- MILC felhasználók szakmai topikja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Milyen asztali médialejátszót?
- TCL LCD és LED TV-k
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Nem gyárt több LCD tévépanelt a Sharp
Hirdetés
-
Kooperatív akció-kalandjáték lesz a Sanctua
gp A premier kicsit még odébb van, jövő év közepén érkezik a PC-s verzió.
-
Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
ph A Bloomberg videointerjújában utalt erre a Dell és az NVIDIA vezére.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BomiBoogie
MODERÁTOR
Bekerült a legördíthető összefoglaló a topikba, most már csak meg kell töltenetek képekkel a vasaitokról.
-
kcsa
veterán
válasz BomiBoogie #3851 üzenetére
Köszönjük szépen
-
campers
tag
válasz DigitXT #3849 üzenetére
Ha már pár km-t beletettél az új dobbal (nem tudom a tompító mennyit befolyásol) egy fogyasztás értéket mondj már légyszi. A Nexusom tompító nélküli dobbal, komputer által mért eredmény alapján 5-5,1 litert zabál városban. Országúton valamivel kevesebbet (4,6-5l).
Egyébként ezek az értékek reálisak? (mondjuk hozzáteszem, hogy az esetek nagyobb részében "dinamikusan" hajtom a gépet) -
huszi.gyb
senior tag
válasz BomiBoogie #3851 üzenetére
Köszönjük.
Lehet, hogy amatőr kérdés, kinek/milyen megkötésekkel kell küldeni a képet?
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz campers #3853 üzenetére
Nem nagyon kéne a fogyit befolyásolnia. Max. csökkentené picit, mert könnyebb,
de ez marginális. Ill. csökkentené, mert a hang miatt kevésbé nyelezem egyelőre.A Madison amúgy 5-6 között fogyaszt jellemzően (karbi). Városban 6 alatt már jó!
Országúton 4,5 körül, ha nem nagyon* hajtom. Meghajtva országúton is 5 körül.
AndrewTdi eredménye relevánsabb számodra: neki jó 1 lityivel kevesebbet eszik!
(Az SBK is nyitott dob. Nem tudom, az injektor utána állítja-e magát**, vagy mi.)*: 100-110-es túratempónál simán. 130 már "picit sok", nő a légellenállás stb.
**Ui: ha már durrogás. Túl hamar toltam vissza szívatót, a motorka szólt miatta.
De akkorát, hogy majd' beszartam. Gyári dobbal a visszadurrogás semmi! Ezzel...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #3858 üzenetére
Szerintem az. Nem is csak hangosabb. Más a hangja. Maján, rajta ülve fülre
dübörgősebb, ez meg kicsit hajaz az SBK-ra, nagyobbat "üt", avagy csattan.
De mondjuk begurulva a mélygarázsba, már lehet hallani, hogy "duruzsol".A durrogást nem akarod hallani. Jó keverékkel is bele-belebugyog a kipuba
motorféken, de amit szegény keverékkel csinált, az kriminális. Úgy adtam rá
a szívatót, mintha pisztolyt tartott volna a fejemhez. (Bár: a fülemhez tartott!)Ui: dutáni/esti gurulás tőlem mehet, ha az időjárás engedi. Tankolok és GO...
Szerk: Madisont kívülről nem hallottam, de ha valaki bevállal egy tesztkört?[ Szerkesztve ]
-
campers
tag
válasz DigitXT #3859 üzenetére
Azt figyeltem meg, hogy míg a "régi" fesz.szabályzóm volt (ugyanolyan üzemanyag mellett) motorféknél akkorákat durrogott mint a pics@. Bármikor elő tudtam idézni, kicsivel nagyobb tempó kellett hozzá. Ha fő úton mentem 130-140-el aztán gáz 0-ára vissza, olyan volt mintha "3 robbanós petárdák" sokaságát dobálnám szerteszét Városban is megcsinálta bármikor. Aztán most, hogy új fesz.szabályzót tettem bele a jelenség majdnem 0 gyakoriságra redukálódott. Nem tudom a szabályzónak mi köze lehet a dologhoz...
-
DigitXT
félisten
válasz campers #3862 üzenetére
Látod, Andrew meg pont ilyen durrogást szeretne... Szvsz ez injektor.
Vagy add neki oda a régi fesszabodat, hátha rajta is "segít"...huszi.gyb: 6-7 az már kicsit késő. Meg amúgy is keletre kéne nyitni.
Akarom mondani, arrafelé jobbnak néz ki az időjárás, előreláthatólag.[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
válasz campers #3862 üzenetére
Vagy esetleg a feszültség érték normális, míg az előzővel nem volt annyira ideális már? Gondolom 12V-ra vannak tervezve az ecuk, injektorok stb, aztán minél nagyobb az eltérés ettől, annál hektikusabb lehet a működés.. Vagy ez butaság?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
-
csongi
Topikgazda
válasz longwild #3864 üzenetére
Lehet hozzá köze főleg ha az akksi is gyenge, véleményem szerint.
Nem kimondottan 12V-ra inkább tól- tölig van meghatározva az üzemi feszültség.
A motorod 14V-ot tölt akkor az mindenüt annyi lesz a hálózaton. Pl izzók fénye erősödik gáz adásra.
Az elektronikus rendszerekbe a feszültséget amennyire lehet optimalizálják, és ha a minimum alá csökken a rendszer nem működik jól
Ha gyenge az akksi és a fesz szab sem az igazi, akkor gáz vissza engedéskor, nincs elegendő töltés és az aksiban sin kellő mennyiségű feszültség, akkor bedurrog, mivel az optimális működéshez nincs elegendő fesz. Vagyis a gyújtó szikra gyengül, kihagy a gyújtás, az el nem égett üzemanyag pedig a kipufogóba robban be.
A lehető legegyszerűbbre vannak ezek a dolgok tervezve,ebből kifolyólag már egy kicsi eltérés is befolyásolja a működést. -
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #3844 üzenetére
Nincs fent a neten, egy ismerős haverjának a gépe. 2006-os (tehát már a Piaggio blokkos, az index nem tudom, hogy egybe van-e a tükörrel), 2010-ben hozták olaszból, azóta használja. Most beszéltem vele nemrég, állítólag jó a fedkomp, tavasz elején volt egy nagyobb szervíz, fékbetét cserék, hajtó- valamint vezérműszíjcsere.
Nem tudja valaki fejből, hogy a Piaggio M237M-nél van olajszűrő, vagy nincs?
-
huszi.gyb
senior tag
Ha már gumi téma megy a kismotoros fórumban is...
Szerintetek melyik lenne jobb választás?
MICHELIN Bopper 51L
Pirelli GTS 23
Pirelli EVO 21Árak sorban: 10 564.- 10 000.- 10 125.- (Nincs különbség)
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #3873 üzenetére
Másfél szezon. Kajakra maóni. Ami olyan 6-8ezer kilométer volt.
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #3875 üzenetére
Ez után vettem a CityGripet, ami egészen a közelmúltig szolgált - egy csavar vetett véget a karrierjének, de még volt profilmélység rendesen.
Meg azt még el sem mondtam hogy Satelis is megtört tegnapelőtt. Ráadásul az én esetemmel szemben jó eséllyel GTK lesz...
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz longwild #3877 üzenetére
Belső sávban haladt (itt visszautalnék a motoros topikra, hogy hol veszélyes haladni és hol nem ugye...) és a külsőből megérkezett elé egy teherautó váratlan sávváltással, jelentősen lassabb sebességgel. (itt nagyságrendileg 30 vs. 50-ről beszélünk) majd vészfékezés ellenére hátulról telibeverte a teherautót. Első blikkre minimum villa, jó eséllyel váz is sérült, még a kulcs sem elforgatható. Plusz műanyagok.
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #3884 üzenetére
Na, milyen volt tompítóval?* Nekem rajta ülve tök bejön!
(Szolidan markáns, ha szabad ilyen képzavarral élnem.)Majd írok egy hosszabbat a túratapasztalatokról.
Addig meg told át a vidit, látnom kell azt a porfelhőt, LOL.
(Lecsutakoltam azóta a gépsárkányt. Volt rajta anyag.)*: azt már írtam, hogy nélküle kegyetlen. Ahogy elnyúlik?
És azok a döbbent tekintetek... tán krosszmotort vártak?[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #3885 üzenetére
Hát... Sokkal "kellemesebb" volt, külső szemlélődőként. Kevésbé markáns/feltűnő/tömegoszlató... Alapjáraton kicsit "gyér" a tompító nélküli után... Ahogy mondtad, nem estem tőle hanyatt.... Viszont amikor odahúztál neki... Markáns, férfias, mégsem bántó.
Videót megkapod. Bár nem biztos, hogy látszik rajta a porfelhő...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Most néztem OLX-en rengeteg bontásra ítélt Majesty van most... Párnak írtam érdeklődős mailt, kíváncsi vagyok milyen áron adják az alkatrészeket
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz huszi.gyb #3888 üzenetére
Na ez a hirdetés... Odab@sz...
Nem volt ideje szebb képeket csinálni. Látszik, hogy megkímélt motor.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
Na, akkor a Monster megvolt, szóval a hosszabb szösszenet
röviden.
Először is leszögezném, hogy harmadszor is lefutottam a tesztkörömet.
(Ezúttal picit rosszabb "idővel", mint másodjára, de jobbal, mint elsőre.)
104 km, 1 óra 49 perc a két tankolás (feljegyzése!) közt. Kesztölci út:
"csobbantam" egyet, azért nézett ki a gép, mint a dagonyázó disznó.Túraplexi: túrára / nagyobb tempóhoz. Hihetetlen módon tépked a szél a
kisplexi mögött. Már a 110 sem kellemes... Nyitott szellőzőkkel belekap
a kabátba, és cibálja. 130 ilyenkor rémálom. Csukott szellőzőkkel sokat
javul a helyzet, de 130 akkor sem nagyon kellemes, 140-nél meg eléggé
vége van a vasnak (alattam, az én széles vállammal: huszi csak ott vette
el a gázt: eszement mód gyorsult alatta a masina, "félelmetes hanggal").Nagy plexivel 120-130 semmi extra, és a "vége" 150 fölött van valahol.
Bezzeg az első guruláskor 120-nál már erősen kapaszkodnom kellett.
Nohiszen! Szar telókkal mentem, és még a felnim is meg volt ütve, hehe.
Most ég és föld a motor, olyan szépen lehet íven tartani: örömmotorozás.Fogyasztás 4,3 lett, de lehet, hogy nem tankoltam tökig, szóval gyanús!
Tudniillik a légellenállás növekedés miatt nőnie kellett volna. Lehet, hogy
még ment volna bele 1-2 deci, és akkor annyival több... Nehéz egy ilyen
kis tanknál, meg ilyen kis távon pontos mérést csinálni: kis hiba is nagy!
(Igyekszem nem túltankolni, hiszen láttátok: akkor jön ki a kulcslyukon.)4Road: tompító nélkül brutális! Mint az SBK a Nexuson? Kicsit más a
karaktere, de a hangereje tuti megvan. Mózes 2.0. Ez a jó rész. A rossz,
hogy ez TÉNYLEG k*rvahangos. Még nekem is. És én kérek elnézést:
nem túl nagy gázzal, nem túl nagy tempóban is hangrobbanást okoztam.
(Gyerek befogja a fülét pl. meg azok a csodálkozó+utánad forduló arcok.)
Nem jó érzés. Pedig amúgy rajta ülve élvezhető! 80 körül pöfögve kicsi
gázzal még nem is kifejezetten hangos. De 110-hez már kell a gáz, és...Szóval hangos: NEM nyomja el a szélzaj!!! Ez a legdurvább. 130-nál is a
nyelezést tök tisztán hallani: brutál. Majánál 100-nál semmi, csak a szél,
hiába hangos dob. A szél hangosabb... Ha viszont a Madison hangosabb
lett a szélnél, akkor egyértelműen hangosabb a Majánál. Szóval: "SBK".
Nem is "bírtam"... Visszaraktam a hangtompítót, így teljesen kulturált!
Szebb a hangja, mint a gyári dobbal volt. Ha akarom, kiveszem, és üvölt,
de inkább nem akarom. Még városban is sok, egy-egy kövér gázra.Hogy megérte-e azt a 93K-t? Fene tudja. Egyszer élünk, szóval igen, lol.
Amúgy lehet mellette zenét hallgatni, csak kicsi gáz, kicsi gáz...
Füldugót direkt nem használtam, hogy tisztán halljam, mivel játszom.---
Lassan jönnek a hűvösebb idők, szóval megy vissza a túraplexi, még ha
a gép szebb is a kicsivel. A mellkasra érkező szél nem fog hiányozni.
Persze, volt egy feeling-je! Huszi is mondta, hogy kicsit odacsavart neki,
azt érezte, hogy mindjárt lelöki a szél, lenézett: műszerek minden villog
sárga/piros, fordulat 7500 fölött, óra 140-nél stb. Szóval volt meglepetés.
Nekem is amúgy, amikor nyélen tolom a Majával 110 körül, s állva hagy!
Oké, a Maja csak 15LE, a Madison meg 30, és huszi jóval könnyebb.Városba ökörködni, meg nagy melegben jó a kisplexi; ökörködésre meg
jó a tompító nélküli (nyitott) dob, de hosszú távra, túrára nem ajánlanám.
És nincs pofám ezzel hazajárni. Mondjuk este. (Szóval jó az a tompító!)
Max. majd egy-egy "huligánkodáshoz" kiveszem, ha nem forró éppen.Kis esti önszuggesztiós rovatunkat hallották.Szerk: viszont valamit kezdenem kell a konzollal. Beleér az egyik csavar
a rugóba. Érdekes hangja van, amikor hintáztatom. Olaszok bammeg![ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz longwild #3892 üzenetére
Azért nem teljesen összekombinálva a tapasztaltakat, miszerint:
- eső esett, tehát látási viszonyok és útfelület is gyengébb a szokásosnál
- motor eleje törött
- teherautón egy karcolás sincs (orridom és valószínűleg az első kerék is az alácsúszásgátlót érte sejthetően)
- motoros teljesen sértetlenlátható, hogy a sebesség a motoros részéről nem lehetett túl nagy (mármint szabálytalan, mert a sofőr ugye kapásból ezzel próbálkozott - hallomásom alapján meglehetősen tirpák stílusban), mert akkor nem ekkora és nem ilyen baleset történik, úgy, hogy a motor kb. alig csúszott a földön, a vezetője meg feláll és leporolja magát
Ezt a helyzetet rögtön látták és értették a rendőrök is.
[ Szerkesztve ]
-
-
Hauptmann
addikt
válasz -Mosquito- #3897 üzenetére
Mivel esőben is fogom használni, van valami bevált gyakorlat a beázás ellen?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- BMW topik
- Microsoft Excel topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Politika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Mobilhasználat külföldön
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs