- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- 3D nyomtatás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Computex 2024: az Acer Predator monitorok OLED lázban égnek
ph A cég harmadik negyedévben debütáló újdonságainál az 1440p és a 240 Hz jelenti az abszolút minimumot.
-
Frissült az IQOO tabletkínálata
ma Az új IQOO Pad2-t és Pad2 Pro-t egyelőre nem láttuk más brand kínálatában, persze ettől még felbukkanhatnak majd Oppo vagy OnePlus címszó alatt.
-
Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
gp Az NVIDIA-nak köszönhetően nyúlfarknyi videót kaptunk a játékból.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tombar #11150 üzenetére
Nem arról van szó, hogy kell-e, hanem arról, hogy nagyjából ez az a szint, ahol már előnyös lehet. Nem biztos, hogy az, de az lehet. De ez annyira függ a játéktól, hogy nehéz kimérni. Az 1 GB-os HD 7850 is nagyon hasonlóan teljesít a 2 GB-oshoz, így volt, aki azt ajánlja. De én például azt mondom, hogy lesznek olyan helyzetek, amivel a GPU elbír, de a memória hiányozni fog. A GTX 650 Ti esetében is hasonlót lehet mondani, bár nyilván kevesebb a teljesítménye, így ritkább lehet az a helyzet, ahol a +1 GB előny, de lehetséges.
Biztos nem megyünk le olyan alacsony felbontásra. Ott már egymás után sorakoznak a VGA-k a játékok egy részében, alig 1 fps eltéréssel. Mivel 200 dollár alatti termékről van szó, így 1680 és 1920 lesz a felbontás.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fatallerror
addikt
válasz FireKeeper #11144 üzenetére
jaj ne legyél már amd funboy (igen, u-val :]). compute számítást még a következő keplerektől se várj, majd a maxwell zárkózik fel ebben. én nem hiszem h nagyon belefog nyúlni az nv a keplerbe etéren. ugyanúgy az amd se fog csak csiszolni a köv generáción, túlságosan is kényelmes pozícióban vannak most
don't tell me what i can't do!
-
fatallerror
addikt
továbbra is uaz a pletyka ami abu szerint kizárt :]
don't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #11154 üzenetére
Logikailag sokat nem fog érni, mert lesz benne egy rakás DP feldolgozó feleslegnek. Nem tudom, hogy ki találja ezt ki, de gyorsabbat kihozhat az NV kisebb méretből a játékokhoz. Ha azt mondják, hogy két hónappal jön a GK104 után, akkor ok. Két hónap alatt nem lehet újat tervezni, de egy év alatt bőven lehet. Ráadásul tényleg oda kellene arra figyelni, hogy az AMD kezében az új MoH, az új Hitman, a új Far Cry, az új Bioshock, az új Tomb Raider, és 2013-ban sem állnak le (GRID 2, TW: Rome 2, CoH 2). A plusz CUDA magok nem pótolják a compute hatékonyságot. Most kell rá reagálni egy egyszerűbb áttervezéssel. A Tegrába már megvan az alap. Most már lehet a GeForce-szal foglalkozni.
Egyébként nyilván értem az NVIDIA alapvető stratégiáját, hogy a PC jövője az MMO és az F2P játékok, és már ennek megfelelően építik a TWIMTBP program irányát is, de egyelőre a tesztekben az AAA multiplatform címek PC-s verziói vannak. A fentebb említett játékoknak több esélyük van bekerülni a tesztekbe, mint a Passion Leads Army-nak, a Hawkennek, a Mechwarrior Online-nak, a Planetside 2-nek, vagy a The Secret Worldnek. Van az NV talonjában is marha sok cím, csak azok zömében MMO-k és F2P játékok, pár AAA címmel kiegészítve. Az AMD pont fordítva csinálja. Támogatják az MMO-kat és az F2P játékokat pár cím erejéig, de inkább a nagyobb AAA kategóriás multiplatform játékokra utaznak. Ebből a szempontból a TWIMTBP és a Gaming Evolved most kiegészíti egymást, mert más lett a két partnerprogram fókuszcsoportja.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fatallerror
addikt
ja szóval az összes jó játék amd-s már, jól csinálja az amd. kérdés h a gyakorlatban mennyivel fognak jobban futni amd-n ezek a játékok
lehet h az nv úgy érzi h még kivárja a 2013at h mennyire is a compute az irány és ha 2013 közepéig kiderül h igen akkor a maxwell-be felhozzák ezt a teljesítményt
mostanában úgy érzem h az nv tudja h mit csináldon't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #11156 üzenetére
A jó játék az relatív, szóval ilyen általánosságban nem létezik.
A compute irány az egyértelmű a fejlesztőknek. A compute shaderben írt effektekkel +10%-tól 10x-es gyorsulásig bármi hozható ... miért ne használnák? Ez nem csak a GCN-en gyorsulás, hanem a Kepleren is. A GCN csak hatékonyabban csinálja, így nagyobb előnyre tesz szert. Ugyanakkor mindenki gyorsabb kódot kap. A fejlesztőt nem érdekli, hogy a GCN elhúz a Keplertől, ha a befektetés mindkét architektúrán gyorsulást ért. Egyszerűen a usernek is jobb, ha a Kepler is gyorsabban dolgozza fel a grafikát. Ezt várod el egy programtól, hogy a lehető leggyorsabban fusson mindenen.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fatallerror
addikt
nem relatív mert a felsorolt franchise-ok nagy múltúak azaz nagy várakozás övezi őket azaz üzleti szempontból nagy játékoknak számítanak.
akkor ezt az nv és tudja és felfog zárkózni a gcn-hez már a keplerrel is, annyira nem kell átszabni h compute-ben is jó legyen.don't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #11158 üzenetére
Nem úgy értem. A franchise az egy dolog, de attól, hogy egy franchise nagy múltú, még lehet gyengébb a játék. Valóban nem ez a jellemző, de láttunk már rá példát. Elég csak a legutóbbi NFS-ekre gondolni, pedig a név az nagy.
Az NV sem tett le teljesen az AAA játékokról. Ott a Borderlands 2 és az AC3.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
FireKeeper
nagyúr
az AC3 TWIMTBP játék lesz? nebasz
valszeg elsiklottam felette. és ez miben fog kimerülni? remélem azért fiziksz nem lesz benne...
az Anvil Next motorról van valami infód, hogy hogyan fog viszonyulni az egyes architektúrákhoz?[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #11160 üzenetére
Mondtam már régebben.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #11160 üzenetére
Tehát az Anvil Next az a DX11-es kódot elsősorban gyorsításra használja. A hajós részeken lesz tesszellálás a vízre, és tartalmaz majd subsurface scatteringet. Nagyjából ennyi.
(#11162) fatallerror: Az UE4 azzal, hogy SVO struktúrát generál GPU-val és a futószalag jelentős része compute shader nem a Keplernek kedvez. A Tahiti már a GK104-hez optimalizált kódban is kétszer gyorsabb. De még hozzáadják a motorhoz a PRT-t, hogy felgyorsítsák a SVO generálását, mert azt most szoftveres módban csinálja a rendszer. A PRT-vel hardveresen is megoldható.
Abszolút nem az NV-nek kedvez ez a motor. Ez olyan, mint az UE3. Azt is bemutatták GeForce 7900 GTX-en anno, aztán amikor megjelent, akkor a 7600 GT-től is jellemzően kikapó Radeon X1650 XT beékelődött a 7900 GT és GS közé, míg a 7900 GTX-szel elvileg versenyző X1950 XTX eléggé elhúzott, a két GPU-s GeForce 7950 GX2-t is eléggé elverte. [link]
Nem azért mutatták be az UE4-et GTX 680-on, mert annyira jól megy neki, hanem azért, amiért az UE3-at GeForce 7900 GTX-en prezentálták. Szimplán csak egy reklám, valójában a GCN-nek fekszik az UE4. De ahogy mondod az még nagyon messze van. Ezért csinálja meg az NV. Amikor lesz rá épülő játék, akkor ki emlékszik már a Keplerre ... A 7900 GTX teljesítményéből sem lett felháborodás, pedig lehetett volna, mert az UE3 sokkal gyorsabban ment a vele versenyző ATI Radeonokon.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Taposo
aktív tag
válasz fatallerror #11154 üzenetére
Akkor az igazi csata tényleg 2014-ben lesz(MaxwellvsHD9xxx), igazad volt hogy jön a turbózott Kepler ám az igaz hogy már igy is egy két technikai ficsőrt csöppentenek a Maxwellből a turbózott Keplerbe ?
-
FireKeeper
nagyúr
az a víztesszelálás nekem nem hangzik jól, a subsurface scattering meg nem tudom, hogy mi GCN-nek kedvező lehet vajon a motor, vagy sem?
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
fatallerror
addikt
már majdnem írtam h hol lesz már a kepler akkor csak a végén már te írtad az nv-nek nem minden reménye az ue 4 de ha hasonlóan sokat használt motor lesz akkor jól fog járni az nv csak ismételni tudom önmagam, nem kell őket félteni
#11164) Taposo : csata az mindig van persze feleslegesen mert mind2 jó kártyákat csinál
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #11165 üzenetére
Erről van szó a subsurface scatteringnél. A GeForce FX-hez dolgozták még ki. Azóta készült már compute verziója.
Nem látok olyan dolgot a motorban, ami gondot jelentene a mai GPU-knak. Kedvezni egyiknek sem kedvez. Legalábbis nem jobban, mint a másiknak.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #11160 üzenetére
Víz alatti tesszelláció, mesterséges gépigény növelés, nem épít a GCN architektúrára és direkt keresztbe tesznek a Radeonoknak. Amúgy meg: [link]
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
FireKeeper
nagyúr
válasz Löncsi #11168 üzenetére
akkor gondolom ezt a tesszelálást ki sem lehet majd kapcsolni. frankó, köszi NV&UBI. jó kis dilemma, mikor a kedvenc játékodat az utált VGA gyártó támogatja
hát, a remény hal meg utoljára.
köszi az infót mindkettőtöknek.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #11169 üzenetére
Ugye... bár Radeon alatt lehet heckelni a tesszellációt és reménykedni, hogy nem lesz bugos a megjelenés...
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #11169 üzenetére
Ki lehet majd kapcsolni, de nem érdemes, mert a vízfelület csak egy háló, vagyis nagyot lehet nyerni a vertex re-use képességgel, ami a Radeonok tesszellátorának legnagyobb erőssége.
Az NV-nek a tesszellálás már nem téma a GCN óta. Az AMD on-chip bufferel a GCN-nel, vagyis a legbonyolultabb felületeket le is tudják menteni, és sosem számolják újra, amíg a képen van. Ezért annyira erősek az új Radeonok a sok tesszellálást alkalmazó környezetekben a Crysis 2 alatt. Többek között ezért hagytuk a fenébe a Crysis 2-t, mert a nem hivatalos benchmark az eléggé random dobálta az eredményeket. A belső játékban pedig benchmark nélkül, egy olyan terület tűnt a legkézenfekvőbbnek, ami sajnos sok tesszellálást alkalmazott és ilyen sorrendet kaptunk. [link]
Ezután jött némi levelezés a gyártókkal, hogy miért, stb. Akkor felmerült a kérdés, hogy az csalás-e, ha a Radeon lement számos bonyolult a felületet, így megkíméli magát a hardver a képkockánkénti újratesszellálástól. Ezen a ponton azt vettük figyelembe, hogy a képminőség ettől nem változik, vagyis ez egy olyan trükk, ami képminőségvesztés nélkül gyorsít. Ellenben ugye ott volt az, hogy a HD 7870 is verte az 1 GHz-es órajel miatt a gyorsabb Radeonokat, vagyis a rendkívül torz volt a felállítható sorrend. Meg lehetett magyarázni, csak senki sem értette volna, hogy amíg a régebbi termékek agyondolgozzák magukat a tesszelállással, addig a Radeon csak bekéri az előbbi kiszámított felületet, és addig teszi ezt, amíg az a képek megtalálható. A funkcióval nincs gond, de a fairplay megkérdőjelezhető, mert így sokkal kevesebbet dolgoznak a GCN-es Radeonok. Ezért hülyeség ez a mesterséges dolog, mert még házon belül is felbomlik az erőviszony. Gyakorlatilag a GCN az NV ellen fordította ezt a tesszellálást. Ezért nincs a Crysis 2 óta ilyen akció, mert az AMD játszva megoldja a felületek lementésével.
Ugyanez a gond a benchmarkokban is. A Tessmark fejlesztője például direkt kérte az AMD-t, hogy ezt ne vesse be, mert nem arra kíváncsi, hogy az AMD az első képkockánál kiszámolja a tesszellálást, majd az összes többi képkocka alatt szimplán csak betölti. Ezzel így az egekbe szökne az fps. Ugyanez a gond felmerült a 3DMark esetében is. Ott a Futuremark is azon gondolkodott, hogy a képminőségben nem lesz változás, de fair-e egy benchmarkvan, ha az egyik hardver kevesebbet számol. Ott az oldotta meg a helyzetet, hogy az AMD megígérte a Futuremarknak, hogy a 3DMarkra nem alkalmazzák ezt a megoldást.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
FireKeeper
nagyúr
na most egy kicsit megnyugodtam. csak mert épp a közeli jövőben akarok egy belépőt tenni a GCN-ek közé (sajnos csak egy Cape Verde-vel), és kicsit betojtam, hogy pont a no1 kedvenc játéksorozatom fog szarul menni vele a mesterségesen generált gépigény miatt, de akkor azt mondod, olyan egetverő durvulás nem lesz a motorban.
azt nem tudod esetleg, fizikából maradnak a Havoknál, vagy benyomják a fizikszet?[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
fatallerror
addikt
te basszus egyre többet tudsz nem lepődnék meg ha hamarosan elhagynád a ph-t de nem 1 másik újságért hanem egész másért :] nem viccelek :]
egyébként erre a 7870es esetre emlékszem, poén h lehozták így a cikket xD pedig általánosságban szeretem a tesztjeiket
#11173) FireKeeper: ac3-at adnak az nv kártyákhoz
[ Szerkesztve ]
don't tell me what i can't do!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #11172 üzenetére
Miért ne lehetne? A tesszelláció egy kiüthető rész a futószalagból. Egy csomó belépőszintű hardvert megcéloznak ezzel a játékkal. Sosem volt olyan játék, ahol ez nem volt kikapcsolható. Még az NV is fontosnak tartja ezt, mert a 10-20k-s termékek nem fogják bírni.
(#11173) FireKeeper: Vagy Havok, vagy írtak egy sajátot.
(#11174) fatallerror: Még maradok.
Nem tehetnek mást, ha szorít az idő. Mi is teszünk dolgokat, amit több idő mellett nem tettünk volna meg. Például a Nexuizt nem raktuk volna bele a játékok közé, de kellett valami gyorsan. Én megértem, hogy bármennyire is hülye az eredmény, ez teljesen megmagyarázható. Ellenben valóban érdemes inkább más terepet keresni. Mi már ezzel nem szarakodtunk. Egyszerűen ne én keressem már azt a jelenetsort a játékban, ahol értékelhető sorrendet ad, ami házon belül is ér valamit.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz fatallerror #11174 üzenetére
akkor se veszek NV-t
hupsz kicsit nagy lett ez a meme, keresek kisebbet
Löncsi: attól, hogy nem szeretem az NV-t, még érdekelhet, hogy mit csinálnak, nem? vagy moderátor vagy itt, hogy megtiltod, hogy írjak? ugyan offba tettem a hsz-eimet, de ezt leszámítva nem éreztem nagyon témától elrugaszkodottnak azt, amiről írtam.
[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #11177 üzenetére
Köszönjük.
De akkor mit keresel itt ? Jaigen, hsz gyűjtés...
(#11177) FireKeeper
Hohó, kis piros madár, nem kell tüzet köpni.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
FireKeeper
nagyúr
-
kklupacs
csendes tag
Sziasztok!
Az alábbi adatokat szedtem le egy nehéz sorsú család gépéről, amihez a segítségemet kérték:
nvidia geforce 7050 pv and nvidia nforce 630a
nincsenek színek, de nem látható, hogy mi a baja, vagy a forrasztás ment volna tropára.
Tudnátok ajánlani valamit rá jutányos áron, vagy helyet, ahol beszerezhető?
Köszönöm szépen:
kk
-
FireKeeper
nagyúr
válasz kklupacs #11180 üzenetére
ez egy másik fajta topik, a kérdéseddel ide fáradj át légyszi
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
kklupacs
csendes tag
válasz FireKeeper #11181 üzenetére
Köszike! Átfáradtam
-
Crytek
veterán
Next PC Upgrade: 2022
-
veterán
válasz Crytek #11183 üzenetére
Gondolom te szoltál hozzá Crytek01 néven... Ja pá nvidia lesz, úgyhogy fölösleges is itt találgatni...
Kiváncsi vagyok majd a PH!-s tesztre, ha esetleg tényleg GK110 -es GPU lesz majd a GTX780-on, hangsúlyos marad-e a compute vonal...Egyébként most, hogy Löncsi megemlítette, tényleg miért NV-s topikban találgatnak az AMD-s arcok?
-
veterán
válasz FireKeeper #11186 üzenetére
Ahogy fentebb írtad, úgysem fogsz NV-t venni, ezért érdekelt volna, hogy _miért_ találgatod, hogy milyen lesz a köv. NV generáció, netán mégis legközelebb inkább NV-t vennél?
-
FireKeeper
nagyúr
attól, hogy nem fogom megvenni, még érdekelhet, hogy mit tud. lehet hogy meggondolom magam és mégis megveszem. a saját magam ellensége nem vagyok
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Löncsi
őstag
válasz FireKeeper #11189 üzenetére
De azt nagyon fontos tudatni h nem veszel NV-t. Jaigen... engem speciel nem érdekel mielőtt bárkit megsértenék valamivel.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindegy, hogy merre mennek a VGA-k. Az érdekel minket, hogy merre mennek a játékok.
Ha az NV erős compute kártyát készít, akkor azt készít. Ez logikus is a DX11.1 iránya mellett.Arra vajmi kevés esély van, hogy a GK110-ből GeForce legyen. Sok a teljesen felesleges funkció a lapkában, és nagyjából jó, ha 5-15%-kal gyorsabb egy GTX 680-nál. A GK104-et egy újabb tervezésű lapka váltja, mely kisebb és gyorsabb, mint a GK110. Nem lesz gyorsabb a HPC környezetben, de játékokban az lesz.
A Big Kepler csak azoknak az álma, akik nem látják át, hogy azt nem játékra tervezték. A Tesla K20 a paraméterek alapján még a GeForce GTX 680 teljesítményét sem hozná egy játékban. De nem is kell, mert sosem volt cél, hogy a GK110 játékokban is teljesítsen. Természetesen lehet rá GeForce-ot építeni, de egy éves távlatban butaság ezt megtenni, mert ez idő alatt már lehetett egy gyorsabb, játékokhoz illesztett GPU-t tervezni.
Egyébként a GK110 nem alkalmaz olyan módosításokat, amivel megoldaná a Kepler új DX11-es játékokban jelenlévő compute hatékonyság problémáját. Ehhez a legegyszerűbb megoldás, ha az SMX 192 CUDA magjának felét eldobják. Ezzel nő a shared memory tempó, és a context switch teljesítmény. Természetesen a shader multiprocesszorok számát ilyen irány mellett meg kell duplázni. Ahhoz viszont, hogy a GCN compute hatékonyságát hozzák új architektúra szükséges.
Röviden összefoglalva, amiben a Kepler le van maradva a GCN-hez képest. A cache-szervezés jelentősen gyengébb, a shared memory tempóban 4,5-szeres a különbség, és a context switch is nagyobb büntivel oldható meg azzal, hogy a GK104-ben összesen 2 MB regiszterterület van, miközben a Tahiti-ben 8 MB. Nagyjából ezek adják az általános büntit. A komolyabb shader programokban az architekturális különbségek jönnek elő, vagyis az, hogy a GCN az elágazásokkal tarkított kódot olyan hatékonyan dolgozza fel, mint egy központi processzor. Eközben a Kepler a korábbi rendszerek szintjén van ebből a szempontból. A forward+ lighting például annyira nem használ sok számítást. A főbb különbséget az architektúrák között az adja, hogy mely rendszerek kezelik jól az elágazásokkal tarkított kódot. Egyelőre a GPU-k között csak a GCN képes erre hatékonyan. Ezért esik ennél a rendszernél messze a legkevesebbet (4-8 fps) a sebesség a Dirt Showdownban az AL effekt bekapcsolásánál.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Röviden összefoglalva, amiben a Kepler le van maradva a GCN-hez képest.
Elég lett volna annyit írni h mindenben... és egy darab f0s.
[ Szerkesztve ]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #11192 üzenetére
Annyit nem elég írni, mert nem fedi a valóságot. A Keplernek vannak jó oldalai is. Például a geometry és vertex shader mellett gyorsabban dolgozik, mint a GCN. Nem jelentősen, de gyorsabban.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tombar
senior tag
most h van a z új tegrának alapja, ergo ráfeküdhetnek a computera, feltéve h az nVnek tényleg konstans szinten maradnának az AAA címek.
am épp néztem a 650tinél h showdownban az advanced lightning meg a gi ki volt kapcsolva. elveleg ezek szakítják be a keplereket, nem? ha ki van kapcsolva, akkor sokkal csúnyább a kép? mert van ugye az a buggys kép, de vmiért nekem jobban tetszik a sötétebb. a fényesebbnél egy-két helyen elég hülyén van a fényforrás, gyakorlatilag ha csak a napot vesszük bázisnak, akkor fizikailag lehetetlen az a fény visszatükröződés, ami néhány helyen előjön. vagy én látok vmit rosszul? tény h marha jól néz ki, csak pont ezek a látszólag kamu fényforrások idegenítik el számomra.Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tombar #11194 üzenetére
Igen, az AL fáj a Keplernek. De nem csak neki, hanem a GCN-en kívül a többi architektúrának is, csak nem annyira. Például a GCN után a Ferminek és a VLIW4-nek fáj a legkevésbé. Utána a VLIW5 és az Intel Gen7, majd a legjobban a Keplernek fáj.
Attól függ, hogy hol nézed. Az ilyen félhomály és sötét pályákon tényleg nagyob sokat javít az Advanced Lighting.
A buggy-s képen a fény a pálya melletti világítótestről tükröződik vissza, ami a képen nincs rajta, de attól még számolni kell.
Itt van még két kép:
Advanced Lighting:
On - Off
Látható, hogy a fény az autók fényszórójából is keletkezik. A két kocsi elejénél, és a két kocsi mögötti autóról. Advanced Lighting nélkül ez nem is létezik.
Ugye a korábbi DiRT játékok a fényszóróból kivetették a fényt a talajra, ahogy a fenti képen is látszik, míg most csak az AL effekt mellett teszik meg. Ez azért van, mert a korábbi DiRT játékoknál lényegében egy nagyon egyszerű effekt volt odarántva az autó elé. A DiRT Showdownból ez hiányzik, mert az új motor ezt teljesen automatikusan számolja, de csak bekapcsolt AL mellett. Nyilván ennek a megoldásnak az előnye, hogy számolt, vagyis tökéletesen reagál mindenre, de attól, hogy számolt, nagyobb teljesítményigénye is van.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Löncsi
őstag
Fura... BO 2-ből dobták a DX11-et... kár érte. [link]
Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28
-
Taposo
aktív tag
válasz Löncsi #11196 üzenetére
pedig amit linkeltél oda az van irva hogy DX11-el meg TXAA stb. lesz a játékbán, bár szerintem ezen a motoron a DX11 nem fog segiteni. Másfél/két év múlva itt lesz az új konzol/generáció váltás, gondolom arra már ők is motort cserélnek, ha ennyi éven át azért halogatták az grafmotrot mert fejlesztették, akkor biztosan a végletekig optimalizált és kipulirozott lesz (remélem), én szeretem ezt a sorozatot, no meg a hang is életszerűbb lehetne
-
KAMELOT
titán
Megjelent 2 új kártya. Már nálunk is árulják.
MSI N660Ti TF 3GD5/OC 967/6008MHz 327euro
GIGABYTE N66TOC-3GD 1032/6008MHz 317euroV1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Dragbajnok
tag
-
fatallerror
addikt
válasz Dragbajnok #11199 üzenetére
na ezekkel már lehet cgi pornót csinálni
don't tell me what i can't do!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs