Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -Gabesz-

    senior tag

    Sziasztok!

    Én Facelift utáni 2005+ benzines 6-osokat nézegetek, főleg 2.3 és esetleg 2.0 kivitelben.
    Pár hónapja, mióta követem a mazda 6 témákat, több 2.3-as felújított motort láttam hirdetésekben, illetve a FB oldalon is több felújításról olvastam. Ebből az jött le, hogy a 2.3-as benzinesekkel vigyázni kell, a 2.0-as pedig valamivel strapabíróbb.

    A 2.3-as motor is hajlamos eszegetni az olajat, ami abból adódik állítólag, hogy a lehúzó gyűrűk anyaga nem túl kopásálló, könnyen megkopnak, csak úgy mint az 1.8-asnál. Egy ilyen helyzetben fokozott figyelmet igényel az olajszint ellenőrzése. Ugyanis a 2.3-as olajteknője viszonylag kis méretű, ha jól tudom 3.5 l olaj megy bele, facelift utániba pedig 4.4 liter. A megfogyatkozó olaj, kenés-hiányos állapothoz vezet ami gyorsan árt a motornak. A motor felújítása azért válik szükségessé általában, mert megkopik a főtengely, vagy annak csapágyazása, bár van aki a megnövekedett olajfogyasztás miatt vág bele egy részleges felújításba (főtengely nélkülibe). Egy kereskedő aki felújított motorral árult autót elmondta, hogy kint (északon) megvették az autót és hazafelé úton kezdett el kopogni a motor. a 3. hengernél kezdődött a probléma, ami miatt el kellett végezniük a felújítást (főtengely + csapágyak csere, stb.) és nem ez volt az első 2,3-as amit fel kellett így újítaniuk.

    Ehhez a témához linkelnék majd egy kis adalékot legalul, amiből egyértelműen kiderül, hogy ez egy ford motor, amit a Mazda, némi változtatás után használt fel. Másrészről a konstrukcióból adódóan hajlamos a fent leírt hibára, ha nem kapja meg a kiemelt figyelmet. Ugyanis a hajtókar csapágyazásánál a csapágy csészék olajjárat nélküli kivitelűek. Ennek a konstrukciónak a hátránya, hogy főleg indításkor nagyobb az átolajozási ideje. Ezt próbálták ellensúlyozni az előírt viszonylag híg 5w30-as olajjal. Ugye a motorok kopásáért 90%-ban az indításkori kopás a felelős (itt egy érdekes cikk róla:[link]). Tehát ez egy kényes terület, pl. 10w30-as olajjal már mellé is lőttünk. A Mazda 6 szerviz forumot olvasgatva többször előjött az olaj kérdés témakör. A szerviz válaszaiból kiderül, hogy ők 0w30-as mobil olajjal dolgoznak, nyilván nem véletlenül.

    Az ígért link a 2,3-as ford motorról: [link]

    Hasonló posztot már írtam a Fb oldalon is, lehet már volt aki látta :R

Új hozzászólás Aktív témák