okai rollerek alapesetben nem lassulnak gázelvételre, hanem szabadon gurulnak.
Szerintem nem szabadna világítania (villognia) a féklámpának enyhe motorfékezés esetén, csak legalább közepesen intenzív fékezéskor.
-
DigitXT
félisten
Ha nincs valami beteg mértékű (automata) motorfék beállítva, úgy a
gázelvétel messze nem okoz olyan mértékű lassulást, amire marhára
figyelmeztetni kellene a mögötted jövőt. Hogyan figyelmezteted, ha
tényleg lassulsz komolyabbat, mert fékezni kellett? (Farkast kiáltás...)Ui: eleve ez a féklámpa villogtatás nem egészen szabályos, miközben
motorokra kapható olyan elektronika, ami ezt csinálja. (Nade a motor
tényleg lassul rendesen, ha elcsukod a gázt, rolleren "nem életszerű".)
Ennyi erővel azt is bele programozhatnád, hogy satuzásra vészvillogó. -
dzsidzsas
aktív tag
Megyek a Blahától a Nyugatiig, külföldi takonyórú csávó a szőke halálvágyóval kettesben a bérrolleren csőgázzal. Nem bírtam utolérni őket, mert a csávó MINDEN PIROSON átment, dudáltak rá az autók fékezgettek. Nézni is piszok idegesítő volt. Na ezek a mocsadékok miatt nő az utálat a rolleresek ellen.
https://rollerezz.blogspot.com/
-
DigitXT
félisten
válasz dzsidzsas #23830 üzenetére
Szerintem az ilyenek miatt tiltották be Párizsban. Nálunk is lehetne.
(Vagy hát nem tudom: ha a deviánsokat kitiltaná a bérbeadó, talán
az is segítene. Csak ahhoz valahogy értesülniük kellene, ki volt az...
Rendszámszerűség elvileg van már rajta: egy bejelentést megérne.) -
Melack
veterán
Sziasztok! Tudtok javasolni Budapesten vagy Jászberényben olyan olyan szakit, aki meg tudna nézni nekem egy Xiaomi M365 rollert?
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
PociAti
senior tag
válasz pescara #23834 üzenetére
Én is azt mondom, hogy csak speciális esetekben lehet értelme a jelzésnek.
Xiaomi gyári alap beállításoknál elég intenzív az energia visszatáplálásos fékezés, és amikor ez bekapcsol, akkor úgy villog a hátsó lámpa, mint a Formula 1 autóknál, amikor tölti a KERS-t.
Xiaomi 20 km/h sebességről kb. 10-15 méter alatt megáll nullára. Három fokozatban állítható: Low, Medium, High.A szabadon futást pedig csak CFW-ben lehet beállítani régi Xiaomin (4-es sorozatot nem ismerem). Ott tényleg zavaró lenne a villogó féklámpának, intenzív automatikus motorfék esetén néha jól jöhet.
Itt van pl. egy YouTube videó, ketten mennek egymás mögött. -
DigitXT
félisten
válasz pescara #23839 üzenetére
Nem feltétlenül, beállítható automata rekuperáció, és egy pedállal
is meg lehet oldani a közlekedést. Legalábbis ezt mutatta be az iX
teszten a kolléga: nekem mondjuk furcsa lenne ennyire dodzsem...
(Nem vezettem a tesztautót. De a 6.8-as 0-100-at verifikáltam.) -
phrenetiX
junior tag
Sziasztok! Adott egy Xiami Pro 2 roller, ami úgy néz ki megadta magát. Úgy kezdődött, hogy felraktam tölteni, nem volt teljesen lemerülve, de pár óra így is kellett volna neki, ehhez képest 1 óra alatt teljesen feltöltött (legalábbis ő így jelezte). Fura volt, de nem foglalkoztam vele, másnap útnak indultam vele. Bekapcsoláskor teljes akku töltöttséget mutatott a kijelzőn, de pár száz méter megtétele után elkezdett villogni az első csík, ami máskor több km megtétele után történik csak meg. Mire elértem a boltig (kb 1 km, vagy még annyi sem) már az első csík nem is volt meg. Hazafele, mivel enyhe emelkedőn kellett jönni még 2 csík eltűnt. Ezután felraktam tölteni, majd újabb útra indultam el vele és a probléma ugyanez volt. Aztán úgy hagytam kb 1 hétig és azóta már be sem kapcsol, töltésre sem reagál. Kiszedtük az akksit és a vezérlőpanelt is, ki lettek mérve és rendben vannak. Az app ugyanakkor a 7. cellán 3,442 V feszültséget mutatott csak (pirossal), a többi 4.1 (ezeket zölden jelzi). Az akkuban van egy ilyen elektronika, ezt is lemértük és úgy néz ki, hogy itt van a hiba, mert nagyon alacsony a feszültség.
A leírtak alapján szerintetek mi lehet a baja?3 db Casio óra eladó (2 db G-Shock, 1 db Edifice)
-
Boond
addikt
válasz Thunderzolee #23820 üzenetére
Kerékpárral azért más élmény... így kicsit unalmasabb... csak állsz, önerőből megy...
Ha az appnak lehet hinni, akkor a 25km/h csak 15km/h volt, a szél miatt... Nem úgy van, mint az autóknál, hogy 90-el mész akármilyen szél is van (csak több energia felhasználás). Tehát fix limit a 25 nem haladási. Már ha az az valós dolgokat írt.
Odafelé gyenge energia visszatáplálással 55ről 26 km-re esett a hatótáv, úgy, hogy volt szembe szél is természetesen, de nem orkán. Visszafelé teljes energia visszanyeréssel ugyan ez a táv, szél nem volt, vagy hátszél minimálisan. 26-ról 18-ra esett a hatótáv. Itt kevesebb volt mint a megtett távolság, az energia felhasználás.
"Én esőben is használom a rollert, "
Egyik nap a semmiből, mintha dézsából öntenék volt.. ilyen biztos em tenne jót neki... néhány csepp még oké, de ilyen zuhi, azt nem hiszem. Jó lenne azért tudni, mennyire lehet biztosan használni ilyen időben, vagy ha úgy alakul.Egyelőre az a tapasztalat, hogy autóval gyorsabb jelentősen, ezen a szakaszon... nyilván... rollerrel 3x annyi idő kb.
De alapvetően jól megy
Jah széllel szemben más mint kerékpárral...
fék lámpához még annyit, hogy ha erős visszanyerés van beállítva, nem igen kell fékezni, automatikusan szinte lefékez ha elveszed a gázt, és nem finoman veszed vissza. Ilyen esetben lehet érdemes lenne a lámpának vmilyen jelzést adni.
indexet egyelőre nem használtam.
"Sajnos ezekre nem tudok válaszolni, mert kb olyan 40-es tempóval mentem"
Azért az már érezhető sebesség. De az jobban is eszik. Veszélyesebb is.A kijelző fényerejét nem lehet állítani ugye?
Milyen értékre kell felfújni a gumit f2 plussz esetén? bar-ban?
"Xiaomi 20 km/h sebességről kb. 10-15 méter alatt megáll nullára."
Azt nem tudom, hogy sikerült nekem kb azonnal megáll lelassul erős visszanyerésnél ahogy elveszem a gáz, féket még nem is használtam nagyon. Ez kissé aggasztó egyébként...[ Szerkesztve ]
-
pipo112
senior tag
Sziasztok roller vásárlások gondolkodom ,és ehhez kellene segítség . Ami fontos : esőben és télen nyáron használnám napi szinten ,munkába meg minden hova. Jó lenne kB 40-50km hatótáv . Vég sebesség nem annyira releváns bár min.25km/h, jó lengéscsillapítás . Amit ki néztem az egy iscooter t4 és egy kugoo kirin m4 pro ezek tetszenek. Ehhez hasonló roller keresek vagy ez a kettő közül melyik a jobban ajánlott?
Azt tanácsolom mindenkinek, hogy ne fogadja el senki tanácsát. :P
-
DigitXT
félisten
válasz pipo112 #23844 üzenetére
Télen azért meredek tud lenni. És esőben is viszonylag szar. Ma elkapott
a zuhé, hát nem volt benne köszönet! Mondjuk a PMT gumi tette a dolgát
rendesen, azaz egy pillanatig nem éreztem semmi bizonytalanságot, sőt,
adott helyen simán húztam neki 50-ig (hátha lefújja a szemüvegről a vizet
a menetszél: jelentem, nem jött be). Hatótávolság érdekes kérdés: durván
le tudja karmolni, ha nagy tempóval mész. (Most egy 1000Wh akkum van,
és csak 33 km-re elég emelkedőkkel tarkítva, és bőven nem végig 50-nel.)Ha még soha nem rollereztél, akkor azért ez a hóban/fagyban/esőben napi
szinten, mindenhova elég optimista vállalásnak hangzik... Inkább csak jobb
időben kellemes gurulgatni, hideg + eső, neadjisten hó eléggé kellemetlen.Kugoo úgy általában annyira nem ajánlott. Vízállóságot sem biztos, hogy
sikerült megugraniuk (ha magadnak "lekezeled", akkor az is megoldható).
Erről az iScooterről még soha nem hallottam, persze attól még lehet jó...Azt írod, hogy minimum 25 km/h. Azt azért tudni szokták, de inkább max!
Aminek nem az a max., és tud menni 30-40-nel, annál meg probléma lesz
a hatótávolság, mert 40-50 km-t nem fogsz tudni elmenni egy töltéssel, ha
téped a szarvát. A légellenállás lezabálja az akkut. Nekem 38 km/h-nál ez
az akku tudta simán a 40+ km-t, ám így, hogy 50-60 km/h-ra is felgyorsul,
és teszi ezt dinamikusan rögtön ~20%-kal kevesebb lett a hatótávolságom.Az iScooterről azt írják, hogy 45 km/h a vége, és 600W motor. (Ezek ugye
ütik egymást, mert végsebességen, 45-nél közel a duplája kell, és ha csak
600W a motor, akkor inkább leégetni lehet: ha nem ég le, öröm-bódogság.)
48V 13Ah akkuból akkor jöhet ki 40-45 km hatótáv, ha gyökkettővel hajtod.
(Vö. nekem 48V 22Ah az akkum, és az tudott annyi körül 38 km/h alatt...)Szerk: 1000Wh vs. 600Wh, ha ugyanolyan vasakat hajt velük (ugyanolyan
tempóval) valaki, ezek pont ilyen 30 km vs. 50 km hatótávolságot adnának:
ha kell az 50 km, akkor bizony nagy akku kell, vagy lassabban kell menni.
A miheztartás végett, nekem ilyen 30Wh/km fogyasztás adódott a teszten.[ Szerkesztve ]
-
3ndru_1
újonc
válasz Kowi84 #23783 üzenetére
Szia, hihetetlen az időzítés: az én F40-esemen 950km után nálam ma jobbra tekert kormány mellett elment a hajtás (és 0 a sebesség), balra fordítva ment. A kábel elvileg jónak néz ki, de az hogy balra jó, jobbra nem, nekem is a kábel gondot vetít előre. (vagy mi a fene lehet még ilyen, esetleg fent a kijelzőnél van valami gubanc? - teljesen kormányszög függő a hiba) Viszont nálam látszólag nincs így elnyíródva, elvileg jó a kábel, de 7végén lebontom a műanyag takarót, hátha látszik valami. Bosszantó Te vitted valahova?
-
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Anime filmek és sorozatok
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Asztrofotózás
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest