- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- Hűtőcsere
- 3D nyomtatás
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- iPad topik
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
Hirdetés
-
Bemutatta a DisplayHDR 1.2-t a VESA
ph Bővülnek és változnak a követelmények, illetve a hitelesítési teszt is fejlődik.
-
Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
it Lassul a gamingipar, ennek keretében pedig már a Microsoft Xbox részlege is nagy költségcsökkentéseket eszközöl.
-
PlayStationre tart a Rocksmith+
gp Extraként végre elérhető lesz Steamen is a teljes változat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Melyik autógyár termeli a profitját a szervizelésből? Javasolnám megismerni az autóértékesítési láncot a marhaságok szajkózása előtt.
#103 Reggie0: pont w2w nem nagyobb a hatásfoka az elektromos rendszernek a belsőégésűvel szemben. A forrásnál, szállításnál vannak a nagy veszteségek.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz MZperX75 #105 üzenetére
Melyik autógyárra jellemző a garancia utáni tömeges tönkremenetel? Milyen felhasználás mellett? Milyen garanciát tekintve? Karosszéria átrozsdásodás, hajtáslánc, általános? Ha van ilyen, hogyhogy lehet használt autót kapni akár tízévest is, s miért nincs olyan ország a földön, ahol a járműpark átlagéletkora kevesebb három évnél?
Erre a tervezett maximális élettartamra valami pozitív IQ-val is elfogadható bizonyítékot tudnál mutatni? Mennyi ellenpélda esetén hiszed el, ilyen nincs? Ellenpéldám saját használati tárgyaimból van számítógép, telefon, mosógép, pmp, lámpa, hűtő, gázkazán, fényképező, fúró, hogy csak párat említsek, melyek vastagon a garancia lejárta után is hiba nélkül működnek.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Anno sok éve volt egyetemi tanulmányaim alapján kételkedem benne, ami a finomítást és szállítást illeti, plusz belsőégésű motorok hatásfokát tekintve is alullövik a valóságot. Az elektromos vonal sem a valóságot mutatja energiamixben, s a tárolási veszteségekről sem találtam említést. Sajnos marketinganyagnak nem tudok hinni. Amit anno forrásként kaptam az mind elektromos gépekkel foglalkozótanszékről származott, tehát sem a belsőégésű motorokat nem ismerték tökéletesen, sem elfogultak nem voltak irányukban.
-
#06658560
törölt tag
Melyik autómárka szereti a flottavásárlókat? Mennyi haszna van az autógyárnak a karbantartáson? hangsúlyozom, autógyárnak, nem kereskedőnek.
#139 csuszi: minden ami messze van az az átlagembernek láthatatlan, elfelejti, hogy létezik, problémát okoz, stb. Csak amikor a képébe tolják akkor hápog rajta. Ezért is jó a mostani probléma, had szívja az emberiség a saját koszát- de az elektromos autó nem a problémára adott helyes válasz. Az az lenne, mi a fészkes fenéért utazzak feleslegesen, amit lehet oldjak meg home-office módon, s csak ritkábban kelljen mennem bárhova is, vásárlást, stb-t oldjam meg megosztott autóval, stb. stb. Az energiafelhasználásnál az épületgépészeti oldalt kéne alaposan megnézni, mi a fészkes fenéért nem lehet a home office terjesztésével kisebb irodákat, kisebb légteret fűteni, s felesleges lenne normális építésnél légkondicionálni.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
A totalcar tagjai maximum láttak már autógyárat, de érteni nem értenek hozzá. Azért, mert megmutatják a kecskeméti merci összeszerelést még nem lesz fogalma a firkászoknak a gazdasági oldalról. Nem, az autógyárnak (BMW, VW AG, stb.) az újautóeladás az üzlet, abból van a profitjuk. A drága alaktrész természetes, rohadt nagy logisztika van mögötte, rendkívül komoly minöségellenörzésel, táorlási költséggel. S a végfelhasználói ár az inkább a szervíz költségeit, profitját hozza. Pont úgy, ahogy többszörös profitja van a kereskedönek minden eladott autón a gyárhoz viszonyítva.
A majd lehet jobb is: ha a fizikát nem sikerül új alapokra helyezni, vagy az új alapokat tömeggyártásra juttatni, akkor nem lehet jobb sosem. S ez a probléma az akkukkal jelenleg- figyelembe véve, hogy Nicola Volta óta mennyi idö telt el és mennyire keveset fejlödött a terület.
#160 Reggie0: azt mondod, a belsöégésü motorok és a köolajfinomítás is romlott hatékonyságban az elmúlt tíz évben? Mire alapozod?
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
De, ellenben nem ugyan onnan jön, nem ugyanarról a szerszámról, nem ugyanazon az úton- a gyár´nál nem tárolják, megy direkbe a kereskedöhöz. Más a lánc- és a minöség is mögötte.
#170 Reggie0: az araboknál és a Mexikói-öbölben ugyan azok a mezök müködnek ma is, a finomítás pedig nem kitermelés már, amiröl én beszéltem. A fogyasztási adatokból visszaszámolás a w2w rendszerre, menet közben itt-ott kihagyva egy csomó paramétert elég mókás. Mindkét odlalon sántít a számítási metódus. Földmüves szeme világát károsítani tökéletes, másra nem alkalmas.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Bocs, autóiparban mozgom már jó pár éve, ráadásul nem a kereskedési, hanem a tervezési-gyártási környezetben, hogy utdjam mi a valóság. Nem a totalcaros firkászok által elkövetett agymenések.
Az utángyártott alkatrész zömében kínai, a nem utángyártott román-francia-német-török, stb. Más órabér, más anyagköltség, stb. Más minöségellenörzés, jellemzöen a gyári sokkal szigorúbb, sokkal kevesebb selejtet enged meg- amikor a beszállító elad az aftermarket piacra valamit saját neve alatt, a minöségbiztosítási oldalon spórol, esetleg a nagyobb hibaarányos készletet szórja oda ki, amivel a veszteségét minimalizálja- a gyár ugyanis a szerzödési feltételeknek men megfelelö terméket, szállítmányt nem vette át, a nyakán rohadna egyébként.
#174 csuszi: ha darabjaiban veszed meg az autót, akkor midnen alkatrész egyedileg lesz leszállítva, nem kismillió darab egyidejüleg. A kereskedönél veszed, nem a gyártó a beszállítótól mondjuk évi tízmillió darabban, eleve más haszonlkulccsal is dolgozva, több köztes elemet beiktatva az értékesítési láncba.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Tízmilliót rendelnek a gyárak gyártásra. nem globálisan, gyártásr.a Aftermarketnek van egy külön keret, de töredéke a teljesnek. Oda majd a beszállító esetleg ha akar gyárt saját maga, s azt majd józsinak egyesével rendelik nagykeren keresztül a kereskedök. A gyár ráadásul mindig direktben a beszállítótól rendel, s sokszor még a darabárat is nyomja le nominális értékben is évröl évre. Más diktál az elsödleges és a másodlagos piacon, így mások a kondíciók, árak is.
-
#06658560
törölt tag
kell neki a pénz, de rohadt kis pénz az autógyártáshoz mérten, jelentösen nagyobb költséggel. Nem éri meg. Van valamekkora megrendelt alkatrészmennyiség a törvényi elöíráosk miatt, tíz év idötartamra a gyártás befejezése után, az valahol porosodik addig, majd utána kuka ami megmarad. A gyárak nem alkatrészértékesítésr,e hanem autógyártásra vannak szakosodva.
-
#06658560
törölt tag
Gondold végig: mert esetleg más megveszi a szerszámokat az eredeti beszállítótól? Esetleg több beszállító is gyártja ugyan azt az alkatrészt, vagy ugyan azt a feladatot ellátó alkatrészt? Milliónyi oka lehet.
A totalcarosok cikkeit sem mindig támadják le, pedig rengetegszer lehetne, na meg a tót atyafi és pár társa nagyon nem komálja a kritikát, szoktak szelektálni ám a kommentek között. S ha nem is lesz letámadva egy cikk, az még nem igazolja, hogy helyes is amit állít. Továbbra is mondom, az autógyárnak nem üzlet az alkatrészkereskedelem és a flotta sem ad nagy bizniszt nkei-eleve nem is a vevö rendel töle, hanem a kereskedö. A flotta és a szervíz a kereskedönek a biznisz. Mert a flottán nem kell sokat alkudni, alapvetöen közel fapad verdák tucatjait adja el, ezáltal a teljesítménye nagyot ugrik, premizálásban jól mutat majd az év végé. A gyárnak egy eladott harminc autós tétel évi tizenmilla között kerekítési hibának is kicsi.
A totalcarosok és a többiek szakmai felkészültségét tekintve pedig A- írni lehet tudnak, elmondani érzéseiket az autókról lehet tudják, de a legtöbbjük (konkrétan az összes mínusz Csikós) képtelen már arra, hogy ne a saját egysíkú világából szemlélje a gépet, hanem a célcsoport szemüvegén keresztül- így bizony már szakmailag sem tekinthetök jónak, B- nem értenek az egy szem autón túl a gyártási, tesztelési, stb. folyamatokhoz, s ezáltal szürnek le rengeteg marhaságot.[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Nem írtam, hogy Csik minden cikke hibátlan és szentírás.
autógyár nem foglalkozik az alkatrészek utólagos forgalmazásával, a nagy biznisz a kereskedöé, mondom. Amit a vevö gondol tévesen úgy, hogy háde Fauvé szervíz, mocskosfauvé milyendrága. Vegyünk egy példát: cserélned kell a müszeregységet a Passatban: mennyi az esélye ennek? Mennyiben kell cserélni az össz legyártott során azok élettartama alatt? Mennyi hasznot tud ezen fogni az autógyár? Mennyi autót gyárt le egy évben, mekkora átlagos eladási áron és haszonkulccsal? Melyik éri meg?
-
#06658560
törölt tag
És az mekkora tétel egy teljes autón belül? Mennyit lehet azokon fogni? Filléreket a komplett autó árához képest. Ráadásul közel sem biztos, hogy fogják is cserélni, gyártól venni a cereterméket, stb. stb. Ha van egy ötvenezer eurós autód- új áron, amin legyen tíz százalék haszonkulcsa a gyártónak, akkor mennyit kellene az alkatrészeken összeszednie, hogy ezt elérje? Szerinted lenne értelme az egész rendszert így üzemeltetni, hogy a cseredarabokból akarna megélni?
A cikkhez van valami linked?
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Mert a pótalkatrészek ingyen vannak? Tizenöt év alatt jön össze egy új autónyi összeg? Autógyár gyakorlatilag hat-tíz év között számol azzal, hogy már nem hordják márkaszervízbe a gépet. Milyen hazsna jön össze ezekböl? Mekkora haszna van a gyárnak egy szilentblokk cserén? Józan paraszti ész elég kellene legyen hozzá, hogy mindenki belássa, az autógyárnak nincs nagy haszna az alkatrészforgalmazásból, annak az újautóeladásból van, de ott is maximum nominálisan nagy. Százalékosan nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Disney+
- HBO Max & OD topic
- ASUS routerek
- Mobilinternet
- Ukrajnai háború
- Okos Otthon / Smart Home
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest