- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
ma Ugyanúgy 4 nanométeren készül, a specifikációs lista pedig nem mutat sok változást az új és az előd között.
-
Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
gp A teljes játék novemberben érkezik, az előrendelések már elindultak.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dízeles
aktív tag
Hy
Nem a témába vág .Pár hete volt egy "kis" elektromos problémám.
Piaggio Liberty 50 2T 97"
Tünetek:
kiolvasztja azt az egyetlen 7.5 biztosítékot
ha kicserélem elkezd pezsegni az aksi
nem működik az önindító.
és az index sem.
Biztosíték nélkül rúgásra indul.
Nos fény derült a hiba okára.Az alaplapnál lévő vezetékek
szigetelése gyurmaszerűvé lett , ezért összeolvadtak és
zárlatot okoztak.
Vezetékek cseréjével a probléma megoldódott.Az ,hogy mi okozta a vezetékek metamorfózisát nem derült ki.
Hy[ Szerkesztve ]
Ha a szüleidnek nincs gyereke, nagy valószínűséggel neked sem lesz.
-
Eagl3
veterán
Sziasztok!
Valószínűleg tavasztól motorozni fogok és egy nagyobb teljesítményű robogót szeretnék.
Amiket néztem eddig az a Vespa és a Beverly. A Liberty nem tetszik, nagyon keskeny a kereke.
Olyan 200 ezer körül lenne rá a keret, mi a véleményetek, ennyiből kapok majd megfelelő állapotút? 125 és 250 cm3 közöttit szeretnék. Mivel csak B-s jogsim van, így tavasszal gondolom meg kell csinálnom motorra is a jogosítványt, ezekkel már gondolom esélytelen 50-esnek kiadni őket...
Mi a véleményetek, tanácsotok?Ez pl. nagyon tetszik: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Eagl3
veterán
Nem terveztem jogsi nélkül motorozni, de valószínűleg most télen lesz lehetőségem motort venni, ilyenkor meg sejtésem szerint nehézkes lerakni a jogosítványt...
-
.physX.
csendes tag
válasz bajnokpityu #11897 üzenetére
Csá!
A kuplungom zsírúj malossi fly. A karbit nem néztem még, az olaj alatt melyik olajat érted ?
Hajtómű ? -
Eagl3
veterán
Nem tudok már szerkeszteni...
Mennyi idő kb. a korlátlan jogosítvány? B-s jogsim már van, szóval gondolom eü nem kell. meg a KRESZ külön van? Vagy csak rutin meg forgalom kell? -
DigitXT
félisten
Kell KRESZ, eü. nem kell. Rutin kell, meg forgalmi... Az idő attól függ,
milyen gyakorlati oktatód van, mennyire ér rá, mennyire tudod sűríteni.
(Van egy kötelező óraszám, aztán azt vagy lemotorozod, vagy beírja.)Az a baj amúgy, ha valaki előtte nem motorozott, attól még a korlátlan
jogsi megszerzésével sem fog tudni. Mondjuk a robogók (úgy általában)
elég barátságos gépek, de éppen ezért köszönő viszonyban nincsenek
az oktatásnál használt 500-as masinákkal. Viszont ha már eleve tudsz
motorozni, csak a papír kell, akkor nincs gond. Aztán érdemes elmenni
vezetéstechnikai tréning(ek)re, ott majd kiderül, hogy mennyit tudsz.
(Lehet menni kifejezetten robogós tréningre is, ahol pl. 300-as gép van.)Szerk: az elméleti rész (KRESZ tanfolyam), emlékeim szerint kb. 1 hét,
utána lehet menni vizsgázni, tehát ha minden jól megy akár ~1 hónapon
belül is megszerezhető a jogosítvány. Mondjuk én addig nemigen vennék
motort, amíg nincs rá jogsim, hiszen úgysem tudnám addig használni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A linkelt hirdetést feladó céget van szerencsém (?) ismerni...
(Nem akarok rossza(ka)t írni róluk: nem teljesen korrektek...)Vedd figyelembe, hogy oda van írva, hogy "okmányok nélkül".
Igaz, hogy a szövegben írják, hogy forgalomba helyezhető, de
ebben egyrészt nem lennék teljesen biztos, másrészt ha igen,
akkor rádob a dologra min. 100K-t ez a történet, szóval ha 200
a kereted, akkor már ez (az olcsónak látszó gép) sem fér bele.Mutatok egy másik vicces hirdetést ugyaninnen: SYM VS 150
Ezt a mocit én egy éve 2009-es*, 125-ösnek vettem tőlük, úgy,
hogy még nem voltak az országban a papírjai, de később azért
szerettem volna rendszámoztatni. Végül nem történt meg, mert
elég brutál összeg lett volna a regadója, ráadásul az eredetiség
igazoló papírjai szerint kiderült az, amit addigra már sejtettem,
miszerint 2006-ban gyártották, ráadásul 150-es. Én még 300K-t
adtam érte, mert "új" volt. (Szó se róla, a belerakott 3800 km
alatt nem volt vele semmi gond, tényleg kellemes kis moci volt.)
150-ért számították be, mert "válság van". Most már 2007-es, s
még mindig forgalomba-helyezhető. Lehet, de nem olcsón.
(Regéltek arról is, hogy ha új, akkor még áfát is kell rá fizetni...)*: "új" volt, kemény 2 km volt benne, hehe: mit is csinált 4 évig?
A fenti off-topik történethez hozzátartozik, hogy amibe a jószágot
beszámíttattam (2003-as Yamaha Majesty YP-180) kapott rögtön
rendszámot: volt is friss műszakija! Ehhez képest az akkuja kvázi
döglött volt, a szívatója nem működött (emiatt nem tudtam vele az
első éles bevetésén munkába elindulni), a hátsó gumija brutálisan
kopott volt (ezt mondjuk a megvételekor is megállapíthattam volna),
végül felkerült az I-re a pont: múlt hét csütörtökön elszakadt a szíj.Épp munkába tartottam, gyanús volt, hogy "nincs minden rendben"
vele, egyszer csak nyekk. A maradék távon toltam (a céges garázs
biztonságos, az utcán csak nem hagyom), egy kedves kollégámmal
pedig sikerült a megoldást is kiötölni: ott helyben kicseréltük volna a
szíjat, de sajnos úgy szét- és bekapta a dög, hogy a kuplungot is le
kellett volna venni, nem csak a variót, és végül a varió leszedéséhez
hozott spéci cucca (olajszűrő fogó) sem vált be, így maradt a szerviz
odaszállításostul. Nade kérem: az a rohadt szíj nem 1000 km-re van
hitelesítve, ezért azon már durván látszania kellett volna, hogy el van
kopva, és netán az eladónak nem ártott volna emiatt szólnia/javítani:
most nem csak a szíjat és a munkadíjat kell megfizetnem, hanem a
szállítást is, hiszen a motor nem járóképes, valamint az idő pénz.Szokták mondani, hogy a használt motort a vásárlás után (vagy akár
előtt) rögtön érdemes alaposan átnézetni egy jó szerelővel. Úgy néz
ki én abba a hibába estem, hogy magától a szerelőtől vásároltam.Adalék: szerettem volna a gyári, kicsit zörgő (azt inkább nem akarom
tudni, miért: belülről jön a hang) kipufogó helyett "tuningosat", aminek
szebb/jobb hangja van. Mondták, hogy épp van is nekik egy használt
Leo Vince, mondom legyen az. De aztán csak kiderült, hogy sajna
nem megy fel, mert nem jó a felfogató furattávolsága, de milyen sokat
szenvedtek vele (óradíj!), a gyárit leszedték, stb. Nos ez a dolog azért
van, mert Touring csövet nem gyártott a Leo Vince 180-as Majestyhez,
arra a 4Road való... Eleve nem ajánlom fel, hogy felteszem, ha tudom,
hogy nem kompatibilis. Ha meg nem tudom, milyen szerelő vagyok?Ugyanez a plexire: "beszerezték" (gondolom valami bontóból), aztán az
a "vakítás" ment végül, hogy mennyi idő volt, amíg felpolírozgatta, csak
sajnos amikor fel akarta tenni, akkor látta, hogy a furattávolsága nem jó,
de nem is érti, mert 5DS-sel kezdődik ennek is a kódja, és ez a mocim
kódja: hihetetlen. Nos az általam kiderített valóság pedig az, hogy nem
5DS a kód, hanem 5XL, csak éppen a moci valamikor hány(t)atott élete
során kapott egy új ülést (egy 125-ösről), ebből adódik a "kódfélreértés".Záró gondolatként: a nagyobb testű robogókat azért "esélytelen" 50-esnek
"kiadni", mert valahogy üvölt róla, hogy komolyabb méret. Annak ellenére,
hogy vannak nagytestű 50-es gépek is, meg annak ellenére, hogy én is pl.
jártam a linkelt motorral egy évet rendszám s bármilyen fennakadás nélkül,
azt mondanám, nem érdemes kockáztatni. (Nekem legalább jogsim volt rá,
ha más nem: egy esetleges baleset esetén viszont még így is para lehetett
volna, tehát összességében nem bántam meg a legális útra térést, még ha
az új gép egy kicsit ütött-kopottabb is, meg most éppen szívok is vele...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Annyira nem macera, de én előbb csinálnám a jogsit, mint a motorvásárlást.
Már elvből is... Amúgy a KRESZ-t szerintem le lehet nyomni bármikor, csak
a gyakorlati rész marad tavaszra, ha nem sikerül elintézni még a tél előtt.Kordában tartható persze, csak nulla tapasztalattal azért elsőre sok / nehéz.
Viszont éppen ezért szokták azt, hogy kisebb gépre ültetnek fel úgy 1-2 órát,
hogy legyen valami elképzelésed. (Kérdezte a faszi, hogy ültem-e már váltós
motoron, mondom igen, 50-esen, meg 125-ösön, erre mondta, hogy akkor az
elején jó lesz egy 250-es: azzal karikáztam egy kicsit - az sem volt gyenge -,
majd a következő alkalommal ugyanezt már az 500-assal próbáltam...) Azért
van ezekben a gépekben erő, és ha párosítod a viszonylag nagy tömegükkel,
ill. a sokszor lestrapált állapotukkal (oktatómotorok ugye), nem biztos, hogy
olyan baromi könnyű őket vezetni. Ennek ellenére rutin oktatáson szvsz nem
sokat tanulsz: a magyarországi jogsiszerzés szerintem inkább a papírról szól.
(Japánban pl. - ha jól tudom -, olyan egy rutinvizsga, mint itt a Safety Hungary
tréning, ahol már tényleg tanulsz is valami hasznosat a motorozásról, s van a
feladatoknak is értelme.) A hab a tortán, hogy ha kifejezetten robogóval fogsz
majd menni, annak egész más menettulajdonságai vannak, más a súlypontja,
a kerekek mérete, stb. De egy 125-ös simán bevállalható, nem fog kiszaladni
a világból, ráadásul elég straightforward a vezetése a sok automatizmus miatt. -
akos3
addikt
Ha robogóval szeretnél ugyis menni, ergo felesleges megtanulnod a váltást akk csinálhatod azt is h megveszed előre a robogót és saját motoron tanulsz meg. Annyi a hátránya h neked kell a tanfolyamra vinned nyilván szal rendőr elkaphat, a másik meg h te fizeted a benzint bele. De legalábbb már ott összeszoktok és nem kell egy váltós 500assal bajlódnod. Amúgy még most tedd le a kreszt sztem, ha gyors vagy még ebben a szezonban beleférsz. Én november elején kezdtem a kreszt (2 hét+ a vizsga) így a motorozás részét már csak másik évben tudtam elkezdeni
-
Eagl3
veterán
A KRESZT lehet leteszem még idén, de a gyakorlat már biztos, hogy átcsúszik jövőre.
-
Balupapa
senior tag
Hali!
Sajnos én teljesen hozzá nem értő vagyok. Kinéztem ezt a 2 Lenorado-t
1.http://kepesmotor.hu/aprilia-robogo/p460080
2. http://kepesmotor.hu/aprilia-robogo/p460426mi a vélemény?
(tudom nincs rendszáma, tavasszal tennék rá, addig igy használnám)_-=*WheelWhores*=-_
-
akos3
addikt
válasz DigitXT #11921 üzenetére
Igen lehet saját motoron is vizsgázni! Legalábbis ahol én tanultam ott lehetett. Egyébként simán megteszi neki egy Akorl is, mível 125-250es robogót akar venni ha jól tudom. Persze tehet le A jogsit is nem azt mondom, csak akkor már ahogy Te is írtad nézni kell a min. erőt is.
-
DigitXT
félisten
Lehet, ha megfelel a kategória követelményeinek - viszont itt korlátlanról volt szó. Szerintem ha a lehetősége van, akkor nem érdemes korlátozottal tökölni...! Sokkal azért nem lesz olcsóbb, viszont utána "le van tudva" a dolog. Ugyanúgy végigjárhatja a kategóriákat korlátlan jogsival is, az nem azt jelenti, hogy fel kell ülni rögtön az ezresre... Szimplán ha pár év múlva nagyobbat akar, akkor nem kell a papír miatt aggódni, különbözeti vizsgát tennie, meg még miténtudjam. (Nekem is korlátlan jogsim van, mégis 180-as robival járok. De megnyugtató a tudat, hogy nem a papír korlátoz: úgy lépkedhetek felfelé, ahogy nekem tetszik. Mondjuk ide a városba még ez is szinte sok, bár a gyorsulás az meg kell. Igazából az ideális városi moci kicsi, könnyű, viszont b*szotterős, és jó rajta a fék. Én a majával a kicsi és könnyű feltételt már nem nagyon teljesítem, de az erő azért elég a dinamikus közlekedéshez, az elöl hátul tárcsa meg elég jól fog. Mondjuk nekem fontos szempont volt a pakolhatóság, kabát és protektor férjen bele: ez nem fér bele egy kisebb testű robiba, szóval én már csak az ilyen mini-maxiknál maradok.)
[ Szerkesztve ]
-
hoby36
senior tag
Hellotok!Ha azt szeretném,hogy kisebb fordulaton induljon el a motorom,akkor könnyebb vagy nehezebb görgőt kell vennem?
A logikában semmi sem véletlen!
-
DigitXT
félisten
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #11927 üzenetére
Motoros topikban is linkelték, ott is megjegyeztem, mindamellett, h sajnálom én is, de azért Darwin-díj esélyes.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11929 üzenetére
Mondjuk nehezen tudom elképzelni, hogy hessegeti, miután elütötte... Pff.
(Én egyszer nemrég az út közepén bandázó galambokat heveny dudálással
riasztottam el, mondjuk utólag belegondolva célszerű lett volna lassítani...) -
hoby36
senior tag
A görgőhéjnak mi a szerepe?Mindenképpen kell?
A logikában semmi sem véletlen!
-
Brogyi
senior tag
Aranyos hirdetes.[link]
Ez biz nem honda. -
Brogyi
senior tag
válasz runner 125 #11935 üzenetére
Az eletkor miatt kevesen emlekeznek a Junak nevre.Az ez a kategoria volt.Nekem tetszett a sok 2T-s utan (elveztem).Na meg persze a 4T-es Simson.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11938 üzenetére
-
bajnokpityu
félisten
válasz runner 125 #11938 üzenetére
múlt héten jött mellettem egy mp3. picit szar volt az útfelület,néztem,úgy remegtek a kerekei,eszméletlenül kikönnyitették a futóművet elől.
majd megelőztem,utána próbált befurakodni a sorok között.nagy,széles utánfutóval voltam.egy looser volt,mert kényelmesen buzukival 4 mázsa cuccal jobban indultam,mint ő,és után nekem kellett vigyáznom,h ne üssem el.basszus,szerintem olyanok veszik ezeket a sok kerekűt,akik motorozni nem nagyon tudnak.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #11940 üzenetére
A 250-es MP3-ról én is úgy olvastam, hogy meglepően sz*rul indul.
Mondjuk tényleg elég böszme kasztni, emiatt annyira nem tetszik*, de
ez a négykerekű tök jópofa. Természetesen ez sem lehet keskenyebb.*: meg úgy általában a Fuoco is bűn ronda szerintem, hiába 500-as.
-
akos3
addikt
válasz runner 125 #11938 üzenetére
Ez már szinte nem is motor...
-
runner 125
nagyúr
válasz bajnokpityu #11940 üzenetére
Jaja, egyetértek.
Az tény, h nagyon durván elnyeli ez a futómű az úthibákat, viszont nekem nem nyerte el a bizalmam. Félre értés ne essék, nagy olasz fan vagyok, de tudom, h hajlamosak pontatlanságra, hanyagságra, szóval el tudom képzelni, h egyszerűen x ezer km után széthullik ez a futómű, és cserélni kell 1:1-be.
( Eddig mindkettő olasz motoromon kormánycsapágyat kellett cserélnem. - Ezt csak úgy zárójelbe a futómű kapcsán.)mod. egyébként én is kíváncsi volnék a vásárló közönségre, vajon kik vesznek ilyet? Mert ok, buli, de nekem annyi élvezet elég is lenne ezekből, h egyszer kipróbáljam 1 órára.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
akos3
addikt
válasz runner 125 #11943 üzenetére
de nekem annyi élvezet elég is lenne ezekből, h egyszer kipróbáljam 1 órára.
Hát én is így vok ezzel. max egy napra.
Sztem az autóból átülő középkorú v annál idősebb férfiakat célozhatják meg vele. Más ötletemnagyon nincs.
Én még azt se tom eldönteni h az általad linkelt 4 kerekű v az mp3 a jobb motorozás szempontjából. Vagy ha már 2nél több kereke van akk ugyis mind1?! -
Gergello
addikt
Sztem az autóból átülő középkorú v annál idősebb férfiakat célozhatják meg vele.
Fateromból kiindulva az ilyeneket már inkább a honda shadow (nem a robogó) kategóriájú gépek mellé. Jó buli ez a 4 kerekű, de mindenki így van vele hogy kipróbálására, egy napsütéses szombatra.... -
runner 125
nagyúr
-
akos3
addikt
válasz runner 125 #11946 üzenetére
kisssé???
Én azért próbálok ésszel. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11946 üzenetére
Csak ez a nem mindegy: motorozol, vagy közlekedsz...
Szerintem TheSilencer is azért fog rábaszni, mert vesz
egy 130 lovas sportmotort munkába járni, meg városban
szenvedni vele. Pedig arra inkább egy maxirobogó lenne
a jó választás; de majd rájön idővel. Azért remélem nem
fogja eldobálni, mert az a 130 paci tuti nem viccel. Totál
irracionális döntés; de ez olyan, mint a szerelem...Én eléggé gyorsan "leszoknék" a motorozásról (akarom
mondani a robogóval munkába járásról...), ha mindig
az lenne bennem, hogy bármikor "elbaszódhatok". Nem
nagyon örülnék neki: nem is közlekedek a "határon".
(Mondjuk azért húzom neki, de ez "megbocsátó" gép...)Tegyük fel, hogy nekem bejönnek a sportkocsik: azért
viszont csak nem veszek egyet, hogy "lemenjek vele a
piacra bevásárolni", nemde? Hiszen nem arra valók...Az az érdekes, hogy szerintem a motoros topikban pár
arc úgy írta le a robogókat, hogy sosem ment velük (pl.
kényszerképzet, hogy a legkisebb úthibán "perec" van):
nem tudom, mire alapozzák. Kaptam már el komolyabb
gödröt, meg nyomvályút is, de a 12"-os kerekeken azért
nem álltam azonnal fejre miattuk. (Nyilván egy crossgép
jobban "kimozogja "ezeket, de az megint más kategória:
szerintem a sportgépeket sem kátyús utakra tervezték.)Kinézetre nekem is "bejönnek" a sportgépek, de le nem
cserélném a munkábajárós motort rájuk... Másodiknak,
ha pályázni is akarnék, akkor igen. De legalább hosszú
távra menni vele, vagy valami... De munkába járni? Csak
mert az tetszik külsőre? Háát... Reggel a bőrszerkót fel,
cégnél full átöltözés/nyáron zuhanyozás? Hátizsák, stb.
Macera... (Azért vannak a cégnél páran, akik hasonló
kaliberű gépekkel járnak, szóval ez hozzáállás kérdése.) -
bajnokpityu
félisten
válasz runner 125 #11946 üzenetére
sztem meg a sportmotor után a nagyrobogó a legalkalmatlanabb közlekedési eszköz BPre...
szélesek,tehetetlenek...eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Új hozzászólás Aktív témák
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ASUS ROG Ally
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Dell notebook topic
- Ingress
- Politika
- A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs