Hirdetés
-
Távozott az OpenAI társalapítója
it Ilya Sutskever nem csak az OpenAI társalapítója, a vezető tudósa is volt – most távozik a ChatGPT fejlesztőjétől.
-
Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
ma A markolat akkumulátort és hasznos gombokat kínál, a tok szűrőket fogad be.
-
Stellar Blade teszt
gp Látványos akciójáték soulslike-elemekkel, amelynek legközelebbi rokona sok szempontból a Nier Automata. Hát csoda, hogy azonnal belevetettük magunkat?
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
jFox
őstag
válasz szmissz #47541 üzenetére
Én is így érzem, ezért gondolkodok rajta nagyon.
gabe: akkor jó, ha jó fajta ez a gép, mert nagyon tetszik.
Üszök: majd átszervezem a garázst, el fog az férni.
Még a költségekre lennék kíváncsi.
Bogyó: volt már ilyen fellángolás régebben is, az új robogókra adták is egy időben, de aztán hamvába holt az egész.
[ Szerkesztve ]
--==<< ...csütörtökön a lényeg, hogy egyet alszom és péntek! >>==--
-
DigitXT
félisten
válasz Lavidaloka #47550 üzenetére
Látszik, hogy még sose mentél robogóval valós 100 fölött.
(Meg nem volt még "rendes" 4T robogód, sportkipufogóval...)Régen volt, igaz se volt: amikor még topiklakók voltunk.
-
EatSleepPush
csendes tag
Sziasztok!
Nagyon sotetben tapogatozom, mert betegesen autobuzi vagyok, de sajnos ugy nez ki par evre bucsut kell mondanom a jogositvanyomnak, viszont a tomegkozlekedes nagyon taszit es szinte egrsznap megyek. Tehat a kerdes az volna, hogy letezik-e olyan robogo, ami korulbelul 50-100ezer forint kozott megveheto, 50es, vagyis mindegy mekkora, de ne legyen rendszama, negy utemu, mert utalom ha hangos es fustol, sik uton egy 80-90kgos szemely alatt egy 75-80at megy? Nem varok szalon allapotot, eddigis szerelgettem otthon napi szinten, de nem szeretek sehol ott maradni, es penztemetot se szeretnek. Lehet h szurrealis elvarasaim vannak, soha nem voltam motor parti, de inkabb mint a busz. Ha nincs ilyen, akkor sajnos nem alternativa szamomra ez.
Illetve, a robogok 12voltosak? Van esely hogy beleganyoljak egy "szivargyujtot" telefontoltes celjabol?
The pain is weakness leaving your body.
-
kcsa
veterán
válasz EatSleepPush #47553 üzenetére
Nem az álszentség kedvéért, de az ittas vezetést engedély nélkülivel akarod tetézni? Ne már... Ha tévedek, elnézésed kérem, de nem te lennél az első próbálkozó.
De a paramétereknek megfelelő 4T nincs, azok sokkal gyengébbek a 2T verzióknál, és tuningra nulla esély van.
A pénzed pedig a kínálat legaljára elég. De jó hír hogy mindegyik 12voltos -
huszi.gyb
senior tag
Maradjunk annyiban, hogy a 4Road hangtompító nélkül nem túl halk.
De tempóban elnyomja a szélzaj. Múltkor olvastam is erről cikket, talán valamelyik fórumon linkelték, hogy a szélzajtól megsüketülnek a motorosok. Tacton is 70körül már súgott a szél... Maján van plexi, jobb a szélvédelem, de óra szerint 100-120 környékén már...Ha jól emlékszem SirKero kérte a tapasztalatokat: Megéri a drágább. Az bordázott, kevésbé koszolódik (a másik 1 használat után szürkült már). Illetve az jobban kilógott a fülemből, a 3M pedig valahogy "síkban" lóg ki. Szóval megéri a majdnem dupla árat (+20Ft )
www.dongosofor.hu
-
szmissz
senior tag
válasz EatSleepPush #47553 üzenetére
Totálisan irreálisak az elvárásaid, arról nem beszélve, hogy nekem is szemet szúr, hogy elvett jogsival is kb telibeszarod a törvényt.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #47557 üzenetére
Én azok szoktam széjjel röhögni magam, amikor valaki megveszi a gépére a lehető leghangosabb sportdobot, majd kizárólag füldugóban hajlandó motorozni, hogy egyáltalán el tudja viselni az előbbi hangját. Pedig az illető inkább a forgalom többi résztvevőjének osztogathatna füldugaszokat, a saját sz*rját meg élvezze maga...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz EatSleepPush #47553 üzenetére
Szia.
A kérdés adott: Miért vették el a jogosítványod? (Ittas vezetés?)
Minden kategóriát elvettek, vagy csak B-t? Ha M megmaradt, akkor azzal mehetsz. Bár a pár évből nem úgy tűnik, mintha "apróság" miatt vették volna el.Engedély nélkül szvsz mindegy mit vezetsz, ígyis-úgyis telibe sz.rsz mindenre, és mindenkire, ha elkapnak, nem fogják nézni, hogy húú ez most 50ccm, vagy 5000.
4T 50ccm megy 55-60km/h-t. Sík úton. 70-80kg alatt.
4T-ből 125ccm megy 100körül (80-90es utazó sima ügy neki) [GPS szerint] . Viszont ha még tetézed azzal, hogy jogosítvány nélkül, egy papírok nélküli motort vezetsz... Hát... Azért az durva szvsz. (Jó, tudom én se vagyok szent). Viszont rajta vagyok a legális úton, csak a Zocsmányiroda lassúbogyo112: Látszik, hogy nem motoroztál még Budapesten. Majd ha napi 2-3x akarnak átgázolni rajtad vs visszaveszik az indexet, ha jössz... Nem mindegy. Konkrétan meg leszarom, ha valakit zavar, lakjon tanyán. Éjjel nem bőgetem az utcán... Csak közlekedésre használom. És igen, a szélzaj ha elnyomja még a 4Road-ot is... Akkor kurvára mindegy, hogy milyen kipuff van rajta ígyis-úgyis süketülnél. Városban amúgy is csak tesztelés céljából használom most a füldugókat, amúgy csak túrán fogom, amikor tempó is van. Első sorban NEM a kipufogó miatt vettem. Az nem zavarna. Ellenben 50-60 éves koromra remélhetőleg már lesz 30év+ motorozás a hátam mögött... De még akkor is szeretnék hallani.
kcsa: (Éreztem, hogy magas labda lesz, ha ezt leírom).
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
SirKero
őstag
válasz huszi.gyb #47557 üzenetére
Na most akkor melyik lett a tuti Itt annyi van,hogy a fene se tudja kiválasztani Egyébként lehet,hogy nekem irreálisak az elvárásaim. A motor hangot jól szűri az enyém is de a szél zaj az a gáz
[ Szerkesztve ]
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
huszi.gyb
senior tag
válasz SirKero #47562 üzenetére
Nem azt mondom, hogy nem hallod a szelet, de sokat számít... A motorhangot is csökkenti. Én bementem a boltba, és ott adták. (Nem találtam meg pont ezt). De talán...
Ha megyek legközelebb, szívesen hozok pár(száz) darabot.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #47559 üzenetére
Tudod bogyó az itt a baj, hogy nem mentél még 100 fölött - motorral.
A szélzaj kurvahangos. Ezt el kell fogadni. Ahhoz képest egy sportdob,
főleg egy szolid egyhengeresen: lófütty! Érted: tempónál SEMMIT NEM
hallasz a dobból (legyen akármilyen férfias is a hangja), mert a szél (az
az istenadta szél) SOKKAL hangosabb. Namármost: aki szokta picit
csavargatni a gázkart, még ha a váltót nem is rugdossa mellette, simán
felszalad 100 fölé, onnan meg exponenciálisan növekednek a zajok: aki
meg benéz a 130-as autópályatempóra (vagy esetleg fölé is), az baromi
gyorsan halláskárosodást szenved(het). Városban én SEM füldugózom,
ha hangos a motor, ha nem! De országúton, amikor haladsz is, nem árt.
(Oké, neked csupasz motorod van, ami sokat csökkent a zajon! Sajnos
a plexi ronthat a helyzeten, HA turbulens áramlást csinál a sisak körül.)70-80 körül szöttyögésnél csupasz motoron persze a zárt sisak is elég.
Megaztán azt is megértem, hogy 50 fölött (már korban) kevésbé számít:
kevésbé érzékeny a fül a magasabb frekvenciákra+úgy általában. Aztán
a végén az ember úgy jár, mint a főbérlőnk, aki csak hallókészülékkel...
Igaz, ő már a 90-hez közeledik, szóval addig talán még van pár jó évünk. -
üszök
őstag
Nehéz lesz rendszámost találni jót olcsón,keresettek a 125-ös rendszámosak.
Az ország másik végébe meg elmenni potyára 2-3x nem olcsó.
Teljesítmény adót nem tudom. K.b 3k/ év.
Vizsga az NKH-nál 4k körül,máshol 7-8 k.
Kezd el a jogsit,az idén úgyis október körül lesz meg.
Én pedig akkor is A kategóriát csinálnék. 90k. Az A1 is van vagy 40 szerintem,mert kresz vizsgát is kell csinálnod szerintem."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #47566 üzenetére
Néhány apróságban kiegészítenélek (eltérő magasságunk miatt valószínűleg "másképp" éljük meg). A Tact eléggé "naked", csak a fejidom dobhatja a szelet. Engem 50-70km/h-nál már néha zavart (főleg ha viharos szembe szél volt). Mondjuk 80-100km/h-val jön szembe, én meg megyek 50-nel). Maján a plexi tapasztalataim (és méreteim) szerint ezt jól ellensúlyozza, viszont, ha belenyal a 100-ba a mutató (ami mint tudjuk nem valós 100) akkor már halkul a 4Road, és itt jön be az, hogy süketülök a széltől. Plexi nélkül szvsz ez még durvább lenne. De az igaz, hogy a sebesség növekedésével hatványozottan nő a zaj.
Szélzaj szempontjából valahogy így néz ki az egyenlet*:
Tact ~50 = Maja ~70
Tact ~70 = Maja ~90És ugye Maja vége 110 körül van... Szóval... Igen, lehet süketülni. Tacton ez azért nem zavart, mert ritkán mentem hosszú távot 60-70km/h-val (1-2km-t kibírtam). De ha Majával túrázni akarok, akkor ott zavarna. Tavaly feltűnt a Symnél is ugyanez, de 2 hét nem oszt-nem szoroz.
*Saját tapasztalat alapján... Amit beszéltünk is Madison kapcsán, hogy te magasabb vagy, ami nekem néma csend volt (eldobta a szelet a plexi a fejem fölé) azt te direktbe megkaptad.
szerk.: 200nál már olyan szél volt tavaly a CBF-en, hogy a bukót rázta a fejemen. Az pedig naked volt lényegében. És még sportdob se volt rajta, úgy sípolt motorozás után a fülem.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #47569 üzenetére
Eeegen, a Majával lehet menni valós 110-eket simán: az meg hangos.
Hangtompítóval, hangtompító nélkül ugyanúgy. Füldugóval kevésbé.Miért süketek a motorosok? (5 éves cikk, de a fizika nem változott.)
Madison túraplexije, akkor neked ideális. Én erre leszek kíváncsi!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #47566 üzenetére
De mentem többször is, igaz, hosszú lejtő kell hozzá. Nekem ilyen sebességnél a menetszél teljesen elnyomja a motor hangját, csak a fordulatmérőre tudok támaszkodni. Zavar a menetszél hangja engem is, nem is kicsit (nem túl halk a zárt sisakom, a nyitottról meg ne is beszéljünk). A füldugóval semmi bajom (bár én nem használom), a qrva hangos sportdobokkal nem tudok megbékélni (meg a gazdáikkal....) Emléxel biztosan, kiherélt dobokkal vettem a csótányt, attól konkrétan meg bírtam volna veszni negyedóra motorozás után, pedig a hangja bakfitty volt némely "tuning" motor illetve robogó hangjához képest (kívülről hallgatva persze). Lehet, hogy a városban pár km-en együtt lehet vele élni, de el sem tudom képzelni, hogy valaki órákat üljön egy ilyen hangú motor hátán... ...biztosan nem tudom, hogy mi a jó. (Erdélyi útitársam kisVarájának még a csótány jelenlegi állapotánál is jóval kisebb a hangja, nekem például ez az irányvonal tetszik. Fölöslegesen ne zavarjuk magunkat és másokat sem. Szerintem a hang amúgy sem pótolhatja a körültekintő, figyelmes közlekedést, bár - elsőre - egyszerűbbnek tűnik amannál). Peace!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #47571 üzenetére
A hang nem fog megvédeni. Ez tény. Nem szabad számítani rá!
Egy pár helyzetben viszont segíthet. A személyeskedésbe meg
ne menjünk bele (meg a gazdáikkal...). Mert moderálva leszünk.
(Fogalmad sincs, milyen hangja van a 4Roadnak. De ha jössz a
találkozóra, s mi is megyünk, meghallgathatod... Mr. Férfias.) -
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #47571 üzenetére
Ismételném magam:
Látszik, hogy nem motoroztál még Budapesten.Tact elektromos üzemben napi 3-4x akartak átmenni rajtam. (Tényleg nagyon halk.) Viszont Majával eddig 1x akartak csak kivasalni egy hét alatt... És ugyanannyit megyek... Ez a nem mindegy. Lehet, hogy egy tunerhülyef@sznak gondolnak, de nem vasalnak ki. A motorozás eléggé veszélyes sport. A túrázgatás kevésbé, városi még inkább... Budapesten meg főleg... Szerintem erre térjünk vissza akkor, ha lenyomsz a choppereddel 500km-t Budapesten, dugós és kevésbé dugós időszakban. Majd kiherélt dobokkal ugyanaz. Hidd el nekem, nem tudsz elég előrelátó lenni. Lehet szüttyögni, lehet gyorsan menni, a Q7-es Audival akkor is index nélkül fogja kib@szni "a kis sz.r" elé a 2 tonnás vasat. Viszont ha nagy, és erős vagy (vagy annak tűnsz) akkor megfontolja, hogy talán enged elhaladni, és az utánad jövőt akarja kivasalni.
Győrben vezettem nem keveset 50 2T, 50 4T, 125 2T, és 125 4T gépet is. Teljesen más, ott ráérősebbek az emberek. Az ország keletebbi részén még csak egy egri túra volt, abból nem vonnék le következtetést.
Az 50-es darazsakkal még mindig nem értek egyet. Annak borzasztó hangja van. Viszont 4T duruzsolás tetszik.
Ettől még a Smoke&Charm és a kurva nagy dob a Civicen nekem se a kedvencem. (Autón nem értem meg).www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #47573 üzenetére
Rengeteg esetben van az, hogy megyünk a kocsival, és a semmiből suhan el
egy robogós. Jobbról, balról, stb. Elvileg a tükörben kéne észrevenni, de mivel
összevissza megy (tisztelet a kivételnek), néha ez is lehetetlen... (Mikor meg
okosan bemotorozik holttérbe, még kevésbé esélyes.) Nem látod, nem hallod:
én autósként is azt szoktam mondani, hogy inkább halljam, ha mellém jön.Szóval nekem nincs bajom hangos kipufogós kollégákkal. Igen: NE éjjel tolják
keréken a Budaörsin, mert az felhallatszik a hegyekbe is, de nappal tőlem?Egyébként meg bogyó picit besz*pta, mert a Madison kifejezetten halk motor.
(Igaz, már nézegetem rá a 4Road-ot egy ideje, de most 80K+ megint...? Ehh.)Vagy, ha félreérthető: tempónál a motorból semmi nem hallatszik csak suhan.
(A szélzaj a szűk keresztmetszet.) Kis sebességnél egy kövér gáz azért nem
szól rajta rosszul. Bár tényleg elég halk a gyári (amúgy katalizátoros) dobja. -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #47574 üzenetére
Tacttal én is voltam "fantom". Amikor előzöd az álló sort, majd zöld, és nyélgázon bevágtam az autós elé. Tudom, hogy utálják az ilyet, de siettem, már mellette voltam. Fékeznie nem kellett, sőt (Amilyen dinamikusan indulnak...) De attól még ijesztő lehet, ahogy egyszer csak elé kerül egy robogó a semmiből. Autósként én is néha csak azt veszem észre, hogy megelőztek. Pedig azok közé tartozom, akik nézik a tükröket is.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
EatSleepPush
csendes tag
Koszonom a valaszok, akkor sajnos nem alternativa nekem a robogozas.
Egyebkent nem ittas vezetesert vonjak be, soha nem iszom alkoholt.The pain is weakness leaving your body.
-
kcsa
veterán
válasz EatSleepPush #47576 üzenetére
Eltiltás alatt semmiképpen se járj autóval/motorral, sokkal rosszabb is lehet mint buszozni.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz EatSleepPush #47576 üzenetére
A 125-ösök tudják amit te szeretnél kb. De az már rendszámos (hivatalosan). Ha nem ittas vezetés, akkor esetleg másik kategória? pl A1?
kcsa: De baleset okozásnál évekre nem szokták elvenni... Egészségügyi okokból meg... Hát... passzolom. De ha csinálhat másik kategóriát, akkor A1. De nem 50 000Ft-os költség lesz.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #47578 üzenetére
De, amennyire tudom pont balesetokozásnál vonják be évekre, amíg az eljárás tart. Amire te gondolsz, az az eltiltás lehet, akkor egyes kategóriákat külön-külön is tilthatnak. (így tudom, a tévedés jogát fenntartom )
Fórumtárs bevonást említett, akkor viszont mindennemű vezetéstől el vagyon tiltva.
-
EatSleepPush
csendes tag
Ilyen tekintetben a rendori jelenlet nem tul eros erre fele, az autoim is ritkan voltak olyanok amin ne lett volna valami "engedelykoteles atepites" szoval, akkor egy 125ccm koruli vasat kellene nezzek.
Itt a kornyeken a 180as runner is 50es, az mar nekem is szemet szurt pedig a motorokhoz nem ertek.
The pain is weakness leaving your body.
-
kcsa
veterán
válasz EatSleepPush #47580 üzenetére
ha 4T-ben kell az elvárt paraméter, akkor igen, 125.
-
DigitXT
félisten
válasz EatSleepPush #47582 üzenetére
Nem. Egy 50-es 2T simán lehet halk, és van, ami alig füstöl. De 85-ös utazót???
-
huszi.gyb
senior tag
válasz EatSleepPush #47582 üzenetére
1 Évig jártam 50 2T-vel. Honda Tact. (Ha rákeresel elég sokat írtam róla). 60-70 közt ment tartósan (70-et már nem szerette annyira). De 60-nal a világból is kiment. Alattam (75kg).
Jó állapotú, megfelelő olajjal nem vészes. (Repsol Scooter 2T nálam bevált). Nem büdös, nem füstöl (max több napi állás után, amíg bemelegszik, de melegen már nem).
4L-ből elmegy.50 000körül télen meg lehet csípni 1-1 darabot. És ez még "legálisabb" mint a 125 4T.
kcsa: Ja nem tudtam, hogy a bevonás, és az eltiltás közt ilyen különbség van.
Unokatesómnak 3 hónapra vették el, balesetet okozott (csak ő sérült 8 napon túl), fának ment.
Ebből gondoltam, hogy nagy balhét kell csinálni az évekhez. És a kolléga azt írta, hogy nem szokott inni.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Mint írtam télen. És nem mondtam, hogy tökéletes
Tesómnak egy Kymcot csíptem meg 42 500-ért. Nem volt 100%-os, 56 lett belőle (és még mindig nem volt tökéletes). Árultuk pár hónapig, elvitték. A vevő látta a hibát: néha felpörgött látszólag minden ok nélkül (és akkor 1-2 gázfröccsig tartotta a magas fordulatot, utána jó lett). Elvitte, nullába kijöttünk. Most vettünk egy Yamaha Fizz-t. 140-ért, kereskedőtől (Agility is tőle van). Garanciába ment vissza egy elég konkrét hibalistával, pedig csak 10km-t mentem vele.
szerk.: Ja és tavaly vettem 22k-ért Diot. Kb 40 000Ft-ot meg 3 napot ráköltöttünk, és utána elbontottam.
Szóval lehet venni olcsón, meg lehet venni jót. A kettő nem mindig egyezik. Sőt....
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Jogos a pont. Egyik ismerősöm foglalkozott ezzel, amikor munkanélküli volt. Volt, hogy Budapest-Kecskemét szakaszt nyomta le utánfutóval egy jó vételért. Aztán kiderült, hogy a képek nem is arról a motorról készültek, telefonba kamuztak. Szóval persze, lehet jó vételt csinálni, de ügyesnek kell lenni, és sok időt bele kell tenni. Télen olcsóbbak a gépek, könnyebb jó vételt csinálni.
www.dongosofor.hu
-
oliwire
őstag
Sziasztok!
Mostanában nagyon nehezen indul a motorom. Úgy tudom csak normálisan beindítani, hogy a munka ütemében húzom neki kicsit a gázt, miután a gyújtás ráadtam és elindítom az indítómotort. Egyébként, ha beindul, utána nem fullad le. Nem is gyorsul annyira, meg nincs már meg neki a 60-as végsebessége, csak 47 km/h. Gondolom kevesebb benzint kap a motor. Van egy szelep, aminek a tekerésével állíthatom a benzin levegő arányát. Érdemes azt állítani vagy szét kellene szedni tisztítani? Mit lenne érdemes rajta megnézni/tisztítani? Esetleg más ötlet? A motor cpi oliver city.
-
DigitXT
félisten
válasz oliwire #47596 üzenetére
Simán okozhatja az általad leírtakat egy koszos légszűrő: ha egy éve
megvan, és nem nyúltál hozzá (és ki tudja, az előző tulaj mikor tette),
nem szórakoznék a tisztítással, hanem egyből csere... Aztán ha még
mindig nem jó, lehet tovább menni, de semmiképp nem árt a csere. -
oliwire
őstag
válasz DigitXT #47598 üzenetére
Rendben, akkor csere ez kb mekkora tétel? Ezek általában ugyanolyanok a motoroknál, és nem változiknak típusonként? És utána milyen gyakran kellene tisztítani? Bocsi a sok kérdésért, még annyira nem vagyok rutinos ezekben, de gyorsan tanulok
Szerk.: az, hogy milyen gyakran azt most olvastam, köszönöm
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs