- Hobby elektronika
- Kompakt vízhűtés
- Hisense LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Egérpad topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Már a Patriot is jegyezhet MPOWER szériás DDR5 RAM-okat
ph Az MSI visszatérő termékcsaládjába illeszkedő készletek kétféle kapacitással érkeznek, három sebességszintre.
-
Az IMF szerint cunamiként csap le a munkaerőpiacra az AI
it Az IMF vezetője, Kristalina Georgieva szerint cunamiként söpör majd végig a globális munkaerőpiacon az AI.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
g@bo
nagyúr
kérdés sporttársak.
megfázhat a motoron az ember dereka is? értelemszerűen télen, felöltözve, de ki tudja elégséges e.
-
Tothgera30
Ármester
Végre, lassacskán az is NRG előkerült, benzin, olaj, hűtőfolyadék, gumik pótolva/átnézve. Aksi előre feltöltve, indítom, benzint és olajat pumpál, villog a check engine, azután teker (rohadt lassan), végül lemerül. Még egyszer feltöltöm az aksit (aksitöltőn a mutató már elhagyta a skálát, annyira lemerült), újabb próba, lassan megindul tekerni, szívja az előkészített benzint és olajat, végül lemerül, műszerfalon ER felirat. Harmadik, és egyben utolsó próba, gyújtás ráad, kivillan minden, lámpa halványan ég, tekerni már nem bír. Tehát igazatok volt, az aksi a végét járta már tavaly ősszel is! Most még, míg szerencsére Cseróék nyitva voltak, beugrottam egy új aksiért (15 perc az út, ők 4-ig vannak nyitva az ünnep előtt). Hosszas tanakodás és élménybeszámoló után kiválasztottuk a megfelelő modellt. Mondta az eladó hogy lassan indul a szezon, sok motor van gumicserén bent a műhelyben, épp most tesznek össze egy "versenyhengeres" befecsis Factory-t, ha kész lesz nézzem meg (szeretem mikor tudják mi vonz), elvileg nagyon brutális, már csak a hangja is. Azután beszélünk még hogy az autót hozom lassan, két első féktárcsa cserére, akkor már két új fékbetétet is tolnak bele. Szóval, témához visszakanyarodva, srác helyben besavazza, dátumot rávési, garanciapapírt ad, fizetek, jövök. Elvileg még 1 óráig nem szabd beletenni, szóval ráhagyok, várok vele laza 2 órát, azután próba, szerencse.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Dexar007
veterán
válasz runner 125 #18449 üzenetére
Eredeti karbi van rajta, eddig lement vele 17e km-t..túl szegény keverékre én is gondoltam már de hát attól tűzforró lesz a blokk 5perc után ?:S
Gyertyát nem tudtam tegnap közvetlenül leállás után megnézni,így is megégette az ujjam egy kicsit..utána meg már sötétedett.
Hűtéssel nincs gond, lapátok megvannak.Give me your cum,bull!
-
Tothgera30
Ármester
válasz Dexar007 #18454 üzenetére
Bejáratásnál érdemesebb több olajat tenni a benzinbe, az újabbaknál önts a benzinbe is olajat és még az olajtartályába is tegyél bőven. 1:40-es olaj - benzin keveréket szoktak keverni, és 1-2 órán át járatni kell egy helyben a motort, vizeseknél természetesen alacsony fordulattal lehet kisebb kört menni, vagy ventivel hűteni. Ekkor alacsony hőértékű gyertyát kell beletenni, később mehet vissza a gyári gyertya. Természetesen ezután már lehet vele menni, de alacsony-közepes fordulattal, sohasem kihúzatva.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
PLaci58
őstag
válasz Dexar007 #18454 üzenetére
Kipufogón nem változott valami?
A gyertya biztos fehér lesz, ha ennyire meleg volt a blokk.
A kilyukadt dugó nem semmi. Eszembe nem jutna, hogy ilyen lehetséges.Tothgera30!
Én már csak zselés akksit fogok venni. Tele van a hócipőm a kicsurranó savval.
Nem magyar utakra való.
Ahogy elnéztem kicsit drágábban kaptál volna 7Ah-s zselést, készre töltve.[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
Dexar007
veterán
válasz Tothgera30 #18455 üzenetére
Egyáltalán nem öntöttem még olajat a benzinbe, azt hittem mivel külön olajozásos ezért nem is kell. De akkor holnap járatom 2 órát meg kap olajat stb
Mondjuk ez nekem még mindig túl egyszerűnek tűnik,és valahogy úgy érzem, hogy nem úszom meg ennyivel de legyen igazad.PLaci58.: De,valamennyire megpróbáltam kitakarítani és mivel nem találtam meg a kipuf tömítést ezért úgy raktam vissza (valahol megvan a garázsban ,csak siettem)
Az első terv az volt, hogy kiégetem a kipufogót de mivel nem lehetett teljesen szétszedni (hangtompító meg minden benne van) ezért inkább nem is próbálkoztam vele.
[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
Tothgera30
Ármester
válasz Dexar007 #18457 üzenetére
Másra nem tudok tippelni. Talán megoldódik, de lehet hogy korábban az olajszivattyú adta meg magát, azért éghetett meg, akkor most is megfő, szóval egy szerelővel nézesd át, mielőtt komolyabban piszkálnád. Bár a szivattyút mindenképpen nézd meg, ha lesz kenés, akkor nagy gondot nem okozhat, persze ha a gyújtás nincs elállítódva és belevaló gyertya van becsavarva.
#18456 PLaci58: Nekem még sohasem folyt ki, bár nem is úgy és nem is olyan úton használom. Zselésből nem volt olyan jó minőségű akkujuk, és garit se adtak ennyit rá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
devast
addikt
Ilyen táblánál mehetek ? Városban láttam 2sávos úton.
-
PLaci58
őstag
válasz Brogyi #18458 üzenetére
Ne keverjük a gondozásmentes és a zselés akku fogalmát!
A gondozás mentes, az simán egy zárt, savas akku. Lötyög benne rendesen a folyékony sav.
A zselés akku pedig az amiben a savat felitatják egy spéci anyaggal és egy zselészerű anyag képződik benne.
Abban igazad van, hogy mindkettő savas ólomakkumulátor, de hagy nevezzem már a dolgokat úgy ahogy szeretném, még akkor is ha neked ez nem tetszik.
A boltban is zselésnek nevezik és mindenki így ismeri. Szerintem egyértelmű megnevezés.
Pár "zselés" akkumulátor.
Na most akkor ki a tudatlan?[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
runner 125
nagyúr
-
Dexar007
veterán
válasz runner 125 #18463 üzenetére
Sima Mol 2T..mindegyik robogómba/motoromba eddig ez ment.
Sűrűbb keveréket holnap mindenképp kipróbáljuk.
Give me your cum,bull!
-
Brogyi
senior tag
válasz PLaci58 #18461 üzenetére
Amit linkeltél az zselés,de az nem önindítozásra való.Zselést nem használ az automotive üzletág.Legfeljebb AGM és társai.Nézz ide [be].
Hol látsz itt egy olyan akksit ami autóba vagy motorba való lenne?Tipikus felhasználási területe a riasztók és ezninterruptible Power Supply (UPS).Csak az idióta tesz ilyet gépjárműbe.A zselés akksi meghatározása: A zselés akkumulátor belsőleg annyiban hasonlít az AGM akkumulátorokhoz, hogy az elektrolit itt is meg van kötve. Az AGM akkuban az elektrolit továbbra is folyékony kénsav, csak fel van itatva, míg a zselés akkuban szilika-gél segítségével az elektrolitot elzselésítik. A zselés akkumulátorok töltőfeszültsége alacsonyabb, mint a hagyományos savas vagy AGM akkumulátorok esetében (az akku kapacitásának kb. 5%-a). A zselés akkumulátor cella a legérzékenyebb valamennyi tipus közül a túltöltésre, amely korai akkumulátor tönkremenetelhez vezet. További hátrány, hogy a zselés akkumulátor teljes feltöltési ideje hosszabb, mint egy hasonló kapacitású hagyományos akkumulátornak (mivel alacsonyabb a töltőfeszültség), a magasabb feszültségű töltés folyamán keletkező gázbuborékok pedig a zselében alacsonyabb akku kapacitást eredményeznek, megrövidítvén így annak élettartamát is. Zselés akkumulátorok igazi felhasználási területe, ahol az akkumulátor kisütése a 100%-os mértéket is eléri. Nem megfelelő akkumulátor töltő használata esetén az akkumulátor korai halála szinte elkerülhetetlen.
A zselés nem egyenlő az AGM-mel.Akkor is csak a tudatlanok nevezik zselésnek.
Egy KIEGÉSZÍTŐ MEGJEGYZÉS a zselés akkumlátorokról: nagyon gyakori, hogy sokan ezt a kifejezést használják, amikor egy zárt rendszerű, karbantartásmentes akkumlátorról beszélnek. Sokszor hasonló a tapasztalat akkor is, amikor valaki zselés akkumulátorhoz keres akkumulátor töltőt, sok esetben a végén kiderül, hogy az akku egyáltalán nem zselés rendszerű. -
runner 125
nagyúr
válasz Dexar007 #18464 üzenetére
Az nagyon szar, de tényleg. Max Simo-ba raknám, vagy abba se.
2k/ liter áron elérhető némely shopnál (nem a kúton!) a Mol Dynamic Moto 2t. Vegyél olyat.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Dexar007
veterán
válasz runner 125 #18466 üzenetére
Elhiszem, de ez nem ok a melegedésre..de holnap veszek másikat amit majd a benzinhez is keverek.
Give me your cum,bull!
-
KatonaT
aktív tag
Sziasztok!
Tegnap nyertem liciten egy Linea integra t4-et a 127 000-ért a licitaljram.hu-n
1-2 év használatra tervezem csak a motort mert utána költözés miatt nem tud velem jönni
addig meg csak kihúzza amíg garanciális -
Topiccsendőr
addikt
válasz PLaci58 #18443 üzenetére
Gépműhely válogatja hogy sikerül a fúrás. Pl találkoztam olyannal, hogy alsó holtpont környékén 1 századdal kisebbre sikerült fúrni. Felül minden oké volt. Mindig ki kell mérni a dugattyút és azt is, amit kapott az ember fúrás után. Ez sajnos alap, mert nem mindenki csinálja meg jól.
Megragadt megint, vagy mi történt vele?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zsolt19900 #18448 üzenetére
Szerintem nem az idehozott hányadék robogókból kellene leszűrni azt, hogy mi lóg ki a sorból. Ezek sosem kaptak semmi törődést olaszban sem, itthon meg pláne.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
PLaci58
őstag
válasz Brogyi #18467 üzenetére
Részemről még nincs lezárva, mert nem én neveztelek tudatlannak.
Zselés akkumulátort ajánlottam robogóba.
Ha értenél kicsit az akkumulátorokhoz és nem az internetről tájékozódnál, akkor tudnád, hogy semmi különbség nincs az ólomakkumulátorok töltési feszültsége között. Egyetlen eltérés az üzemmód. Mivel a zselés akkumulátorokat főleg riasztókban, szünetmentes tápokban használják, ahol állandóan feltöltött állapotban (csepptöltés) vannak, ezért kisebb feszültséget adnak meg a "Stand by use"-nál (általában 13,8V) a ""Cycle use"-hoz képest (kb. 14,8V). Egy sima ólomakkumulátor (autóban) töltési feszültsége 13,8V, ami felmehet maximum 14,4V-ra. Azért ennyi a max, mert 14,4V-on kezd "pezsegni" az akkumulátor, vagyis hirtelen megnő a gázképződés. Ez minden ólomakkumulátornál ennyi!
Az akkumulátor fizikai felépítése (nyitott, zárt, betekert, felitatott, stb) természetesen meghatározza a felhasználhatóságot, de leginkább a maximális töltőáramban van eltérés.Hogy rövidre zárjam a magyarázatot. Pl. egy Honda SA50 robogóban 13,5-15V közötti feszültség kerülhet az akkumulátorra (feszültség szabályozó miatt), az akkumulátora 12V/4Ah. Ennek a normál töltőárama 0,4A (10órás) (service manual). Ha e helyett beteszünk egy ilyen zselés akkumulátort, ami a letölthető adatlapja alapján ciklikusan 14,9V ig tölthető és a maximális töltőárama 2,1A, akkor nem követünk el semmi hibát. Az önindító árama ezekben az 50-es robogókban 10A körül lehet. Az említett akksi maximum 70A-t tud leadni 5 másodpercig. Simán indítja a robogót. Sokkal jobban mint a gyári 4Ah-s sima akksi.
Nem autókról beszélünk, ahol több száz amperes indítási áramok és akár 10-20A-es töltési áramok szaladgálnak. Nem AGM akkumulátorról volt szó, hanem zselésről!"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz Topiccsendőr #18470 üzenetére
Szakember csinálta, motor felújítással foglalkozó. Dugót is ő adott bele. Nem láttam a motort. Annyit mondott a srác, hogy melegen leáll.
Akksi sokféle van. Nem mind felitatott, ami gondozásmentes. A sima zárt akkukat is gondozásmentesnek nevezik.
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz Topiccsendőr #18476 üzenetére
Egyelőre jobb nem látni azt a roncsot (1986-os honda pal). Nem sok kedvem van összeolajozni vele a kezem Ráadásul az ilyen régi gépekben bármi, bármikor megadhatja magát. Az ember megcsinál egy dolgot pár nap múlva valami más beszarik és hozzák vissza, hogy még mindig nem jó. Amennyit rá kéne költeni, azért már lehetne venni szinte újat is.
[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
SirKero
őstag
Runner 125 fórumtárs tanácsát meg fogadva körül néztem a használt robogók között a neten valamint tegnap személyesen is egy két robogókereskedőnél.
125-200 cm3 közöttieket nézegettem max. 350E forintos árban. Több modellt is megtekintve rájöttem,hogy nekem a Suzuki Burgman robogók jönnek be. Találtam egyet a neten 2006/6 évjáratú Suzuki UH 150 Burgman friss műszakival 18 500km 340E forint.
Kérdésem a következő. mennyire megbízhatóak ezek a típusok az alkatrész beszerzés ill. ár mennyire húzós? Nincs-e esetleg típus hibájuk?
Köszi előre is aki segítMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Tothgera30
Ármester
válasz SirKero #18479 üzenetére
Megbízhatóak, ugye már nem mai konstrukció, jó pár éve a piacon van, gyermekbetegsége nem nagyon van. Az első éváratoknál volt gond a fesz. szabályzóval, a hidegindítás nem mindig volt tökéletes, és a rezgéstől voltak gondok (főleg ha rossz utakon használták), de egy 2006-os modellnél ez már nincs meg, tehát csak a korai példányokra volt jellemző. Gondolom ezt a Burgonyát nézted meg, ahogy nézem, a kilométer valósnak tűnik, névjárat stimmel, ha nincs vele nagy gond, akkor nyugodtan hozd el míg el nem viszik előled. Nekem amúgy is bejönnek ezek a túrarobogószerű gépek, bár ugye hogy túrázgassunk vele igazán oda maxi kéne, viszont akkor plusz köbcenti, több fogyasztás és más egyéb okok, ez viszont városba, és azon kívül egy bizonyos határig, hétvégén kóborolni tökéletes. Alkatrész van hozzá bőven, több webshop és használt alkatrész kereskedő kínál hozzá használt/bontott/új dolgokat, kb. olyan áron mint a többi márkásabb modellhez.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
SirKero
őstag
válasz Tothgera30 #18480 üzenetére
Igen ő rá gondoltam
Mire gondoltál "ha nincs vele nagy gond, akkor nyugodtan hozd el" mire figyeljek oda?Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
vaksi8
senior tag
válasz SirKero #18481 üzenetére
Ezt a burgmant már néztem én is hihetetlenül jó árban van a többihez képest.
Lehet csak hirtelen kell a pénz(februárban így maradtam le egy hasonlóról)szerintem gyorsan menj el és nézd meg!
Nagyon én sem tudok tipus hibáról,az a nem mind egy hogy ki hogyan használta és mennyi figyelmet fórdított a kopó alkatrészek cseréjére.
Az egyenes futást nézd meg,a fékeket vagy ha van olyan ismid akinek van burgmanja mehetne vele kicsit.
Szép motornak tünik! -
PLaci58
őstag
válasz ExtremeClock #18478 üzenetére
Természetesen, ha nem fér be, akkor nincs értelme a dolognak. Kókányolás? Meg lehet azt oldani rendesen. Nem kötelező, egy lehetőség a gagyi, 4Ah-s akksik kiváltására
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
runner 125
nagyúr
válasz SirKero #18479 üzenetére
Jó választás a Burgman 125. Nem egy erőbajnok, de legalább lesz szélvédelmed és sok helyed. Ha, megveszed, vásárlás után az olajat és az olajszűrőt cseréld le - bármit mond.
Ezek a 125-ös 4t-k 50.000km-t minimum elmennek egy dugattyúval, persze az órában lévő km állás nem releváns. Az általános állapotát ellenőrizd. Első hsz.-ban minden benne van.
18.000km-től pl nem lehet vállas egyik tárcsa sem!"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SirKero
őstag
válasz runner 125 #18486 üzenetére
150 nem 125 Ha ez számít.
Az óra állás valóban nem az főleg,hogy nem az első tulajdonosa.[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Brogyi
senior tag
válasz PLaci58 #18474 üzenetére
Emberek vagyunk,így különböző a véleményünk.Az én szememben az fűnyíró amiben nem generátor van.A generátor pedig nem arról híres hogy 1-2A-rel töltsön.Hidd el valami ici-pici tudásom van, és nem az internetről.Nagyon értelmesen észrevetted,hogy azok beollózott vélemények, ami persze engem igazolnak.
14 évesen toltam olyan fűnyírókkal.Ma már egyre se vagyok kíváncsi.Az-az 1% amiről írtam valószínű mind 50ccm-es robogó amiben valami módon korlátozva van a töltőáram.Így igazad is van,de egy modern motor ,vagy autó generátort használ.Ott nincs áramkorlátozás.Az pedig nagyon nem jó egy igazi zselés akksinak.Zárszónak legyen annyi elég, hogy 10 emberből 9 azt se tudja mi a különbség a zselés, és az AGM között.Úgy látom te tudod,de akkor használd következetesen." de hagy nevezzem már a dolgokat úgy ahogy szeretném".
Erre reagáltam.Remélem nincs harag? -
barbuska
csendes tag
Sziasztok
Gilera Runner 180-ason hol találom az alvázszámot?? -
barbuska
csendes tag
válasz runner 125 #18491 üzenetére
Köszönöm
De akkor jól szét kell szedni hogy lássa az ember! -
Tothgera30
Ármester
Nah, ebben a nagy szélben és kevés napsütésben kihoztam a motort. A kutyussal mindent átnéztünk, ő még meg is szaglászta, indítás pöcc-röff, nagyon patent. Hideg van, alapjárat szépen feláll, melegedni alig melegszik, fordulni kellett vagy 2-3 km-t míg elért a mérőskála 30%-áig, ami ugye elég sovány. Nyáron feltolja a feléig (és ott megáll mint a vasszög), bár akkor 40 fokos átlaghőmérséklet van, most pedig 9C és még a szél is fúj. Tehát így nem is húztam neki, 40-50Km/h-val gurulgattam egy picit, kell még várni ezzel, hideg van még nekem és a gépnek (főleg nekem).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
zsolt19900
őstag
riasztó kérdésben visszaolvastam, de nem jutottam dűlőre ér valamit nem ér? láncot már vettem az alap, de gondoltam, megkérdezem, hogy kell-e valami más is
jövő héten gazdagodik a család parkja egy runner 180 vxr motorral, majd dobok fel egy két képet róla
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
runner 125
nagyúr
válasz zsolt19900 #18496 üzenetére
Felesleges.
Láncból milyet vettél? Nem rég linkeltem egy ABUS kb 10k-ért. Nagy, vaskos - annál nincs jobb.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zsolt19900
őstag
válasz runner 125 #18497 üzenetére
egy sima sxp asszem de linkelem, egyenlőre elég lesz nekem [link]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Dexar007
veterán
válasz Topiccsendőr #18472 üzenetére
Ma 3 órát tekergettem , de nem lett jobb.: S
A moci rögtön indul első rúgásra, szívató nélkül, alapjáratom is jó..viszont ha kitekerem a levegőcsavart akkor nagyobb gázadásnál "befullad"..ezért visszacsavartam és úgy már szépen húzott 40-ig, viszont egy kör után megint tűzforró lett..a gyertyám pedig leginkább erre hasonlít.: [link] , amellett hogy olyan tűzforró 1 perc után, hogy kézbe nem lehet venni.Más csavar pedig nincs a karbin amit tekergetni lehet..vagyis van,de akkor darabokra esik.
[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen