- Vezetékes FEJhallgatók
- E-book olvasók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple notebookok
- Amazon Fire TV stick/box
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Ryzen 7 5800x3d melegedési probléma
- Az AI felé fordul az IKEA is
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
ma Nem mindegy, hogyan ülünk rá, a kétrétegű OLED panelből könnyen törött OLED lehet.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Gabesz-
senior tag
válasz chris-v #1041 üzenetére
Hali
A 2,3-as benzines kivitelek nem tudjátok pontosan mikortól készültek nagyobb olaj deknivel?
Úgy tudom a régebbiekbe viszonylag kevés olaj kellett és volt valamikor egy upgrade, úgy 2006 körül, onnantól kezdve több olaj megy bele és kevésbé gyakoriak az olajhiányos használatból eredő hibák.
köszi -
-Gabesz-
senior tag
A külföldről behozottakat érdemes nézegetni? (vagy tekertek?)
Van most egy kedvemre való 2.3-as -
-Gabesz-
senior tag
igazándiból jövőre, vagy év vége felé lenne aktuális a vásárlás, de szoktam nézegetni a felhozatalt.
decemberben is volt egy kedvemre való és most is találtam egyet, ami elől-hátul radaros, bőr memória üléssel rendelkezik és szép ránézésre a HD képeken (egyben van), ja és 2,3-as motorral szerelt.Elvileg 100ezer körüli km-el és vezetett szervízkönyvvel is rendelkezik (német nyelvű). 2015 év végi az utolsó bejegyzés.
Egyenlőre nem nézem meg élőben, gondolom a későbbiekben is lehet találni ilyen felszereltségű autót.Úgy olvatam a fórumon, hogy 2006-től a 2,3-asok nagyobb olajdeknivel rendelkeznek.
Amúgy most nálunk nem sózzák az utat? úgy kifehéredett minden hogy csak na, még az autók is a felcsapódásoktól..
[ Szerkesztve ]
-
-Gabesz-
senior tag
-
-Gabesz-
senior tag
válasz chris-v #1184 üzenetére
Értem, nos ha ár alatti vétel is volt, szerintem az én keretemet túllépi még akkor is.
Gondolom, nem 2-2,5Misi volt úgyhogy marad az előző széria.
Apropó ráncfelvarrás pontosan melyik évjáratoktól van?Tudom, hogy 2005-től van 1 facelift, de utána mikortól van(nak) a következő upgradek?
-
-Gabesz-
senior tag
Most nézegetem, hogy 2006-os MPs-eket már olyan 2,2millától-től lehet kapni, egészen jó állapotban (leírás szerint) Van valakinek tapasztalat az MPS kivitellel? Mennyivel eszik többet egy sima 2,3-asnál normál vezetési stílusban? Maga a tény, hogy MPS, mennyivel növeli a szervizigényét?
-
-Gabesz-
senior tag
A bőr belsőt miért nem szeretitek?
Szerintem egy memóriás bőr ülés nagyon vagány lehet.
Télen hideg? -
-Gabesz-
senior tag
Mazda hatosnál, a 2,3-as és 2,0-ás benzinesnél a motorok a Mazda sajátjai, vagy valahonnan kapott motorok?
Úgy hallottam, hogy a benzines motorok ford alapúak, van ebben igazság?Bár a ford-nál 2,3-as nem láttam, de Mondeok vannak 2 literesek.
-
-Gabesz-
senior tag
Még mindig csak tervezgetem a vásárlást, de ami elsősorban bejön az 2.0 és a 2.3-as benzines modell, méghozzá a 2005-ös facelift utániakból. Ezek kaptak pluszba 1-2 lóerőt, valamint a 2.3-as motor már biztosan nagyobb olaj deknivel rendelkezik.
Többször volt téma, hogy 2.3-asok csipegetik az olajat és ha nem tölti után a gazda és meghajtja, akkor károsodhat a motor. Na most azt mondja meg valaki, vásárláskor hogy tudom én azt kiszűrni, hogy a motort érte-e ilyen károsodás? Ha megveszem és használom, hogy derül ki hogy a motor meg lett hajtva olaj nélkül?
-
-Gabesz-
senior tag
Sziasztok!
Én Facelift utáni 2005+ benzines 6-osokat nézegetek, főleg 2.3 és esetleg 2.0 kivitelben.
Pár hónapja, mióta követem a mazda 6 témákat, több 2.3-as felújított motort láttam hirdetésekben, illetve a FB oldalon is több felújításról olvastam. Ebből az jött le, hogy a 2.3-as benzinesekkel vigyázni kell, a 2.0-as pedig valamivel strapabíróbb.A 2.3-as motor is hajlamos eszegetni az olajat, ami abból adódik állítólag, hogy a lehúzó gyűrűk anyaga nem túl kopásálló, könnyen megkopnak, csak úgy mint az 1.8-asnál. Egy ilyen helyzetben fokozott figyelmet igényel az olajszint ellenőrzése. Ugyanis a 2.3-as olajteknője viszonylag kis méretű, ha jól tudom 3.5 l olaj megy bele, facelift utániba pedig 4.4 liter. A megfogyatkozó olaj, kenés-hiányos állapothoz vezet ami gyorsan árt a motornak. A motor felújítása azért válik szükségessé általában, mert megkopik a főtengely, vagy annak csapágyazása, bár van aki a megnövekedett olajfogyasztás miatt vág bele egy részleges felújításba (főtengely nélkülibe). Egy kereskedő aki felújított motorral árult autót elmondta, hogy kint (északon) megvették az autót és hazafelé úton kezdett el kopogni a motor. a 3. hengernél kezdődött a probléma, ami miatt el kellett végezniük a felújítást (főtengely + csapágyak csere, stb.) és nem ez volt az első 2,3-as amit fel kellett így újítaniuk.
Ehhez a témához linkelnék majd egy kis adalékot legalul, amiből egyértelműen kiderül, hogy ez egy ford motor, amit a Mazda, némi változtatás után használt fel. Másrészről a konstrukcióból adódóan hajlamos a fent leírt hibára, ha nem kapja meg a kiemelt figyelmet. Ugyanis a hajtókar csapágyazásánál a csapágy csészék olajjárat nélküli kivitelűek. Ennek a konstrukciónak a hátránya, hogy főleg indításkor nagyobb az átolajozási ideje. Ezt próbálták ellensúlyozni az előírt viszonylag híg 5w30-as olajjal. Ugye a motorok kopásáért 90%-ban az indításkori kopás a felelős (itt egy érdekes cikk róla:[link]). Tehát ez egy kényes terület, pl. 10w30-as olajjal már mellé is lőttünk. A Mazda 6 szerviz forumot olvasgatva többször előjött az olaj kérdés témakör. A szerviz válaszaiból kiderül, hogy ők 0w30-as mobil olajjal dolgoznak, nyilván nem véletlenül.
Az ígért link a 2,3-as ford motorról: [link]
Hasonló posztot már írtam a Fb oldalon is, lehet már volt aki látta
-
-Gabesz-
senior tag
A 2006-os mazda 6 xeonos kivitele sima xeon, vagy bi-xeon?
Tehát a tompított+a távolsági is xeon, vagy csak a tompított? -
-Gabesz-
senior tag
sziasztok!
A rozsda mennyire veszélyes a futóműre nézve? Cserélt már valaki emiatt ott alkatrészt?
Alánéztem 1-2 faceliftes hatosnak és volt olyan hogy a küszöb alján a nyúlványok végén kezdeti rozsda volt, a fenéklemez elfogadhatóan nézett ki, de a hátsó futómű nagyon rozsdásnak tűnt. Kell itt félni valamitől, vagy könnyedén cserélhetőek az alkatrészek?
Abba már beletörődtem, hogy a hátsó sárvédőíveket javítani kell és egy alvázvédelem is elengedhetetlen, na de mi a helyzet a futóművel?
-
-Gabesz-
senior tag
Helló!
Hogyan lehetséges az, hogy egy 6 sebességes faceliftes benzinesnél rövidebb a hatodik?
Konkrétan 2000-nél 70km/h, 3000-nél 110km/h, 4000-nél 140km/h (olyan mintha ötödikben menne)Az autó előélete nem ismert, amit tudunk hogy legalább 1x cseréltek benne motort.
Az előző tulaj szerint a régi motorral(ami facelift előtti motor volt!!) az 5. és 6. között nem volt áttételbeli különbség. Lehetséges hogy a váltó meg lett piszkálva és mondjuk az 5. és a 6. azonos fogszámú fogaskerékkel működik?Az autó minden jelét magán viseli a faceliftnek, papíron 2005. 12. havi.
-
-Gabesz-
senior tag
-
-Gabesz-
senior tag
válasz -Gabesz- #1687 üzenetére
Közben sikerült kideríteni miért nem stimmelnek a dolgok.
Az általam nézett Fl utáni 2.3-as autó teljesen rendben van. Arról van szó hogy a rafkós japcsik kicsit megvariálták az áttételeket. Benzinesekről van szó. Szóval 2.0-ás motorját vettem alapul, de mint kiderült azonos sebességnél 2.3-as többet forog 6-osban mint a 2.0. Ez van és ez csapott be engem is. Ezért gondoltam hogy mókolt lehet a 2.3-as váltója, de nem.Szóval Fl előtti 5 sebességes 2.0 és 2.3 esetén 1-3 fokozatig kicsit eltérnek az áttételek, viszont a 4. és az 5. az teljesen egyforma. Az 5. áttétel 0,76:1
Fl után kicsit komplikáltabb. A 2.3 motor esetén a 6. fokozat teljesen megegyezik az Fl előtti 5. fokozattal (0,76:1) (Ez számomra érthetetlen. minek akkor a hatodik??)
A 2.0 kivitel esetén viszont kicsit kitolták a 6. sebességfokozat áttételét, az Fl előtti 5. fokozathoz képest és így lett 0,68:1Így tehát összefoglalva a legkevésbé pörgős kivitel autópályán a faceliftes 6 sebességes 2.0. Ez 140km/h-nál pörög kb 3500-at. A szintén 6 sebességes faceliftes 2.3-as, valamint az 5 sebességes Facelift előtti 2.3-as és 2.0-ás utolsó fokozatukban ugyanannyit pörögnek, tehát 140km/h esetén kb. 3900-at.
Forrás: [link]
összefoglalva táblázatban:
-
-Gabesz-
senior tag
válasz chris-v #1694 üzenetére
Így is a 2.0-ásé a leghosszabb, mit szóljanak a 2.3-as tulajok?
A 2.3-nál marha kicsi a különbség az 5 és 6 között, alig lehet észrevenni, cserébe elég jól megy még 6-ban is. Na de ezt elbaszták a japcsik, mert a 6. lényege a motorkímélés és kedvezőbb fogyasztás lenne alacsonyabb fordulaton. Teljesen érthetetlen miért lett ilyen. -
-Gabesz-
senior tag
Van valakinek 2.5 -ös benzines (2008-as kivitel) manuális váltóval?
Kíváncsi lennék a végáttételére. Mondjuk 3000-es fordulaton mennyit megy az autó 6. gangban?
Szerintem a 2008-as és a 2010-es ránc felvarrott, azonos lehet ilyen téren.[ Szerkesztve ]
-
-
-Gabesz-
senior tag
Valaki használ GH dízelt? Mik a tapasztalatok vele?
A részecskeszűrős probléma mindenképpen előjön, vagy vannak kivételek is?
Más dízelhez képest mennyire jók a mazdák?Nagy merészség lenne venni egy jól felszerelt 2010 utáni 2.2-est?
-
-Gabesz-
senior tag
válasz stilo18 #2509 üzenetére
Nagyon jó a téma.
Én pontosan így voltam, vagyok, mint Te. Benzinest kerestem, aztán átbillentem dízelre az általad is leírt okoknál fogva. Aztán mégis megtorpantam és egyenlőre nem vettem semmit.Én nem 1-2 évre, hanem 5 vagy többre vennék autót. Most tudnék venni egy Gh hatos Euro 5-ös dízelautót, nagyon jó áron.Pedig nekem nincs rá szükségem, évi 10-12 ezret megyek, fele város, fele külterület. oké a nyomatéknak és a lóerőknek örülnék, de csak az autó kedvéért, el kellene járnom hetente egy hosszabb kirándulásra, hogy ne csak rövideket menjen. Érted, mintha egy kutyát le vinnél sétáltatni ez kb. olyan mert le kell vinni. Ezt a dolgot még vállalnám is, beleférne.
A másik dolog hogy amit én látok külföldön, az alapján félő hogy tovább esnek a dízelek árai és ha mondjuk pár év múlva váltanék, nagyon nehezen tudnám eladni és nagyon nagy bukóval. Pedig ez Euro 5-ös, de 2019-től már azt is érintik a szankciók néhol.
Olvasom a készülő és a már élő szankciókat a dízelekre, olvasom hogy pl. Frankfurtnál tavasztól tiltva vannak az Euro 4-esek, majd ősztől az Euro 5-ösök és nem csak a belvárosban, hanem az érintő autópályán is. Frankfurton kívül asszem másik 2-3 Német város is hasonlóan jár el. Olvasom tegnap Észak-Olaszországot. Aztán ugye Párizsban már van szankció, stb Ez persze engem nem érint.
Olvasom hogy a Németek támogatás fejébe olyan autókat adnak bontóba, amiért máshol milliókat fizetnének az emberek. Szóval tartok tőle hogy tovább fog esni a dízelek árfolyama és a kereslet is irántuk.
Szóval félek elértéktelenedne a most effektíve drágán vett dízelautó.Vanesza1: Totalcaros újságírók (szakértők) szerint egy részecskeszűrő élettartalma: 150-250 eKm közötti és igen, tuti hogy tönkre fog menni. Ha jól van használva az autó, akkor a felső érték közelében, ha nincs jól használva meg az alsó érték közelében. Én ennyire jutottam a témával kapcsolatosan.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- OTP Bank topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Vezetékes FEJhallgatók
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Grafén meghajtó, térhangzás és UV-tisztítás az LG új fülhallgatójában
- E-book olvasók
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Xbox Series X|S
- Opel topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs