- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- Computex 2024: extravagáns üveg-alumínium házköltemény az In Wintől
- Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
- Computex 2024: MagSafe külső SSD és Apple Lokátoros burkolat az MSI-től
- Computex 2024: színes e-papírral tenné egyedivé a laptopok megjelenését az ASUS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- 3D nyomtatás
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Canon MILC: EOS R és M topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Előzetes élménybeszámolókon az Elden Ring: Shadow of the Erdtree
gp A DLC alig két hét múlva végre elérhető lesz PC-n és konzolokon is.
-
Kanada feltalálta a Netflix-adót
it Az online streamingszolgáltatások a belföldi árbevételük 5 százalékát ezentúl kötelesek átadni.
-
Computex 2024: asgardi ASUS ROG UPS játékosoknak
ph A bel- és kültéren egyaránt bevethető megoldás a vállalat szerint egy órán át működtethet egy NVIDIA GeForce RTX 4080 VGA-val szerelt számítógépet.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #56977 üzenetére
elég lesz, mert olyat szeretnék mint szentkuti gépe
Amiben simán lehet, hogy egy 70-es henger dolgozik? Btw. miért nem AZT
a motort vetted meg, ha AZ ennyire megy (hogy a 180-as Maját is "alázza")?Amúgy tök más típusok videóit nézegetni, s az óráról leolvasni a sebességet
nem valami nagy ötlet: az óra csal, a motor meg tök más, tehát nem úgy fog
működni, mint a videón... Ha az óra csalását kiküszöbölöd még mindig más:
legalább linkelnél Liberty tuning videókat, hogy csak ezt kellett cserélni, és...huszi.gyb: végképp nem értem, hogy hogyan
Annyit áradoztok, hogy eladom a 250-es Maját: az árából Libertyt tuningolok.Ja amúgy még mindig nem sikerült kitolni/lemosni/fényképezni/hirdetni, LOL.
(Kollégám egyik héten bejelentkezett, hogy megveszi, másik héten meg már
lemondta, mert időközben összerakták a 125-ös Cygnusát működőképesre.)
Viszont megállapította, hogy nem sürgős az eladás: végülis...! Enni nem kér.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #56992 üzenetére
Azt is elolvastad, hogy az a robi bizony 125-ös? Amúgy nyilván kanyargós, szűk,
(mondjuk ki gokart-) pályán nem tudod kihasználni a lovakat. A súly meg hátrány.Szerk: a "drag race" konkrétan szánalmas*. A rendőröset meg meg sem nézem:
alap, hogy (motoros) rendőr elől NEM menekülünk. Főleg a magyarok elől.*: olvastam vmi "tuner" srácról, aki nagyon odavolt a dragért... Építette magának
a motorkáját, és tette fel a SCOOTER killed XYZ videót, amíg egyszer a Scooter
killed its driver videó nem lett a vége. (Szomorú eset - fiatal volt, élhetett volna...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Weeman1 #56997 üzenetére
Pont tegnap tankoltam 9,16L-t 167 km után. Ez akkor ugye 5,485L/100,
ami nálam a városban már jónak számít. Egyszer kéne menni egy ilyen
normális szöttyögőset. De legalább 1 hétig, hogy kb. kifogyjon a tank
a melóba járás alatt: kíváncsi lennék, mennyire lehet leszorítani.
Alapvetően a több, rövidebb, és főleg városi (piros lámpánál megállós) út
nem szokott jót tenni a fogyasztásnak... pláne kilövésekkel fűszerezve.Amúgy ~gyári 400-as, fain görgőkkel (16 gr, Dr. Pulley), kipuffal (4Road):
a kipuffnak a hangon kívül nincs jelentősége (1-2 kg-mal könnyebb max),
a görgő viszont segített picit a kilővésen (). De nem sokat, viszont 110
fölött csökkentette a fordulatszámot, így a fogyasztást. Talán még kicsit
a végsebességet is kitolta (150+), de kisplexivel a légellenállás nagyobb.Ha igazán rakétát akarnék, akkor legalább egy 15-ös görgőt kéne rakni
bele, esetleg egy Multivar-t, mert amikor ugrik át a gyári varió csíkján* a
szíj, érezni egy pici fordulatszám ejtést, és torpanást. (Akkor ugrott elő
a Nexus 500 kb. fél métert, amikor torpant, de amúgy ~140-ig fej-fej.)A kuplungom is kopott már, ezért 0-30-on picit gondolkodik a gép most.
Azért a Majával összevetve még mindig brutál a gyorsulása, bár semmi
egy nagyobb motorhoz képest. Tegnap egy rövidnadrágos gixxeres úgy
otthagyott, mint eb a szaharát. Ez nem lepett meg. Következő pirosnál
néztem, hogy természetesen vízszintesre van hajtva a rendszámtáblája:
mehetett vagy 160-at az Egér úton, nemtom - szerintem ér kb. 300K-t?)Csekken.
szentkuti11: más f*szával a csalánt. Mondjuk elkopik a kuplungom...
Btw. a szabályos menet az nekem is nehezen lenne tartható. Túl lassú.
És HA ezt az autósok is így gondolják, akkor pont balesetveszélyes is.
Szerk: de pont tegnap hazafelé nem nagyon "rohantam", ellenben nagyon
élveztem a motor kellemes dohogását. Mondjuk sokat nem láttam, mert a
gyári lámpa nagyon harmatos, de mint gurulás kényelmes volt az 50 km/h.*: nem csak a kuplung kopott. Van benne már 37-38 ezer km - óra szerint.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #57507 üzenetére
Lehet, összekever szentkutival. Végülis voltatok már együtt túrázni,
és tudjuk, hogy motor-motor: kiput sem kellett volna hegeszteni, csak
bekenni xado-adalékkal, majd öngyógyító módjára magától összeforr?De viccen kívül: legalább kiderül, hogy hány ccm is volt az a Liberty...
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #57521 üzenetére
Nem úgy van, hogy ezt ahhoz találták ki? Miért ne preferálná a karbi?
(Meg aztán nem pont a karbiban keveredik össze az olaj a benyával?)Mondjuk én 2T-hez nem értek, csak wikin olvasok "eretnek dolgokat":
Az olajtartályból adagolószivattyú szállítja a kenőolajat a karburátorba
és abban meg a fő fúvóka előtt a tüzelőanyaghoz keveri... -
DigitXT
félisten
Nem értem, hogy ha a gyártó használati útmutatót ad a termékhez,
akkor az hogyan okozhat az előírásszerű használatnál dugulást?
Ettől függetlenül bármit el tudok képzelni, meg az ellenkezőjét is.Ui: ahogy az "alkoholizáló" benzin is kioldhatott "ezt-azt", vagy pl.,
ha frissen töltötték a tartályt, akkor meg be is vihet szennyeződést.
Láttunk már rá példát, hogy tankolás után kezd "dögleni" a motor...ludsimon: viszonylag ritkák a 2T nagyrobogók. Tudom vannak, de...
Nem jellemző. Mondjuk az se jellemző, hogy xado adalékot használ
boldog-boldogtalan mindenre, noha tényleg több ember ajánlotta már:
ezért lennék kíváncsi, mondjuk bogyó tapasztalatára 2-3K nem pénz.Ui: ezzel csak azt akarom mondani, ha érdemi különbség lenn, írnák.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #57542 üzenetére
Ez ám a kilövés!
"A huzagolt puskacső revitalizálása a következőt eredményezi: geometria-helyreállítás (teljes zárás) és védelem a furatfelület kopása ellen; maximális ütőerő az adott lőszertípusra; a kopásállóság és puskacső-élettartam 10-szeres növelése; a tüzelés-egyenletesség fokozása, de a kulcstényező a lövéspontosság 2-3-szoros növekedése!"
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #57546 üzenetére
Véletlenül sem arról van szó, hogy szerelés közben meghúztad a bowdent.
Egyébként meg tovább olvastam, szóval a cucc valóban jó a variátorra is, LOL.
Legalábbis a "köztudott szeszélyesség" kiküszöbölésében verhetetlen. Durva:
szerintem ezek rákenték a vajaskennyérre (elvégre nem mérgező), utána írták
ezeket a sorokat (a szer hatása alatt), mint gyakran ismételt kérdések... Elég
nehezen képzelem el, hogy jön a sok vevőjelölt, a CVT váltó szeszélyességét
szeretné kiküszöbölni, s TÉNYLEG gyakran felteszik ezeket a kérdéseket."A fokozatmentes sebességváltók gyenge pontja a szíjtárcsák és az ékszíjak
V alakú találkozási felülete, e kapcsolat minőségét a revitalizáló szer pedig
hatásosan megóvja." Azaz az árkot feltölti, és kész az új varió. Hol kell fizetni?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #57552 üzenetére
Érdekes, hogy tényleg nem füstöl -> gyorsan hatott az az adalék.
(Amúgy lehet, hogy volt benne valami szmötyi, amit pucolás helyett
az olajszivattyú eltekerésével orvosoltak: ennyit a gondos gazdáról.)De az kérdés, hogy hogyan lehetett észrevenni, hogy kevés az olaj.
Mondjuk megszorult a dugattyú: akkor lehet ott még más gond is...
De segáz: a xado a henger kopását is helyrehozza. Új motor! Voilá!bogyo112: pontosan melyik cucc kéne neked? Megoldjuk okosba.
De csak ha tényleg jó.Nálam a hajtásnak kéne némi revitalizáció.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #57562 üzenetére
Ez SymbianOS ex-motorja.
ez a kipuf jön
Nade ez Aerox... Á, mindegy.BTW ellopták, vagy miért ex?
Dehogy. Megunta azt a fene nagy kilövést, amit a motorka tudott,
és csinált "A" jogsit, azóta egy GS500-zal csapatja. (Néha magát
is el, az autósokkal, de ilyen az élet. Tanulópénz. Minden...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #57564 üzenetére
Nem egészen értem, hogy mit akarsz ezzel a 8-10 kocsis élménnyel:
autós szemszögből nagyjából így néz ki, ha én elgyorsulok.
Nem padlózta le (HDI 2.0), szép nyugodtan elváltogatta 3-ig, max. 60:
ha lepadlózta volna, akkor csak annyira lövök ki, mint a Maja ellen.
De ezt már írtam, hogy az átlag autós soha nem fog "nyélen" indulni,
eleve csúsztatja a kuplungot... míg az 50-es kávédarálókkal kötelező.
Nyilván más fogalmaink vannak az élményről. De majd belátod idővel!Viszont a fenti animgif videós verziójában látszik, mennyi értelme volt.
Hamarabb értem oda a következő piros lámpához. Igaz nem kicsit.
S mondjuk elég hosszú féktávot vettem a három számjegyű tempóról
(a dobozon meg nem működik a féklámpa, mert elfelejtettem bezárni).Szóval értelme kb. semmi, de egy tesztnek azért nem volt rossz.
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #57603 üzenetére
Nem is a "dugózásra" kell 500-as: csak azt akartam mondani, hogy
érthetetlen, miért akarsz engem meggyőzni, hogy mekkora élmény
egy 50-essel menekülni az autósok elől, és akár ~50 méter előnyre
szert tenni egy sárgától való kilövéssel... (Aminek amúgy van némi
kockázta, ezért én sem csúcsforgalomba csináltam+körülnéztem.)Mondom, fel lehet piszkálni egy 50-est, hogy jól menjen, de annak
ára van, ahogy a hozzáértőbbek kifejtették, te meg elintézed azzal,
hogy persze, persze, tudod, tudod, de nálad másképp lesz minden.
Talán az lehet a baj, hogy a többiek nem számolták: megcsinálták.A végeredményre nagyon kíváncsi leszek. De az oda vezető út így
napi szinten nem érdekel, mivel borzasztóan önfejű vagy. (Majd a
srácok szólnak, ha lehet jönni megtapsolni a tuningmestert.)Ui: nekem kifejezetten zabás motorom van, ilyen stílusban húzva
neki 5,5L/100 km körül már jónak számít a fogyi. Dugózni nem is
nagyon szoktam, mert a lámpánál előre gurulok, aztán kilövés.
Ja és sokat járok az Egér úton, ahol alap a 70 (de néha több kell).
Érdekes, a kisebb motorral többet mentem rövidebb, viszont picit
forgalmasabb irányba. Ennek a motornak meg vicc a 70, így nem
ér véget a használhatósága a városhatár táblánál. Ezt sem érted.
(És mondjuk 100-110-es túratempóban már beéri 4L körül is...) -
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #57608 üzenetére
Lábbal hajtósat? (Kicsit még visszaveszel az olajból, és neked is összejöhet.)
Amúgy tök jó, hogy nem vagy "utasszállító"! Mert én meg nem vagyok terrorista.Vazze mostanra tuti, hogy a TEK rászállt a topikra: mindegy.Csak nehogy majd
kiderüljön, hogy Germanwings járatot vezetsz és már magadra is zártad az ajtót,
mert te tudod, milyen irányba kell menni azzal a repülővel: a fizika mondjon le!Stílusosan:
kiszálltam![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #57637 üzenetére
Jó, hát ha rendesen "fel van piszkálva", még kerékre is áll.
De eleve nem értem, hogy akkor miért egy Liberty a "donor"?
Nagykerekű/hosszú építésű, nem is sportos kinézetű: miért?
Vagy drag-re jó lesz, így is úgy is? Minden mindegy? (Aztán
kanyarban meg 20 km/h-val csorogni? Ez: no comment...)Én is jártam így! 20 évvel ezelőtt. Ja, be kéne dönteni? Oké.
ludsimon: azért érzek én itt némi ellentmondást. Nyélgázon,
sok-sok "autóhosszra" kilőni az autók elé élménymotorozva,
vagy nem merek én gyorsan menni, mert óvatos vagyok; btw.
ha esés lesz, akkor az az első gumin fog múlni. Én szóltam.Ez tényleg szar?
130 fölött is szeretnél vele menni? Amúgy érdemes olvasgatni,
mert van egy pár típus, amivel többen megszívták!ContiTwist?
A Heidenau alapvetően nem szar, amennyire tudom, attól még
lehet, hogy valakinek kevés. Járd körül a témát, és minél előbb
cseréld le azt az elsőt, uis azon múlik a megállás és a kanyar.
És mindkettő fontosabb, mint a hűdenagy gyorsulás a pirostól.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #57643 üzenetére
Mindkettőn múlik maradjunk annyiban!
Eeegen, csak amíg a hátsó csúszását megfogod, az elsőnél instant perec.
Meg aztán írtad, hogy a hátsód az viszonylag rendben van. Akkor meg hol
kérdés, hogy a szerinted is übergáz (nem láttam... nem tudom!) első miatt
fogsz elesni? Naná, hogy amiatt! És ha az eleje megy el, akár kanyarban,
akár féktávon, az fájni fog. Ez nem bringa - sokkal nagyobb súly van hátul,
és kicsit másképp lehet vele farolgatni is: lehet persze, csak nem ajánlott!Amúgy nem értem, hogy a 20K-s "csúcskategóriás" mellé minek raktál fel
egy szar 4K-s gumit, aztán küldted meg neki, hogy elvágódjál. Alapvető,
hogy nem rakunk összevissza gumikat semmilyen járműre: aztán ha hátul
is ott az übergumi, még mindig lehet, hogy elvágódsz - HA nem azon múlt.
(Én is bringáztam. Döntögettem is sokat. Estem is vizes macskakövön pl.,
sosem volt gumifétisem - az ideiglenesen vásárolt Majára se vettem rögtön
új papucsokat, mert sikerült rámarkolva a hátsó fékre párszor megcsúszni,
de ha hosszú távon komolyan gondolnám, akkor vennék rá rendes gumit...)Ui: a sors iróniája, hogy a vacsiúj Michelin elsővel firkáltam el, LOL... Azért
mert új volt, meg azért mert esett, és persze azért, mert a záróvónal extrán
csúszik, és erősen fékezve keresztezvén: hopp, hol a motor! De ezek mind
kifogások! Az esésem oka a saját balf*szságom. 5 év aktív robogózás után.Akkor mit akarsz 100-200 km után? Miért akarsz mindent jobban tudni?
Priviben is írtam korábban jó tanácsokat, szerintem nem én szorulok rájuk:
mindenki a saját szintjén nyomorog. (Attól, hogy egy 400-ast hajtok simán
lehet, hogy bizonyos dolgokat rosszul tudok, vagy egyáltalán nem vezetek
jól. Viszont tapasztalatom legalább van 50/150/180/250/400 vonalon.)Ja és ha ennyire bizonytalan vagy, menj vezetéstechnikai tréningre... mert
el fognak taposni. Nem a piros lámpánál, hanem utána az első kanyarban. -
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #57649 üzenetére
Tök jó! Csak a sorrendet kellett volna megcserélni... De mindegy is:
úgyis az lesz, amit te akarsz... és ezzel nincsen semmi baj! Egészen
addig, amíg nincsen semmi baj. (A Tautológia Klub felvételt hirdet...)De azért a "nem indul, mit csináljak", az első körben bejött... Kíváncsi
leszek a kipuffos történetre mennyit fogsz eljátszogatni a hangolással.Ui: amikor nekem szar volt a gumi, akkor gumit vettem, nem kipuffot...
(Nekem valahogy úgy tűnik logikusnak, hogy először a fontosat.)Szerk: a nagypapás megoldáshoz meg mit mondhatnék? Életveszély.
Mármint azt hirdetni, hogy óvatos vagy - miközben meg minél erősebb
és gyorsabb motort szeretnél, hogy a lámpától elgyorsulj. Ez óvatos?!
Hogy a kanyarban lassan mész, s fellöknek? Vagy csak megelőznek,
majd a lámpánál megint előre csorogsz, kezdve a "bosszantást" újra?Félre ne érts: ha bizonytalan vagy, nem kell gyorsan menni, sőt...! De
akkor nem is kell kilővésre hangolni a motort, hanem meg kell tanulni
kanyarodni, meg fékezni vele... De ezeket ~2 héttel ezelőtt megírtam.
Csak aztán arra nem válaszoltam már (bocs, ez van!), hogy "nagyobb
kanyarokban 20-nál többel semmilyen kétkerekűvel nem merek menni"[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #57657 üzenetére
Kezdem azt hinni, hogy direkt provokálod a népet: most már tényleg megyek.
(Olvasni szórakoztató a vergődést, de beleállni a vitákba kevésbé.) Ahogy huszi
írta: tök mindegy, hány lovacskád van, megállni, vagy a bajt elkerülni tudni kéne.És ha balesetet okozol, mert csak a gyorsulás a lényeg, a lassulás nem, akkor
számíthatsz arra, hogy a baleset kárvallottja nem lesz veled túlságosan megértő.
(Tudom, te nem, mert óvatos vagy! De akkor meg érthetetlen ez a rezós/dellorto,
jajj csak menjen úgy mint szentkuti gépe, meg szóljon úgy, mint Symbié célod.)Nem tudom amúgy, hogy megfigyelted-e, amikor belinkelted a robogós versenyt,
hogy háhá, lenyomja a nagy vasakat (oké, 125-ös volt, hunyjunk szemet), akkor
hol volt előnye a kis robogónak. A kanyarokban! Uis erőből még az is kevés volt,
de kanyarodni azt nagyon tudott: te most 1-2 pacit akarsz nyerni, hogy azt a kis
lendületed, amit azáltal nyersz, mind elvesztegesd a kanyarokban? Persze, a
közút nem versenypálya és nem fognak az autósok fellökni, mert vigyáznak rád,
már amelyik, de azért ezt észbentarthatnád, hogy ennenk mennyi értelme van...Ui: anno
motoroztunkgurultunk huszival, és a kanyarokban simán ment előttem
az 50-es Tact-tal, nem éreztem úgy, hogy ráesek a nyakára a 180-as Majával.
Jó, persze lámpától indulva esélye sem volt, meg végsebességben, de érted?
(Szentkuti gépe lehet, hogy nem "csak" jól gyorsult, hanem dönteni is tudta?!)Ui: ha lesz 5 lovad, ha nem, akkor sem leszel igazi motoros, ezt most mondom.
Ez nem így működik. Az a hozzáálláson múlik, és ez, amit mutatsz, nem az.
Nem a lóerőtől leszel valaki.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #57663 üzenetére
Közúton NINCS kigyorsítás. Nincs kanyarcsúcspont - nem ezt kéne nézned!
Adott egy motor, ami valahogy megy. Azt kell megtanulni rendesen kezelni...
Gondolod, ha erősebb lesz, akkor KÖNNYEBB lesz vezetni?! Vagy mi a fax?Elárulom, hogy úgy 125 ccm-ig (4T) elég nagy biztonságban vagy pont azért,
mert erőtlen a gép: nem fog kimenni alólad, ha rányitod a teligázt kanyarban.
Azért a 180-nál már (nagyon ritkán, aszfalttól függően) észnél kellett lenni.
A 400-nál meg egyre inkább, mert egy óvatlan teligáz és már kiment a segge.
Megintcsak útviszonyoktól függően. De könyörgöm, abban dolgozik ~30 paci.
(Nyilván csak megfelelő fordulaton, de nyomaték is van "városi" fordulaton is.)Miért lehetne jobban megtanulni egy tuningkipufogós 50-esen, mint a gyárin?
Eszem-faxom megáll - komolyan! Új egyéni rangra vagy jogosult. Provokátor! -
DigitXT
félisten
válasz mumtaz #57684 üzenetére
Az egy jobbos visszafordító... A legtöbb motoros jobbra kevésbé "tud" kanyarodni:
elméletben a gázmarkolat kényelmetlenebb kezelése miatt, gyakorlatban ki tudja.Amúgy mióta felújították/átalakították megváltozott, mostanában nem jártam arra:
de gyanítom, hogy az aszfalt nem rosszabb, mint a "Pest Drive Unlimited" videó*
idején, amikor kellett dönteni, hogy a belső sávban szöttyögőt jobbról előzzem.*: a videóban
nem én vezetek,a szabálytalanságokat ne tessék elkövetni.Ja, és mit akartam ezzel mondani... Amikor először mentem arra a Madisonnal,
hát én is gyökkettővel vettem be. Mert nagyon nem "éreztem" még a motort...Szóval ahogy korábban írtam: alapvetően nem a motoron múlik, hogy mit "lehet",
és mit nem lehet csinálni vele. Némi félsz normális: össze kell szokni a géppel...
Normál esetben a motoros a szűk keresztmetszet. Ha nem, akkor mondhatja,
hogy már "kimotorozta" a gépet. De közúton ezt csak kisebb vasakkal lehet, uis
egy nagyobb vas olyan tempóval el tud fordulni, ahogy a motoros nem igazán, ill.
ha mégis, hát nem biztonságos, mert lehet akár Rossi is, egy nem várt esemény
nagy tempónál nagy galibát csinál. Legyen az kavicsfelhordás, vagy gyalogos.Ui: a Gymkhana videót köszöntem, nagyon tetszett! Kell hozzá ügyesség, na!
Ja... amikor Safety-n megborultam az 500-assal, hiába tudtam, hogy elméletben
gyorsabban kellett volna belemennem a bólyák közé és akkor nagyobb döntésre
szűkebben el lehet fordulni, valahogy a gyakorlatban mégsem sikerült kivitelzni...
(Szerencsére az már egy "magasabb szint" volt, amit azóta sem vállaltam be.) -
DigitXT
félisten
válasz mumtaz #57713 üzenetére
Megnézheted a bázismotornál is, de készülj fel, hogy gyilkos ára van.
Esetleg eBay, ha pont nincs a sisakodhoz való. Rostély néven találsz
a bázismotornál plexiket, bár N100-hoz nem láttam: esetleg louis.de? -
DigitXT
félisten
Nem azért a húsz fillérért, de a vészfékezés pont nem azt jelenti, hogy eszetlenül rámarkolunk az összes fékkarra, hogy instant borulás legyen belőle (akár esőben, akár nem), hanem azt, hogy a lehető legrövidebb úton próbáljuk a járművet megállítani: a lehető legnagyobb fékerőt próbáljuk átvinni az aszfaltra, tehát a gumik összes aktuálisan elérhető tapadását próbáljuk kihasználni. Helyesen csinálni baromi nehéz, főleg pánikhelyzetben: nem elég az elmélet, gyakorolni kell!
Kulcsszavak: progresszív, degresszív, stabilizál, ABS
Kifejthetném mire gondolok, de mivel én is csak egy köcsög nagyrobogós vagyok, aki a kisrobogósoknak (hint: valójában csak annak az egynek, aki saját bevallása szerint 90%-ban hülyeségeket beszél, ezzel irritálva a kisrobogósokat is) mondja meg a frankót, ezért nem teszem, bocs. Régen elfért itt egymás mellett több köbcenti, mert az alapvető vezetéstechnika elég hasonló: régen (többször) megtettem. Aztán volt egy (nagy)arc, aki pont leszarta az összes jótanácsot (vagy: "értelmetlen, önfényező HSZ-t"), majd az első alkalommal, amikor egy kicsit nagyobbat kellett volna fékezni, pofára is esett. Mindig tanul az ember.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz mumtaz #57792 üzenetére
Semmi ironikusat nem látok itt. Csúsztam már meg első kerékkel,
amikor megmentett a perectől, hogy engedtem a(z első) féken.
Amikor meg estem, akkor 100-ról 30-ig elég faszán sikerült a féktáv:
nem itt beszélgetnénk, ha 100-nál rámarkolok az első fékre, és... Azt
meg, hogy mindenki tudja: csak azok, akik már motoroznak; és azok
sem mind, mert elég sok balfék tanács elhangzott már ezek tollából.Az ABS meg annyira semmit nem ér, hogy kötelezővé tették minden
Európában újonnan forgalomba helyezett motorra - pont azért, mert
ahogy írod, pánikhelyzetben életet menthet. Rossi biztos rövidebbet
fékez a pályán nélküle, de mindegy: kombifékes a motorom, ami tök
jó, hogy a hátsó fék mellé megy egy pici első: városban tökéletes.
Ha szerpentinezésnél hátsó fékkel korrigálnék, oda nem. Ez van, na!
A következő motorom, biztosan ABS-es lesz. Másnak nem kötelező.Szerk: autós vészfékezést motoroshoz hasonlítani szvsz tévedés.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #57850 üzenetére
[TROLL]Tippelhetek óraállást? 16776?[/TROLL]
Vannak baromi jó LED-es cuccok, tipikusan "powerled" kategóriából,
viszont az áruk is ehhez mérhető, 3-4K/db (Kínából megrendelve is).
Helyzetjelzőnek, féklámpának, indexnek mehetnek. De a tompítottat
felejtsd el: ha találsz is a foglalatba illő LED-ekkel felsündisznósított
izzónak látszó tárgyat eBayen, azt messziről kerüld el. Szart sem ér!
Se látni nem lehet vele, se nem jó, hogy vakítja a szembejövőt. Max.
egy utólagos DRL jöhet szóba. De azt igényesre megcsinálni melós.A powerled lehet nem túl egzakt: úgy képzeld, hogy mondjuk ~7,5W.
Ha a gyári izzó 10W-os, ezzel nem sokat spórolsz, de jobban látszol.
Valamint azonnal kapcsol. Szóval féklámpába kifejezetten hasznos,
és ott egy átlagos 5/21W izzó helyett valóban komoly spórolás is.
Az elgyorsulós videómon láthatod, hogy messziről is eléggé látszik,
nagyon meg vagyok vele elégedve. (Igaz, közel 6K volt, de megérte.)Szerk: helyzetjelzőbe azért nem kell 7,5W, oda pár 5050-es LED-del
megküldött fáklya is megteszi: a gyári 5W gyertyánál sokkal szebb.
Mondjuk ha nincs neki külön foncsor, akkor azért érdekesen néz ki.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #58229 üzenetére
Hát erre a világít, de nem vakítra baromi kíváncsi leszek. Szvsz inkább az lesz,
hogy látni, és látszani is fogsz vele, viszont az összes mókust lelövöd a fáról...
(A linkelt videóban az index helyén is baromira vakít az a fehér LED, és nem is
tompítottban van, ahol még magasabban van/ugyanúgy nincs semmi levágása.) -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #58234 üzenetére
Passz, nem ismerem a H8-at, de amikor bedobtam egy 4300K xenont
a H4-es foglalatba hát mit ne mondjak, mennyi szórt fénye volt, hiszen
az ívfény (és sajnos a CREE LED is) egyáltalán nem pontszerű valami.De mondom ne legyen igazam, a puding próbája az evés! Nekem sem
elsőre lett rendes projektroros xenonom, ami végre korrekten világít.Volt már nekem BA20D helyére faragott H4 is, meg BA20D xenon is...
Mindkettő vakított rendesen, de tény, hogy nem ugráltak le a gyalogok
elém (néha a zebrán sem, bár lehet, hogy a 4Road miatt volt inkább?),
én is sokkal jobban láttam vele sötétben, mint a gyári 35W gyertyával.
A vakításból meg max. 1-2 levillogás volt, de balesetveszély nem igen.De pont azért beszélnék le mást erről, mert sajna lehet belőle gebasz!
Magam is utálom az olyan motorosokat, akik folyamat refivel mennek,
azon apropóból, hogy jobban látszanak. Ja! Nappal is vakít/tükörből is.
(Azt nem mondom, hogy balesetveszélyes, de mindenképp zavaró.) -
DigitXT
félisten
válasz horvathkrisz #58263 üzenetére
Vagy ludditát. Nem értem, hogy miért lett törölve? Tök jó komment volt,
ha valaki nem ismeri a géprombolókat, akkor tessék a wikin elolvasni.Az a moderációt kérő szegénységi bizonyítványa, ha nem érti, de azért a
moderátorra sem vet jó fényt, hogy szó nélkül törli ami ON topik/szakmai.Ui: ha még mindig nem világos, akkor ez az HSZ is el fog tűnni. (Ez van.)
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #58271 üzenetére
Ha még Zsóóóóóti lett volna...
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #58297 üzenetére
Ha benézel az imént linkelt rendszámos topikba, Hauptmann kolléga épp
most adta fel a szemétdomb túrását egy használható 125-ös robogó után:
igaz, ő picit még olcsóbban szeretett volna vásárolni, de elég reménytelen
200K körül jót kifogni. Sajna ami az ársáv alja, az általában olyan is, ezért
is írta nemrég huszi.gyb a másik érdeklődőnek, hogy lehet az 400K végül.Szubjektív: Grand Dink bűn ronda. A Majesty hozzá képest bálkirálynő.
A Madison meg kis sárkány (), de tán azért nincs belőle csomó 125-ös,
mert abba a batár kasztniba nem lehet vmi dinamikus a kis Yamaha blokk.Ui: igen, Majesty-m volt (180), és van (250), Madisonom meg van (400).
bogyo112: 16-17 évesen az ember (suliba járni) nem az álomgépet keresi.
Vagy ha úgy tetszik, akkor ennyi idősen álom lett volna egy Liberty is, bár
formára már akkor is inkább az Aerox vonal jött be. Pénz meg nem volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #58303 üzenetére
Én is 178 vagyok... már évek óta. A Maja csak azután pici,
hogy megszoktál egy nagyobbat (Mondjuk a Malát).
Én voltam vele Balcsin is (egyszer!), teljesen jól motorozható.Ami viszont biztos, hogy ha városhatáron kívülre is kell, akkor
nagyobb test határozottan előnyös - kényelmesebb! Amúgy a
robogó fenntartása tényleg úri muri tud lenni... főleg ha veszel
valami olcsót, amin mindig elromlik valami. (4T is szlapálhatja
az olajat - ha kopott -, de a hangját valóban nehéz überelni.)Ui: egy időben jártam kocsival (szüleimé volt) egyetemre, mert
mekkora menőség (+a lustaság): eltankoltam 3 bérlet árát/hó?
DE ilyenkor másképp gondolkodik az ember, mint 30+ évesen,
s ez nem feltétlen baj. Ha motorozni akarsz, és van rá keret,
akkor szerintem fogsz is: az így nyert idő kb. megfizethetetlen!Plusz bennem az tartja a lelket, már évek óta, hogy ha melóba
indulok, akkor nem a BKV-n kell zötyögni, ill. szórakozok is.
Majdnem egy évet jártam BKV-val, de köszönöm, többet NEM!
(Sokkal több idő, sokkal többet voltam beteg, bele lehet őrülni.)Ui: városon belül azért néha fent lehet akadni a kocsikon, mint
pl. ezen a 6x-os tempóra felgyorsított videón 0:33-nál látható...
(Tökéletes motor nincs. Ha kicsi az a baj, ha nagy, az a baj.
Ha sokat eszik az a baj. Ha meg nem megy akkor az a baj.)Szerk: de nem találok tesztet pl a majáról vagy madisonról
Nekem volt/van mindkettő, de nem akarom már offolni a témát:
ha gondolod, kérdezhetsz bátran. Az igazság odaát van.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz droving #58602 üzenetére
Mivel lehet, hogy azon keresztül volt az elektromos rendszer földelve: simán.
Gondolom az megvan, hogy a motor váza "földelés" is. Pl. az indítómotornál
nem szokás visszahúzni a negatív kábelt az akkuba, csak a táp megy rá.
Pont most néztem a Madisonon, hogy a negatívja simán a vázra van kötve...
Kérdés, hogy nálad azon a nem visszarakott értelmetlen kábelen mi volt, lol. -
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #59175 üzenetére
Baszki, 1 (egy) egész napnyi állás után még beindul???
Nagyon durva! (Ez agyonüthetetlen csúcstechnológia!)Btw. mikor kitoltam a gépet 2-3 hónap állás után, s egy
gombnyomás önindítóval, és már jár is: az már valami.És akkor most mondjam, hogy mindenkinek ajánlom a
Yamaha blokkos motorokat, agyonüthetetlenek? Egyet
már sikerült 55000 számolt (ég tudja mennyi valós) km
után "agyonütni": kapott új hengerszettet, jár tovább!Régen tök szerettem ezt a topikot, s a szerelő (nem te)
arcokat a mai napig szívesen olvasnám, de miattad az
egész topik hányingert kelt: nyiss blogot az álmaidnak
ill. tévképzeteidnek a világ működéséről! Szánalmas...
(Ki, min hal meg, meg minek az "alázására" tervezték?)Szólj vissza valamit, leszarom... Pörgeted a topikot így
maxirespekt annak, aki értelmesen képes hozzászólni!
(Régi HSZ-emet kerestem, azért néztem be: kár volt!) -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #59299 üzenetére
Én előre szóltam.
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #59309 üzenetére
Nem érdemes "szinte nullára" lecsökkenteni az elektromos rendszer
terhelését, mert a generátor így is, úgy is dolgozik, max. a fesszabon
fogja a gép elfűteni az extra töltést, az megy majd tönkre, ha meg ez
bekövetkezik esetleg viszi magával az injektort: szvsz nem éri meg...Akkor érdemes környezettudatosság, vagy megbízhatóság miatt ezt
azt LED-izzóra cserélni, ha az a pici(!) változás számít. Ne tévesszen
meg a sok gyári DRL-lel futó autó: azoknak úgy tervezték a komplett
elektromos rendszerét. (Csak egy példa: ha lekapcsolom a tompított
világitást, enyhe túltöltésem van, 15V, ami az akkunak nem tesz jót.)Persze, a fesszabnak meg kéne fognia 14,4V-on... De ha ilyen kicsi a
terhelés, nem fogja. Nálam ugye 2x35W lekapcsolását jelenti. Maján
inkább világítok 110W-tal nappal is. Bírnia kell. (Éjjel meg látok vele.)Ui: a féklámpám LED-es: hamarabb kapcsol/erősebb -> számíthat.
(Tompítottnál, gyári foncsorba felejtősek, full lámpacserével esetleg:
a xenonom is projektoros, úgy korrekt, de műszakin úgy se megy át.) -
DigitXT
félisten
Lassan érik, hogy összeszedje valaki a sok flémet, floodot, gusztustalanságot,
összességében topik- és közösségrombolást, a "kritikusok" névsorával (2-3),
a moderátori gárda felé mérlegelésre bocsássa megfelelő szankciókat kérve...Persze, akinél elszakadt a cérna és ezért alpári hangot ütött meg, jogos a ban:
tisztában vagyok vele, hogy nincs olyan, hogy "visszaütött". Noha "alaposabb"
moderátorok azért szoktak figyelmeztetést dobni a provokátornak IS és/vagy
törölni az ominózus HSZ-t az újabb reakciók elkerülésére... Viszont, ha idővel
túl sokan ütnek vissza, ott valami komoly baj van, ha ez nem bukik ki odafent!
(Vagy csak nem megfelelően lett eddig jelezve a dolog. Akkor lásd első pont.)Ui: a topik környékére se néznék a hányingerem* miatt, de vazze, bármi "régi"
kéne, kénytelen vagyok benézni, használni a keresőt... Megsiratni, hogy mivé
lett ez a - valamikoron - jó hangulatú kis topik. De hát ameddig a Föld kerek...*: konkrét ember az oka, de nem személyeskedek. Ha ezt írom, úgy is van!
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs