- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kilép a PC-s piacról a Noctua
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2024 - a visszatérő
- Milyen monitort vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
it Új eszközökkel ösztönözné a programozókat a Microsoft, hogy még több AI-t hozzanak el a Windowsba.
-
Gyorsabb töltést kapott a Realme GT Neo6 SE
ma És ennek okán máris Realme GT 6T-nek hívják.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
larpi
tag
válasz tatabike #61943 üzenetére
Néháhy évig volt egy berugós Roller a családban. Motorikusan nem volt rá panasz, talán csak annyi hogy nyáron a nagy délutáni hőségekben nem szerette a városi közlekedést, hajlamos volt túlmelegedni.
Az elektromos berendezései viszont jóval több hibát produkáltak. Sok volt a kontakt hiba a csatlakozóknál, kapcsolóknál, sűrűn kiégett égők stb...
Én nem szerettem de, eddig ez volt az egyetlen kis kerekű robogó amit használtam.
Ha jó akkor az 55 ezret megéri. -
mumtaz
senior tag
válasz tatabike #61981 üzenetére
A sima ledesítéssel led szalaggal az a baj, hogy nem fogja bírni. Ok, hogy 12V-ra van ellenállásozva, de nekem autó műszerfalban szépen fokozatosan szálltak el.
Inkább csinálom meg 5V-ra stabilizálva stabkockával. Akkor nem számít az ingadozó feszültség, mert 7V alá úgysem fog menni a bemeneti feszültség, így a ledekre jutó áram nem fog ingadozni.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz tatabike #61992 üzenetére
Jahh. Viszont elég egyszerű megoldás annak, aki nem akar bibelődni. a Vectrámban féklámpának is 1-1 18 ledes izzó van. Akkor 2200Ft volt darabja, viszont 2008 óta benne vannak.
Épp azon töröm a fejem, hogy bemegyek abba a boltba és veszek a robogómba is inkább és nem szórakozok a hátsó lámpa átalakításával.
A fényszórómat meg muszáj lesz átalakítanom, mert ugyan projectoros, de nem csak a foncsor, még a lencse is műanyagból van. Ez meg nem szeresse a xenont. Viszont van még itthon 1 tajvani gyártmányú H1-es foglalatú fém tükrös és üveg lencsés projectorom egy Angel Eye lámpából, ami kb akkora átmérőjű, mint a Jetforce-é.Persze lenne még itthon Passatból is H7-es Hella projector, meg X5-ösből szintén Hella, de D2S xenon projector. Csak azok baromi nagyok.
Ami meg Xenon szett van itthon, abból az egyik egy Passaté volt. Az gyári, csak a D2S izzó lett H7-re faragva, de az minőségi és Osram izzós. De nem ez fog bekerülni, hanem van itthon 2db H1-es izzós kínai xenon is. Az is tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz tatabike #62000 üzenetére
Én mondjuk nem ilyen drasztikusra gondoltam.
A speedfightomon volt megoldás a Runnerekhez hasonlóan, hogy a hűtőn keresztül áramló levegőt a lábtérhez vezették. A Runnernél a láb belső oldalára nyomta a meleget, a speedfightnál pedig a lábtér idomon volt kialakítva a lábtér külső részén kilépő nyílás. Hidegben arra jó volt, hogy mint egy légfüggöny, megvédte a lábamat a hidegtől.
A Jetforce-on nincs ilyen, de már nézegettem és ki lehetne alakítani. A hűtőn átáramló levegő egy műanyag idomban áramlik ki a föld felé a hasidom alján. Simán meg lehet csinálni, hogy ezt a csatornát lent lezárom, a lábtérnél meg a belső két oldalidomba berakok egy-egy rostélyt. Így akkor menet közben ott jön ki a meleg levegő. Persze olyanra csinálnám, hogy nyitható-zárható legyen az alsó is és a két felső is.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz tatabike #62003 üzenetére
Miért kellene megfordítani? Nem léghűtésesről beszélünk. Léghútésesnél bonyolultabb lenne megoldani. Vízhűtésesről van szó, ahol a hűtő gyakorlatilag előtted van. Mondjuk a kipufogó hőjét sem lenne rossz hasznosítani. Egy rakat hő megy el a semmibe, ami ilyen hidegben pont jól jönne.
A lámpához hozzászólva: Megkérdeznéd a szembe jövőt is, mit szól a szanaszét szóródó fényhez, ami kiégeti a retináját? Mert ezzel a ledes izzóval kizárt, hogy ne világítsón szanaszét. A fák tetejéről még a mókusok is lefordulnak tőle.
A sima belevaló izzó fényforrása egy kicsi pontból származik. Így találták ki a fényszóró tükröt. Egy ilyen fényforrástól viszont mindenhová világít. Még a szembejövő szemébe is és itt teljesen mindegy, hogy nem egy atomvillanásról van szó, akkor is zavaró.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Den
veterán
válasz tatabike #62033 üzenetére
Sok blokk van ami simán tekeri a 70-es vagy nagyobb hengert is, de konkrétan az álló minás sr az nem. Rengeteget szoptunk velet, kábeleket akkut, relét, még önindítót is cseréltünk, de csak kínlódott. Alul van méretezve az önindító. Morini, fekvő mina, kínai blokkok elbírták még mindig a 70-es hengert, de old sr az nem
www.simson4t.hu
-
mumtaz
senior tag
válasz tatabike #62035 üzenetére
Pl. Peugeot Speedfight 70-es hengerrel, 7Ah akksival a büdös életben nem indult be. Ellenben leégett az önindító.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Den
veterán
válasz tatabike #62035 üzenetére
Nem számít mekkora az akku próbáltuk 12Ah-sal is. Ha kicsi az indítómotor teljesítménye tökmindegy mekkora áramforrást kötsz rá, közvetlenül rákötheted paksot is, a tekercsek ellenállása limitálja az adott feszültségen átfolyó áramot (ohm törvény). Az egyetlen megoldás a feszültség növelése lenne, de az meg túl macerás és drága bár megoldható.
www.simson4t.hu
-
-
dzso22
senior tag
válasz tatabike #62065 üzenetére
Ha szép világos barna/szürke színe van akkor az a kuplung így tökéletes.
Viszont ha látszanak égésnyomok esetleg erősen sötétbarna/fekete akkor biztosan csúszik.
De általában észrevenni ha megcsúszik.[ Szerkesztve ]
A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
mumtaz
senior tag
válasz tatabike #62132 üzenetére
Amivel még lehet próbálkozni, hogy lecsapni a ferodol be- és kilépő élét. Anno már új betétnél is lecsaptuk átlósan és nem nyikorgott.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
ivana
Ármester
válasz tatabike #62132 üzenetére
Köszi mindekinek, holnap szétkapom és próbálkozok. Elképzelhető a nem köralakú dob is mint probléma, sőt gyanús, de lehet az is a baja, hogy széthasználom (hátul kontra van és bőven 30 feletti átlagokat megyek)
Él lecsapás már megvolt az volt az első dolog amit találtam
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz tatabike #62183 üzenetére
Nagyon köszönöm, hogy írtál, épp most akartam tippeket kérni. Reggel itthon pöccre indul, este 10-kor a munkahelyemen a fél gyár rajtam röhög. Ma 5 percen át rugdostam (holnap kerül bele az új akksi, mert ami most benne van, azzal még melegen is alig indul), szó szerint leizzadtam mire beindult. Illetve 2x beindult, de egyből le is állt. Szóval várnám a tippeket (mint laikus, tehát kissé szájbarágósan), hogy mit is kezdjek vele. Akár beállítás, akár valami plusz adalékanyag, bármi.
Előre is köszönöm!!! -
csabi94
őstag
válasz tatabike #62216 üzenetére
Ez az önindító motorjától lehet, hogy gyéren teker? Mert az akksi és az önindító az vadi új. Most a srác cserélt szabadonfutót, és visszakerült a motorra a gyári légszűrő. Jobb lett, de ugyanakkor a motornak néha elmegy az ereje (vagy gyújtás probléma, vagy gyertya talán??!!), és volt olyan többször is, hogy a kulcs kivételével a motor nem állt le. Ezek után fogtam magam, bevittem neki, és mondtam, hogy addig ott marad, amíg hibátlan nem lesz.
Felajánlotta, hogy visszaadja a pénzt, de nem akarok ennyit szarakodni vele, már megvan rá a biztosítás, stb., nekem egy jól működő motor kell. Ha 1-2 napot rászán egy hozzáértő, akkor tudom, hogy ez is jó lenne, ezért most egyelőre várok, hadd kezdjen vele valamit. Egyébként megvan hozzá a régi önindító motor is, elvileg az is működik (nem tudom, hogy miért lett lecserélve).Még egy kérdés: Lehetőségem lenne egy Generic ride omen-re cserélnem, ami pöccre indul, 10 ezer km-es, szép állapotú, és 2010-es motor, de azért csak bennem van az a félelem, hogy kínai... Ti bevállalnátok a cserét? Azért húz az F12 felé a szívem, nem említhető egy lapon a kettő...
[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz tatabike #62225 üzenetére
Oké, csak ez azért itt van nekem helyben, és azért az, hogy itt veszem egy boltnál, az valamilyen szintű garancia a motorra. Most is visszavittem, és már csinálja is a srác. Ingyen. Ha ott megveszek valamit, és egy hét múlva megáll, akkor vehetem elő a pénztárcám. A másik meg az, hogy szerintem 90-ért ez egy nagyon jó motor, csak még nem 100%-os.
-
mumtaz
senior tag
válasz tatabike #62258 üzenetére
Alapvetően turelmes vagyok, de hirtelen tudja elönteni a sz@r az agyamat. Azzal soha nem volt bajom, ha valamit bütykölni kell. Itt a pechszériát soha nem a hozzá nem értés szüli. Kísérletezek meg alapvetően műszaki beállitottságú vagyok.
Itt sokkal inkább a munkámmal és a szabadidővel van gond. Ezért is csináltam tegnap, mivel valamivel haza is kellett jönnöm meg mikor csináltam volna meg!? És itt ezzel van a baj, hogy kevés időm volt rá, vagy legalábbis nem akartam sokat tökölni vele. Ez meg figyelmetlenné tesz.Üszök kérdésére pedig a válasz egy egyértelmű IGEN. Azért, mert alapvetően még mindig kevesebbet cumiztam vele és kevesebb pénzt öltem bele, mint a speedfightba. Arról nem beszélve, hogy már háromszor annyit mentem vele az 5 hónap alatt, mint amennyit a speedfighttal 2 év alatt.
A Jetforce fennálló hibái inkább figyelmetlenségből, időhiányból adódó szerelési hibákra vezethetőek vissza.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
barack1997
senior tag
válasz tatabike #62303 üzenetére
Kicsit durván fogalmaztam igaz, de attól még a légszűrőt kimossa vele, és a műanyagot is öregíti, ha kap belőle rendszeresen. Tapasztalatból mondom, nem kötekedésként, nekem ennyi észrevételem van vele. Be kell állítani és meg kell csinálni a szivatót és nincs ez a probléma
-
csabi94
őstag
válasz tatabike #62316 üzenetére
Ma viszem egy helybéli sráchoz, aki nagyon vágja a témát, és motorszerelő. Beállítja a karbit, mindent átnéz rajta, és jó lesz. Ha a karbi jól be van állítva, akkor már a féktisztító sem fog szerintem kelleni, mostanában első rúgásra indul nélküle. Remélem tényleg csak beállítás kérdése. Hétvégén eldől.
Amúgy 3 oka van annak, hogy nem kértem vissza a pénzt.
1: szeretem ezt a motort, jól megy, jól néz ki, ennyiért szerintem jó vétel volt, még ha kell is vele kicsit foglalkozni.
2: azt gondolom, hogy a beállítás után jódarabig semmi gondom nem lesz vele.
3: túl jól ismerem az eladót, és így is még én éreztem kellemetlenül magam, hogy 3x visszavittem, hogy ezt-azt cseréljen ki rajta...[ Szerkesztve ]
-
k.krisz03
tag
válasz tatabike #62345 üzenetére
Bocsi, de nem a trafónak az ellenállását mértem.
Trafó primer 0.3-0.5 Ohm, szekunder 5-6 kOhm között. A gyújtótekercs vagy táptekercs, vagy ki hogyan nevezi, annak az ellenállása az a 229 Ohm, amihez hasonlóval már találkoztam, de valóban gyanús, hogy menetzárlatos. Ugyanez a tekercs ad indítási fordulaton 30Vac-t. Na ez az, ami egyértelműen kevés.
De a CDI-t sem zárnám ki a sorból.
Január elejéig marad az elmélkedés. Aztán vagy tekercselés vagy elektronika csere, esetleg mindkettő. De addig is hátha sikerül infót szerezni a tekercsről. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Kilép a PC-s piacról a Noctua
- EA Sports WRC '23
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Premier előzetesen az xDefiant
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- 2 nm-es chipeknél is modernebb lapkákat fejlesztenek az EU-ban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest