- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- iPad topik
- Amazon Kindle
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
it Ezúttal a Comcast kínálná egyben a Peacock, Netflix és Apple TV+ streamingszolgáltatásokat.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Yakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
ph A GeForce és a Radeon megoldásokhoz is elérhető a promóció.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rent
senior tag
Honda Scoopy 4t 50cc 2009-es. Az normális, hogy 0-15km/h között nagyon gyenge (mintha leakarna dadogni, hidegen pedig egy kövér gázra le is fullad)? Azt értem ez alatt, hogy ha sztenderen van akkor normális a világítás (erős a fénye) stb, viszont ha leveszem sztenderről és állok egyhelyben, vagy gurulok, akkor a világításon is látszik, hogy elhalványul a fénye és 15km/h-ig gyenge, ott viszont megjön az ereje és a világítás is erős lesz, valamint megindul. Ez mitől van? Alapjáraton kellene állítani? Vagy mi lehet a gond?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Valszeg elgyengültek a kisrugók, így túl hamar fog, lefojtja az alapjáratot, és nem pörög fel a gép indulás előtt, azért annyira gyenge 15 km/h-ig. De ez csak feltételezés, amit többekközt a lámpa elhalványulására alapozok. Azt nem írtad, de: sztenderen, amikor jó az alapjárat, jó a fényerő, nem pörög véletlenül a hátsó kerék a levegőben, mint a disznó?
Jah, az ár: maga a rugó, párszáz forint. Ha csak az cserés, akkor már csak a munkadíj van (párezer, szerelőtől függ: nem túl bonyolult meló). Ha viszont az egész kuplung cserés, az valamivel drágább (párezer egy új), viszont a munkadíj kevesebb, mert egyszerűbb történet.
Amúgy a görgőkre/szíjra mikor néztél/néztek rá utoljára? (Tudnak balhézni, ha kopottak.)
-
Rent
senior tag
válasz DigitXT #48857 üzenetére
Hát most vettem nemrég 7100km-rel. most van benne 7500. Nem tudsz véletlenül egy megbízható szerelőt? Esetleg Pest vagy vonzáskörzetében? Ez filléres amit írtál tényleg.
De pörög a kerék sztenderen, sőt ha leveszem sztenderről képes lenne lassan elgurulni. Azért annyira nem pörög mint a disznó, csak normálisan.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na ez az, hogy ez nem normális... Max. ha még dolgozik a szívató.
(Felteszem, hogy az automata benne.) 7500 km-nél még lehet, hogy
minden gyári benne, és itt lesz az ideje egy szíj/görgő cserének is.Megbízható szerelő?! Kicsit oximoron már nekem. Hétfőn viszem
a nagyvasamat a Kék Holdba, Óbudára. Bár ők főleg gumi/csapágy
vonalon mozognak, de elvileg vállalnak mindenféle motorszerelést.Van egy srác, akihez szoktam járni a kisebb géppel... Jól dolgozik,
csak egy picit szórakozott*, meg egyáltalán nem olcsó (4K/óra).*: semmi komoly, csak egy-két csavar néha kimarad, meg ilyenek.
Hogy őszinte legyek, első körben már magam néznék rá, mi a baj.
Mert ha pite a javítás, akkor rendelem az alkatrészt, s kicserélem:
ez a legbiztosabb, mert magammal nem fogok kiszúrni. Nyehehe.
Nagyobb munkák, spéci szerszámok esetén meg ugye a fentiek... -
30z.Samu
félisten
Hát gyerekek, az agyam eldobom...jövök haza (most nem volt semmilyen dadogás, szépen ment a motor), láttam a tükörben, hogy egy ideje mögöttem van egy Suzukis. Gondoltam kit érdekel, ha nem akar kielőzni, akkor nem, én stabil 45-tel döcögtem. Lekanyarodom, ahol kell, kicsi domb, 30-as tábla. Én 35-tel megyek felfele, a kocsi jött utánam, megunta a tempómat, ki akart előzni. El is kezdte, csak a balf@sz nem vette észre (nem tudom hogy sikerült), hogy egy széép nagy Ikarus van a szembe sávba. Erre ahelyett, hogy lelassított volna, még adott neki egy kis gázt és enyhén rám húzta a kormányt. Én picit még odébb tudtam menni, de a duda szó és az "anyázás" nem maradt el. Az lett volna fasza, ha nem lett volna még hely jobb oldalt.
Sic Parvis Magna
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #48862 üzenetére
Hát, ebben a szituban belőled lett volna donor, ha rád húzza istenigazából...
Amúgy teljesen meg tudom érteni az anyázást és a dudát... Noha remélem
a féket is megtaláltad, mert sajnos ilyen helyzetek bármikor előfordulhatnak.A kérdésre a válasz: idióták. Amikor mehetne, nem megy, amikor meg nem
lehet, akkor meg bepróbálkozik, de csak azért, mert addigra elege van: gáz!
Természetesen az ilyen viselkedés nem általános. Az audisták rosszabbak,
ha olyanjuk van. Annyi a különbség, ha egy olyan lép oda, az el is indul... -
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #48864 üzenetére
De megoldottad és ez a lényeg. Sajnos ez nagyobb tempónál is megesik!
Párhuzamos közlekedésnél gyakori. Nem veszik észre a motorost. Tükörbe
néz max. (ha egyáltalán), oldalra nem, és már jön is át. Észreveszed, akkor
van pár tizedmásodperced, hogy lereagáld. Ha sávközépen haladtál, van pici
helyed oldalra, máris segíthet. Ha az orra felé vagy, segítve egy gyorsítással
akár ki is keveredtél. Ha a holtterében (nem kéne lenned), akkor fékezni kell:
lényeg, hogy ne maradj ott, ahol vagy, mert kivasalnak. Napi szinten párszor.
Tehát a legrosszabb, amikor az autó mellett mész. (Még akkor is, ha amúgy
látnia kéne, mert a motorháztető magasságában vagy: sok a "félvak" sofőr...)Ezért szoktam betartani a tippet, hogy haladjunk mindig kicsit gyorsabban a
forgalomnál, mert akkor nem tartózkodunk sokáig valaki mellett, aki esetleg
nem is lát, vagy ha valamikor látott, idő közben elfelejtett, és jól ránk húzza.
Az nem (vagy legalábbis nehezebben / másképp) tud elütni, akit megelőztél.Tudom, ezek elég irreleváns tippek SMKP esetében, mert nincs erőtartalék,
marad az út szélén kocogás: ezért nem tartom biztonságosnak a budapesti
forgalomban. Próbáltam egy hónapig. Gyakran halálfélelem volt: kell a B125!Ha meg nagyobb motorral vagy a fordítottja fordul elő: előznéd a "szöttyögőt",
erre csak megtalálja a gázt, mert "nehogymár". Na ekkor a motorerő dönt:
ha az alattad lévő vas nem elég, kénytelen vagy visszakozni, s csak anyázni.
Ha viszont elég, így is megeszed (csak közben mondjuk 100-ig gyorsultál).
Na ilyenkor szoktam nekik vészvillogóval megköszönni a segítséget. Ha nem
lennék ilyen szarkasztikus, akkor a következő lámpánál jól pofán vághatnám!
Megjegyzem: általában többet nem szoktak utolérni, mert azért előzöm őket.Btw. ez autóval is megesik. Országúton: 70-80-nal szöttyög. Elkezded előzni,
erre hirtelen ő is megindul. És mire nagy nehezen megeszed, azt látod, hogy
már nagyon a megengedett fölött kepesztettél, és örülsz, hogy a szembejövő
közelről való megismerése előtt sikerült befejezned a manővert... idióták ezek.Amúgy a KRESZ könyv direkt tárgyalja is ezeket a helyzeteket, hogy hogyan
kell viselkedni, ha előznek: segíteni az előzést, akár lassítással. Meg ilyenek.
Kár, hogy a PÁV nem kötelező a sima jogsi mellé is: lennének meglepetések.amikor tiszta volt a terep, miért nem akart kielőzni?
Nem mert? Mert lehet, hogy kalapos buzukis volt, a rosszabbik fajtából.Szerk: mikor látszik a mögötted jövőn, hogy NAGYON menne, akkor néha jobb
látványosan elengedni, hadd menjen. Lehúzódsz/indexel/fékezel/intesz, akármi.
Ha ezzel segíted az előzését és tovább nem jön a seggedben, fél siker.[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz DigitXT #48867 üzenetére
Én úgy tanultam anno, hogy ha látom a tükörben, hogy akarnak előzni, akkor tilos tovább gyorsítani, sőt, kicsit lassítsak is vissza. Bár lehet, hogy ez csak olyan íratlan szabályként mondták anno. Nem a legszélén szoktam haladni a sávnak, többek között ezért. Hogy ilyesmi helyzetben legyen még helyem picit beljebb menni.
Ha meg nagyobb motorral vagy a fordítottja fordul elő: előznéd a "szöttyögőt",
erre csak megtalálja a gázt, mert "nehogymár". Na ekkor a motorerő dönt:"
Igen, erre mondta ismerősöm, hogy kell egy legalább 600-as vas a segg alá, hogy ezt a szituációt hamar meg tudd oldani.
Én a bringásokat szeretem előzésnél, amikor pont akkor válik instabillá a közlekedésük, amikor elkezdeném előzni és a sáv szélétől kapásból a közepéig jön. JA és füles a fülében.Sic Parvis Magna
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #48868 üzenetére
Eeegen, én is ilyenre emlékszem, de ezt valahogy "elfelejtik": egyetlen
esetben szabad gyorsítani, ha előznek! Ha a hátulról érkező versenyző
meggondolta magát, belátta, hogy optimista próbálkozás volt, s a csatt
elkerülésére fékezésbe kezdett, és mögéd szeretne besorolni - nos ezt
(ha ez a helyzet tuti előállt!), segíteni kell, adott esetben gyorsítással...
Az más kérdés, hogy milyen nehéz ezt felismerni, és mekkora gáz, ha
te is fékezel, meg ő is fékez, és a szitu nem nagyon akar megoldódni...
Ezért én általában tartott tempót megyek, ha előznek... Ha látom, hogy
necc, akkor meg persze fékezek. Szerencsére ritkán szoktak előzni.Napi KRESZ rovatunkat hallották.A bringás az külön állatfaj: azért van a fülében a füles, hogy ne hallja a
sok anyázást, amit kap a sok szabálytalanság miatt, amit elkövet...!Nekem a 400-as vas az esetek legtöbbjében elegendő volt. Mondjuk az
országúton már nem feltétlen. Egyszer nem sikerült egy kamiont (vazz,
ezeknek 90 elvileg a hivatalos limitjük az EU-n belül) 110-zel megelőzni.
Egyszerűen ment, mint a meszes, viszont rájöttem, hogy ANNYIRA én
nem sietek, hogyha a kamion ennyire fel tudott gyorsulni, hadd menjen!
(És többet nem láttam, pedig istenuccse csak GPS 90-ig lassultam.) -
30z.Samu
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #48870 üzenetére
Hát jah, nem kell mindenkit megelőzni. Csak aki feltart...
Legutóbb az volt a téma, hogy jött mögöttem refivel (!) terepjáró a
Lágymányosin, lökött volna le az útról, miközben tisztán látszott,
hogy nem én vagyok a lassú, közvetlen előttem megy egy furgon.
(Meg úgy általában: párhuzamos közlekedés volt - tele sávokkal.)Nagyon sajnáltam szegényt, mert tényleg ette a kefét! De hát én,
mint szegény motoros nem tudtam köddé válni a furgonnal együtt.
Viszont! Amikor nyílott egy sáv, akkor nem én voltam az első, aki
a furgon mögül kivágtam, és rágyorsítottam. Engedtem szegényt!...
Csak utána soroltam ki és qrtam fel neki én is a refit, hogy érezze
a törődést, majd hagytam ott 100-zal a 'csába a következő pirosig.Nem tudom, neki mire volt jó, de én "jól szórakoztam": tudom, egy
szép nap majd kiszáll a kopasz csávó a terepjáróból "beszélgetni".
De amíg ezt bekövetkezik, addig én lecsapkodom azt a szúnyogot!Meg aztán: a pirosnál még lehet emberkedni. De utána a dugóban?
Többet nem lát, mert én a sorok között is előre megyek. Hova siet?
És miért kell követési távolság nélkül a dobozomban jönni? Refivel?
Perszehogy felbosszantott. Mondjuk azt is mondja a KRESZ, hogy
tilos a velünk kicsesző után menni, és "megleckéztetni", bármilyen
módon: mondom én, hogy lenne meglepetés a PÁV-on... Nekem is.[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz DigitXT #48871 üzenetére
Apropó követési távolság, kedvencem eddig az volt, amikor egy szöszi a busznak a seggében ment és amikor a busz sofőr meg mert állni a megállóban (irányjelző már villog kb 200 méterrel előtte), akkor satu fék és duda szó. Én inkább mentem mögötte kb 100 méterrel, én ki akarok maradni a buliból, ha úgy van.
Sic Parvis Magna
-
DigitXT
félisten
válasz 30z.Samu #48874 üzenetére
Néztél orosz videókat? Kb. senki nem áll meg.* Ha koccolnak, lesz
1000 tanú a buszon, na meg a buszmegállóban. Kell oda még egy?
Amúgy ha legális géppel mész, hol a probléma? (50-es / B jogsi.)*: nem azt mondom, hogy egy (személyi sérüléssel járó) balesetnél
ez követendő, sőt, hiszen úgy elsősegélyt sem adnak, meg ilyenek,
de ennél a szitunál max. röhögni álltál volna meg, hogy hülye liba.Pár hónapja láttam kismotoros balesetet: bömbis nőci jobbra fordult,
buszsávból, ha jól emlékszem - jobbról kerülő motorost elgombázta!
Kiszáll, hogy mi van? Motoros kicsit sántikál, de látszik egyben van.
Erre a nő visszamegy a kocsihoz, és kirakja az indexet jobbra. Ááá!
Utólag! Érted! Ha majd jön a rendőr, akkor mutathassa, hogy Ő még
indexelt is, a motoros hibás! Szóltam, hogy ezt nem kéne... Viszont
nem maradtunk (kocsival) ott tanúskodni, volt ott 10 másik (járókelő).Nagy barmok azért az emberek. Teszem hozzá, hogy a motorosnak
se kellett volna bemennie, jobbról. Mert eleve gyanús, hogy mit akar
az az autós a buszsávban? Igaz, nem jelzett se jobbra, se balra. Ha
a motoros arra gondolt, hogy épp be akar sorolni a dugóba balra...?!
De az ilyen arra gondolt, meg azt hitte kezdetű mondatok neccesek:
hinni a templomban. A közlekedésben meg meggyőződni. -
szentkuti11
addikt
Ha kaptál rá 3 hónap garanciát, akkor ezzel a problémával nyugodtan visszaviheted. A hiba egyébként valóban a kuplungban a keresendő, alacsony fordulaton fog, és amíg nem pörög fel, addig nem indul el rendesen. Ha járó, meleg motornál kicsit forgatja is a hátsó kereket sztenderen, akkor teljesen bizonyos, hogy a kuplung, ha nem, akkor még lehet szíj probléma is.
-
30z.Samu
félisten
Jó reggelt! Lehet, hogy lesz egy utam a szerelőhöz... Ugyanazt csinálta ma, mint tegnap reggel, elindulok, ha 30-nál gyorsabban mennék, rángat. Itt még nincs akkora gáz gondolom, mert még be kell melegedni. De üzemi hőfokon azt csinálja, hogy megyek 45-tel, aztán egyszer csak fogja magát és visszahúz. De olyat, hogy a sebességem csökken 35-re, ez azért enyhén szólva balesetveszélyes. Ja meg alapjáraton meg akar állni, nekem kell egy kis gázt adni, hogy ne fulladjon le. A lefulladásost eddig 20-ból egyszer, ha csinálta, azzal nem törődtem annyira, de most, hogy elkezdett így visszarángatni, ez azért elég durva. Ja és ha elengedem a gázt, akkor elég durva "motorféket" produkál. Én elsőre kuplungra gyanakszom, de az alapjáratért nem biztos, hogy az a felelős. Valakinek van ötlete?
Sic Parvis Magna
-
#TOTTI
őstag
Kész lett a gépezet.
(Malossi szíj, stage6 görgők (4,25gr), hézagolas, új főtengely anya, vizpumpa felújító, új szivótorok, red filter, új gazmarkolat, új Ngk gyertya, új tank, benzincsap, gyári matrica eltávolítása, mert azt már rózsaszínre szívta a nap, wurth muanyagfelujitóval kezelve, sito plus kiégetve )
Nagyon jól startol, szinte kiszalad alólam a hézagolasnak köszönhető. Sík úton jelenleg óra szerint 85, 4,9-es gorgovel gyorsabb, de van váltási lyuk, pont a hasznos tartományban. (30-60)
[ Szerkesztve ]
-
szmissz
senior tag
válasz DigitXT #48875 üzenetére
"bömbis nőci jobbra fordult, buszsávból, ha jól emlékszem - jobbról kerülő motorost elgombázta"
Jobbról KERÜLŐ motorost? Tehát a kocsi ment a buszsávban, a motoros meg elment mellette jobbról? Hátőőőőőőőőőőő... Nyilván kellett volna indexelnie, de ez akkor is 100% szabálytalan volt a mocis részéről, hacsak nem állt a kocsi, vagy félreérthetetlen szándékát adta annak, hogy balra akar visszamenni a rendes sávokba.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
Skizz
addikt
válasz 30z.Samu #48860 üzenetére
Velem is volt már hasonló; beláthatatlan kanyar, záróvonal+lakott terület kezdete. Addig szépen türelmesen eldöcögött mögöttem 60-nal, majd amikor szembejött valaki, akkor jobbkanyarban, a lakotterület tábla mellett elhaladva viszketett a picsája és saját sávban kezdett előzni, ahol persze nem fért el anélkül, hogy le ne húzódnék tökig, csak jobb oldalt meg úgy meg vanna ksüllyedve a csatornaszemek és miegymás, hogy aszittem a hátsó rugó kilő. Aztán a poén ott volt, amikor 70-80 méter múlva megállt a zebra előtt egy kis időre, mert annyi volt a gyalogos. Én meg lekanyarodtam mellette. Persze anyázás+duda megvolt, de attól függetlenül örültem, hogy nem csúsztam el addig a kereszteződésig, ahol aztán bekanyarodtam később.
Komolyan nem értem az ilyen tehetetlen, teszetosza embereket. Én ha vezetek, és biciklis/robogós, akár autós úgy megy előttem, hogy nekem túl ráérős, akkor megelőzöm, amikor lehet. Ha kell akkor elmegyek 120-ig, aztán visszalassítok, de legalább lehagytam ott, ahol még lehet, hogy ne később szúrjam magam tökön záróvonalnál, kanyarban. De egyszerűen vannak ilyen tehetségtelen gyíkok, akik még tanakodnak, összehívják a bizottságot, aztán amikor már richtig nem fér el/kresz tiltja, egyéb jelentéktelen apróságok, akkor belevág, had égjen a falu.
-
30z.Samu
félisten
Már túl vagyok rajta, most már az foglalkoztat miért viselkedik így a motor. De hazafele semmi nem volt, ment rendesen és szerintem ma este sem lesz semmi. Nem értem, hogy mi lehet a baj, én elsőre a kuplungra gondolok, vagy a görgőre...
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Rent
senior tag
Na voltam ma a motorral helyi szerelőnél (kifejezetten japán robogókat szerel), jövőhéten tud majd időpontot adni. Átnéz majd mindent a gépen. Azt produkálja, hogy 15-18km-h ig állóhelyből iszonyat erőtlen. Utána meglódul és nincs gond.
-
30z.Samu
félisten
-
Skizz
addikt
Nálam is javítandó lesz lassan a kuplung, enyém is erőtlen állóhelyzetből, ráadásul a kerék is forog szépen sztenderen. Bár még nem olyan vészes a helyzet, de 1-2 hét múlva eldobom a szerelőhöz. Kap új kuplungrugót, görgőt, ha kopott, betétet előre-hátra, mert már eléggé elhasználtam szegényt. Nem lesz ott se gáz, kuplungrugócsere, aztán csókolom.
Esetleg hajtóműolajat cseréltess vele, az szinte mindig kimarad.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs