Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rasotamas

    veterán

    válasz Qru #214996 üzenetére

    A cikkben interjúztatott szervízzel van valakinek tapasztalata?
    Nem tudom mennyire up-to-date infó, de a honlapon 60 ezer forintot írnak DSG olajcserére, amihez képest a márkaszervízben 100 felett picivel fizettem 2,5 éve. Azóta biztos 120 felett van.

    Ír ilyen kis best practice know-how tanácsokat is az oldalon:
    1. Cseréljünk ki a váltó olaját, 50.000 km-enként. Csak jó minőségű, a váltóhoz való olajat használjunk. -> a gyári periódus 60, ezek szerint érdemes lehet lecsökkenteni, 48-nál járok
    2. Amíg az üzemi hőfokot el nem éri, vezessünk kíméletesen.-> Ezt mindig betartom, jó azért párszor előfordult, hogy nem, de pár alkalom nem hiszem hogy annyira odaverne. Motorindítás után mindig elszámolok 20-ig mielőtt D-be rakom.
    3. Kerüljük a padlógázos gyorsításokat, különösen álló helyzetből. -> Akkor erre figyelni kell, bár állóhelyzetből nem jellemző
    4. Ne vontassunk az autóval, főleg ne rendszeresen. -> Nem szoktam, de sokan vesznek DSG-s autót vontatáshoz merthogy ez jobban bírja mert mechanikus kapcsolat van. Ismerek olyat akinek V6 dízel audija van hajót vinni az adriára (nem pestről, Stuttgartból)
    5. Ne vontassuk az autót. Ha mégis elkerülhetetlen, csak járó motornál maximum 20km-t maximum 40km/h-val.
    6. Cseréltessük ki a váltóban lévő szűrőt minden második olajcserekor. ( ez a váltó szétszerelésével jár) -> Elvileg legalábbis a számla alapján cserélték a márkaszervizes DSG olajcserekor. Jó kérdés, hogy ebbe a 60 ezres cserében benne van-e.
    7. Cseréltessük ki ez elöregedett gumi alkatrészeket a váltóban megelőzés céljából 10 év vagy 200.000 km után. -> Ezt is vele lehet tisztázni. De ezek szerint a gyári periódus szerinti harmadik, 180 ezres DSG olajcserekor, vagy az ő lecsökkentett periódus szerinti 200 ezres cserekor érdemes. Amúgy is 12 éves lesz idén a kocsi.
    8. Ne növeljük meg az autó teljesítményét (ne használjuk semmilyen tuningot) -> Hát akkor ezt elb*sztam :DDD Amúgy nem tudom, persze a nyomatékot eléggé felírták, de nagy gázra teljesen elvált a kocsi teljesítménycsúcshoz, ahol már nincs annyi nyomaték, fél-kétharmad-háromnegyed gáznál meg nem lépem át a gyári 350Nm-t. Kézibe kirakva lepadlózva persze elérhető. de ilyet nem szoktam. Ami aggasztóbb lehet, hogy valamit a váltón is átírtak, talán szorítóerő növelés?
    9. Az első rendellenesség érzékelésekor keressünk fel szakembert.

    https://tinyurl.com/rasoapro

Új hozzászólás Aktív témák