Grafikus teljesítmény
Egy játékra szánt notebook legfontosabb, teljesítményt meghatározó hardverkomponense a grafikus kártya. Az Alienware ezen a téren a Kepler architektúrát használó GTX 700-as GeForce-ok mellett tette le a voksát. A GTX 770M a 28 nm-es gyártástechnológiával készülő GK106M chipet használja, melynek 960 számolóegysége alapból 700 MHz-en jár, de felpöröghet 800 MHz-ig. A 192 bites memóriavezérlőn 3 GB GDDR5 memória csücsül 1000 MHz-es órajellel. Pusztán a számadatokat nézve a GTX 770M az asztali gépekbe szánt, középkategóriás GeForce GTX 660-ra hasonlít, de annak GPU-ja jó 25%-kal, memóriája 50%-kal magasabb órajelen jár. Nagyjából tehát egy GeForce GTX 650 Ti Boost vagy Radeon HD 7850 teljesítményét kapjuk a GeForce GTX 770M-től.
Játéktesztek – 1366x768 | GeForce GT 770M GDDR5 RAM |
GeForce GT 750M DDR3 RAM |
GeForce GT 660M GDDR5 RAM |
---|---|---|---|
Far Cry 2 – DX10 4xAA max. | 131 | 60 | 77 |
Far Cry 3 – DX11 közepes | 130 | 30 | - |
Grid 2 – közepes | 128 | 94 | - |
Grid 2 – 2xMS magas | 120 | 70 | - |
Stalker – DX11 közepes | 174 | 60 | 93 |
Stalker – DX11 magas | 162 | 55 | 86 |
Starcraft 2 – magas | 102 | 81 | 59 |
Mass Effect 2 – maximális | 60 | 60 | 59 |
Sniper Elite 2 – közepes | 129 | 56 | 73 |
Ez a teljesítmény a legtöbb notebookra jellemző, 1366x768 pixeles felbontás mellett bőségesen elegendő a legmodernebb játékok futtatásához, a GTX 770M lényegében állva hagyta a GeForce GT 750M-et és a GT 660M-et is. Sajnos mostanság nem járt nálunk elit mobil Radeonnal szerelt notebook, így az AMD megoldásai kapcsán csak az interneten található mérésekre tudunk alapozni, melyek szerint a Radeon HD 7950M van pariban a GTX 770M-mel.
Játéktesztek – 1920x1080 | GeForce GT 770M GDDR5 RAM |
GeForce GT 660M GDDR5 RAM |
---|---|---|
Far Cry 2 – DX10 maximális. | 89 | 74 |
Far Cry 3 – DX11, mid | 74 | - |
Far Cry 3 – DX11, ultra | 40 | - |
DiRT 3 – 2xMS, magas | 92 | 68 |
DiRT 3 – 4xMS, ultra | 60 | - |
Grid 2 – 2xMS, magas | 99 | - |
Grid 2 – 4xMS, ultra | 32 | - |
Stalker – DX11 magas | 108 | 32 |
Starcraft 2 – maximális | 92 | 70 |
Mass Effect 2 – maximális | 60 | 60 |
Sniper Elite 2 – közepes | 81 | - |
Sniper Elite 2 – magas, blur, occlusion, 2,25x SS |
35 | - |
A tesztgépünkbe szerelt kijelző Full HD felbontására váltva még mindig nagyon kellemes, 60 fps körüli átlagokat kaptunk, amikor viszont a grafikai részletességet maxiumra kapcsoltuk, itt-ott bizony szaggatást tapasztaltunk. Nem olyan meglepő ez, hiszen a legkomolyabb PC-s játékokat a csúcs asztali VGA-khoz méretezik, melyek nem ritkán kétszer olyan erősek, mint az általunk kipróbált mobil GeForce.
Három dolgot kell még megjegyezni a GeForce GTX 770M kapcsán. Az egyik, hogy az 1366x768 pixeles felbontáson mutatott, másodpercenként 120 képkocka fölötti sebesség már éppen elég ahhoz, hogy pillanatnyi megakadások nélkül biztosítson 3D élményt. Full HD-n viszont alaposan vissza kell majd venni a grafikai részletességét, ha folyamatos 3D-t szeretnénk. A másik érdekesség a VGA kapcsán, hogy fogyasztása 75 watt, ami lényegesen túlszárnyalja a Core i7-4800MQ központi processzor 47 wattos TDP értékét. A harmadik pedig, hogy az Alienware hagyományosan Muxed megoldással kötötte be az integrált és a különálló grafikus kártyát. Ez annyit tesz, hogy a felhasználónak kézzel kell átkapcsolnia az Intel IGP és a GeForce között, ami újraindítást igényel, így kényelmetlenebb az automata (Muxless) megoldásnál, de valamivel jobb grafikai teljesítményt hoz, és az IGP driver támogatása nélküli is tökéletesen működik.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!