- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen TV-t vegyek?
- Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
- Milyen videókártyát?
- Steam Deck
- Philips LCD és LED TV-k
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
Hirdetés
-
Rekordmagasba lökte az EPYC és a Ryzen az AMD-t
ph Az asztali és a szerverpiacon még sosem mértek ilyen magas piaci részesedést a kisebbik CPU-gyártónak.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
TopSpin 2K25 teszt
gp Djokovic nélkül ugyan, de bő évtizedes kihagyást követően visszatért a TopSpin-széria – itt van minden Grand Slam, de vajon a játéknak mekkora esélye van a világelsői címre?
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
-
narumon
őstag
válasz #57919488 #50 üzenetére
Hát végül is így is lehet nézni. HA viszont azt nézed, hogy a Ps2 után a Sony és mindenki akkora mellénnyel volt, hogy az xbox360 nem tényező, akkor egy igen jópofa vereség. Szóval így is lehet nézni.
A lényeg viszont az, hogy mi vevők csak nyertünk rajta. A sony is úgy néz ki lassan leszáll a magas lóról (az árakra azért majd kiváncsi leszek), kellet neki ez a pof.. akarom mondani tasli.https://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
-
Ghard
őstag
Én semilyen fan nem vagyok, god of war, gt5, uncharted stb. ps3ra van, nekem ez a lényeg nem az eladás meg a programozhatóság.
Csak ezek miatt van konzolom, multiplatformra meg ott a pc.(#39) gyuribácsi88
Ezt honnan vetted?
PSen ingyenes a multi, boxon fizetős. Psen lehet fizetni is a psn+ ért ami egyébként verhetetlen ajánlat (45 játék egy évre 12000Ftért)
Az xbox kicsavart kis szögű analógjától nekem megfájdult a kezem.[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
addikt
-
vinibali
őstag
pedig ha(csak) OGL-lel fejlesztenének erősen, azzal most végre talán a Linux közönség is jól járna.
(#57) gyuribácsi88: nekem nagy kezem van, mégsem volt kényelmetlen a PS kontroller
BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
havasa
aktív tag
off:
+1
Mikor vettem egy X360 Fat-et, nem tudtam használni annyi hangos volt az asztalihoz(Full Noctua) képest, de az egységsugarú user/player hozzá van szokva, nekik fel sem tűnik.Ez a PS4, ha így marad számítási teljesítményben elég kuka lesz, amíg a Ps3 olyan erős volt a maga idejében, hogy sokan Linuxot dobtak rá egyből.
[ Szerkesztve ]
Commodore 16 Hyper-V cluster
-
krx21
nagyúr
"Ez a PS4, ha így marad számítási teljesítményben elég kuka lesz, amíg a Ps3 olyan erős volt a maga idejében, hogy sokan Linuxot dobtak rá egyből."
Abból a PS3 erőből, sajnos sokat nem láttunk... Itt pont az a lényeg, hogy programozói barát útra terelte a sony a konzolját... Ami sokkal többet jelent a gyakorlatban, mint az elméleti maximum...
-
-
havasa
aktív tag
Tuti vevő leszek rá(NES óta majdnem minden konzolom volt) de ezek szerint csak én nem látok akkora fejlődést a két generáció között, mint amekkorát az eltelt idő indokolna. Aztán majd kiderül mire lesz elég 2020 körül a Jaguar.
#66: A felépíétés az tiszta, csak X8i és Jaguar közötti 2x teljesítmény különbséggel nem vagyok kibékülve így, hogy eltel 8 év.
[ Szerkesztve ]
Commodore 16 Hyper-V cluster
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig ez kvázi ugyanaz, mint a Cell. A PPE-t leváltották a Jaguar magok, míg az SPE-ket a GCN CU-k. Az elvi működésben abszolút nincs különbség. Valószínű, hogy erre Linux azért nem lesz. De ha ilyen koncepció kell a PC-s vásárlóknak, akkor erre készül a Kaveri APU, ami a funkcionális működésében azt nyújtja amit, a PlayStation 4 APU-ja, csak más teljesítményszinttel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ mennyit vártál. De a számok elég jók szerintem:
Cell - 1 PPE (központi processzormag) és 6+1 SPE (vektormag). Ennek az összteljesítménye a PS3-ban 204,8 GFLOPS.
PS4 APU - 8 Jaguar mag (központi processzormag) és 14+4 GCN CU (vektormag). Ennek az összteljesítménye a PS4 előzetes specifikációja szerint 1894,4 GFLOPS.
Annyira azért nem rossz a több mint kilencszeres gyorsulás.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Cell pontosan ugyanolyan heterogén processzor, mint a PS4 APU-ja. Van benne központi mag és vektormag különböző elosztásban. Innen eredhet a tévhit, hogy az emberek rosszul hasonlítsák össze. De akkor leírom, hogy mi mire szolgál.
A központi processzormag a Cellben a PPE, ami 3,2 GHz-es órajelen 25,6 GFLOPS-os tempóra képes a 128 bites AltiVec SIMD motorról. Ezt egészíti ki a hét vektormag ugyanekkora tempóval szintén 3,2 GHz-es 128 bites AltiVec SIMD motorról. Így jön ki a 204,8 GFLOPS. Ha az PowerXCellhez hasonlítunk, akkor ugye 8 vektromag van, vagyis 230,4 GFLOPS-ról beszélünk. Mágikus 1 TFLOPS-ok nincsenek a Cellben. Nincs benne annyi feldolgozó.
A PS4 APU-jában a PPE szerepén nyolc Jaguar mag tölti be várhatóan 1,6 GHz-es órajellel és 128 bites AVX SIMD motorral. Egy mag tehát 6,4 GFLOPS-ot tud, míg nyolc mag 51,2 GFLOPS-ot. Vektormagból 18 lesz, amelyek négyszer 512 bites vektorral dolgoznak. Egy GCN CU a várható 800 MHz-en 102,4 GFLOPS-ra képes, 18 pedig 1,84 TFLOPS-ra.Ez a komplett chip-to-chip összehasonlítás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
kovsol
titán
Szerintem arra gondolt, hogy a PS3 esetén a GPU teljesítménye nincs beleszámolva sehol, addig a PS4 esetén benne van ebben a számban már a GPU is. Tudom, hogy a ps3 gpu ja tök más, de akkor se csak pihengetett, hanem számolta a grafikát.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
havasa
aktív tag
Mea Culpa Rosszul emlékeztem, csak marketing szövegekben nyomták az 1 TFlops-ot.
Chip to chip igazad van.De most megnéztem pontosan.
PS3: Cell(240 GFlops) RSX(400 GFlops) = 640 Gflops
PS4: 1,84 TFlopsÍgy 3x gyorsabb lesz az ígéretek szerint Flops-ban.
Commodore 16 Hyper-V cluster
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A grafikát azt most vegyük ki a képből. A PS4 APU vektormagjai csak hatékonyan tudnak grafikát is számolni, de pont úgy befoghatók AI, fizika és minden más számításra, mint a PS3 Cell SPE magjai.
Kevesen tudják, hogy a PS3 eredeti koncepciója csak a Cell volt, és az számolta volna a grafikai munkát is. Később került mellé az RSX, mikor a Sony rájött, hogy ez azért mégsem járható út. Az elmúlt években azonban fejlődött annyit a technika, hogy a Cell eredeti koncepciójára megépíthető a PS4.(#72) havasa: Az RSX számítási teljesítménye ennyire jól nem meghatározható. Gyakorlatilag semmi GPGPU tudása sincs. De ha nagyon akarunk számolni, akkor 112 GFLOPS vertex és pixel shader teljesítménye van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
havasa
aktív tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A másik forrás számolása alapvetően jó, csak nem 10 FLOPS-ot kell számolni, hanem 8-at és 4-et, mert a pixel shader az Vec3+1 és Vec2+2, míg a vertex az Vec4. Ergo a számolás az ez: 24 * 8 FLOPS * órajel + 8 * 4 FLOPS * órajel. Én 500 MHz-cel számoltam, de rég volt már. Lehet, hogy valóban 550 MHz-en jár.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
-
dezz
nagyúr
válasz atti_2010 #64 üzenetére
Hát, már megszokhattuk tőled a nagyon erősen túlzó kijelentéseket...
(#68) havasa: A Cell ~200 GFLOPS-a nem markating volt (ma jó hasznát veszik az exklúzív címek és ahol még Cellt használnak), de az az 1 TFLOPS már erősen marketing volt, az ebből az RSX-re eső ~800 GFLOPS erősen elméleti érték, bele van számolva az összes fix funkciós egységtől az utolsó tranzisztorig minden. (Mondjuk ez válasz volt a MS hasonló számítására az Xbox360-at illetően.)
A PS4 esetén a megadott FLOPS-ok mind valós, viszonylag szabadon felhasználható számítási teljesítményt jelölnek. Így valójában 10-20-30x gyorsulásról beszélhetünk a general purpose számítási teljesítményben.
(#70) Abu85: A Cell esetén van egy fontos tényező: az SPE-k nem tudták közvetlenül elérni a külső memóriát, csak blockmove műveletekkel (igaz, azok autonóm DMA-val működtek), ezért is nehezebb rá programozni.
(#75) b.: Butaság, 5 éve elég jók az eladások.
[ Szerkesztve ]
-
Lei559
tag
Azért jó látni h itthon mindenki 5*os sales manager konzolfronton. Nem teljesen mind1 egy átlag felhasználonak h mennyit adtak el az ő kedvenc gépéből? Másfelől meg ne az itthoni vásárlási szokásokból indultajok már ki. Itthon az fogy amit szét lehet hackelni és olcsóbb. Ennyi.
-
jedis
senior tag
Hát azért én várok olyan grafikát mind két nextgen-től már az elején, mint mondjuk a Crisys3 High-ba . Vagy túlzó ez az elvárás szerintetek ? Szerintem nem !
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
atti_2010
nagyúr
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Ukrajnai háború
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ford topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen