- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Milyen TV-t vegyek?
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- Milyen széket vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
ph Az MI-s képességekkel felvértezett újdonság 20 százalékkal jobb fénysűrűséget produkál az egész képátlón átívelve, mint a PG27AQDM.
-
Ismét elhalasztották a Life by You korai kiadásának megjelenését
gp Jövő hónapban indult volna az early access, jelenleg azonban nem tudni hogy mikor debütál a játék.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
Sziasztok!
Mivel nem várt esemény történt nálunk (jön a 3. poronty ), ezért a ház felét kicsit “újrakom”, tehát nincs pénzem rendes téli gumikra.
Használtan biztos nem veszek, mert 5-10 éves gumikat árulnak majdnem új áron. (Hitel/kölcsön nem játszik.)
Mit tudtok javasolni a büdzsé kategóriában?
205/55R16 és 215/55R17 méretben is kell, tehát 8 gumi.
Most találtam Debica Frigo 2-t 20k-ért a kisebbre és 30k-ért a nagyobbra. Tudom, hogy ezredforduló előtti minta, de normális közlekedésre alkalmasak? Van valami értelmes alternatíva ebben az ársávban? Szállítással és felrakással együtt 250k alatt megállnék. Ez még belefér.
Maximum 3 év után cserélném őket. (A Jetta-t még a 17 éves Frigo-val vettük meg, és még egyben volt a gumi, de visszarakni nem fogom.)megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
Skynet258
veterán
Srácok, lehet megspórolnám idén a 4 évszakos gumi vásárlást, mert megnéztem jobban ezt a Maxxis Bravo HP-M3 gumit amivel jött az autó és van rajta M+S jelölés. Hegycsúcs logó nincs, szóval télen azért so-so lehet, de ha olyan telek lesznek mint eddig akkor simán kihúzhatom vele nem?
A gyártó szerint all season gumi, itthon ha jól tudom nincs korlátozás, száguldozni meg nem fogok 106 pacival... Szóval szerintetek maradhat? Most télen meg jövő nyáron használnám, aztán jövő télre kapna mondjuk egy Michelin CC2-t.https://geekpulse.hu
-
saen
veterán
válasz Skynet258 #59204 üzenetére
Hóban/jégen nem mennék vele, mert azt írja a gyártó, hogy csak light snow-ig ajánlja, de a többi időjárást elvileg bírnia kéne. Ha megengedheted magadnak, hogy ha téliesre fordul az idő akkor ne akarj menni akkor szerintem okés lehet, mondom ezt úgy, hogy nem ismerem magát a gumit.
-
krypton
senior tag
válasz focvis #58873 üzenetére
Utána mentem rendesen a témának. Telefonon kérdeztem Ford márkaszervizt, de ők nem tudtak segíteni, a Ford központi elérhetőségéhez irányítottak, hogy keressem őket emailen. Típusbizonyítványból küldtek egy részletet, ami a következő:
Tehát a sima 205/55 R16 91 H mehet rá ha minden igaz. Mellesleg mikor lehet/szabad eltérni a megadott méretektől? Kíváncsiságból kérdezem, mert a 205/60 az jobb váltómérete lenne a 215/55-nek.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz MC Pite #59122 üzenetére
Így egymás mellett még nem figyeltem a két tábort, de a dedikált téli csoport snow braking és snow handling eredményei kb csontra megegyeznek a 4S csoport eredményeivel.
Traction-ben kicsit elhúznak a téliek, de nem számottevő a különbség.
Ezt mondjuk tudtuk eddig is, hogy hóban nincs semmi szégyellnivalója a 4S gumiknak, csak jégen van igazi előnye a télinek, illetve csont keményre taposott havon.
-
veterán
válasz krypton #59206 üzenetére
Szuper!
Mindent feltehetsz amit a típusbizonyítványa enged, azaz:
- 205/55R16-ot és 215/55R16-ot,
- ezen belül minimum H sebességindexűt, ill. téliből minimum Q-t,
- valamint elég rá a min. 91-es terhelési index.[full stop = itt a vége]
Privát vélemény: minek tennél fel drágább 205/60R16-ot a konfekcióméret 205/55R16 helyett, ami ráadásul nem engedélyezett? A Ford leírta, hogy mit enged, ne akarj eltérni. Tippre ezeket használja a Ford általánosságban, ebből szerződtek le a gyártókkal x mennyiségre. Nem érdekli őket a 205/60 , nem akarnak foglalkozni vele.
-
MC Pite
veterán
válasz Teasüti #59209 üzenetére
Ezt mondjuk tudtuk eddig is, hogy hóban nincs semmi szégyellnivalója a 4S gumiknak, csak jégen van igazi előnye a télinek, illetve csont keményre taposott havon.
Ez így van, ezt mondjuk egyre többen.
6-8 éve nem voktam ezekkel az adatokkal, véleménnyel népszerű, de egyre többen nézik/fibtokják meg. Plusz ezidő alatt fejlődött szépen a 4S ipar is.Szerk: Wet brakingben hasonló, handlingben a téli jobb, aquaplanningben meg inkább a 4S szokott jobb lenni általában.
Más:
Meglepő, hogy milyen kicsi, kb 0 komfortban a két szettem között a különbség.
19,8 vs 16,9kg, 205/55R17 vs 205/60R16, mindkettő 92-es.
A nyárin az XL-es Primacy3 sokkal kevésbé volt rugalmas mint a 92-es Primacy4(fél kg a difi az 5mm-es régi és új P4 között), kb mintha egyel ballonosabb kerék ment volna fel.
Mentem még egy kört nyomást korrigálni, bő 1 - 1,5 tizeddel csökkentettem, nem sok difi van.
Igen, én vagyok az a faszi, aki autón, bringákon tizedeken rágódik, tesztel, méreget. Főleg montin nagyon fontos, de országutin, a kislányom bringáján is sokat szórakozok vele. Autókon is mindig eljátszok vele, meg fogyit is mérek, de ott nem szokott nagy különbség lenni. Max akik a régi iskolát lövetik és hátra túl sokat írnak, meg amikor azt írja a könyv, hogy mire elérek a kútig, már 0,3 barral többre kellene fújni. Aktív tpms-el ezt figyetem sokat, 205/55R16 meg 195/65R15nél télen egy 0,02-0,03, nyáron a napos oldalon max 0,2b (peres guminál több). Szóval mint sokszor, a manuálban faxság van beírva.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
krypton
senior tag
válasz focvis #59212 üzenetére
Volt már nálunk például egy WagonR, ahol a gyári méretekkel borzasztó volt autózni ezért egy eltérő, ballonosabb méretet javasolnak hozzá szinte mindenhol.
Mivel az óra jelenleg fefelé csal, a 205/55-tel mégjobban fog, ráadásul picit "peresebb is lesz", ellenben a 205/60-nal. A jelenlegi 215-ös méretet most nagyon kényelmesnek találom, viszont ez 35% felárat ugyan azon fajta a gumi nem éri meg. A 205/60 csak 6% eltérést jelent árban a standard mérethez képest. Vagy lentebb kell adni minőségben és a 215-öt választani (Dunlop Winter Sport 5 helyett Hankook RS3). -
veterán
Jó megérzésem volt ma, fél2 körül elkapott, hogy én most hazamegyek, majd HO-ból befejezem a napot.
Indulok a kocsival, olyan furcsán vette a kanyart a parkolóból, mondom ránézek a guminyomásra úgyse néztem vagy egy hónapja, bejött a hideg, biztos kell ráfújni.
3-ban 2,2 fölött volt, a jobb hátsóban másfél se nagyon.
Hívom a gumist, ha egyből odamegyek tud fogadni, 100 alatt hazajöttem, nulláson a kamionok mögött
Volt benne egy nagyon vékony rozsdás szög.Viszont azt néztük a gumissal, hogy jól el van kopva a PremiumContact6 szett.
3 nyarat futott, kb 37 ezret a jegyzeteim szerint, és jó ha megvan 4,5-5 mm.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Teasüti
nagyúr
válasz MC Pite #59215 üzenetére
Én érzem a különbséget a 17-es gyári alu és a 16-os lemezfelni között. Majd 5 kg mínusz. Érezhetően simábban veszi az úthibákat. Az ütések és vibráció is tompábbak kicsivel, valamint a kormány is könnyebb egy picivel.
Levegővel nem szoktam szórakozni. 2 bar, viszlát.
Bicikli az más világ, ott én is 0.5 psi-re pontosan szoktam beállítani.Qru: több levegővel is ugyanolyan hangos a CC2 a nyárihoz képest. Múlt héten tettem fel, ahogy bejöttek a reggeli lehűlések.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz Zsombe #59202 üzenetére
& Qru: Köszi!
A Matador Nordicca még talán belefér, a Polaris viszont már necces. A régi Frigo annak idején jó volt. A Matador jobb nála?
A Polaris 5-öt jól ismerem, a tapadása kb Wintericept rs2 szint, de 3 évesen már jobb ez utóbbinál, ráadásul meglepően halk is. Ha kifogok valami akciót, akkor Polaris lesz.
A Frigo-nál jobb mindkettő?[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
BrandonXXV
aktív tag
Gumiok.hu és automax.hu mennyire ajánlott webshop?
Michelin CC2-t nagyon nézem, de nem olcsó.
Kleber quadraxer 3 olcsóbb és ahogy néztem Michelin almárka.Jobb annyival a michelin cc2, mint amennyivel drágább?
-
KLIOS
aktív tag
válasz BrandonXXV #59225 üzenetére
Az automax.hu teljesen korrekt oldal.Több garnitúra gumit vettem onnan.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BrandonXXV #59225 üzenetére
Automax-tol vettem most 2 szett gumit is, teljesen rendben vannak.
#nincsbennetarcsi
-
Dalion
tag
válasz BrandonXXV #59225 üzenetére
Automax.hu, ma jött meg a CC2, DOT 3323 es 3523.
205/55 R16 94V XL -
nrb263
tag
Üdv!
185/60 R15 4évszakos gumik közül mit ajánlanátok?
99%város rövidtáv. Évente kb 15e km.
100k körül jólenne kihozni a garnitúrát.
köszi![ Szerkesztve ]
-
Pingvin1985
tag
Szia!
Nem rossz ötlet, de nem akarok 2 garnitúra gumit tartani, tavasszal, ősszel gumiztatni a kereket. Illetve, ha megtartom és most veszek télit, akkor ugyan nyerek egy szezont, de utána vehetek nyárit. Akkor inkább vennék most 4 évszakosat, és max. tavasszal visszarakatom a Pirellit még egy nyárra.
-
Pingvin1985
tag
Sziasztok!
Ebben valaki tud segíteni?
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3
Michelin CrossClimate 2
Pirelli Cinturato ALL SEASON SF 2
Bridgestone Turanza All Season 6
Vredestein Quatrac Pro / Pro+
Continental AllSeasonContact 2Ezek közül valamelyik, vagy esetleg valami más?
Alufelnire megy, szóval nem bánnám, ha peremvédős lenne.
Amit korábban elfelejtettem írni, hogy évente kb. 10-12 ezer km-t fut az autó.Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
saen
veterán
válasz Pingvin1985 #59238 üzenetére
Ezek kb a legjobb gumik, nagyon nem lehet velük mellélőni. Vedd amelyik tetszik.
-
Khaosz55
addikt
válasz Pingvin1985 #59238 üzenetére
Én videók és képek alapján úgy láttam, hogy a BT Turanza all season 6-nak van peremvédője.
-
Teasüti
nagyúr
válasz rasotamas #59224 üzenetére
Nem tudom eldönteni, hogy gúnyolódunk vagy komoly a kérdés.
Ha komoly, akkor van rá egy félkomoly válaszom: bizony, hisz fordított helyzetben nem lenne értelme annak, amit írtam. Legalábbis empirikus megfigyeléseinkkel szembe menne.
Ha gúnyolódunk, akkor meg a kollégának írtam, hogy pedig van érezhető különbség a kisebb és könnyebb javára.
Persze nálam egy árnyalattal nagyobb az eltérés: majdnem húsz kiló a majdnem 15 kilóhoz képest.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Teasüti #59241 üzenetére
Tudom, előzőleg a 16 alu és 15 lemez között zongorázni lehetett a különbséget (3,5kg difi), szerettem a téli szezonban komfortosabb, ügyesebb futóművet.
Jelek szerint a CC2 merevebb mint a P4, sok egyéb magyarázat nincs rá.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Pingvin1985
tag
Úgy gondoltam, hogy ha már nem akarok külön téli, nyári gumit venni, akkor legalább 4 évszakosból minőségit szerzek be. Persze ez igy nem olcsó, pl.: Barum, Kleber valamivel költséghatékonyabb lenne. A régi autón volt külön 2 garnitúra, de arra középkategóriát vásároltam.
Igazából annyi dilemmám van, hogy valami új típust vegyek, amivel még nincs hosszútávú tapasztalat, vagy olyat, ami már 2-3 éve a piacon van, és van róla vélemény.
Valamiért a Bridgestone Turanza All Season 6 szimpatikus.[ Szerkesztve ]
-
saen
veterán
válasz Pingvin1985 #59243 üzenetére
A két legújabb a Conti és az általad említett Bridgestone. A Michelin a régebbiekből ami a legtöbb díjat nyerte talán, de egyik gumi sem szar a felsoroltak közül.
Én is tervezek rövidesen venni négy évszakost, nálam is vagy Bridgestone lesz vagy a Conti. Ez utóbbi márkával szemben elfogult vagyok, csak az zavar, hogy az én méretemben csak a régi van egyelőre, az meg 6 éves konstrukció. Cserébe a Bridgestone meg sokkal drágább, ez a dilemma jelenleg.
Ha neked szimpi a Bridgestone, vedd meg szerintem nyugodtan. Egy tesztgyőzelmet már besöpört és garantáltan nem öreg gumit kapsz.
-
Zsombe
senior tag
válasz Pingvin1985 #59243 üzenetére
Nálam sokáig a BS Turanza All Season 6 volt a befutó. Aztán tüzetesebben megnéztem a 3 szezont futott BS Potenza Sportomat, amin kb. 20-25 ezer km alatt hosszanti hajszálrepedések jelentek meg a minták/barázdák tövében + a szélei elkoptak (futómű és guminyomás rendben), pedig a közepén még volt minta bőven.
Szóval én letettem a BS-ról és Yokohama négyévszakos lett.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
lumiukko
tag
Sziasztok, octaviára szeretnék 4s gumit, de kicsit elvesztem a terhelési/sebesség indexek és xl lehetöségek között. 205/55/r16 méretben mi az ajánlott? Jobb az xl vagy ront a komfortforton? Elsodlegesen CC2 ill az uj continental szimpatikus.
Köszi[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz lumiukko #59249 üzenetére
Octaviara felesleges az XL, itt van rol egy jo iras: [link]
Boven eleg amit a gyarto eloir sebesseg es terhelesi indexben.CC2 nagyon jo meg az uj Conti is annak igerkezik. Utobbirol meg nincs sok teszt ezert inkabb a CC2-t vennem az mar bizonyitott.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Milyen TV-t vegyek?
- Windows 11
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
- Windows Insider Program
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest