- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SSD kibeszélő
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kétventilátoros ASUS Radeon VGA-k az AMD-s felsőházban
- Milyen asztali médialejátszót?
- Mindenkinek elérhetővé teszi a képgenerálást a Lossless Scaling
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen SSD-t vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
ph Az AMD a gyártók felé már nem is az Intelhez méri a dizájn sebességét, hanem az újabb ARM magokhoz.
-
The Witcher 3 REDkit - Megjelenési dátumot kapott a modszerkesztő
gp Nemsokára még egyszerűbb lesz extra tartalmakat gyártani a játékhoz.
-
Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
it Az OpenAI ezért külön eszközt hoz létre, hogy azonosítsa a DALL-E 3 által létrehozott képeket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #134 üzenetére
tervezett avultatás valóban mítosz.
de a szervizköltség komoly része a profitnak, ezért imádják a flottát autómárkáék, és ezért épít be irreális kötelező szervizköltséget a tesla, hogy valamivel ellensúlyozza a nem létező meghibásodást.
de tervezett avultatás valóban nincs. de komoly pénzeket húznak le az emberről a javítás során, és az nem a márkaszervizben landol ahogy hiszik tévesen, hanem a brutal draga eredeti pótló alkatrészek gyártójánál -
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #152 üzenetére
"Melyik autómárka szereti a flottavásárlókat?"
mind."hangsúlyozom, autógyárnak, nem kereskedőnek."
én is hangsúlyoztam, gyárról beszélek, amikor a nem utángyártott alkatrész sokszor annyiba kerül, mint az utángyártott nem official.
kérlek olvass e témában totalcar cikkeket, pont ugyanerről írnak a tervezett avultatás témakörben. hogy baromság, de a szervizen néha több haszon van, mint magán az autón ők azért szerintem láttak már autógyárat belülről. természetesen belső ford/audi/totyota/stb diagrammal és kimutatással nem szolgálhatok csak alkatrészárakkal, amikor a vw-mnek veszek valami officialt akkor gúvad a szemem, a "nem official" meg töredéke. biztos azért, mert a vw többe kerül, nem azért mert érdekes árréssel dolgoznakmásodik része a kommentnek.
épületgépészet és szigetelés stb, az az energiafelhasználás egy szelete. a közlekedés a másik. egyik nem üti a másikat. csökkentheted a közlekedési energiaigényt persze, de ennek mi köze ahhoz, hogy a járművek maguk lehetnek MAJD x év múlva környezetbarát, hatékony, zöld elektromos autók?
sziontén ahogy említettem, éppen 200 tonnás számítógépek, vagy gőzmodzonyok. majd lesznek azok is egyre jobbak. a 2013-as tesla, ami kinn poroszkál kalifornia útjain 100ezer dodoért, mennyivel jobb mint egy szaros 10 évvel ezelőtti elektromos verda? milyenek lesznek 50 év múlva?miért kell állandóan mo.-on olyan kommenteket olvasni, hogy de hát ez szar, az is marad? nem volt elég példa a fejlődésre a technika története során?
maximum irányt kell vizsgálni. nem környezetszennyező, pöfögő autó a cél. ha az erőművek fejlettebbek lennének, akkor már hatalmasat ugornánk a cél felé. és még akkor az autó maga nem is fejlődött tapodtat sem.
hát méga ha lásd cikk jobb akkupakk kerülne bele, ne adj isten kevésbé környezetterhelő előállítással és elhasználódás utáni kezeléssel?ezt nem befolyásolja, hogy az épületeket bőven lehet fejleszteni, amikor e kategóriásak hazánkban a nyomorultak, és az a+os lenne a kívánatos. a kettő nem zárja ki egymást.
amíg az ember utazni fog, márpedig fog. kérdés mivel. -
Reggie0
félisten
válasz #06658560 #168 üzenetére
Nem mondtam, de ha mar igy kerdezed: a koolaj kitermelese egyre melyebb teruletekrol es egyre nehezebb technologiaval tortenik, amely nyilvan a koltsegeket noveli es a kitermeles hatekonysagat csokkenti. Ma mar nem mukodik az "asok egy 10 meteres godrot es magatol jon az olaj" modszer. Ha csak azt vesszuk, hogy mar nem a nyomas hozza fel az olajat, hanem szivattyuzni kell, akkor helybol csokkent a hatasfok. A palaolaj kinyerese meg meg ennel is macerasabb, viszont biztos lehetsz benne, az alaszkai olajmezokon sem azert tertek at az utobbira, mert meguntak a mernokok a recskazast.
Az altalam linkelt iras nem szamolt kozvetlen a motorok hatasfokaval, hanem egyszeruen a fogyasztasi adatokbol szamolt. Ha ez alapjan rosszabbra jon ki neked a motor hatasfoka, akkor sokkal valoszinubb, hogy nem csak pusztan az szamit, ugyanis a jarmu nem csak egy motorbol all, hanem van valto, kerekek, kasztni, stb. stb., amelyek mind hatassal vannak a fogyasztasra.
[ Szerkesztve ]
-
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #171 üzenetére
"De, ellenben nem ugyan onnan jön, nem ugyanarról a szerszámról, nem ugyanazon az úton- a gyár´nál nem tárolják, megy direkbe a kereskedöhöz. Más a lánc- és a minöség is mögötte."
ez bullshit, terelés.
attól hogy nem x városból, hanem y városból megy, attól még út van mögötte, előtte. szállítják, pont.
a minőségnek meg kell felelnie, vagy nem engedélyezi az anyagyár a gyártást.
tárolják azt is. mit gondolsz ott nem kell logisztika? lejön a sorról és megy a kereskedőhöz?logikátlan az érvelésed. van egy autó, vannak benne alkatrészek. a gyári drágább, pont. az utángyártott nem, pont. a minőségi elvárás ugyanaz, vagy nem engednék piacra (összeesküvéselméletet nem kérek, hogy háde szarabb mert ez az érdeke meg stb).
máshonnan:
a firkász attól nem lesz hülye, hogy újságíró helyett firkásznak hívod.
rakj össze egy autót egyenként alkatrészből, szigorúan gyáriból, semmilyen szervizelési, kereskedői árat ne nézz, csak ha megrendeled egyenesen a gyártótól! még össze se kell raknia, ugyanúgy rendelkezik az alkatrészekkel, ugyanúgy gyártja le, csak az egyik csavar jobbra megy összeszerelésbe, a másik balra szervizeshez.
tippeljük meg, mennyivel lesz drágább az egyenként összerakott autó.
5x? 7x? 10x?
ilyen arányokban gondolkozz...
ott is más az útvonal? másik gyártósor? más logisztika? még összeszerelés sincs, mégis sokszoros ár jön ki. hogy is van ez? -
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #175 üzenetére
első fele: nem értünk egyet ez már így marad.
második: nagykerről beszélek, gyártól kapják. mivel látom a haszonkulcsot, nem az az egy plusz árrés adja a tetemes különbséget. a tízmilliót sem értem hogy jön ide, 10milliót rendelnek a gyárnak gyártásra, és 1db-ot alkatrésznek józsinak? nem inkább 10millió az audinak aki felhasználja az éppen aktuális igénynek megfelelően? -
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #178 üzenetére
"Oda majd a beszállító esetleg ha akar gyárt saját maga"
ezt hívják utángyártottnak.
ha úgy van ahogy te mondod, hogy rendelnek gyártásra és a többit a beszállító intézi két kérdésem van:
- amikor rendelek miért az x márkától kapom a cuccot (vagyis a nagyker)
- miért engedné ki a kezéből a gyár a piac ezen szegmensét? nem kell neki a pénz? -
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #183 üzenetére
"A gyárnak egy eladott harminc autós tétel évi tizenmilla között kerekítési hibának is kicsi."
ccc ezt írtam
"a flotta a nagy biznic, meg a szervizelés tetemes hányada a nyereségüknek alkatrész felől."csikós írta az ominózus cikket
annyira véded az álláspontod, megkérdem 2 autógyártásban dolgozó barátom a témáról (értsd vezetők, mérnökök, nem szerelők. )
-
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #187 üzenetére
nem kell az értetlent adni annál okosabb vagy Te. egy kis darab a gátló, egy kis darab a lengés, egy kis darab a fékpofa stb.
megveszed az autót x millióért, mennyit költesz rá amíg bontóba nem kerül? szerintem többször annyit, persze teljes életutat nézve. ha van egy csinos összeg a végén, kár azon molyolnod, hogy kevés egy darab lengés a milliós autóhoz képest, ha tudjuk hogy végeredményben az évek alatt csak összejön az autó áránál csinosabb összeg, amin árrés van, nem kevés.cikket megkeresem.
-
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #190 üzenetére
"Józan paraszti ész elég kellene legyen hozzá, hogy mindenki belássa, az autógyárnak nincs nagy haszna az alkatrészforgalmazásból"
keresem a cikket, jó sok a merítés, lehet nem lesz meg. vagy elhiszed ha nem lesz meg, vagy nem mi állt benne,
ha veszek egy autót, úgy ahogy mondod, kegyetlen tré százalékosan a haszon, túlélés üzemmódban vannak.
de ha veszek egy eredeti alkatrészt, teszem azt 30rugóért, ami okosba 10 is lehetne, akkor hol a józan paraszti ész, hogy a gyártó keres-e rajta izomból vagy nem?vicces. pont most válaszolt az egyik barátom. ahhoz túl komoly szinten dolgozik, hogy szopassam hogy névvel hivatkozok rá egy ph topicban. pm.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz #06658560 #171 üzenetére
Tehat, ha reszben nehezebb kitermelni es reszben ugyan olyan mint regen, akkor azt mondod, hogy osszessegeben nem valtozott semmi? ne mar...
A fogyasztasbol s2w-t szamolt, valamint mashogy w2s-t es a kettobol adodott a w2w. Tehat nem pusztan a fogyasztasbol jott ki minden, pont te hagytal ki csomo mindent a kommentedben...
De igazabol ala is tamaszthatnad valamivel az erveidet. Legalabb egyszer, kerlek.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SSD kibeszélő
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Kétventilátoros ASUS Radeon VGA-k az AMD-s felsőházban
- Milyen asztali médialejátszót?
- Mindenkinek elérhetővé teszi a képgenerálást a Lossless Scaling
- ASUS routerek
- További aktív témák...
- nVidia RTX 3080 Ti 12GB Founders Edition + GARANCIA
- Dell Latitude 3310, 13,3" HD Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB RAM, 256GB SSD, WIN 10/11
- GameBoy Advanced SP (AGS-001) + Final Fantasy V és némi ajándék.
- Samsung Galaxy TAB A8 /// Szinte ÚJ // Számla + GARANCIA
- Acer játékra is,15,6", FullHD,6.gen.core i7,GT940 4!!/6GB VGA,8GB Ram,SSD+HDD,jó akku
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest