Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz katt777 #10729 üzenetére

    Mivel a benchmark és a játék a programkód tekintetében ugyanaz, így a grafikus kártya drivere is ugyanúgy kezeli. Az persze nem kizárható, hogy a játék vagy az operációs rendszer problémájából nem indul el a játék, de kicsi a valószínűsége. Inkább valamilyen program kavarhat be, vagy a Visual C redistributable valamelyik telepített verziója, esetleg annak hiánya.

    Nem érted a problémás játékokban fellépő hiba lényegét. Például a DX9-ben volt több eljárás a bump mapra. Ezek közül nem volt kötelező mindet támogatni. Lényegében itt lép fel a Vendor Specific Caps Bit, ami a DX9 által kezelt, de meg nem követelt funkciók gyűjteménye. Na most a DX10 teljesen megvált ettől a funkciótól, azaz mostantól kőbe van vésve mit kell támogatni. Ha valamit nem támogat a hardver, akkor az nem DX10-es, míg ha van olyan dolog, amit esetleg extraként támogat, akkor az nem érhető el DX10 alatt. A DX10-be nem minden DX9-ben meglévő Caps Bitet emeltek át. Ezek között lehetett az az eljárás, amit a Republic Commando használt a bump mappingra. Mivel ezt a DX10 amúgy sem emelte át a gyártók sem támogatták tovább a hardver szempontjából. Ez okozza a kellemetlenségeket. Ki kell cserélni a problémás eljárásokat egy újra. Ezt csak a program fejlesztője tudja megtenni, más mód erre nincs.

    Mivel a DX10-re fog épülni az összes új DX verzió, semmi esélye annak, hogy még egyszer ez előfordul. Eleve a DX10 eltörölte a problémák forrását, vagyis a Vendor Specific Caps Bit lehetőségét.

    (#10728) ADAM1337: Ezekkel a stuttering hibákkal tipikusan az a probléma, hogy konfigurációtól függő jelenségek. Márpedig egy hibát csak akkor tudsz javítani, ha reprodukálod azt. Nyilvánvaló, hogy az NV látja, hogy x, y és z felhasználónál gond van, de amíg ez náluk nem mutatható ki, addig csak lesnek. Ugye eleve az is nagy kérdés, hogy a gondokat maga a driver okozza-e. NV oldalról nem ismerem a hibákat, de az AMD mesélte a Battlefield BC2 kapcsán, hogy sokan panaszkodtak CTD-re (Crash to Desktop). Ezt hónapokig vizsgálta az AMD, amikor az egyik bétateszter rájött egy lehetséges okra. Ha nem a Catalyst managerrel telepíted a meghajtót, hanem a hagyományos eszközkezelős úton, akkor a működéshez szükséges Microsoft Visual C++ Redistributable Package sem települ vagy frissül. Amint normális install manageres úton telepítették a felhasználók a drivert, a hiba megszűnt. Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy rosszul telepítesz, csak lásd mennyire macerás a dolog, a hibakeresés esetén.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák