- Micro Four Thirds
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- Mikrofon topic
Hirdetés
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
ma Kínában más néven már startoltak, az európai árak magasabbak, de elviselhetők.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
angyalpc2
aktív tag
válasz polonic #72838 üzenetére
Egyesek szerint ahogy mész Ausztria Németország felé...az emelkedő folyamatosan.
Ahogy jössz vissza Magyarba...végig lejtő és ez okozza ezt a furcsa különbséget.
De ilyen magassági térképet még nem láttam.
De persze simán lehet jobb az üzemanyag.
Érdemes lenne bevizsgáltatni egy osztrák német OMV- magyar és MOL társaival. -
veterán
válasz HarleyCustom #72824 üzenetére
Azért kérdeztem, mert nem voltam biztos benne. Marad akkor a korai olajcsere, olvasgattam utána, de nagyjából sehol se ajánlották.
(#72826) Fehér Farkas Köszi
Everybody lies.
-
Reaper04
aktív tag
válasz HarleyCustom #72837 üzenetére
Szia!
Oh, jó kérdés.
Mindenkepp körülnézek ott!mdav88: Megnézem a videón látottak szerint. Remélem ott lesz
Robi81: Szuper, köszi az infót! Akkor van remény, hogy tényleg ott lesz és nem kell szétbontani hozzá mindent.
-
angyalpc2
aktív tag
-
#89309696
törölt tag
válasz polonic #72847 üzenetére
Mivel nincs semmi hivatalos közlemény róla, hogy a schwechati finomítóból jönne a prémium, így valószínű nem is onnan jön. Molos lesz ez is, ahogy majdnem minden, ők meg olyat kevernek amit kérnek, maguknak B7-et, az OMV-nek meg B0-t, az osztrák piac lehet, hogy eco érzékenyebb és kell nekik a biodízel azért van benne. Felesleges ezt találgatni, mert úgy is csak a fejesek tudják.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
[link]
Ez a magasság rendben lenne? Gyári 175/65R14 kerék látható a képen. Vagy elrakták a torziós rudakat? -
rob210
Topikgazda
Hát akkor ennyi.
Tudtommal a sedanok alatt volt a kacsák alatt nem.
De akkor ez a teória megdőlt.
Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #72862 üzenetére
2008 akkor volt 4 éves a kocsi. [link]
Elég nehezen hiszem el, hogy most 3x akkora magassággal gyári lenne. Legfeljebb a 4x4-nél, de ez nem az.
Vagy már 4 évesen is lapos volt, amit szintén nem hiszek el. Az a rugó el van rakva, biztos, hogy nem olyan magasnak kell lennie... -
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #72868 üzenetére
És még így ment 12 évet meg 200ezer Km-t probléma nélkül. Elég hihetetlen. Ahogy az is, hogy 4 évesen már ülne. Vagy 2008 előtt már hozzányúltak és ők rakták el a rugót, csak lefele? Valahol itt kavarodás van.
Megane is ilyen undorító magas alapból? Nekem egyenesen áll, egyforma a hézag elől-hátul. -
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
2. autónak szeretnénk vásárolni egy 2009-es Megane 3-as típust 1.5 dci 106 motorral. Ez mennyire megbízható konstrukció, mind a motor mind az autó? Mik a legfőbb hibái? Esetleg ha lenne valakinek eladó szép állapotú max 1,9 millióig azt szivesen venném.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz SPeti1984 #72872 üzenetére
3 as meganban nincs 106 le dci.
Az vagy 90 vagy 110.
Vagy valami nagyon raktárból kisöpröm ami van hibrid, de azt ne vegyél, mert szervizelésnél szívás.A 110 le nem rossz, de ha 2. Autónak nézed akkir miért dci? A kevés kilométer ritka használat ezt megöli.
Renault power
-
reiterer
csendes tag
Sziasztok!
BUÉK! Megane 2 Berline 1.4-es benzines váltójával van problémám. Ötösben főleg autópályán (főúton ritkábban) kidobálja a sebességet, vagy inkább olyan, mintha kitolná a váltókart. Bizonyos kilométer megtevése után, konkrétan, ha Budapestről M5-ös megyek, akkor Ócsánál kezdi el. Elvileg olajszint rendben, nem recseg, nem búg, könnyen sebességbe rakható. Esélyes a váltócsere? Köszönöm a válaszokat!
-
SPeti1984
senior tag
válasz rob210 #72873 üzenetére
78kw-os a lekérdezés alapján ami 105 vagy 106le illetve több ilyet is hírdetnek ezért kérdeztem. A 2009-es katalógusban is láttam de mivel külföldi a katalógus és nem találtam magyart így nem tudtam hogy van-e benne szűrő vagy sem. Inkább úgy mondanám, hogy van egy új egyterű turbobenzines autó és ezt a 2. autót használnám inkább mindennapi közlekedésre illetve párom is ezt használná mikor épp kell neki autó. Az új pedig megmaradna hosszabb nyaralásokra vagy ritkább használatra hogy ne menjen annyi km bele a munkábajárás miatt (35km oda és 35 vissza). valamint városban is lenne használva azért ezért lenne jó ha nem részecskeszűrős.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz SPeti1984 #72875 üzenetére
Addigra az 1.5 dCi megbízható motor lett, maga a Renault Megane 3-as egy jó konstrukció, nincs sok baj vele. Szerintem regisztrálj a Facebook csoportba, mert van egy két tag aki rövid távok miatt (gondolom melóhely váltás volt) tervezi lecserélni a Diesel Megane 3-asát egy benzinesre (szintén hármasra): [link]
[ Szerkesztve ]
-
gixxergabi
senior tag
válasz SPeti1984 #72875 üzenetére
Én nem értek vele egyet, hogy az emberek pont a város miatt nem akarnak részecskeszűrőt, ahol épp lenne értelme hogy ne puffogjon ki mindent az arcunkba. Értem miért félnek tőle, de nem értek vele egyet... Aztán meg ha ki lesz tiltva a városból az ilyen autó akkor meg majd megy a hőbörgés. A kiüttetés meg egr lefalazás még jobban zavar.
Buék! -
rob210
Topikgazda
válasz SPeti1984 #72875 üzenetére
van 106 os meg 86 os is, de ha már veszek egy 3 as meganet akkor az újabb technikát venném a helyedben.
Azaz a 90 vagy a 110 le-et.
A 106 ban is ott csücsül a dpf, nem úszod meg. 2007 től szinte!!! mindegyikben van.
Na mindegy én ha dieselt kéne vennem, akkor a 110 est venném.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz gixxergabi #72877 üzenetére
Az emberek azért nem akarnak dpfet, mert nem tudják kifizetni a cseréjét.
Nem az akarással van a baj, hanem a fenntarthatósággal.
Sajnos továbbra is nagy álmok kis pénzért világot élünk.
Az meg, hogy a dpf mit szűr meg és mit nem azt hagyjuk, ezen még az okosok is nagyon sokat vitatkoznak.
Én szvsz a dpf es dieselt is utálom, mert az se egészségesebb, sőt, de tényleg ne menjünk bele.Abban viszont mélységesen egyetértek veled, hogy aki kiveteti az egrt meg a dpfet annak a jogsiját is elvetetném vagy 2 évre.
Renault power
-
gixxergabi
senior tag
válasz rob210 #72879 üzenetére
Ha már szóba került M3 face csoport, nem rémlik hogy olvastam volna olyat hogy valakinek tönkre ment dpf. Viszont több olyat is hogy 400e km megvan és köszöni szépen semmi baja (köztük volt taxi is).
Úgy gondolom a dpf azért megy tönkre mert a motor rossz és tele okádja olajjal, vagy előtte-utána nyomás szenzor gumi csöve elszakad (elrágja vmi) és akkor hibakód és nem tud regenerálni (utóbbira volt példa csoportban) stb.
Sztem a rendszer jó, csak itt is az ember a leggyengébb láncszem, ha a motor szar lesz,(nem cserél olajat) vagy hibakóddal jár vki mert nem érdekli megy még attól, és tönkre megy dpf, akkor megy a dpf szarozás mindenhol, miközben nem az volt a hiba forrása... (Ezért aztán félnek tőle az emberek) Az hogy meg sokan utána se olvasnak, hogy ég a szén további széndioxiddá, csak nyomják a hülyeséget, hogy majd az autópályán okádja ki magából a kormot
Na megyek is a dpf-es kocsimmal a városba rövid távra, boltba bevásárolni -
polonic
félisten
válasz gixxergabi #72877 üzenetére
Hozzá kell tenni, hogy a motor károsanyag kibocsátása pont a városban jóval magasabb, több, mint tízszeres is lehet.
Ugyanis a megadott értékeket üzemmelegen tudja az autó.
Na most a dízel mikor melegszik be városba, vagy akár egy benzines is. A belsőégésű motorok nem a rövid távú hidegüzemre tervezettek.
A katalizátor gyakorlatilag addig nem is működik, amíg nem üzemmeleg. Annak a működési hőmérséklete több száz fok. Gondolhatod, hogy mikor éri el, akár benzines autóban is. -
forceberg
veterán
válasz gixxergabi #72877 üzenetére
Sajnos van egy rossz hírem, a szűrős- nem szűrős egy kaptafa alá van véve Bp.-en. Euro5-ig mind, ha már ilyen bunkók a törvényhozók, akkor minek kínlódjon a szűrővel? Ha épp nem mehet tilalom miatt, akkor ott a 7 személyes új benzines egyterű.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
SPeti1984
senior tag
-
eTrade
tag
Érdekességnek belinkelek egy grafikonos videót az itthoni autóállomány változásáról (2002-2018): [link]
Én azon kicsit meglepődtem, hogy a Renault ötödik lett 2018-ra.
-
rob210
Topikgazda
válasz gixxergabi #72880 üzenetére
Ezeket nekem hiába írod le, tudod, hogy én tisztában vagyok ezekkel, legalábbis remélem.
Renault power
-
veterán
válasz gixxergabi #72880 üzenetére
C5 2005 1.6hdi 600.000.km 10 évig egy tulaj, a szomszédomé volt, TAXI-ként üzemelt, fap ezalatt 1-szer tisztítva. Megvettem, még 2 évig használtam, imádtam, hiba nélkül ment. Csak azért adtam el, mert asszonynak nem felelt meg. Nem tudta vezetni. Amúgy még meglenne...
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
-
forceberg
veterán
válasz gixxergabi #72884 üzenetére
Ment PM, mert nekem szűrős van...!
+
[Csupán ennyi a probléma...](#72886) rob210: a 90LE-ben, ha mindeg igaz, sima turbó van kettőstömegű nélkül, nem jobb lenne mégis az?
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
-
forceberg
veterán
válasz HarleyCustom #72890 üzenetére
Szmogriadó(ami azért ritkán van) esetén nem!
Vagyis de, éjjel, ha jól értelmeztem átfutva, akkor 06-22 óra között van érvényben.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz HarleyCustom #72892 üzenetére
19 májusában szavazták meg.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #72879 üzenetére
Nem a DPF a baj, hanem a korai DPF-ek nagy hibája hogy csak oda lett "tákolva" a kipufogórendszerre, gyors, olcsó megoldásként, egy létező, sokszor toldozott foltozott, 20 éves motorra, mint egy sebtapasz. (A mostani, legfrissebb fejlesztésű motoroknál ugye már kb közvetlenül a motor után, a legmelegebb részre van téve, hogy a lehető leggyorsabban elérje az optimális működési tartományt, mind a katalizátor, mind a részecskeszűrő, és a különböző NOx égető katalizátor anyagok is ide vannak szórva, attól függetlenül, hogy még mindig nem jó megoldás, csak jobb mint ami volt előtte)
Amit akkor ismertek, pontosabban elismertek, nagyméretű, szabad szemmel is látható hatású koromrészecskék kiszűrésére, elégetésére, üzemi tartományban, arra tökéletesek. Nem rakódnak le a házak falain, nem teszik taccsra a mész bevonatokat városokban, nem rakódik le az emberek tüdejében, nem okoz rákot, vagyis inkább nem segíti elő. Ez tény, nem vita tárgya. Meg is lett az eredménye, tisztább, kevésbé szmogos levegő ott, ahol ezek gyorsan át is vették a régiek helyét. Mindenki tudta előre, hogy ezek élettartama nem örök, ahogy ahogy polonic is leírta a klasszikus katalizátorral együtt csak optimális üzemállapotban tud működni, és tisztulni.
Azért azt hozzá kell tenni, hogy a DPF mérete a bele akadó korom mennyiségéjez képest hatalmas. Tényleg óriási. Nagyságrendileg, mintha egy New York méretű tök üres várost akarnánk megtölteni folyamatosan vonatokkal, úgy, hogy onnan busszal hordják el az embereket. Néha több, néha kevesebb busszal, néha meg nem mennek a buszok.Telik? Had teljen, az a dolga, a több részecske könnyebben ég el, mint a kevés, szétszórt, mert egymást segítik.
Azóta ismert a PM10, annak hatása, az már átmegy a szitán, meg sok-sok olyan molekula, anyag, szilárd részecske, amit, vagy aminek a hatását nem ismerjük. Voltak is, lesznek is ilyen anyagok, és ahogy csökken a porlasztott, majd elégetett akármilyen szénvegyületű cseppek mérete, addig ezek meglesznek, mindegy, hogy milyen módon égetik el, Otto, Dízel, Atkinson, Gázturbina. És most szándékosan nem akarok belemenni alternatív hajtásrendszerekbe. Ingyen energia nem volt, nem lesz, mindig valami kárára fog menni. Valaki mindig fizetni fog, vagy így, vagy úgy.
Az autó is egy gép, amit karban kell tartani. Ugyanúgy, mint egy mosógépet, egy varrógépet, egy számtógépet, vagy egy embert. Minden csak kompromisszum kérdése.
Elvágja az ember a kezét, koszos környezetben, nem fertőtleníti, nem foglalkozik vele, elüszkösödik a seb, és sír, hogy le kell vágni? Hát, sajnálatos... Autó ugyan ez. Egy autót legalább ki lehet dobni, lehet venni másikat. Kezet még nem. Akinek nincs pénze, karbantartani az autót, az ne vegyen autót, és verje az asztalt, hogy legyen értelmes tömegközlekedés, hogy úgy járjon dolgozni, nyaralni, vásárolni. Akinek van autója, nem tartja karban, és szennyez vele, azt meg jól megsarcolni, hogy fájjon, és kinyissa a szemét, hogy az autón kívül is van világ. Jahogy a közösbe tett összeg, amit erre lehetne költeni az másra megy el. Ezt meg mindenki maga gondolja tovább ahogy akarja.Amúgy a szabályozás is szar. Mert ahogy a gyártók is rá tudják tenni az újabb motorjaikra ezt azt, hogy a környzetvédelmi normáknak megfeleljenek, úgy ezek terveit is ki kellene adni, hogy más is megtehesse. Szánalmasnak tartom, hogy kb nulla esélyed van egy pl koppra ugyan olyan, még Euró 4-es motort használni, frissíteni, módosítani, ami később változtatás nélkül Euro 5-ös egy másik autóban, csak azért mert az újabb, és akkor már létezett az a szabvány. Ugyanannyira szennyez, annyi a kibocsájtása is. Gondolok most itt Megane2-ben Euro 4-es, Megane 3-ban Euro 5-ös 130 lovas F9Q motorra. Egyikkel bemehetsz adott belvárosba, mert szennyez, a másik nem?
Bár ez utóbbiakat nem tudom, miért pont neked írom le, nem te vagy aki ezekkel nincs tisztában
gixxergabi: A DPF nem regenerálás nálam volt, de az is megdőlt, hogy nem regenerál, mert van olyan üzemállapota hibás, hiányos bejövő adatoknál, amikor csak azért is bedob egy regenerációs ciklust, mégpedig olajcsere után és ez tök jó.
A kettős tömegű lendkerék téma ugyan ez. Az sem azért megy tönkre, mert használva van, hanem azért, mert nem kiegyenlített módon jár a motor. Nem úgy, nem annyi üzemanyag jut az adott hengerbe, előbb utóbb rezonálni kezd a motor, a lendkerék rugói nem egyenletesen kapják a terhelést, elfáradnak, oszt szájé. Mindezt elég lett volna kiszűrni azzal, hogy az autó is visszajelzést ad arról, még időben, hogy valami nem jó, és lehet olcsón javítani, tisztítani. Ezért keményen a gyártókat kéne elcsipázni, mert a szerviz sem adja ki a valós infót a járműről.Az emberi hozzáállással van a baj. Mindenki pozitív híreket akar hallani, nem a valóságot. Nem azt akarja hallani, hogy ez rossz, az rossz, amaz rossz, hanem egy szót: jó, mert az a megnyugtató. A gyártók átverik az embereket, belehazudnak a szemükbe, elhitetik, hogy amit adnak, az tökéletes, és ezzel valójában csak nagyobb kárt okoznak, holott csak egy félkész szemét, ami egy fejlődési lépcső. Ez sajnos azért van, mert az emberek buták, nagyon buták, nem gondolkodnak egyes helyzetekben, az ösztöneik vezérlik, és nincs olyan hogy tisztelet a kivételnek, mert mindenki ilyen. Az egyén túlélését segíti, de a környezettel való egyensúlyt nem. Mit várunk egy olyan társadalomtól, aki a tények ellenére elhiszi, hogy a Föld lapos, egy szakállas öregúr felhőkön ülve mindent látva irányítja a világ működését, hogy egy másik meg arra buzdít, hogy ölj meg mindenkit, aki nem azt gondolja amit ő, ami azért vicces, mert egy időben állítólag az első öregúr mondta ugyan ezt, majd az egyik mutogat a másikra. És most itt nem vallásra gondolok, mert ilyeneket egyik se mond. Pár ember mond ilyeneket, mások meg elhiszik, mert ezt akarják hallani, mert így könnyebb. Az igazság fáj, az igazságot nehéz megemészteni, az igazsághoz gondolkodni kell.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz HarleyCustom #72897 üzenetére
Így van gyárilag. Benzin, nem dízel, nem kell a dermedéstől tartani.
-
Reaper04
aktív tag
válasz HarleyCustom #72897 üzenetére
Hát látod
De amúgy értem mire gondolsz.Nekem az jutott először eszembe, hogy mi van, ha pl felverődik kavics, vagy valami.... és megsérül.
De biztos gondoltak erre is rönóék, amikor kitalálták.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
sziasztok, az normalis hogy 40km kellett hogy bemelegedjen a kocsi motor ( -3fokban) ? Azert gondolom hogy hideg volt mert a megszokottnal joval hangosabb volt a hangja, meg a sebessegvalton is ereztem egy picit hogy nem az igazi. Esetleg ez az ujfele benzin is kozrejatszhat, esetlef hogy “tul jo” olaj kerult a kocsiba? ( renault elf 5w30 vagy 10w30 nem tom pontosan premium high performance. Olvastam hogy high performance olaj felesleges utcai kozlekedesre mert nem bir bemelegedni nemtom egy szivo benzint porgetni kell azert.. megane 3 2010 1,6 16v rol van szo. A csuszas amit legutobb irtam kiderult hogy kivolt nyomodva az ut meg nagyon szar foltos aszfalt volt leteve oda, azota jo minden
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen