Dell Alienware 17 – telivér, csúcs játékos notebook

Grafikus teljesítmény

Egy játékra szánt notebook legfontosabb, teljesítményt meghatározó hardverkomponense a grafikus kártya. Az Alienware ezen a téren a Kepler architektúrát használó GTX 700-as GeForce-ok mellett tette le a voksát. A GTX 770M a 28 nm-es gyártástechnológiával készülő GK106M chipet használja, melynek 960 számolóegysége alapból 700 MHz-en jár, de felpöröghet 800 MHz-ig. A 192 bites memóriavezérlőn 3 GB GDDR5 memória csücsül 1000 MHz-es órajellel. Pusztán a számadatokat nézve a GTX 770M az asztali gépekbe szánt, középkategóriás GeForce GTX 660-ra hasonlít, de annak GPU-ja jó 25%-kal, memóriája 50%-kal magasabb órajelen jár. Nagyjából tehát egy GeForce GTX 650 Ti Boost vagy Radeon HD 7850 teljesítményét kapjuk a GeForce GTX 770M-től.

Játéktesztek – 1366x768 GeForce GT 770M
GDDR5 RAM
GeForce GT 750M
DDR3 RAM
GeForce GT 660M
GDDR5 RAM
Far Cry 2 – DX10 4xAA max. 131 60 77
Far Cry 3 – DX11 közepes 130 30 -
Grid 2 – közepes 128 94 -
Grid 2 – 2xMS magas 120 70 -
Stalker – DX11 közepes 174 60 93
Stalker – DX11 magas 162 55 86
Starcraft 2 – magas 102 81 59
Mass Effect 2 – maximális 60 60 59
Sniper Elite 2 – közepes 129 56 73

Ez a teljesítmény a legtöbb notebookra jellemző, 1366x768 pixeles felbontás mellett bőségesen elegendő a legmodernebb játékok futtatásához, a GTX 770M lényegében állva hagyta a GeForce GT 750M-et és a GT 660M-et is. Sajnos mostanság nem járt nálunk elit mobil Radeonnal szerelt notebook, így az AMD megoldásai kapcsán csak az interneten található mérésekre tudunk alapozni, melyek szerint a Radeon HD 7950M van pariban a GTX 770M-mel.

Játéktesztek – 1920x1080 GeForce GT 770M
GDDR5 RAM
GeForce GT 660M
GDDR5 RAM
Far Cry 2 – DX10 maximális. 89 74
Far Cry 3 – DX11, mid 74 -
Far Cry 3 – DX11, ultra 40 -
DiRT 3 – 2xMS, magas 92 68
DiRT 3 – 4xMS, ultra 60 -
Grid 2 – 2xMS, magas 99 -
Grid 2 – 4xMS, ultra 32 -
Stalker – DX11 magas 108 32
Starcraft 2 – maximális 92 70
Mass Effect 2 – maximális 60 60
Sniper Elite 2 – közepes 81 -
Sniper Elite 2 – magas, blur,
occlusion, 2,25x SS
35 -

A tesztgépünkbe szerelt kijelző Full HD felbontására váltva még mindig nagyon kellemes, 60 fps körüli átlagokat kaptunk, amikor viszont a grafikai részletességet maxiumra kapcsoltuk, itt-ott bizony szaggatást tapasztaltunk. Nem olyan meglepő ez, hiszen a legkomolyabb PC-s játékokat a csúcs asztali VGA-khoz méretezik, melyek nem ritkán kétszer olyan erősek, mint az általunk kipróbált mobil GeForce.

Három dolgot kell még megjegyezni a GeForce GTX 770M kapcsán. Az egyik, hogy az 1366x768 pixeles felbontáson mutatott, másodpercenként 120 képkocka fölötti sebesség már éppen elég ahhoz, hogy pillanatnyi megakadások nélkül biztosítson 3D élményt. Full HD-n viszont alaposan vissza kell majd venni a grafikai részletességét, ha folyamatos 3D-t szeretnénk. A másik érdekesség a VGA kapcsán, hogy fogyasztása 75 watt, ami lényegesen túlszárnyalja a Core i7-4800MQ központi processzor 47 wattos TDP értékét. A harmadik pedig, hogy az Alienware hagyományosan Muxed megoldással kötötte be az integrált és a különálló grafikus kártyát. Ez annyit tesz, hogy a felhasználónak kézzel kell átkapcsolnia az Intel IGP és a GeForce között, ami újraindítást igényel, így kényelmetlenebb az automata (Muxless) megoldásnál, de valamivel jobb grafikai teljesítményt hoz, és az IGP driver támogatása nélküli is tökéletesen működik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés