Tesztkonfiguráció
Videokártya / driver | ATI Radeon X1900 XTX 512 MB (650/775 MHz) / Catalyst 6.7 Asus Extreme N7900GT TOP 256 MB (@ 450/660 MHz) / Forceware 91.31 NVIDIA GeForce 7950 GX2 1024 MB (500/600 MHz) / Forceware 91.31 |
Processzorok | Athlon 64 X2 2 GHz és 2,7 GHz (10x200 és 10x270 MHz; 2 x 1 MB L2 cache) Pentium D 830 3 GHz és 3,9 GHz (15x200, 15x260; 2 x 1 MB L2 cache) Core 2 Duo 2,13 GHz és 3,4 GHz (8x266 és 8x425; 2 MB L2 cache |
Alaplapok | AMD: ASUS A8N-SLI Premium (nForce4) Intel: Asus P5W DH Deluxe (975X) |
Chipset-driverek | NVIDIA Unified Driver 7.11 Intel INF Update 7.2.2.1006 |
Memóriák | Corsair TwinX1024-3200XL – 2 x 512 MB Corsair TwinX1024-8000UL – 2 x 512 MB |
Időzítések | DDR400-on 2-2-2-5-1T, DDR450-en 2,5-3-3-7-1T DDR2-800-on, 850-en és 868-on is 5-4-4-9 |
Merevlemez | Maxtor DiamondMax 10 250 GB (PATA; 7200 rpm; 16 MB cache) |
DVD-meghajtó | NEC 3550 |
Tápegység | Cooler Master RS-550-ACLY |
Operációs rendszer | Windows XP Professional Service Pack 1 + DirectX 9.0c |
Tesztünkben az elérhető legújabb drivereket használtuk fel. A meghajtóprogramokban a képminőségi beállításokat az NVIDIA kártyák esetében „Legjobb minőség”-re, az ATI kártyák esetében pedig a legszebbre kapcsoltuk, az anizotropikus szűrés végig 16x-osra volt kapcsolva (az X1900-on a szögfüggetlen anizo be volt kapcsolva), így később csak az élsimítás mértékét és milyenségét állítgattuk. A Catalyst AI-t alapállapotban hagytuk. Az összes játék esetében maximális grafikai beállításokat használtunk, kivételt képez az Oblivion és a FEAR, ahol a „Soft Shadows” opciót kikapcsoltuk. Riddick és Far Cry alatt egy saját magunk által készített demót használtunk fel a kártyák teljesítményének leméréséhez, minimálisra csökkentve így a meghajtó-optimalizációk esetleges hatását. FEAR alatt a játékba épített demót futtatuk le, a többi játékban pedig (Tomb Raider: Legend, Oblivion) egy begyakorolt útvonalat jártunk be háromszor egymás után, miközben FRAPS-szel mértük az fps-eket, majd három lefutott kör után az átlagot jegyeztük fel.
Minden játék esetében két vagy három beállítást vizsgáltunk. Az úgynevezett „gyengébb” beállítás alatt egy elméletileg még CPU- vagy vegyeslimitre esélyes beállítást mértünk alacsonyabb felbontásban (minimum 1280x1024), élsimítással, 16x anizotropikus szűréssel. Az „erősebbik” beállítás alatt pedig egy még nagyobb felbontást (1600x1200) mértünk 4x élsimítás és 16x anizotropikus szűrés mellett, vagy HDR-rel, ahol erre lehetőségünk volt. Így kiderülhetett, hogy az egyes processzorok és videokártyák miként viselkednek a különböző helyzetekben, hol húzódik a határ, ahonnan semelyik processzor nem gyorsít egy adott VGA-n.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!