Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PLaci58

    őstag

    válasz Brogyi #18467 üzenetére

    Részemről még nincs lezárva, mert nem én neveztelek tudatlannak.
    Zselés akkumulátort ajánlottam robogóba.
    Ha értenél kicsit az akkumulátorokhoz és nem az internetről tájékozódnál, akkor tudnád, hogy semmi különbség nincs az ólomakkumulátorok töltési feszültsége között. Egyetlen eltérés az üzemmód. Mivel a zselés akkumulátorokat főleg riasztókban, szünetmentes tápokban használják, ahol állandóan feltöltött állapotban (csepptöltés) vannak, ezért kisebb feszültséget adnak meg a "Stand by use"-nál (általában 13,8V) a ""Cycle use"-hoz képest (kb. 14,8V). Egy sima ólomakkumulátor (autóban) töltési feszültsége 13,8V, ami felmehet maximum 14,4V-ra. Azért ennyi a max, mert 14,4V-on kezd "pezsegni" az akkumulátor, vagyis hirtelen megnő a gázképződés. Ez minden ólomakkumulátornál ennyi!
    Az akkumulátor fizikai felépítése (nyitott, zárt, betekert, felitatott, stb) természetesen meghatározza a felhasználhatóságot, de leginkább a maximális töltőáramban van eltérés.

    Hogy rövidre zárjam a magyarázatot. Pl. egy Honda SA50 robogóban 13,5-15V közötti feszültség kerülhet az akkumulátorra (feszültség szabályozó miatt), az akkumulátora 12V/4Ah. Ennek a normál töltőárama 0,4A (10órás) (service manual). Ha e helyett beteszünk egy ilyen zselés akkumulátort, ami a letölthető adatlapja alapján ciklikusan 14,9V ig tölthető és a maximális töltőárama 2,1A, akkor nem követünk el semmi hibát. Az önindító árama ezekben az 50-es robogókban 10A körül lehet. Az említett akksi maximum 70A-t tud leadni 5 másodpercig. Simán indítja a robogót. Sokkal jobban mint a gyári 4Ah-s sima akksi.
    Nem autókról beszélünk, ahol több száz amperes indítási áramok és akár 10-20A-es töltési áramok szaladgálnak. Nem AGM akkumulátorról volt szó, hanem zselésről!

    "Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"

Új hozzászólás Aktív témák