- Milyen alaplapot vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós kamerák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Milyen videókártyát?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
ma Ugyanúgy 4 nanométeren készül, a specifikációs lista pedig nem mutat sok változást az új és az előd között.
-
Yakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
ph A GeForce és a Radeon megoldásokhoz is elérhető a promóció.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
runner 125
nagyúr
válasz bajnokpityu #11950 üzenetére
Ha az enyém annak számít, bármikor kiállok egy váltós nagymotor ellen. De komolyan... én kifejezetten élvezem. A Malossi variótól ugrik, mint a disznó, hang van, a sor nyílik, ki tudok lőni, stb stb. Nem érzem a hátrányát.
Mondjuk pl. a Burgman és társai más tészta, alacsonyabb, lomhább, nagyobb."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #11950 üzenetére
Attól függ, mi számít nagynak. Mondjuk egy SilverWing, meg egy Burgman
szerintem sem valami jó választás, ha a sorok közt akar az ember tekerni...
Baszotthosszú/tengelytáv, nagy tömeg, széles kasztni: tényleg nem ideális.Viszont egy Jog-ra sem szívesen ülnék fel (van egy kollegám, aki azzal jár,
hát elég vicces, amikor egymás mellett parkolunk): ő pl. tutira jobban elfér
a sorok között, de biztosan nem gyorsul úgy, és nem megy annyit "végre",
mint a 180-as Maja, meg szvsz nem is lehet annyira kényelmes megülni...Illetve számomra egyszerűen ijesztően pici az a motor, nem érezném rajta
magam semennyire sem biztonságban. Van egy másik kollega egy 180-as
Runnerral, amin egy Leo Vince 4Road van hangtompító nélkül: na azzal úgy
elhúz a sorok között, ahogy akar, szerintem az is még a vállalható méret +
a brutál hang segít az autósoknak, hogy észrevegyék, és lehúzódjanak (van
aki persze látja, hogy mennél, de akkor sem, vagy de pláne lezár), de azért
a normálisabb többség inkább egy picit odébb megy, ha már úgyis dugózik,
legalább minket ne tartson fel. Ezeknek szoktam vészvillogóval köszöngetni. -
bajnokpityu
félisten
válasz runner 125 #11951 üzenetére
azt mondtam,h a 600as sor4em szopás pesten.széles,váltani kell.hiába a 110ló,ha esélyem nincs kihasználni.nexussal még nem mentem,de 50es pöcsköszörű sztem a legjobb városba.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
runner 125
nagyúr
válasz bajnokpityu #11953 üzenetére
Bocs, igaz.
Annyi pontosítás, h az 50-esekből is a normálisabb fajta. Pl. egy Yamaha Mint rendesen életveszélyes a maga 45kg-jával és 75 cm-es "marmagasságával". De egy tényleg jól beállított Aerox - ahogy a Te esetedben is - már jó alternatíva. Viszont, ha én pl. Bp.-n közlekednék, tuti, minimum 125 2t robogót vennék.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bajnokpityu
félisten
válasz runner 125 #11954 üzenetére
már csak a 125 4T fogyasztása miatt sem rossz vétel.persze rendszámmal,jogsival.
ugyanakkor pl a runnernél szerintem ugyanakkora az 50es,mint a 125ös.ez pl hiába 50es, de sokkal nagyobb, stabilabb,és kevéssé fordulékony,mint az érox.nem jol gondolom?
melyik 125ös fordul meg annyira pici helyen?mert akkor azt veszem
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
runner 125
nagyúr
válasz bajnokpityu #11955 üzenetére
Persze, de nekem azok erőtlenek, bár említettem már párszor, h jól megtermett vagyok.
125ccm-ig a 2t az igazi, annó írtam is, h nagyon sajnálom, h megszűnt a maxi 2t Runner-ek gyártása. Kíváncsi lennék, h ma mit tudna egy 180-as 2t.
Egyébként ezt passzolom, utána kellene keresni, h egyiknek-másiknak mennyi a tengelytávolsága, de szerintem ha a Runner hosszabb is, max 1-2 cm, ami abszolút nem érezhető.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11956 üzenetére
Nem tudom, mennyire lehet hinni ennek az oldalnak (mert olvastam már rajta
néha következetlen adatokat, meg szvsz copy-paste-os elcseszett infókat is),
de ha igaz, amit írnak, akkor az Aerox mondjuk kb. 125 cm-es tengelytávú, s
összesen kb. 174 cm hosszú (ráadásul elég nagy, 13"-os kerekeken szalad).
Szélessége viszont mindössze 69 cm, ami miatt jól lehet vele a sorok között
haladni (ugyanígy a manőverezhetőségét növeli a rövid tengelytáv, stb.) Így az
adatok és a kép alapján nagyon komoly kis gép lehet, bőven nem a Jog / Mint
kategória. Ha jól sejtem, ezt hívják nagytestű robogónak... Azért ilyenekből is
vannak brutálisak, pl. ha megnézünk mondjuk egy Benelli Velvet 400-at, annak
már érdekes menettulajdonságai lehetnek; gyorsulásra vonatkozóan feltétlenül.
Hirtelen rákeresve valami 28 paci jut 140 kilóra. Viszont 22 cm-rel hosszabb.Az én motorom meg kb. ilyen, csak nem ez az évjárat, hanem 2003-as. Nos a
tömege biztos nem stimmel, mert a forgalmi szerint valami 168 kg, és tényleg
érződik, hogy nehezebb, mint a SYM VS 150 volt (főleg ha tolni kell, ugyebár).Az Aeroxnál biztos, hogy kevésbé manőverezhető, mert ez is hosszabb, meg
szélesebb (igaz, csak 5 centivel). Főleg a tengelytája nagyobb: a felépítéséből
adódik, egyértelműen két személyre tervezett, némileg "hosszú" gép, böszme
nagy csomagtartóval, ami mögött van még a tank (amin az utas ülhet, hehe)...
(Ja és sokkal nehezebb is, ami miatt csak "tenni-venni" nem mindig triviális.)De összességében nem mondanám, hogy őrült rossz választás lenne, mert az
a szitu, mikor be kellene fordulni egy autó elé, hogy előtte átvágva a másik sáv
között folytassam az előrenyomulást velem elég ritkán fordult elő: ha néha el is
akadok emiatt a dugóban, azt vállalom cserébe a nagy csomagtartóért. Persze
lehetne rövidebb, mert marhára nem megyek vele utassal (pláne, hogy a dobozt
félig ráraktam az utasülésre), és könnyebb lenne éjszakára a pincébe berakni,
ha rövidebb lenne: így épp határeset, de be tudom forgatni az ajtón. Hosszabb
motort viszont nem tudnék elhelyezni, szóval amíg itt lakom, marad ez, pláne,
hogy én is fogok rátenni egy 4Roadot, aztán hadd szóljon. Még ~2 év műszaki
van rajta, szóval szerintem addig tuti meg is fogom tartani, aztán meglátom.Runnerről (gyors kereséssel, visszaellenőrizve nincs) itt találtam némi infót...
130 cm-es tengelytávjával és 178 cm-es hosszával tényleg hasonló lehet az
Aeroxhoz, ezek eléggé marginális különbségek... Gondolom a 21 LE is elég
lehet, ha az ember gyorsulni akar. Egyéb tapasztalatom nincs... (Ránézésre
kisebb, mint a "Maja", viszont magasabb, ami persze jól jöhet a forgalomban,
eközben könnyebb, tehát biztosan jobb a menetdinamikája is - tapasztaltam,
mert úgy otthagyott a srác a Petőfi hídon - a sorok között -, mint a huzat.
Szóval nagyon fasza kis gép lehet, csak valszeg nem férne bele a cuccom...
Meg úgy általában tök más a stílusa: más üléspozíció, mivel más forma, stb.)Nem vagyunk egyformák, én a (kvázi)FeetForward lazulást szeretem, ha már
robogó: nem nagyon tetszik sem a budinülős (retró), sem a túl sportos forma.
(Biztos jó "krúzolni" egy 600-as SilverWinggel, vagy egy 650-es Burgmannal,
de ezek mint megbeszéltük túl böszmék már a hatékony városi haladáshoz:
ennek ellenére van két kollégám, akik ilyenekkel járnak, max. a Burgman az
épp nem 650-es, csak 400-as, de az tuti SilverWing 600-as, tehát ezekkel is
lehet menni - akárcsak sportmotorral -, max. nem olyan hatékony/könnyű.)Azért egyszer kipróbálnám az összeset, biztos jobban formálná a véleményt,
mint a Google-ban "wheelbase" és egyéb technikai adatok keresgélése, meg
a "látványról" való ítélkezés. (Mondjuk a Burgmanos srác állítja, hogy bár ő is
tartott attól, hogy a böszme méret miatt lesznek gondjai, nem tartja gázosnak
a helyzetet, szerinte teljesen jól lehet vele a sorok között menni: egyszer egy
olyat láttam a Kerepesin, ami automatikusan, mármint elektromos vezérléssel
"behúzta" a tükreit, és simán előbb/bátrabban húzott előre, mint én a Majával:
érdekes, hogy így nem is olyan széles, ha hinni lehet ennek "csak" 81 cm...)Szerk: modjuk a Kawa Ninja 250-el járó csajszi is azt mondja, hogy teljesen
jól lehet a gépével a városban közlekedni, abszolút nem gáz. De mondjuk ez
nem jelent semmit, mert mindenki azzal közlekedik, amilyen gépe van, s ha
nem tudna vele normálisan közlekedni, akkor elégedetlen lenne vele / eladná.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #11957 üzenetére
..csak a Benellis példádra:
Nem olyan durva az. Pontosan 5kg jut egy lóerőre, az én Nexusomnál gyári adatok szerint csontra ez jön ki.
Jah, hát a Runner valóban sportosabb jóval, mint egy Majesty. Csomagtartó nuku, a zárt sisakom nem fért bele annó.
Az összes 650-es Burgman tudja gyárilag az elektromos tükörbehajtást. Jó dolog.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz bajnokpityu #11959 üzenetére
Hát ez az, h minden mást figyelembe véve szvsz teljesen elhanyagolható.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #11959 üzenetére
Én ennyire nem értek hozzá. Sosem mértem fordulókört, meg ilyeneket.
Egész más szempontok szerint választottam robogót, ahogy runner 125
írta egy Runner 180 biztos jobban megy, meg sportosabb, stb. Csak abba
még egy zárt bukó sem fér be, nemhogy egy ForceField Pro L2 + a kabát."Kocamotorosként" elégedett vagyok a Majával, de ettől függetlenül tetszik
az a négykerekű csodabogár is, noha nem valószínű, hogy valaha vennék.
A saját motoromról tudok csak "elsőkézből" tapasztalatokat mondani. -
bajnokpityu
félisten
válasz runner 125 #11960 üzenetére
persze.
igazából lehet én roxim eddig még rövidebb tengelytávval birt.
találd ki miért
kapott komplett uj villát,nagyon kiváncsi vok,mennyire csoperesedett el...egyébként szinte lehetetlen ebben a tetű országban ép villát kapni
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
runner 125
nagyúr
válasz bajnokpityu #11962 üzenetére
Muhahha , nem nehéz, tán az előző gazdi orral falhoz vágta"?
..hát jah, sajnos főleg az Aerox-okat a fiatalok hajtják, akik könnyen el is dobják.Egyébként egy teleszkópemelő is segít a fordulékonyságán, bár tény, h kiemeli a motor seggét, de csökken a tengelytávolság is - ezt csak, mint alternatíva említem.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bajnokpityu
félisten
válasz runner 125 #11963 üzenetére
egyúttal tönkre lehet tenni az egyenesfutást,mert a villaszögen is modosit.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
runner 125
nagyúr
válasz bajnokpityu #11964 üzenetére
Ez is nyilvánvaló. De kb. centinként van rajta furat, szóval egész kényelmesen eltalálható az ideális pont.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bajnokpityu
félisten
megjött a hispeed polinim.elég jo kidolgozásúnak tűnik.remélem végre nem fog akadni a vario.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Vamp
senior tag
sziasztok!
Egy yamaha jogban tortent gazbowden csere, de elinditani nem sikerul... kompresszio van, a motor sziv, nafta van, levego ok, a gyertya ivet huz, megsem indul, hanem a tulfolyon loki ki a benzint. Mi lehet a gond?
-
runner 125
nagyúr
Gázbowden csere előtt működőképes volt a gép?
Karburátort jól raktátok össze? Úszó nem lyukas? Automata szivatós vagy manuális?
Membrán lapkák jól zárnak?"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Vamp
senior tag
válasz runner 125 #11968 üzenetére
A karbit jól raktuk össze, csere előtt ment a gép a régi bowdennel, csak kézzel kellett húzni. A tű nem akad fenn, és levett légszűrővel gázadásra mélyül a hangja berúgáskor. Automata szívatós, de a vezetékeket 10x átnéztük, bár ha jól emlékszem, nem működött rajta előtte. Konkrétan minden stimmel a gépen, de holnap fogom, leszedem a karbit, és szétkapom. Mire kell figyelni? Membránt hogy ellenőrizzem?
Egy új gyertyát még kipróbálok, lehet a blokkban nem húz ívet, bár a vázon húzott, elvileg tehát jó. -
Brogyi
senior tag
Bajnokpityu ugy emlekszem neked van egy 600-as honda valamid.Mennyit fogyaszt az neked? DigitXT te pedig egy fazer kozeleben vagy. A kerdes neked is szol ha tudsz ra valaszolni. Ugyanis ma valaki nekem eleg keveset mondott.Kivancsi vagyok mit mondtok ezekrol a sor 4-esekrol, ahogy Bajnokpityu mondana.
Hat ez nem egy egy robogos kerdes, de gyanitom Runner125 piros bikaja is hasonlot fogyaszt.Nem is ertem miert akar sor4-est. -
runner 125
nagyúr
A membránok a szívócsonk alatt vannak. Arra kell figyelni, h a kis lapkák jól zárnak-e - nincs-e letörve pl. a sarkukból.
Szvsz mindenképpen karburációs probléma lesz ott.Brogyi
..egy sor 4-es 600cm 5,5-6 liter, az enyém 4-4,5
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bajnokpityu
félisten
válasz Brogyi #11970 üzenetére
előző hszhez annyit fűznék hozzá,hogy a cbrt nem munkábajárásra használom,hanem élvezeti cucc.az injektoros hondák,gyártásuk első évében mindenképp többet esznek, és picivel jobban mennek.
haverok a 2003as cbrekkel el tudtak járni 4.5el.[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
runner 125
nagyúr
válasz bajnokpityu #11972 üzenetére
13? Akrva, az kemény hallod.
..azt én is elfelejtettem, h motoroknál sokkal nagyobb mértékben csuklófüggő a fogyasztás, mint pl autóknál láb.
Ha húzod neki akkor tényleg nagy mértékben többet tud enni az átlagnál."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bajnokpityu
félisten
válasz runner 125 #11975 üzenetére
12v13liter fogyasztása után kapcsol a tartalék.az utam pont 100km volt,és cél előtt kapcsolt
de mondom,ez kirivóan magas volt,és javarészt az eszméletlen koszos légszűrő kellett legyen.ugyanakkor vicc kategória,h haver a karbis zx9esével(140ló) kicsivel 4L fölött eljárt,miközben nekem 6.3ra jött ki.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
DigitXT
félisten
Megkapta a Maja a 4Road-ot, szép hangja lett.
A hangtompítót nem vettem ki: max. majd egyszer
kipróbálom, de egyelőre így is elég. (Nameg éppen
nincs is hozzá megfelelő szerszámom, hehehe.)
Így legalább street-legal... A Runneres kollégám
hangtompító nélkül (!) "krosszmotorra emlékeztető"
hanggal jár: nem biztos, hogy az kellene nekem.
(De majd megnézem azért - valamikor - úgy is...)Teszem hozzá: a gyárimban nagyon szétmehetett
valami, mert a levegőben "forgatva" mintha össze-
vissza zuhannának benne az alkatrészek. Mondta
a motorszerelő srác, hogy valszeg valami lamellák
letörtek, szét kellene vágni, meg hegesztgetni, stb.
Egyelőre lesz*rom, hiszen a 4Road sokkal jobb.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #11977 üzenetére
Vedd ki, sokkal jobb hangja lesz.
Egy kérdés; miért írsz ilyen félsorokat kihasználva csak?!
mod. akkor nem hallottad még az enyémet.
500ccm totál nyitott dobbal, átlátni rajta. Régen akartam vidit is csinálni róla, szerintem még idén összehozok valamit.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11979 üzenetére
Vedd ki, sokkal jobb hangja lesz.
Jaja, durva lett... Holnap lesz az első "éles" utam (be a céghez).totál nyitott dobbal, átlátni rajta
Szerintem a hangtompító nélkül ez is ilyesmi tulajdonsággal bír.
Igaz, a motor csak 180-as, de elég disznó hangja van. Alapjáraton
nagyon tetszik a mély brummogás, meg úgy általában is szépnek
hallom a hangot, de kövér gázra azért már "ropog" rendesen, tehát
hosszabb távra biztos nem indulnék így neki, mert nekem hangos,
aki rajta ülök (aki mellett elhúzok, az hadd hallja, legalább így nem
húzza rám a kormányt, meg nem lép le elém: remélem segít majd).miért írsz ilyen félsorokat kihasználva csak?!
Szeretem én formázni a mondanivalómat, a hozzászólás ablakban
meg erre vajmi kevés lehetőség van, mivel a szélessége "köszönő
viszonyban sincs" a végeredménnyel. Amúgy a céges levelezésből
rajtam ragadt rossz szokás: nem bírom az "ökörhugyozás" stílusú
leveleket, meg a "végtelenbe" elnyúló sorokat fárasztóbb is olvasni. -
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #11980 üzenetére
Óh, ne is mond. A szomszédaink idősek, már nagyot hallanak, szóval hála Isten szegényeknek esélyük nincs rám kiakadni, de már sok nagyi (érdekes, h főleg ők ) integetett. Sőt, a legdurvábbat eddig hallottam is motoron, úgy kiabált.
Viszont városban piszok jó, két gázfröccs és nyílik a sor. A másik ami tetszik, h nagygázról visszaengedve, nagyon durva a motorfék hang, imádom. Az az igazi hörgős, ritkán durrogós.
Próbálgasd csak városban, Te is meg fogod szeretni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11981 üzenetére
Szívesen meghallgatnám egyszer. (Én a motorfék hangra
még nem figyeltem fel, igaz, csak pár kilométert teszteltem:
de amikor elsőre beindítottam, és megszólalt ez a kellemes
dörmögés, mondhatni fülig ért a szám, nagyon bejövős lett.) -
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #11982 üzenetére
Ehhez hasonló.
A hétvégén összehozok egy videót Addigra le is mosom, szegény már egy ideje nem volt.
mod. Még a T-Max-nak van brutál hangja ezzel a dobbal. Igaz ez sor 2, de akkor is állat.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11983 üzenetére
Ezek a videók nem nagyon adják vissza, de azért
halvány fogalmat adhatnak (ha jó a hangminőség).
Pl. ez egy 4Road, de más motoron (200-as cucc).
Persze az sem árt, ha a nem csak felvétel, hanem
a lejátszás hangminősége is ott van: nekem ezen
a mélynyomón egész jól megszólalt a Nexus, van
róla most már elképzelésem, milyen lehet. -
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #11984 üzenetére
Jó ez a 4road, de szerintem pipa nélkül faxább.
Ami még kis ccm-es robogókra nagyon komoly hangot csinál, az a PM tuning csöve. Pl. 1 (Való igaz, h normális hangfalak kellenek hozzá. )
..mellesleg ennek a csőnek nagy előnye, h a teljesítményt is felhúzza, persze nem olcsó, 120.000ft környéke.
Pl. 2"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11985 üzenetére
Itt nincs hangszóró (ill. ami van, az full-gagyi: céges gép):
majd otthon megnézem. Épp most voltunk lent a garázsban,
mutattam a kollégámnak (aki a szíjcserében segített), hogy
milyen lett hangtompító nélkül. Azt mondta teljesen jó hang:
szerinte is fasza lett... A 82K-s árára meg azt mondta, hogy
az tkp. közepes kategória, most már értem, hogy miért...
(100 fölött nem vettem volna meg, de a 82K-ra azt mondtam,
hogy egyszer élünk, hadd szóljon: jó lett, örülök is neki...)Ma fogok gyorsulást "mérni" (hozzávetőlegesen 0-60-ra). Ez
eddig ~ 5mp volt, szerintem most sem lesz nagyon más, de
az érzés a lényeg, meg az, hogy rosszabb ne legyen. -
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #11986 üzenetére
Na nee, 82k-t kiadtál érte?
Maja mennyibe is volt?
Azért az kemény hallod, én tuti nem adnék ennyit egy dobért, mellesleg kepesmotor, vagy vatera, ebay? Biztos vagyok benne, h 1 hónap alatt lehetett volna találni mondjuk fele ennyiért, sőt.Ha mérsz, tompító nélkül. Az enyémet a gyári dob piszkosul visszafogja. Nézd csak meg Te is, gyári dobbal ha a kipu mögé állok, alig érzek valami lökést a kipufogógáztól, bezzeg a sportdobbal, 2-3 méterre még benyomja farmert.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11987 üzenetére
Maja mennyibe is volt?
Sokba. 205+140+(40)+25+10+(12+8+10)+82+3+5... (Rendre: vételár, rendszám, (gumik + olajcsere + fékbetét + munkadíj), xenon, led, (szíjszakadás: szíj + munkadíj + szállítás), 4Road, szerszám, kézzsák) Összességében elég combos összeg, de most van egy elég jó mocim, amivel jelenleg elégedett vagyok. Ha hozzáveszem még azt is, hogy havonta kb. egy 10-est azért eltankolgatok, akkor kijelenthető, hogy bizony nem olcsó dolog ez a motorozás. De még mindig százszor jobb, mint a BKV-val szívni, és három-négyszer annyi időt eltölteni csak a munkába járással. Vagy autóval végigdugózni ugyanazt az útvonalat, szintén kb. háromszor annyi idő alatt. Jó persze, ha annyira hideg lesz (és/vagy esős/havas idő), hogy leteszem a mocit, akkor valamelyikre rá fogok kényszerülni, de ez van. Tavaly is december elejéig mentem - akkor még a SYM-mel. (Ami amúgy azóta úgy néz ki újra gazdára talált: levették a hirdetést.)1 hónap alatt lehetett volna találni mondjuk fele ennyiért
Igen, én is olvastam, hogy valaki pl. 34K-ért vett (valamikor) egy ugyanilyen 4Road-ot használtan... "Csak" éppen tartókonzol nélkül, amit persze "1 nap alatt összehegesztett" hozzá... Vagy mondjuk leömlő nélkül, amit meg a gyárival "mókolt" meg, és egyéb ilyen "okosságok"... Én inkább kiadtam a teljes vételárat, és megkaptam mindent hozzá zsír újan, csak fel kellett pattintani (na mondjuk ehhez kellett még némi szerszám, de alapvetően nem sok, 12-es dugókulcs, ilyesmi - csak apróság). Se időm, se műhelyem, sem szaktudásom nincs különböző hiányzó alkatrészek otthon történő "összebarkácsolásához".Nem, valóban nem volt olcsó, és nem, nem feltétlen volt racionális döntés a megvásárlása, tudom. De mint mondottam volt, egyszer élünk... (Mondjuk a kókányolásnál azt bírom, hogy nem veszik figyelembe, hogy ha valamire "elb*sznak" egy-két napot, arra nyugodtan rászámolhatják az egy-két napra eső munkabérüket extra költségként, hiszen erről szól az alkalmazotti lét: eladod a szabadidődet a fizetésért, tehát ha a pihenéstől elveszed az időd valami gányolással, az kvázi ugyanolyan költséges átszámítva...) Amúgy az általad linkelt 120K-s dobokat is megveszi valaki, szóval kinek mi a határ. Én sem mentem volna 100 fölé, pedig a "hivatalos forgalmazó" szerint 300 Euro + ÁFA a vételár. Mondjuk olasz eBayen láttam 250 Euroért is: szerintem nagyjából ez is ennyi volt, ha átszámítjuk az aktuális Ft/Euro árfolyamon.
A gyorsulásmérés egyelőre csak ilyen hozzávetőleges, de mivel a gyárival is így volt, így nincs értelme most stopperrel nekiállni: picit biztosan jobban megy, meg végsebességre is mintha virgoncabb lenne (mondjuk ezt Budapesten belül nem igazán lehet kipróbálni, még egy 60-as táblánál is necces pl. az óra szerint 110-et nézegetni - akkor is ha kétszer két sáv, és sehol senki. Btw. majd tervezem, hogy bemérem az órát GPS-szel, csak kellene egy tartókonzol a telefonomnak. Végsebességet meg az autópálya bevezetőn lehetne kvázi legálisan nézni, vagy legálisan magán a pályán, de az annyira nem mozgat, mert úgysem járok arra, és nem is célom 120-130-at "kimotorozni" a Majából: nem arra találták ki. (És nem is biztos, hogy megy annyit.)
A kipufogás erősségét én is így tapasztalom, tolja ki a gázt rendesen! Jobban mint a beszerelt hangtompítóval, ami persze még úgy is jobban tolta, mint a gyári dob. Elvileg valami ilyesmi a felépítése.
Mondjuk most egyet nem lehet a motorral: "osonkodni". De hát ez volt a cél, már meg is volt az első "messziről nyílik a kocsisor"-élményem a Petőfi hídon: valszeg hallottak.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #11988 üzenetére
Uh, ez így tényleg kemény. Ennyiért 400-as Burgman-t is kifogsz.
Persze. S errőé az emberek nagy részének fingja nincs. Amikor Bp.-n laktam, emlékszem egyszer unalomból a 4-6-osról nézegettem, h hány ember ül egy autóban. Kb. mind 15. autóban ültek hárman, vagy többen. A nagy átlag 1, nagyon ritka 2.
Mosolyogtam is, h mi lenne ha csak egyszer történne meg az, h az az 1-1 ember robogóra ül.Megértem én ezt az álláspontot is, de én kifejezetten tudatos vásárló vagyok, sőt olyannyira, h néha már a család agyára megy. Egy részből áll, h mindenhol alkudok, kettő; megpróbálom a legjobb helyen/legjobb áron megvásárolni.
Azért is kérdeztem, h mennyibe volt a motor, mert a motor árát összevetve a kipufogó árával, hát izé'...Igen, s minél szabadabb a gáz útja, értelemszerűen annál előbb távozik, magyarán jobb lesz teljesítmény.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11989 üzenetére
A burgonyát nem tudnám hova leparkolni. Meg mondjuk azért 600K fölött indulnak, és ott is befigyelne a xenon, meg esetleg a gumicsere, stb. A szíjszakadás meg persze "nem tervezett" történet volt, és ugye önmagában röpke 30K-ba fájt... Ha eleve rendesen fel lett volna újítva a friss műszakit kapott motor, azt simán kihagyhattam volna... A "ledesítést" meg a xenon hozta magával, mert az elég érzékeny a tápfeszre, ami hajlamos volt leesni, ha mondjuk a sorok közt (fékezve) gurulván a vészvillogó (köszönés) is "rárántott az akksira (2x21+2x21+2x10W = +94W hirtelen): volt, hogy kilőtte az egyik lámpát.
a motor árát összevetve a kipufogó árával, hát izé'
Igen, és ez éppen nem lett volna egy "kötelező" kiadás. Ellentétben pl. a gumikkal, amik valami 25-ben voltak (+ a szerelés), de azt muszáj volt venni, annyira le volt kopva a hátsó... Mondjuk egy használt mocihoz persze racionálisabb döntés lett volna használt csövet venni: ha visszaolvasol éppen ez volt a tervem nekem is, csak éppen egy "nem pont hozzávalót" (ami egyébként elég randa állapotban volt, mint kiderült) próbáltak volna rámsózni (20-30K-ért), ami szerencsére nem sikerült, mivel Touring cső nem megy fel a Majára... Kötve hiszem amúgy, hogy annak lett volna ilyen szép hangja: nem hiszem, hogy elégedett lettem volna vele, az meg tiszta ráb*szás, hogy kiadsz 20-30K-t és sz*r az eredmény. Persze ha ugyanezt kapnám meg mondjuk 40-ért, akkor azt mondom, fasza, jó vétel, de erre meg szerintem nem sok esély van jelenleg.megpróbálom a legjobb helyen/legjobb áron megvásárolni
Persze, én sem vagyok a pénztárcám ellensége, de ha hiszed, ha nem, bizonyos értelemben ez a 82K-s vételár (szállítással, és mindennel) relatíve még kedvezőnek volt mondható... Vö. 300 Euro + ÁFA.Visszatérve a burgonyára: nem hiszem, hogy azt vennék, hiszen egyelőre még csak "munkábajárós" motorban gondolkozom. Persze az nem baj, ha van benne némi élvezet, meg mondjuk bizonyos biztonsági faktor (látok/látnak, hallanak), és fontos, hogy elférjek a dugóban. Szerintem a Burgman ehhez egy picit már nagy... Nekem legalábbis annak néz ki... Majd ha lesz saját házam/garázsom, neadjisten máshol fogok dolgozni, akkor más szempontok alapján újragondolom majd a dolgot. Egyelőre 27 évesen a jelen helyzetben, adott célra nem rossz moci a Maja. Később meg majd meglátom.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz DigitXT #11990 üzenetére
01-12-es jóval olcsóbb, és azok is strapabíró jószágok, noh persze kinek mi a célja, városban bőven elég egy ilyen 180-as Maja, az tuti.
Amúgy van egy Majesty-s forum is, itt ni'. Ha esetleg tanács/alkatrész kellene, biztos segítenek, bátran ajánlom.
(A fórumozok nagy részét ismerem személyesen is, "Márk, a hangos Nexus-szal " )Óh, én már hányszor beszoptam ilyen alkatrészekkel... Amikor még bent voltam nagyban a 2t tuningban, építettük a gépeket sorra, persze kb mind használtalkatrészből. Ami nekünk nem felelt meg, ment fel forumra, pár nap alatt beszer áron elkelt mindig minden - ezzel arra célzok, h akár az is eladható lett volna, ha nem felelt volna meg.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz runner 125 #11991 üzenetére
Gyá, ez h lett "01-12"? Szal' 01-02 re gondoltam természetesen.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bajnokpityu
félisten
válasz runner 125 #11987 üzenetére
ez nem sokat jelent.simán elképzelhető,h mégis a gyárival megy jobban.
pl nekem a gyári dobbal jobban megy a CBR,nem csuklik terhelésváltáskor.eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
runner 125
nagyúr
válasz bajnokpityu #11993 üzenetére
Karbis a CBR-ed?
Az enyém ugye injektoros, saját maga beállítja a benya-levegő arányát, így sportcső után nem szükséges hangolás. És érezhető a különbség.
Viszont váltós - főleg karbis -motoroknál mindenképpen utánakell hangolni a motort, motoros topikban jó páran írták már."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bajnokpityu
félisten
válasz runner 125 #11989 üzenetére
"Igen, s minél szabadabb a gáz útja, értelemszerűen annál előbb távozik, magyarán jobb lesz teljesítmény."
na ez nem igaz.
nem csak a kétüteműnél kell a levegő sebességével molyolni,4Tnek is fontos.én azt tapasztaltam,hogy ha a gyári jól kitalált csöndes kipuffot lecseréled nyitottabbra a legjobb eset,hogy nem változik semmi.eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
bajnokpityu
félisten
válasz runner 125 #11994 üzenetére
2001es injektoros, F4iFS.lambda nélkül.
Persunak is jobb lett amúgy a 2005ös R6ja,ahogy visszarakta a gyári dobot,pedig az jóval modernebb,erősebb gép.
nemtom ezek az egyhengeresek hogyan viselkednek,de a kihegyezettebb sor4ek szinte mindig a gyári dobbal a legerősebbek.akár 600,akár 1000.teljesen ujra kell irni az injektortérképet ezekhez a cuccokhoz.a túrásabb sor4ek gyakran tényleg erősebbek lesznek injektortól függetlenül.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
bajnokpityu
félisten
válasz runner 125 #11994 üzenetére
nem mondom,h a tiednél rosszabb lesz,mert nem tudhatom.de ez az injektor majd utánaállit, na ez az ami sportmotoroknál nem szokott bejönni.én is igy gondoltam,és is úgy éreztem,h jobban megy,oszt mégse.sem a karbisnál sem az injektoros CBR600asomnál nem nyert.
954RRnél is ugyanezt tapasztla cimbora,és ő fékpadon méregetett is.-3 lóerőeladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #11995 üzenetére
legjobb eset,hogy nem változik semmi
Na ez legalább megvan nekem is. Mondjuk hangyafasznyit jobbnak
érzem a gázreakciót, és hasonlóan (picit) a gyorsulást is. Aztán lehet,
hogy ez a durva hang placebo hatása. De 15 LE-ből biztos nem dobott
el 3-at. Más kérdés, hogy egy 7 éves motorban megvan-e még a 15.
Lényeg a lényeg, hogy így sokkal inkább észrevesznek, mint lopakodó
üzemmódban a gyári kipuffal: nekem ez volt a célom, ez be is jött.
(Bár apukám mondogatja, hogy ez nagyon hangos*, aztán azért fog a
rendőr b*szogatni, de simán vannak ilyen hangerejű nagyobb motorok
a városban, pl. chopperek, supermotok. Jó: robogóban nem jellemző.)*: szerk: de mondjuk amúgy sem olyan nagy motoros-fan, amikor épp
azt meséltem el, hogy milyen gondom van éppen a motorral, az volt a
reakciója, hogy "miért nem járok inkább busszal". Na ez no comment.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz bajnokpityu #11995 üzenetére
Az enyémnél viszont tuti így van.
Komolyan, a gyári dobom simán van vagy 15kg, de lehet több is. Tele van lamellákkal, katalizátorral... Alig érezni, h valamit kipufog, akkor szerinted egy nyitottabb cső, amiből jobban áramlik a kipufogógáz nem könnyíti a motor dolgát?
A sor 4 eket nem ismerem, eleve ott más a helyzet a hengerszámot tekintve, és a kipufogás útját (hosszát) is tekintve.
A 2t motornak valóban kell a kötelező fojtás, de egy 4t-nek sokkal kisebb mértékben.
Persze ezért lehet az, h szinkron nélkül Persu gépe bukott 3 lovat a gyári teljesítményből. De azt is vegyük figyelembe, h a sportmotorok gyári csöve, meg van tervezve. Mármint teljesítmény szempontjából. Míg egy nagyrobogón az elsődleges a hang, minél halkabb legyen. A teljesítménybe meg kb tojnak bele."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bajnokpityu
félisten
válasz runner 125 #11999 üzenetére
15kg?
wow,rekordgyanús
cbré is erősen túlsúlyos,de sztem 5 kiló körül lehet.a titán leo meg 30dekaakkor nagyrobik kb úgy működnek,mint a túrás sor4ek.
nem tudom,h segitett-e volna egy folytószelepszinkron akár enyémen,akár Persuén.ő már visszatette,én meg vissza fogom tenni a gyárit.
BPn belül úgysem közlekedem a CBRel,és főleg oda kellene a nagy hang.túrán inkább fejfájást okoz a tökig kiégett végdob.meg kinőttem az ilyen játékokból.egyébként még mindig nem győztél meg,h attól h lassabban áramlik ki a gáz,akkor erősebb is lenne-e. szerintem semmi összefüggés.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen