- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Apple notebookok
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DonThomasino #22464 üzenetére
Megérni megér, nem tűnik rossz cipőnek, csak ahogy én ránéztem, nekem tuti széles lenne, mert keskeny, lapos, és elől széles a lábam. Lúdtalp meg minden ami kell...
De cipőt én csak úgy vennék ha megpróbálnám.
SPD-s cipőnél fontos hogy tartsa a lábat szorosan, egyenletesen, akkor használható csak jól!
Szóval ha felveszed, "bekötöd", akkor ne tudd fele, előre hátra nagy erővel sem mozgatni, mert a pedálozás közben mikor húzol, tolsz, nyomsz vele sok kilométeren keresztül, akkor olyan erőhatások érik, amit más cipő nem. Igazából ezeket én nem is cipőnek fogom fel, hanem valami rögzítő eszköznek, ami odakötöz a bringához.
Az pedig hogy egyenletesen fogjon, az azért fontos, mert ha egy csatnál mondjuk erősen fog, és ez miatt stabilnak érzed, akkor ott viszont el fogja szorítani a lábad, többi helyen pedig nem lesz már stabil.RootRulez
Az a Zéfal ilyen klasszikus borzalom.
Akkor inkább a decathlonos minit, de az meg ennyiért gondolom nem teleszkópos, szóval azzal meg elég kényelmetlen felfújni.
[link] Itt van egy olyan hogy KELLYS Minipumpa NITRO, múltkor ilyet vettem, egész jól használható, teleszkópos változat van nekem, nem tudom hogy ez az-e.
De ezek csak defekt javításhoz használhatóak, nem tudom mihez akarod, de otthonra vegyél egy normális talpas pumpát.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #22469 üzenetére
Ez a fém szerintem nem jó semmire a kialakítása miatt, de egyébként sem használnék fémet, csak acél felnihez. Az aluban, és hasonló más puhább anyagokban kárt teszel vele.
Ami eddig gumi leszedőben a legjobban teszett, az ez a tacx volt: [link]
Van neki kb 1 centi vastag kampós része a végén, amit be lehet akasztani a köpeny pereme alá, és faszán ki lehet vele emelni a megerősített íves rész segítségével.
Egyébként amit a tip top gumijavító készlethez adnak egyszerű műanyag leszedő, az sem rossz.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #22477 üzenetére
Ez egy hulladék.
Olyat vegyél csak meg, amivel meg lehet támasztani a láncot a túl oldalról. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #22482 üzenetére
Nem akarok konkrét típust mondani, mert arra hogy párszor szétszedd a láncod otthon, arra jó lehet egy noname is, nem kell márkás műhely szerszámot vásárolni, csak az a nem mindegy, hogy milyen a felépítése.
De azt nem típusra, hanem ránézésre lehet vagy kell megmondani.
Pl ilyet kapsz a legtöbb helyen: [link]
Nagyon olcsó, létezik belőle több márkában, mind így néz ki.
Az a lényege, hogy kinyomó tüskével szemben, van egy menetes csődarab, amivel meg tudod támasztani a túloldalról a láncot.
Szóval mikor bele teszed a láncot, akkor a túl oldalról a támasztékot neki kell igazítani, és utána szabad kitolni belőle a csapot.
Ez a helyes lánc bontás folyamata, így nem fognak az oldal lapjai károsodni, elferdülni, (9-es, 10-es láncok főleg érzékenyek erre) amelyik láncbontónak nincs ilyen támasztéka, azzal ezt nem lehet megvalósítani, szóval az számomra egy szemét.salieri.
Biker Kft vel kéne beszélni, ők forgalmaznak itthon RockShox ot.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #22484 üzenetére
Ez jó sztori volt.
Brutál hőmérséklet különbségeket itt a Balatonnál lehet érezni, szóval ismerős volt az érzés amit írtál, jó kis geológiai jelenség a hidegben bringázóknak.
Buszos stéherezéshez grat! Itt túl gyorsak a buszok. Úgyhogy nekem még mindig csak "álom" egy jó, buszon utazás.
900 lumen? SSC P7?tvamos
1. Van aki azt mondta, hogy az olcso alu vaznal jobb az acel.
Én ezzel nem értek egyet.. 60 ezres bicikli kategóriában is vannak teljesen jó minőségű alu vázak.
2. Az olcso bicajokon gyengusz az elso telo.
Ezzel egyet értek, sokkal jobban jársz egy acél vagy alu merev villával, mint egy 10 ezer forintos teleszkóppal.
3. Olyan bicajt kell venni, aminek duplafalu a felnije.
Ezzel is egyetértek, de a dupla falú felni már alap felszereltség az alsó kategóriában is.Ilyen összteleszkópos borzalmat nehogy vegyél...
Ez a semmire nem jó kategória!
Borzalmasan nehéz.
A teleszkópjai semmit nem csillapítanak, csak a hajtási hatékonyságot rontják azzal hogy pogoznak, vagyis mozognak mikor te tekersz.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #22488 üzenetére
Nekem is ilyesmim van.
Ugyan innen rendeltem még 1 éve.
Csak nekem SSC P7 es, 5 funkciós verzió.
Balatonkör szervező teamből az ismerősök most rendeltek lámpákat a DX ről. De ők olcsóbbat mint ami nekem van, azok cree ledesek.
Az egyiket láttam, sokkal gyérebb fénye van mint az én SSC -mnek. Egymás mellett mentünk aztán próbálgattuk.
Az enyém egyrészt erősebb, másrészt sokkal nagyobb szögben szórja a fényt. A cree gyengébb, és egy pontban előre világít.
Szóval én a P7 et "lájkolom". -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #22492 üzenetére
Akkor még nem volt, legalábbis én nem tudtam róla, hogy létezik ilyen XM-L led.
Egyébként az nálam feltétel volt hogy legyen 3 fényerősségi fokozata.
Megtaláltam a képeket amiket csináltam anno. Készült hozzá egy pót akku is, az is rajta van a képen: [link]
Én egyébként teljesen meg vagyok vele elégedve. Megérte az árát. (16K volt plusz 4 az aksik)
Amúgy azt figyeltem, hogy amit ismerősöm vett, azon csak 2 féle akku állapot vissza jelzés van, zöld meg piros.
Nálam van zöld, kék, narancs, piros, villogó piros.
Amúgy poén, hogy igaz sokat zabál ez a P7, de még sosem hagyott cserben, akku visszajelző színekből tudom hogy kb mikor fog lemerülni, így a fényerő visszavételével ki lehet húzni vele hazáig.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #22499 üzenetére
Álló helyzetben nem szabad őket használni.
Az enyém full fényerőn kb 5 perc alatt úgy felmelegszik az asztalra kitéve hogy alig tudod megfogni, egyszer kétszer így felejtettem, mikor a szobába valamit meg akartam világítani, de még időbe kikapcsoltam. De menet közben nem lesz 40 pár foknál több. Persze függ a környezeti hőtől.
Legkisebb fényerőn ami nálam 300 lumen körül van, ott még légmozgás nélkül nagyjából elzörög, de úgy is melegszik rendesen.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #22559 üzenetére
"SID hez hasonló 2.5 kilónál könyebb"
Végül is 2.5 kilónál több mint 1 kilóval könnyebb "csak" a SID...
Gyakorlatilag minden 40 ezer feletti XC villa 2.5 kiló alatt van.Második rész meg a tipikus rossz felfogás.
Én is mérnöknek tanulok, meg több ismerősöm is, a kartársakon kívül.
De az hogy valaki mérnök, nem jelenti azt hogy van gyakorlata valamit a két kezével megépíteni, megszerelni. Ha ez így lenne, akkor a szakmunkát nem kéne tanítani.
Valamint az itthoni elméleti oktatás a nullával sem ér fel.
Egyébként meg vannak könyvek, meg google, de igazán a gyakorlati trükkökre nem nagyon térnek ki ezek az írások, amiken az egész múlik. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #22563 üzenetére
Amikor a Duke volt, akkor még nem a Sram marketingesei kezében volt az irányítás. Hanem a Spinner-é volt a Rock Shox.
Azt a korszakot el lehet felejteni, ez már nem arról szól.
Az lenne a leg kompromisszum mentesebb megoldás, ha egy nyílt olajfürdős, levegős telót vennél, pl aprón egy FOX -ot. 140 körül már lehet kapni újat is ha szerencséd van.
Lehet használtat is venni, de azokat nagyon meg kell nézni..
Használtban egyébként már 25-35 ért is lehet kifogni olyan régebbi minőségi teleszkópokat, amik "teleszkópok", mert az XCM -et én nem igazán tekintem annak. Manitou Skareb, Duke SL, Rock Shox Psylo (főleg az Easton becsúszós fasza). Én pl egy régi dual air, olajfürdős SID et a mai napig megvennék.
R7 nem rossz cucc, valamint most vannak olcsón, régebbi modellek mindenütt, de az (semi bath) fél nyílt olajfürdős, szóval nem olajfürdős, hanem igazából zsír kenésű.Olyan összefoglaló írásról amit így lehetne linkelni, hogy te ez alapján megtanulod a kerékpár szerelés összes csínját-bínját, olyanról nem tudok.
De ha keresgélsz az alapján ami épp érdekel, pl hogy kónuszos agy beállítása, szervizelése, stb, találni fogsz cikkeket. Persze amit írtam is, ezek többségükben hiányosak, nem lehet belőlük profin megtanulni a szakmát.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fireproof #22568 üzenetére
1. A láncot nyúlás szerint kell cserélni. Ha elérte a nyúláshatárt, akkor le kell cserélni, mert onnantól már súlyosan károsítja, koptatja a lánckerekeket.
Ha a láncod nincs kinyúlva, akkor nem kell cserélni. Persze új fogsornál, mivelhogy a fogsor a drágább alkatrész, normál esetben, nem érdemes már használt lánccal nagyobb kopásnak kitenni. Így a hajtást megkímélheted egy új lánc felrakásával akkor is ha a régi nem nyúlt még ki teljesen, el kell tenni a régi láncot kimosva, hogyha majd az új lenyúlik, akkor azt még tudod tovább használni.
Lánctányér bírja a legtovább. Ha cseréled a láncot, akkor sok sok láncot le lehet használni egy tányérral. Szóval azt nem kell cserélni. Sőt ahogy nézem a képeket, a te hajtásod nem tűnik annyira kopottnak, hogy a hajtómű tányérok cserére szorulnának. (Persze ez a feltevés csak akkor lehet igaz ha egyszerre koptak. )
2. Pl 12-27. Akkor a legkisebb kerék 12 fogú, a legnagyobb meg 27 fogú. Áttétel különbségeket jelöli.
3. Sram láncok nekem nem a barátaim, főleg az alsó kategóriában, maradj a Shimano -nál.
4. Lyukkör egyszerűen, a tengely közepétől nézett kör, ami mentén a hajtómű csavarok vannak.
5. Rosszat nem nagyon hallottam róluk, max olyat hogy amire azt mondták hogy van, vagy lesz készleten, soha nem érkezett meg. Szóval én azt mindenképp pontosítanám velük, hogy amit rendeltem azt meg is fogom kapni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fireproof #22570 üzenetére
Ezeknek a márkáknak nagyon széles a termék palettájuk, főleg a BBB-nek.
Szóval ezekről általánosan véleményt mondani nem lehet...
Nem gagyik, de a legtöbb termékük, nem 100% osan "kitesztelt". Szóval fenntartásokkal kezelendőek. De attól függetlenül vannak jó cuccaik, jobb áron mint a többi trendi márkás gyártónak.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #22576 üzenetére
Előfordulhat hogy az USA -ban kap jóval olcsóbban teleszkópot.
Sőt. Jó lenne ha meg tudnál vele nézetni több fajtát, érdekelnének hogy mennyiben másak ott az árak.
De amúgy FOX ot ott sem fogsz 140 alatt kapni, mert a lista áruk már 250 felett van, és németbe is ennyi.. -
---Lasali---
Közösségépítő
Na hazaértem a Balatonkörről. 237km lett a vége nekem
Leégtem mint a barom, első napom volt rövid cuccban, ég mindenem, meg egy két apróság.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz agemate #22820 üzenetére
A fék benyúlásával lesz szerintem első sorban probléma, meg kell próbálni, valószínűleg nem lesz jó.
Mély benyúlásúval még lehet kísérletezni. [link]
Csak ha ilyen modern cuccokat akarsz rárakni, akkor mi értelme lesz az egész biciklinek?
Mondjuk nekem mindegy.Ugyan úgy valami menetes agy lehet rajta hátul, mint egy régi, vagy egyszerű MTB -n. Szóval az cserélhető, csak már nem nagyon fogsz rá kapni újat.
Lánc? KMC talán, de amúgy tökmindegy.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DonThomasino #22835 üzenetére
Vagy váltó vagy elkopott a hajtás. Láncot cseréltél?
Az mindegy egyébként hogy nem váltás után csinálja.
Ha pontatlan (kopott, sok a rendszerben a holt játék) vagy rosszul van beállítva (bowden feszesség, vagy korlátozó csavarok), esetleg szorul a bowden, vagy nyúlik a rendszer, és kicsit neki húzza a láncot a felette vagy alatta levő lánckeréknek, és egy döccenőkor, amikor a felső váltó görgő közelebb kerül a fogsorhoz, és a lánc nagyobb szögben ér oda a lánckerékhez, vagy nyomaték növelésekor, felmászhat rá egy pillanatra, ez tűnhet olyannak mintha szalajtana.dragonfx
Alján elvileg van két imbusz, azokat hajtsd ki, aztán tekerd vissza őket annyira, hogy betekerve is legyen legalább egy 5 sor menet, vagy fél centi a csavarból, de ki is lógjon még egy fél centit. Aztán üsd be őket, aztán újra hajtsd ki, utána szét tudod húzni a teleszkópot. Utána meg kreatívan tovább.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DonThomasino #22838 üzenetére
Persze, írtam is. Rázkódástól igazodhat a váltó ide oda. De egyébként ha minden patentul működik akkor nem szabadna neki, maximum csak akkor ha valami nagyon gyenge minőségű a váltó.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DonThomasino #22840 üzenetére
Ezeknek nem szabad ilyet csinálnia, maximum ha valami barbár spirál bowdennel rakta össze.
Be kell állítani és akkor jó lesz. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cathfaern #22844 üzenetére
Ennyiből lehet venni 2 darab minőségi tolómérőt.
Bagira01
Jó holmi de lehetne olcsóbb, a felni lehetne jobb, csak kicsit sandít hogyha át van nézve, meg be van zsírozva, akkor a bowdenezést ki cserélhette volna, meg a bandázst. Mert ezeken látszik már a képekből is látszik hogy rossz állapotban vannak.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz tvamos #22854 üzenetére
De így van végül is.
tvamos
Léteznek freeride meg nemtudom milyen stílushoz gyártott rövidnadrágok, amik úgy néznek ki mint egy sima laza rövidgatya, csak van benne betét.Djuree
Engem meg Balatonkörön megkísért elütni egy k'uhetes! (audi q7)
Épphogy el tudtam húzni a bringát meg magamat előle, többieknek neki menve, mert elege lett a várakozásból, és úgy döntött hogy akkor ő most elindul...
Ha tényleg nekem jött volna olyan idegbaj jött volna rám, hogy neki ugrok valamivel a kocsinak..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ezt nehéz így megmondani.
Az alsó páron előfordulhat hogy ugrani fog a lánc nagy terhelésre.
De én raktam már kopottabb soromra is új láncot, és nem ugrott.
Meg kell próbálni.
Ilyenkor segít a saccolásban, ha tudja az ember mekkorára nyúlt meg a lánc, valamint hogy mennyi km van melyik komponensben. És hogy volt-e eddig lánc cserélve, és az milyen nyúlásnál.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
9000 az sok lesz. Szerintem akkor megölted a sort.
Pont azt nézegettem rajta, hogy ívesen vannak kikopva a közök. Mert ha "U" betű formán lennének, az jelentené azt hogy cserélted a láncot, és nem hegyezted ki a fogakat, és akkor nem mászik ki a tetejére a lánc, megakad benne, csak rondán néz ki a fogsor. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DonThomasino #22911 üzenetére
Első kérdésre: igen.
Másodikra: nem.
Az a baj a nagy nyomásúval, hogy az erős vízsugár miatt, a legjobb tömítettségű, legjobb minőségű alkatrészek is beáznak.
És a bicikli csapágyak két ellensége közül az egyik a víz, a másik hogy nincs jól beállítva.
Pl sok integrált shimano csapágyat szétcsesznek a tulajok azzal, hogy sazarás után nagynyomásúval mossák meg az MTB-t. Láttam olyat amit kb 5 ezer km alatt tönkre vágtak, de úgy hogy majd szét esett benne az ipari (hogy a vízzel tették tönkre, arról lehet felismerni főként, hogy nem a hajtás oldal, hanem a bal oldali csapágy megy tönkre, mert azt nem védi a vízsugár elől a hajtómű tányérjai), miközben egyik haveromnak 40 ezer van benne.
Ha a csapágyakat el tudod kerülni a vízsugárral, akkor használható. Valamint akkor is, ha egy full szervíz előtt áll a bringa, szóval a mosás után fél órán belül szét fogod kapni az összes csapágyat. Persze a bonthatatlan csapágyak kivételek a mosás alól ez esetben is![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DonThomasino #22913 üzenetére
Pedig te csinálsz valamit rosszul.
Én a fogkefe, brigéciol kombóval patika tisztaságúra ki tudtam eddig mosni mindig.
Próbáld úgy, hogy egy magas oldalú tálcába öntsd a brigéciolt tisztán, hogy el lepje a láncot, abba bele a lánc, és köröm kefével keféld végig alaposan minden oldalról. Úgy hogy érezhetően járassa meg a kefe a gyűrűket a láncban.
Ha nagyon retkes lesz a brigéciol, akkor egy öblítés után ismételd meg.
Majd egy vödör vízben, vagy mosdóban, úgy hogy a víz ellepi a láncot, úgy minden szemet végig kell a víz alatt rázogatni, és akkor kimosod belőle garantáltan a brigéciolt.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DonThomasino #22915 üzenetére
Hát igen az nagyban rontja a hatékonyságát a dolognak.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DonThomasino #22917 üzenetére
A bringán levő láncot nem tudod olyan alaposan kimosni mint ahogy írtam.
Egyszerűen össze vissza mozog, stb. Lehet vele sz@rakodni, de egyszerűbb lesz ha leveszed, és akkor ki tudod úgy mosni, hogy elégedett légy az eredménnyel.
Valamint én azért sem szeretem a bringán mosni, mert olyan nincs, hogy valamelyik csapágy ne kapjon belőle. Hátsó agyból, meg a kazetta testből/racsniból sanszos hogy kimosod/tönkre teszed a zsírt vele. Nem beszélve a váltógörgőkről.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DonThomasino #22919 üzenetére
Nincs. Egyszer használhatós csappal kell összetolni, mindegyikhez adnak egy darabot. [link]
Kell hozzá venni más márkában 9-es patent szemet.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DonThomasino #22921 üzenetére
Hát én nem kezdenék bele.
KMC, SRAM, ConneX, ezeket próbáltam eddig.
Teljes mértékben megbízhatóak. Anno a sram a power link et direkt úgy reklámozta hogy nem gyengíti meg a láncot.
Ismerősöm ha új láncot tesz fel, akkor sem szokta kicserélni a patent szemet. Gyakorlatilag nem láttam még belőle olyat ami tönkre ment.
Én még a sramnak a 10 es, egyszer használhatósát is többször felhasználom...
Persze ha látod hogy már a csapba egy hornyot vágott a belső oldal lap, akkor már érdemes cserélni.csabi94
dealextremen ugyan ezt megkapod 2 ezerrel olcsóbban, ingyen szállítással.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DonThomasino #22925 üzenetére
Igen az lényeges, mert ha 8 as, akkor lötyögni fog benne, ha meg 10 es, akkor nem fog a láncból kiérni a csap.
Ilyenem van nekem is, csak 1-2 éve azt mondta egy boltos, hogy nem jó már a shimano láncokhoz, de fel nem fogom miért. Saját bőrön meg nem tapasztaltam, mert mi meg azóta nem hoztunk... szerintem hülyeség, jónak kell lennie. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #22929 üzenetére
Azért keresett hozzá leírást, mert nekem anno azt mondták hogy a sram powerlink 9 es, már nem jó shimano láncokhoz, ennek szeretett volna utána járni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #23016 üzenetére
Ezt amúgy lazán ki lehetne keverni házilag.
2 kilós kiszerelésbe lehet kapni olcsón malto-t meg dextózt.
Kémiailag tiszta sót veszel a gyógyszertárba, ami nincs teleb***va KCL -el.
C vitamint szintén veszel ott.
L-carnitin tök fölösleges hacsak nem akarsz fogyni.
Aztán már csak magnézium meg kálcium kell.
Az egészben ami jó meg értékes az a L-Glutamin.
És akkor nincs benne tartósító, meg sav, meg édesítő genya. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz A_ScHuLcZ #23039 üzenetére
Lehet kapni kis átalakítót ami prestát megszélesíti autósra.
De ha valami olcsó, széles trekking felniről van szó, fel is fúrhatod autósra, aztán jónapot.Mondjuk én pont ezért szoktam a mondókám azzal kezdeni, ha valaki elkezd bringázni, hogy vegyen egy normális talpas pumpát, meg egy kis teleszkópos mini pumpát javításhoz. Persze ez téged nem nyugtat most meg.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DonThomasino #23042 üzenetére
Hajtás tövét? Mit értesz ezen?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz tvamos #23049 üzenetére
Én nem egy ilyen össze esküvés elméletről tudok, hanem sok dologról, nem sok kedvem van róla így forumon beszélgetni, túl hosszú, meg ha mindennek utána akarsz járni, meg hiteles, pontos, akarsz lenni, akkor rámegy egy két heted egy témára. Élőbe elbeszélgetek róla egy túra alkalmával pl szívesen.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DonThomasino #23051 üzenetére
Oda valami olyan anyag kell, ami nem fog beszivárogni a csapágyba, és nem teszi tönkre a benne levő zsírt. Szóval motormosó, zsíroldó, oda nem a legjobb.
Ha nem makacs a szennyeződés, akkor ablak mosó meg rongy.
Motorexnek van egy tisztító spray-e Easy Clean, nagyon erős de viszonylag ember barát, ha ezzel csak felületileg le fújod, akkor ezzel a makacsabb dzsuvát is le tudod törölgetni egy pillanat alatt.
Brigéciolos rongy is jó, de a citromos, vagy a 2000 res inkább, mert a D3 az képes megmattosítani a festéseket.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #24178 üzenetére
Ez az akció nem akció. Ez a botrányos magyar shimano áraknak a normalizálására tett kísérlet!
Gyakorlatilag posta költséggel együtt Németországból, még mindig 2300 ft al olcsóbban meg lehet rendelni az akciós árhoz képest.
A 36 ezres eredeti ár akkora vicc hogy hihetetlen.
Paul Lange nél szerintem elmentek otthonról. Deore sor idén kb dupla annyiba kerül. Az XT hajtómű elérte a 90 ezer forintos árat, miközben német webshopon még mindig 45 ezer.
A hazai kiskereskedéseket lehetetlenítik el ezekkel az árakkal. Nevetséges. És igen, újra az arcunkba köpnek, ez lett belőled Magyarország.raczger
Ha 3-4 ezer km en belül elszakítasz egy shimano láncot, az biztosan user error. 4 ezernél többet meg közel esélytelen hogy akármilyen lánc kibírjon nyúláshatáron belül, főleg MTB -on, ahol kapja a port, sarat, vizet.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Linkelek egy lánc tesztet, itt lehet látni kinek a lánca mit tud, sajnos csak 10 es láncok vannak a történetben.
Más láncokhoz ne viszonyítsatok ezek alapján. Szóval ami igaz az adott 10 es sram típusra az nem lesz biztos hogy igaz egy 9 es sorozat azonos kategóriájú láncának teljesítményével, még a többihez viszonyított helyezéshez sem.
[link]
Egyébként a tesztet a Wippermann csinálta, szóval a Connex láncok az össze esküvés elméletek pártolóiknak ki is húzhatóak a listáról, de még így is hordoz hasznos információt. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #24229 üzenetére
Igazából nem a ConneX láncok miatt mutattam ezt a tesztet.
Nem vagyok nagy ConneX párti. 808 as csoda láncukat ugyan úgy szétkoptattam montin, mint ahogy akármi mást. Meg láttam pár éve 9 es csúcs láncukat úgy szétmenni, hogy a kopott fogsorra felcsúszott a lánc, és a fogaskerekek hegyei megnyomták a gyűrűket a láncban, és megszorult az egész lánc. Úgyhogy az vicc anyagból készül..
Országútira egy ilyet vettem anno: [link]
Gyakorlatilag ez egy szemét, veszettül rozsdásodik, ugyan úgy kinyúlik mint anno a 17 eurós ultegra, ha nem jobban.
Plusz ennek a Connexnek az oldala kicsitsem hasonlít a HG rendszerhez, szerintem jóval gyengébb volt az ultegra szett váltás teljesítménye ezzel.
10SX az lehet valami nagyon frankó anyagból van, és tényleg bír annyit mint amit a tesztben írnak, de a váltás teljesítmény, és az ára miatt nem venném meg.
Ugyanis próbáltam a KMC 10 es láncát is, meg ultegrát, dura ace-t, és 3 ezret mindegyik elvergődött, 4 et meg már egyik sem bírta ki.
Most az ultegra ára sajnos felment 23 euróra, de a 10SX nek az ára 40 euró. Szóval kb duplája, ha az ultegra elmegy 3500 at, akkor a 10XS nek az ára alapján el kéne mennie 6500-at. Amire szerintem nem sok esély van. Szóval én maradok az ultegra láncoknál.raczger
Nekem haverom, aki egy vadállat, 8 ezer km után tépte el a HG53 -at, úgy hogy normálisan kenve, tisztítva sem volt.
Anno 4-5 ezer ft okért rendeltünk dura ace/xtr láncokat, és azzal ment mindenki, 9 es láncból akkor azért az árért, az volt a best buy -ok best buya.
Na indulok munkába, remélem nem szakad el a trekkingen az XTR lánc.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #24233 üzenetére
FOX is rohadt drága lett mióta hozzájuk került.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz GeneraL_XTX #24828 üzenetére
Új biciklik amiket a nagykerből meghoznak a dobozban, nincsenek "össze szerelve", és menetkész állapotba hozva. Csak össze vannak dobáltatva az alkatrészek betanított szakmunkásokkal.
Magyarországon nem kötelezi a kereskedőket a törvény arra, hogy garanciát vállaljanak a forgó részekre. Tehát a trehány kereskedő csak annyit tesz, hogy egyenesbe állítja a kormányt, meghúzza a csavart, megnézi hogy a fék működik-e. És ennyi.
Gyakorlatilag egyik csapágyban sincs elegendő, vagy egyáltalán nincs zsír, csak annyi hogy ne rozsdásodjon be a raktárban, vagy a sós levegőben amikor hozzák a hajón. Néha még a csapágy golyók sincsenek meg számra.
Egyik csapágy hézag sincs megfelelően beállítva.
A kerekeket géppel elő fűzik, de nincsenek szabálynak megfelelően kicentrírozva.
A csavar meneteken, alkatrész illesztések nincsenek kenő, és összerohadás elleni köztes anyaggal bekenve.
És egyéb apróságokkal sem foglalkoznak, pl hogy a külső gumiba szórjanak mondjuk hintőport hogy később a belső gumival ne egyesüljön, és ne úgy kelljen kitépni belőle egy defekt javításnál.
Valamint nincsenek megfelelő nyomatékkal meghúzva a hajtást rögzítő csavarok, amik egyes esetekben kritikus hibákat idézhetek elő, pl hogy totálisan tönkre megy a hajtómű.
Szóval ha egy ilyen bringát használni kezdesz, előfordulhat hogy 10 szer hamarabb teljesen tönkre fognak menni a forgó alkatrészek, ha pedig az időjárás viszontagságait is megkapja, vagy megmosod, akkor a be nem zsírozott kapcsolatok össze rohadhatnak, főleg amelyik acél és alumínium kapcsolat, és részben tönkre mennek az alkatrészek, vagy nagyon nehézkessé válhatnak a későbbi szerelésük.Ezek a dolgok abban az esetben nem igazak, ha becsületes szerviznél vásároltál, aki ezeket a munkákat az eladás előtt elvégezte. De a többség sajnos nem ilyen! Mondjuk annyira nem sajnos, mert mi az általuk el nem végezett munka elvégzéséből élünk, többnyire.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz GeneraL_XTX #24834 üzenetére
Eleve pl ott kezdődik, ha megveszel mondjuk egy shimano deore agyas biciklit, az úgy néz ki, hogy megrendelik a shimano tól konténerszámra a Malajziában összedobott agyakat, mondjuk a magellán. Berakja a gépbe, befűzi a felnivel. És ennyi. Az agy úgy marad, ahol a shimanotól kapták.
És ha megtekergetsz egy gyári zsír új shimano agyat, kivétel nélkül, lehet az akár XTR agy is, darabosan fog forogni, túl szorosra vannak állítva. És most nem fogom leírni, hogy kéne beállítani, de nem 1 perces meló tökéletesen beállítani.
Amúgy ez egy jó teszt, csak annyi kell hogy kiveszed az első kereket, megtekergeted, hogy darál-e az agy, ha darál, akkor garantáltan semmivel sem foglalkoztak a biciklin, minden úgy van ahogy a dobozból kivették. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz inkubator #24849 üzenetére
Hozzánk nem egyszer előfordult hogy, úgy hoztak be bringát, hogy megcserélték a két pedált, szóval még azt sem voltak képesek maguk megoldani, hanem elcseszték, aztán jöhetett a szenvedés, lakatos munka, meg a menetvágás, meg egy új pedál, és meg voltak lepődve..
Legjobb sztori, ami ha eszünkbe jut, még mindig a homlokunkhoz csapunk.. azt mondta az ügyfél, mikor kérdeztük tőle hogy ők tekerték-e bele a pedált megcserélve a két oldalt, hogy nem, az áruházban az eladó fiatalember, de jól megszenvedett vele, nagyon nehezen tudta beletekerni!Hát az igen gyanús ha markolatig be lehet húzni.
Fékpofa nem kopott el? Tárcsa nem vékonyodott el?
Meg szerintem ott már az olaj szinttel is baj lehet.
Meg nem mindegy, hogy hogy húzod tövig, nyúlik a fék? Mert akkor meg levegős lett...
Szóval egy légtelenítés, olaj feltöltés szerintem ráférne.
Van amúgy a karon belül egy pici azt hiszem 2.5 ös imbusz, azzal lehet finom állítani az előfeszítését, de ha már ekkora a gáz, azzal már nem szabad ezt korrigálni.
Plusz probléma, hogy avidhoz kéne avid légtelenítő szett, és nem annyira barátságos ezeket javítani, barátom be szokta vállalni, de csak ha nem vagyunk nagyon megúszva a melókkal.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #24855 üzenetére
Azt én se értettem hogy azokat a kis csatlakozókat hogy pótolja a 8 as villáskulccsal.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- EAFC 24
- Spórolós topik
- Politika
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- A Samsung megnyitja külsős appok számára az AI fordítás lehetőségét
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- SGF24 - Július 2. napján érkezik a The First Descendant
- További aktív témák...
- MSI H81M-P33 LGA 1150 alaplap
- Lenovo Thinkcentre M710s 7. gen i5-7500 CPU, 16 GB DDR4 RAM
- Gigabyte GA-Q77M-D2H LGA 1155 alaplap, + ajándék i5-3470 CPU
- DELL OPTIPLEX 3040 MICRO PC, i5-6500T CPU,8 GB DDR3 RAM, 500 GB HDD
- AKCIÓZVA! Lenovo ThinkBook 13s Fémházas Profi Ultrabook -60% i5-10210U 8GB 256GB SSD FHD IPS WIN10
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen