Samsung QX510 - drága vagy, bébi!

Próba

A Samsung QX510-ben érkező, Arrandale platformhoz tartozó Core i5-560M processzort ugyan még nem próbáltuk ki, de alapból 2,66, turbóval 3,20 GHz-es órajele majdnem teljesen azonos a Core i5-620M-ével, amit többek közt az Asus bambuszborítású U53Jc gépében próbáltunk ki. A CPU nagyjából félúton helyezkedik el a lassan népprocesszornak nevezhető Core i5-430M/450M és a legkisebb négymagos, az 1,60/2,80 GHz-es Core i7-720QM között, amit előszeretettel használnak a felsőkategóriában. A Core i5-560M kevesebbet fogyaszt nála még integrált grafikus maggal is, teljesítménye pedig kevés programszálas terhelésnél akár jobb is lehet.

Termék megnevezése Samsung QX510
Processzor Intel Core i5-560M - 2,66/3,20 GHz 3 MB L2 cache
Lapkakészlet Intel HM55
Memória 4 GB DDR3-1066
Kijelző 15,6"-os, 1366x768 pixeles TN+film panel
LED háttérvilágítással, Samsung LTN156AT
Grafika GeForce GT 420M 1 GB GDDR3 RAM
Intel HD Graphics
Hang Realtek ALC269
Merevlemez 2,5"-os Western Digital, 500 GB, 5400 rpm
Optikai meghajtó DVD-író
Kommunikáció Intel IEEE 802.11b/g, Intel Ethernet, Bluetooth 3.0
Interfész - 3 db USB 2.0,
- HDMI és D-Sub monitorkimenet,
- Ethernet,
- analóg audio ki- és bemenet
Extrák webkamera, kártyaolvasó
Akkumulátor 6 cellás - 61 Wh
Méret 382 x 258 x 27,8 mm
Tömeg 2,37 kg
Operációs rendszer Windows 7 Home Premium 64 bit
Gyártó honlapja www.samsung.hu
Termék honlapja QX510
Fogyasztói ár kb. 420 000 Ft
Garancia 2 év

Újdonság volt számunkra a Fermi-alapú GF108 chipre épülő GeForce GT 420M grafikus alrendszer. Ez a chip dolgozik asztali vonalon a GeForce GT 430-ban. Mindössze 96 számolóegysége van, ami a GeForce GTX 460 336 egységéhez képest nevetségesen kevésnek tűnhet. A kis GPU a mellé társított, 1 GB GDDR3 memóriával, ami 128 bites buszon csücsül, azért képes a legújabb játékokat is megmozdítani, ha nem állítunk be közepesnél magasabb grafikai részletességet. A Samsung QX510 elég kis felbontású kijelzőjén fél tucat játékot próbáltunk ki. Nem egy játékos csúcsvas a GeForce GT 420M, de azért a napi betevő játékadagot megkaphatjuk tőle.

Játék és beállítás Átlag FPS
Unreal Tournament 3 - 1366 x 768, maximális részletesség 67
Far Cry 2 - DX9 - 1366 x 768, közepes részletesség 41
Far Cry 2 - DX10 - 1366 x 768, magas részletesség 32
GRiD - 1366 x 768, közepes részletesség 33
World in Conflict - DX9 - 1366 x 768, közepes részletesség 31
Oblivion - 1366 x 768, magas részletesség 29
Stalker Benchmark - 1366 x 768, közepes részletesség 23

Játék mellett multimédiás és általános feladatokban is számíthatunk rá. A notebook kijelzőjén nem, de egy jobb tévén már látszott, a GeForce lényegesen több képjavító trükköt tud, mint az Intel IGP, ami alapból a filmlejátszást végzi. Érdemes tehát az egyébként automatán működő OPTIMUS rendszerbe kicsit beleszólni, hogy amikor videózás van, akkor a GeForce-ot kapcsolja. Ezzel az automata kapcsolgatással pár játéknál is gondunk volt, azoknál, amelyek külön programocskában detektálják és állítják a grafikai részletességeket a számítógéphez. Az Oblivionnál ez az Intel IGP-t érzékelte, és sokkal gyengébb képminőséget lőtt be, mint amivel a GeForce elbír.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés