Hirdetés
-
Kooperatív akció-kalandjáték lesz a Sanctua
gp A premier kicsit még odébb van, jövő év közepén érkezik a PC-s verzió.
-
Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
it Az EU adatvédelmi tanácsa azt mondja, hogy a ChatGPT még ma sem felel meg az adatpontossági szabványoknak.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #13552 üzenetére
Csak az én privát véleményem: szabadulj meg minél előbb tőle, mert lassan két (?) éve az összes pénzedet ebbe ölöd, mégsem bírod rendeltetésszerűen használni. "Átok ül rajta", most sem hazudtolta meg magát. Ebből már szerintem soha nem lesz épkézláb, megbízható vas.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13553 üzenetére
Én 700K-t költöttem csak ennek a Majának a szervizelésére (tuninggal).
Mondjuk nekem a motor nem fosta össze magát, azt huszinál kezdte.
Meg is mondta anno runner, hogy sok benne a km, fúrni kell. Azóta új a
henger + dugó, és ha hajtókar + főtengely is cserés, akkor új a motor. -
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #13556 üzenetére
Jó, de te használod rendesen, ez még így meg is érte, vagyis nem rosszabb, mint az én esetemben.
Nekem van hatezrenként egy szerviz (háromnegyed évente), kopó-fogyó alkatrészeknek, márkaszervizben, ez 30 és 40 ezer között van (tudom, ti megoldanátok negyedennyiből is, mert tényleg meg lehet), 15 ezrenként kell gumit cserélni, ez se sokkal több 30 ezernél és itt ki is fújt a dolog. Marad a tankolás a 3,5 liter alatti fogyasztáshoz és az, hogy amikor kell, indul.
Ezen kívül vannak a saját hibás dolgok, pl.: egyszer eldőlt, 4 óra után elsüllyedt az oldaltámasz a földben és eltört a plexi vagy a defekt, amit a kékhold javított 4 ezerért.
Viszont én többet is megyek, szezononkénti 5000 megvan, sőt ez egyre több, idén 3500km ment bele, szerencsére nyáron kevesebbet használom. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #13558 üzenetére
Tévedés, huszi SOKKAL többet megy a géppel, mint én valaha is.
Nekem 4 év 2 hónap kellett 17473 km megtételéhez, igaz az utolsó évben
jobbára állt a motor, mert akkor már átültem a Madisonra... valamint bartel
üzletként volt ~1 hónapig kölcsönben huszinál. És kezdődtek a gondok.
Az az igazság, hogy én sem vettem volna megint meg... Huszinak viszont
egy elég kedvező érve lehetett, hogy 0% önerővel kamatmentes részlet.
Más kérdés, hogy a 0% önerő a szerződéskor derült ki, de megoldottuk.Tehát a Hitleres videó nagyjából arról szól, hogy locsolom a gépre a pénzt.
A szabadonfutó meg csörög szíjkopás miatt. Ez a szakadás nagy pech, de
ha várható volt a futás alapján, akkor bizony user error. Drága tanulópénz!Nem hazudtolta meg a gép "magát", hogy egy túlhasznált szíj elszakad.
(Amúgy bírom bogyó beszólásait, mikor ő is addig tuningolta a "Csótányt",
hogy sehogy nem bírta beállítani, alapjárata se volt, de füstölt mint állat.
És akkor ő gépész. Viszont occón rásózta valakire, aki tovább hajtja.)Hauptmann: fogalmam sincs, runner mindenkinek ezt mondta 50K km-rel:
annyit tudtam visszavágni, hogy nálam évi 3-4000 km-mel messzi az 50K.
(Ha jól emlékszem huszi már idén beletolt 3000-et, pedig szezon elején a
gépállat még bőven a szerelőjénél telelt, és még a szezon közepe sincs.)Szerk: hogy anyagilag megérte-e, azt erősen átgondolnám... Mondjuk az
tényszerű, hogy a Madisonnál sokkal* olcsóbb volt, szóval ha bárkit is ez
vigasztalna: mindig van drágább szerviz, meg drágább tuning. Szerintem
egyetlen előnye volt, hogy alapszinten (nem gépész) megtanított szerelni.*: az jelenleg pontosan kétszer annyiban van, és majdnem fele idő alatt...
Majával 67 Ft volt egy km, amiből 40 Ft a szerviz (tuninggal), 17 a benzin,
a többi meg a kötelező kiadásokból jön (az írt honosítás, műszaki, KGFB,
gépjárműadó), mínusz egy 15K-s tétel (amit 1 hét bérbeadáson nyertem).Ehhez képest a Madison: 122 Ft/km, rendre 86+24+12 leosztásban.
A benzinköltség nem csak a fogyasztás miatt nagyobb, hanem az árak is
nőttek rendesen, meg egy ideje kizárólag V-Power 100-zal használom.
Szervizköltségbe meg hülyeség beleszámolni pl. az UTCOMP-ot, mert az
színtisztán tuning, szórakozás, mérnöki ökörködés az oszcillószkóppal.
De nincs külön tuning rovat, meg mondjuk szerszám, amit megtartok még
a motor eladása után is, szóval szigorúan véve nem annak a költsége.[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #13560 üzenetére
Végülis lehet öntöttvas akkor is, ha korábban volt henger cserélve, és nem nikásat, hanem öntöttvas hengerszettet kapott. Azt viszont furcsállnám, hogy gyárilag nem nikással gurult volna le a szerelőszalagról, bár a japánoknál soha nem lehet tudni.
De nem is biztos, hogy előny annyira a nika, hiába az extra jó siklási tulajdonság, ha sérülékeny a réteg rajta. Elég egyszer véletlenül felforralnia vizet, és simán megpattanhat a bevonat. Az öntöttvas strapabíróbb, és lehet fúrni, amíg van túlméretes cucc hozzá.
Megértem huszi dilemmáját, hogy mi legyen, mert én is hasonlóan jártam a Habanával, meglett oldva egy probléma, utána jött a másik, és ez örök korforgás volt. Viszont várható volt, egy 50-es nem napi 100 km-ekre való, pláne nem a Suzuki-Morini blokk, valamint azért ehhez nagyságrendekkel olcsóbbak voltak a jó minőségű alkatrészek, mint a Majához, így relatíve olyan hú de sokat nem vitt el. 3 évig volt nálam, nagyon sok km belement, 130-ért vettem, 80-ért adtam el fúrás előtti blokkal, plusz, amit ráköltöttem, de kiszolgálta az árát rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #13560 üzenetére
Én a Csótánnyal - mintegy 60-70 ezer forint rálocsolása után - épphogy beláttam, hogy legjobban akkor járok, ha - minden hibáját a hirdetésben feltüntetve, nem letagadva - sz*rér'-h*gyér' eladom, mintsem hogy a huszonéves vasra újabb 100 ezret (vagy többet) ráköltsek, bizonytalan kimenettel.
Hibái eladáskor:
- a karburátorok (miért is ne kettő lenne egy 125-ösön ) szétkoptak, a súberek ésaz úszó tűszelepek fészkei kikoptak (nem cserélhető betétes persze, a karbik spiáter házában van kiképezve a fészkük), így megpróbáltam az utángyártott kínai Keihin-utánzat karbikkal pótolni őket (éljen a mindössze 1-2 ezer darabszámban gyártott japán belpiacos vas ) A karbik egyébként már akkor sem voltak egészségesek, amikor a gépet megvettem. Egy hónap sz*pás és kísérletezgetés következett, pocsék (de legalább gurulóképes) végeredménnyel.
- a nyélgázas 19 ezer km-nek - amit bele vertem bő két év alatt - hála szép apránként eltűnt a gépből a kompresszió (elgyengült), és brutálisra nőtt az olajfogyasztása. 2 hibát találtam: az elöregedett szelepszár-szimeringek és az egyik (beégett) kipufogószelep javítása megtörtént, így a teljesítmény hellyel-közzel visszatért, viszont a másik hiba, a kopott dugattyú és gyűrűk (a henger szerencsére hibátlan, még a hónolás is látszott rajta mindenütt) javítása meghaladta a tűrőképességemet: nagyon hosszú idő alatt, nagyon sok pénzért lehetett volna Japánból beszerezni ezeket. Plusz ugye 2 bontott karbi eBay-ről, ami lehet ugyanolyan rossz, mint az enyémen az eredetiek.Amúgy soha nem hagyott ott sehol, a szétf*sott géppel még egy második Erdély túrát is simán be mertem vele vállalni, csak a 2300 km alatt egy liter olajat megzabált. (Minden egyes nap este egy-másfél decit bele kellett borítani a túrán).
Mivel úgyis nagyobb gépet akartam (már a korlátlan jogsit is csináltam akkor), választhattam: ráköltök legalább 100 ezer forintot (anyagáron!), szerelem egy-két hétig, és eladom megjavítva 250-300 ezerért, vagy jelen állapotában megszabadulok tőle amennyiért viszik. 165-ért hirdettem meg, 3 nap múlva 150-ért elkelt.
Buktam rajta? Sokat, de sokat használtam is a gépet. Ha ráköltök még egy csomó pénzt, jobban jártam volna vele? Nem. Ennyi, nem ragozom tovább...
szerk: eladáskor mindkét gumi csereérett volt a vason, a hátsó jó ritka méret, nem olcsón. A pár simán lett volna 35 ezer forint rá. Ezt is "megspóroltam".
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #13563 üzenetére
A GS-re 50 ezer körül jön ki a rátehető "legjobb" gumiszett: Michelin Pilot Street Radial. (ilyen, null kilométeres gumiszettel vettem tavaly). Mondjuk a vacakabbak sem sokkal olcsóbbak, max. egy tízessel...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #13565 üzenetére
Nem is azért sokallottam a gumiszett árát a Csótányra, hanem mert egy járatosabb mérettel szerelt "szokvány" 125-öst (CG125, YBR125, stb.) fel lehet gumizni 20-25 ezerből. Ehhez képest volt sok (első 10k, hátsó 23-25k, ez a ritka méretű). Ráadásul ebben a méretben (110/90-16, REAR) nincs is választék, a drága Metzeler meg elég sz*r volt minőségre, és akkor finoman fogalmaztam...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
Egyesével nem tudok mindenkinek válaszolni, ezért megírom egyben.
DigitXT-vel az elején volt némi félreértés, tényleg 0% önerővel 0% hitelre kaptam meg a motort. Ez nagy érv volt mellette, ha 300kp-m van, könnyen lehet másképp döntök, de váltani akartam, megtettem. Alapvetően rendben volt a motor, sok extrával, aránylag ismert előélettel. Azóta több szopás volt vele, amit szerelői hibának/user errornak és régebbi csontváznak köszönhetően beszívtam, ez tény. Ennek ellenére azt mondom, hogy a motor állapota javul. Aránylag sokat megyek vele - ha megyek - havi 1-2k km. Sokat állt a motor, így jött ki 2 évre 12-13k km. Persze, kb 1 hónap alatt belement 2000km, mostanában visszaálltam heti 250-re. De ami a lényeg, lassan minden olyan dolog ki lett rajta cserélve, amit ki kellett. Idén eddig tényleg jó volt, amíg jött a user error. Egyértelműen hamarabb kellett volna szíjat cserélnem, elfelejtettem... Sajnos nincs szerencsém és a főtengelyt centrírozni kell... Ami alapvetően még nem nagy para, de ha szétszedjük lehet, hogy hajtókart kell cserélni. Viszont akkor utána lesz egy olyan motorom, amin tudom hogy a hengerszett 7000km-es a főtengely, hajtókar, csapágyak 0km-esek.
B verzió, amiért itt szurkoltok, eladom. Mennyiért viszik el így? Ha megtudják a hibát kb 100 000Ft. Ha nem, át kell vernem valakit. Ha megcsináltatom ezt is, miért adjam el? Csak úgy, hogy nehogy előjöjjön valami? Ha el is adom 300 körül (már ha elviszik), annyiért tudnék venni másikat. Van rá garancia, hogy az nem ilyen lesz? Könnyen lehet szopásmentes egy 700 kilós gép, amit néhány évesen megvesztek, de az jelenleg nem fér bele a keretbe. Igen, lehetne az, hogy eladom, x év kihagyás, és addigra összegyűjtöm... Addig viszont marad a BKV én meg meghülyülök.
Ja és ha veszek egy újabb 3-4k körüli gépet? Arra nem kell új gumi, új kormánycsapágy, ülés huzat... stb? Vagy mégis?
szerk2: Ja és végre már megállt az olajfogyasztása, minimálisat töltöttem utána a 2k km alatt...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #13562 üzenetére
Na ez az, hogy "úgyis nagyobb gépet akartam"... ez egy fontos pont.
Ha úgy tetszik én is hasonlóan döntöttem, ami a kis Maja eladását illeti.Az a baj, hogy huszi sokkal nagyobb gépet akarna. Viszont a városban
rohangálni bőven elég egy ilyen kicsi is. (Vagy Erdélybe elmenni hehe!)
Az első "komolyabb túrámon" (Bp-Balaton-Bp) eltört a kuplung.
De hazahozott a gép. Nekem is ette az olajat, mégis 4 év alatt egyetlen
lerohadásom a vétel után 3 hónappal 1000 km után, egy szervizelést(!)
követően (nem én gányoltam a gépet, szerelőknél volt!) a szíjszakadás.Abszolút nem értettem hozzá, nem szereltem: bele kellett tanulnom.
Bármennyire szerettem a gépet, jobb volt feljebb lépni, és nem is ülnék
vissza rá, ahogy a (Benelli) Velvetes arc mondta: nyelezed és "semmi".
Nem bántásból mondta! Kategóriájában jó. De a 400-as más világ na...Viszont ha meg akarja tartani, kénytelen fizetni a szervizköltségeket.
Mindenesetre a legutóbbi hiba, hogy a szíjszakadás főtengelycserét is
hoz magával, mindenképpen nagy pech. De szvsz EZ nem a gép sara.Összességében viszont motorikus gondokhoz nehéz donort keresni.
Semmi sem garantálja, hogy a bontott alkatrész nem sz.rabb a tiédnél.
Persze nekem is olcsóbb lett volna egy donort venni (az idomok miatt),
de azt meg tárolni is kellett volna valahol, ahhoz meg nem volt helyem.huszi.gyb: hát ezaz, ha megtartanád, és +50-70KHUF után végre JÓ?
(FB-os linken csak néhány képet láttam, de ebben a helyzetben szvsz
a donorozás már nem játszik: motorhoz nem érdemes. Madisonhoz se
lett volna jó ötlet bontott blokkot venni, hiába kegyetlen drága vezérlés
van benne, ha egy bontott blokkban is 99%, hogy szar, mert típushiba.)[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz huszi.gyb #13567 üzenetére
Szerintem most már nem éri meg eladni, hazudva eladni elég necces, bár ilyen árkategóriában lehet, hogy nem annyira. Sok szerencsét hozzá most már.
(#13562) bogyo112: Tökéletesen csináltad a cserét szerintem. Ilyen racionálisan kevés embernek megy.
(#13568) DigitXT: Donort én se vennék, amik az egyiknél elhasználódtak, azok mind rosszak lesznek a másiknál is. Kisebb baleset esetén érdemes venni donort, egy máshol töröttet.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #13567 üzenetére
Engem az esetedben az "rúgott hasba", hogy a szíj elszakadása (ami ugye bármikor előfordulhat, ha túlhasználják, vagy nem elég jó minőségű kerül bele) képes volt a főtengelyt "kinyírni". A nemrégen, nem kis pénzből felújított motorod főtengelyét. Megint blokkbontás, alkatrész, tömítéskészlet, qrva sok pénz, qrva sok meló, qrva sok várakozás motor nélkül. Ezek így együtt (az eddigiekkel...) nekem már túl sok lenne, "rossz ómen". Ha bízol benne, hogy x tízezer forint rálocsolása után most már "istenbizony" lesz egy hibátlan géped, akkor hajrá, tényleg kívánom hogy így legyen.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #13570 üzenetére
'képes volt a főtengelyt "kinyírni"'
Sajnos ez ilyen világ, rosszabb esetben úgy gyűri be a szíjat, hogy eldeformálódik az egész főtengely.
Persze a kurva anyját, úgy is elszakadhatott volna, hogy nem csinál semmi plusz problémát.
Írtam korábban, hogy en már nem adnám el, főleg úgy, hogy új hengerszett van benne. Most lesz egy új hajtás is, ebben csak nem romlik már el semmi.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #13570 üzenetére
Engem is hasba rúgott. Marcell szerint, ha nem kell új hajtókar, egy napos munka. Szombat reggel kimegyek (két hét múlva), és este remélhetőleg Maja hoz haza. Új tömítés készlet 3-4000Ft nem vészes, a henger szett megmarad, a főtengelyhez pedig hozzá kellett volna nyúlni, volt némi rezonancia a motorban, ami miatt a kipufogó megrepedt. Nem akartunk vele foglalkozni, amíg fél évente egy hegesztéssel megoldható a dolog.
Mentem egy tesztkört, kicsit hamarabb bizsereg a tenyerem, mint szokott, de ennyi. Szép egyenletes a járása nem csörög, nem zörög. Nem fogok vele sokat menni amíg nincs kész, de így sem olyan vészes.
Hauptmann: Igen, elszakadhatott volna simán is, de hát... Az én motoromról van szó...
DigitXT: Igen, sokkal nagyobbat szeretnék, de majd, mellé... Esetleg HA úgy lesz pénzem egy 250-est városba, Maja helyett... De akkor valami drága, fiatal, keveset futott (haha) cuccot. De egyelőre nincs arra pénzem, hogy 2-300 000-rel megtoldjam Maja eladási árát... Szóval marad a javítás. Ja amúgy a variátorba kell egy nyomólapot venni, az egyik csúszkánál a tartófül letört. De legalább nem cseszett szét semmit.
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #13574 üzenetére
És keresi is a lehetőséget a jobb gyorsulásra Szvsz ott van a gond, hogy kisköbössel csak digitális üzemmódban lehet közlekedni, nagyobbal már nem feltétlenül. Legalábbis én ezért váltottam felfelé anno. (meg azért mert a Leonardo egy ipari hulladék, de az már más kérdés )
-
DigitXT
félisten
Eegen, viszont tekerednek a vasba a km-ek hiba nélkül.
Szvsz szétforogni nem a km-ektől tud a motor, hanem a
félresikerült tuningtól. Vagy hát egy jó tuningtól is többet
forog, ami nem feltétlen tesz jót az élettartamának.Ha vki tényleg digitális üzemmódban használja a gépet,
ráadásul karcol a lábtartó a kanyarokban, valóban ideje
a váltásnak, mert kimotorozta... De akkor nem +70 ccm:
az lófütty. Egy SH/Madison/Nexus 500... az érezhető. -
DigitXT
félisten
Persze, persze, tény. Nem is magamra értettem. Nekem is inkább csak a
középsztender ér be nagyritkán, lassú kanyarban. Viszont ahogy mondtam:
hiába "elég" városban a 180-as, ha az ember többre vágyik, sajna nagyobb
vas kell. Még én raktam bele azt a Multivart, ami tényleg mosolyt csalogató
tuning volt, mert a +20% erő a gápsárkánytól, elég sokat dobott a feelingen,
de látván a mellékhatásokat, meg a rémtörténeteket a félregörgőzésről, hát:
bár ne tettem volna! Hosszú távon így is kevés (huszi hajtja is mint az állat),
be kell látni, hogy vagy kompromisszumot köt valaki, vagy tuningra SOKAT!
(Pl. a 14 gr Dr.Pulley ami nem hamisítvány 21x13 méretben majdnem 20K.)Megéri? Szinte biztosan nem, de az ember kíváncsi. J.Costa-t is csak azért
nem rendeltem, mert Ausztriába szállít a webshop max, pedig jó volt: 200€!
(Drága hobbi.) Aki csak igáslónak használja, jobb ha gyári állapotban tartja. -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #13578 üzenetére
Na igen... Gondolkodtam rajta, hogy a multivar kidobása segítene-e csökkenteni a szopóroller faktort. De a szíj akkor is szakad, akkor is odabaszhat a főtengelynek. A homokot nem a multivar lapátolta bele, henger szettet sem amiatt kellett cserélni...
Ha vennék 250-est, nem azért venném, mert kevés az erő, hanem mert könnyebb eladni, mégis "nagyobb" mint a 125, de nem "pár ccm" a különbség. Egyelőre Maja jó kompromisszum nekem, amíg nincs pénz két motorra...
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #13579 üzenetére
Akkor később szakad a szíj... Lehet, pont kibírta volna? Meg én nem
merném összevissza görgőzni a motort amíg a fordulatszámmérő nem
mutat megbízható adatokat, mert egy valami biztos nem kellett volna a
Multivarba soha - bocs Marcell - a Malossi 10,5 gr-nál könnyebb görgő.
Ha valamitől, hát attól szétpörög. Csóváltam a fejem a 9000+- hallatán!Szerk: igen, 250-est könnyebb eladni, de ha már a gatyádat ráköltötted
a 180-asra, hatalmas bukóval eladod, veszel 250-est, arra is ráköltöd a
fullos motorfelújítás árát, majd utána örülsz, hogy könnyebb eladni?!
Magadnak újítod fel, vagy jótékonyságból a vevődnek? (Nem mindegy.)Megjegyzem, amennyire pici lépés 125-ről 180, annyira pici 180-ról 250.
(Próbáltad a 250-es Maját, és nem estél hanyatt a nagy teljesítménytől.)
A legfőbb különbség a jogsikategóriában van. De érzésre szinte nulla.Anno én is kérdeztem, mire érdemes váltani? 250-est senki se javasolt:
minimum 300+, hogy érezzek is valamit. Volt Nálad a Madison is, nem?
(El tudnál vele szöttyögni a városban, meg a "túrázást" is jobban bírná.)De nem hiszem, hogy a 2MFt-os birtoklási költséget is szeretnéd mellé.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #13581 üzenetére
Értem én, hogy próba, meg "500 km az semmi", de érted... van egy
üzemanyagellátási gondod, amitől erőtlen a motor, akkor NEM az a
megoldás, hogy kikönnyítjük a váltót, hadd pörögjön - feleslegesen!Jókat (is) írtok a szerelőről, de ez a húzás nekem elég nagy mínusz.
Szerk: ugye ez az erőtlenkedés még a régi hengerrel volt? Remélem
nem a vadiúj cucc lett úgy "bejáratva", hogy kb. a tiltáson dolgozik.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #13582 üzenetére
Félreértettél... 250-est úgy vennék, ha lenne rá ~1 millám... Valami új(szerű) pár éves gépet, amit 1X éves korában lecserélhetek... Amíg ezt nem tudom megtenni, ahogy írtad is, nincs sok értelme.
Már nem emlékszem, szerintem az új hengerrel volt ez. De pont ez az, hogy nem forgott tiltáson. A hiba lényege az volt, hogy nem tudtál nyélgázt adni. (Ha nyelezted is max félgáznak felelt meg). Félgázon meg nem pörög a motor. Nem tudom másképp leírni, remélem így érthető a dolog. Szóval nem (nagyon) pörgött 9000 fölött valószínűleg. Most 11g van benne, a vizsgák után szétszedem a fordulatszámmérőt, bekötöm úgy, ahogy mondtad, és beállítom. Fülre nem forog irreálisan sokat, és nem is tette. Igen, hiba volt illetve tüneti kezelés(nek is gyenge) a 9g-os görgőt betenni, de annyi dolog változott, hogy el kellett valahonnan indulni. Végül rájöttünk, és mehetett vissza a 11g-os (10,5 csak Malossiból van, ami nagyon gyorsan kopik, félrekopott).
www.dongosofor.hu
-
-
csongi
Topikgazda
Nem tudom mekkora előre lépés, de ha a 250 alapon hozza azt amit a 180-as tuningolt formában akkor mi a gond? Egy jó 250-es mehet utazóba 100-al kínzás nélkül normál fordulaton. Átlagosan 20 lóerő körül vannak kb ennyi nyomatékkal. A 180-as hány LE és nm?
Ha az teljesítmény meg már elég, akkor van értelme saját részre megcsinálni.
-
miresz
veterán
Nálam a 200-as Madison 100-nál pörög 7e-t,az normális? De 80-nál csak ~ 5,5-öt. Egyébbként feleslegesen soknak érzem a 7e-ret 100-nál.
Elvileg ezek a gyári adatai: Malaguti Madison 200 Specs
(#13588) Burt1793: A stabil 100 megvan,,könnyen el is éri,csak közben feleslegesen soknak érzem a motor fordulatát. A 200-as madison 20le gyárilag.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz miresz #13587 üzenetére
Nem tudom mennyivel kevesebb száznál egy robogónak a légellenállása egy autónál, autóval százas tempóhoz kell kb. 20 ló (újabb, 1,3 tonnás szedánhoz pl). A robogónak kisebb a homlokfelülete, de rosszabb a légellenállási tényezője, plusz jóval könnyebb, szóval kisebb a súrlódása a talajjal. Tippre azt mondom, hogy 15-18 ló így is kell robival a stabil százhoz, persze nagy a szórás.
Nézd meg, hogy mekkora fordulatnál tud 15 lóerőt a motorod, kb. annyit kell forognia. 😃[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz miresz #13587 üzenetére
Még ha érzésre könnyen meg is van a száz, a légellenállás durván nő nagyobb sebességeknél, így hirtelen lesz kevés a 20 ló.
Én 27 lóval ugyanezt érzem, csak mondjuk 10km/h-val nagyobb sebességnél.8750nél tudja a max teljesítményt, azután kicsivel valszeg le van szabályozva. Nézz egy teljesítménygörbét.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz miresz #13590 üzenetére
Itt egy komplett szerviz manuál, amiben írják ezt is: max. 10100 rpm
Mondjuk a 400-asnál is specifikálják az előgyújtást 10000 rpm-re, de
megjegyzik, hogy a limiter 8600-nál megállítja a pörgést... Amúgy jól
teszi, mert 7000 fölött már csökken az ereje. (A tiédnél a max. 8800,
de a nyomatékcsúcs 6700-nál van.) Már ha ez a motor van benne.
Ha az általad linkelt gyári adatok stimmelnek, kb. jó ez a görbe is.
(+/- 50 rpm semmi. Meg aztán egy dolog a speckó. Másik a mérés.)Egyébként Burt levezetése is érdekes, végülis 7000-nél 17 LE, az jó.
Teszem hozzá, hogy gázállástól függ az áttétel: ha még odahúzol, s
gyorsulni kezdesz, akkor elvileg a variónak feljebb kell váltania. -
huszi.gyb
senior tag
válasz csongi #13586 üzenetére
Majesty 180:
Maximális teljesítmény - 11 KW @ 8750 fordulaton
Maximális nyomaték - 13 Nm @ 6500 fordulatonMajesty 250:
Maximális teljesítmény - 14,6 KW @ 6500 fordulaton
Maximális nyomaték - 23 Nm @ 5500 fordulatonEzek persze puszta számok, de lényegi különbség nem volt a két motor közt lámpától indulva. 180-as többet forog, teljesen más a karakterisztikája érzésre, más stílus. Csupán számok terén nem lehet ezt eldönteni. Viszont egy hasonlóra lecserélni csak akkor lenne értelme, ha sokkal megkíméltebb, kevesebbet futott, fiatalabb gépet tudnék venni.
www.dongosofor.hu
-
miresz
veterán
válasz DigitXT #13592 üzenetére
Igen ez a motor lesz az! Néha néha belenéz a 8500 körüli fordulatba is,akkor ez nem vészes? Mert én úgy gondoltam,hogy ez már baromi sok. Érdemes lenne görögőzéssel játszadozni? Vagy másik varió?
Vagy beleb@szni egy 300-as piaggio blokkot,azt csókol anyád Boris!
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
Nem feltétlenül kell digitálisan használni a 125-öst, lehet vele kényelmesen tartani a városi tempót. Persze a 350d-t nem fogja legyorsulni állórajtból. Nálam nagyon ritkán lát nyélt a gázkar. Bár én huszi másik véglete vagyok, a lehető legkíméletesebben használom a gépet.
[ Szerkesztve ]
-
miresz
veterán
válasz miresz #13594 üzenetére
enginegraph Hát a 200,és a 250-es között nem sok különbség van.
Az viszont durva,hogy a 125-ös i.e. Madison 3 mit hoz: enginegraph Ennyit számítana az injektor?
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz huszi.gyb #13593 üzenetére
A szamok nem hazudnak. Egy hasznalt alloptba levo 250 es nem biztos hogy a valosagot mutatja. Egy jo allpotu viszont mas teszta. Lampatol lampaig rajtolgatni meg mindegy mivel teszi az ember, mindent kinyir ido elott, szijat, kulungot, blokkot.
Erre egy megoldas van, az pedig villany motor.
De valoszinuleg ha erzi az ember, hogy van tartalek a vasba, lehet nem az allando nyelezessel kozlekdik, igaz, ez felhasznalo fuggo. -
kcsa
veterán
válasz miresz #13599 üzenetére
Passz. Más a furat és a löket is, így feltételezem főtengely is cserés, ha bemegy. Erősebb hűtés is kellhet. Szvsz nem ilyen egyszerű ez
A 200-as egyébként Leader, a 250-es már Quasar, noha technikailag sok rokon vonás van a kettő között amennyire tudom.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs