Hirdetés

CPU-VGA-párosítás hatékonyan

Tesztkonfiguráció

 

Videokártya / driver ATI Radeon X1900 XTX 512 MB (650/775 MHz) / Catalyst 6.7
Asus Extreme N7900GT TOP 256 MB (@ 450/660 MHz) / Forceware 91.31
NVIDIA GeForce 7950 GX2 1024 MB (500/600 MHz) / Forceware 91.31
Processzorok Athlon 64 X2 2 GHz és 2,7 GHz (10x200 és 10x270 MHz; 2 x 1 MB L2 cache)
Pentium D 830 3 GHz és 3,9 GHz (15x200, 15x260; 2 x 1 MB L2 cache)
Core 2 Duo 2,13 GHz és 3,4 GHz (8x266 és 8x425; 2 MB L2 cache
Alaplapok AMD: ASUS A8N-SLI Premium (nForce4)
Intel: Asus P5W DH Deluxe (975X)
Chipset-driverek NVIDIA Unified Driver 7.11
Intel INF Update 7.2.2.1006
Memóriák Corsair TwinX1024-3200XL – 2 x 512 MB
Corsair TwinX1024-8000UL – 2 x 512 MB
Időzítések DDR400-on 2-2-2-5-1T, DDR450-en 2,5-3-3-7-1T
DDR2-800-on, 850-en és 868-on is 5-4-4-9
Merevlemez Maxtor DiamondMax 10 250 GB (PATA; 7200 rpm; 16 MB cache)
DVD-meghajtó NEC 3550
Tápegység Cooler Master RS-550-ACLY
Operációs rendszer Windows XP Professional Service Pack 1 + DirectX 9.0c

Tesztünkben az elérhető legújabb drivereket használtuk fel. A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA kártyák esetében „Legjobb minőség”-re, az ATI kártyák esetében pedig a legszebbre kapcsoltuk, az anizotropikus szűrés végig 16x-osra volt kapcsolva (az X1900-on a szögfüggetlen anizo be volt kapcsolva), így később csak az élsimítás mértékét és milyenségét állítgattuk. A Catalyst AI-t alapállapotban hagytuk. Az összes játék esetében maximális grafikai beállításokat használtunk, kivételt képez az Oblivion és a FEAR, ahol a „Soft Shadows” opciót kikapcsoltuk. Riddick és Far Cry alatt egy saját magunk által készített demót használtunk fel a kártyák teljesítményének leméréséhez, minimálisra csökkentve így a meghajtó-optimalizációk esetleges hatását. FEAR alatt a játékba épített demót futtatuk le, a többi játékban pedig (Tomb Raider: Legend, Oblivion) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket, majd három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel.

Minden játék esetében két vagy három beállítást vizsgáltunk. Az úgynevezett „gyengébb” beállítás alatt egy elméletileg még CPU- vagy vegyeslimitre esélyes beállítást mértünk alacsonyabb felbontásban (minimum 1280x1024), élsimítással, 16x anizotropikus szűréssel. Az „erősebbik” beállítás alatt pedig egy még nagyobb felbontást (1600x1200) mértünk 4x élsimítás és 16x anizotropikus szűrés mellett, vagy HDR-rel, ahol erre lehetőségünk volt. Így kiderülhetett, hogy az egyes processzorok és videokártyák miként viselkednek a különböző helyzetekben, hol húzódik a határ, ahonnan semelyik processzor nem gyorsít egy adott VGA-n.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Fél tucat AGP-s videokártya tesztje

    Közkívánatra megvizsgáltuk, mi a helyzet a végnapjait élő AGP körül.

  • Bemutatkozik a GeForce 7900 GS

    Az eddig csak PC-gyártók rendelkezésére álló grafikus gyorsító már önálló termékként is megvásárolható; a Point of View kártyáját teszteltük.

  • Hardverparádé

    Friss alaplapok, videokártyák, Blu-ray író és még sok más érdekesség érkezik a hazai piacra.

  • A legnépszerűbb videokártyák tesztje

    Az elmúlt időszakban az ATI és az NVIDIA is átrendezte a csúcskategóriás grafikus kártyák kínálatát – a tesztet a megújult Radeon X1900 GT-vel és a GeForce 7900 GTO-val bővítettük.

Előzmények

Hirdetés