- A TPV Technology tovább erősítené magyarországi pozícióit a monitorok piacán
- Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
- Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
ph A 7 hüvelykes kijelzővel rendelkező modell valamikor a harmadik negyedévben futhat be a boltokba.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Gabesz-
senior tag
Sziasztok!
Én Facelift utáni 2005+ benzines 6-osokat nézegetek, főleg 2.3 és esetleg 2.0 kivitelben.
Pár hónapja, mióta követem a mazda 6 témákat, több 2.3-as felújított motort láttam hirdetésekben, illetve a FB oldalon is több felújításról olvastam. Ebből az jött le, hogy a 2.3-as benzinesekkel vigyázni kell, a 2.0-as pedig valamivel strapabíróbb.A 2.3-as motor is hajlamos eszegetni az olajat, ami abból adódik állítólag, hogy a lehúzó gyűrűk anyaga nem túl kopásálló, könnyen megkopnak, csak úgy mint az 1.8-asnál. Egy ilyen helyzetben fokozott figyelmet igényel az olajszint ellenőrzése. Ugyanis a 2.3-as olajteknője viszonylag kis méretű, ha jól tudom 3.5 l olaj megy bele, facelift utániba pedig 4.4 liter. A megfogyatkozó olaj, kenés-hiányos állapothoz vezet ami gyorsan árt a motornak. A motor felújítása azért válik szükségessé általában, mert megkopik a főtengely, vagy annak csapágyazása, bár van aki a megnövekedett olajfogyasztás miatt vág bele egy részleges felújításba (főtengely nélkülibe). Egy kereskedő aki felújított motorral árult autót elmondta, hogy kint (északon) megvették az autót és hazafelé úton kezdett el kopogni a motor. a 3. hengernél kezdődött a probléma, ami miatt el kellett végezniük a felújítást (főtengely + csapágyak csere, stb.) és nem ez volt az első 2,3-as amit fel kellett így újítaniuk.
Ehhez a témához linkelnék majd egy kis adalékot legalul, amiből egyértelműen kiderül, hogy ez egy ford motor, amit a Mazda, némi változtatás után használt fel. Másrészről a konstrukcióból adódóan hajlamos a fent leírt hibára, ha nem kapja meg a kiemelt figyelmet. Ugyanis a hajtókar csapágyazásánál a csapágy csészék olajjárat nélküli kivitelűek. Ennek a konstrukciónak a hátránya, hogy főleg indításkor nagyobb az átolajozási ideje. Ezt próbálták ellensúlyozni az előírt viszonylag híg 5w30-as olajjal. Ugye a motorok kopásáért 90%-ban az indításkori kopás a felelős (itt egy érdekes cikk róla:[link]). Tehát ez egy kényes terület, pl. 10w30-as olajjal már mellé is lőttünk. A Mazda 6 szerviz forumot olvasgatva többször előjött az olaj kérdés témakör. A szerviz válaszaiból kiderül, hogy ők 0w30-as mobil olajjal dolgoznak, nyilván nem véletlenül.
Az ígért link a 2,3-as ford motorról: [link]
Hasonló posztot már írtam a Fb oldalon is, lehet már volt aki látta
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen