- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Gaming notebook topik
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Házimozi belépő szinten
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
ph Leteszteltük az OLED evo paneles, 4K felbontású, mélynyomókkal is felszerelt, 65 hüvelykes televíziót.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Ami eddig történt
gp Napokon belül érkezik a folytatás, érdemes lehet megnézni a korábbi rész összefoglalóját.
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Aprósólyom #39849 üzenetére
Én adtam képeket a feljelentéshez.
Sajnos nagyon negatív dolog ha nincs meg a váz számod, számlád róla. Ez megnehezíti az ügyet, mind a megtalálást, mind a bizonyítását hogy a tiéd..
Ha feladsz hirdetést, akkor elijesztheted vele a tolvajt, ha eléggé egyedi felismerhető a bringa, akkor viszont észreveheti valaki, ha feladod..
Környéken aki foglalkozik biciklikkel, oda vihetsz be a bringáról képet, ha látják szóljanak..
A rendőrség maximum egy két használt kereskedésbe fog elmenni, nem foglalkoznak az egésszel semmit, főleg ha nem nagy értékű volt a bicikli, aztán 1 hónap múlva kapsz róla egy papírt hogy felfüggesztették az eljárást..
Hirdetéseket figyelheted, de ne fűzz hozzá reményeket. Kb 1% van rá hogy megkerülnek a lopott bringák. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Aprósólyom #39867 üzenetére
Talán ezt: [link]
16mm vastag, meg elvileg ez már edzett anyag ezt már talán nem tudják betonacél vágóval sem elvágni. De az utóbbi videó alapján erre sem esküdnék meg. Meg léteznek igen jó, pl DeWalt akku-s szerszámok, amikkel 1 percen belül át lehet flexelni, de ilyennel is csak ritkán mennek lopni.. többségnél sima erővágó van, annak ez meg már betesz.
Gyakorlatilag mindegyik elvágható, fagyasztással széttörhető. Ahogy itt láttuk: [link] (itt azt hozzá tenném, hogy a tesztben levő keeper 12 es, a leggyengébb kryptonite, és nem 15 ezer, hanem max 7 ezer ft, ami u lakatnál legolcsóbb kategória)
Az a lényeg minnél vastagabb legyen, vehetsz sodronyt is, a tesztben viszonylag jól szerepelt, de abból is olyan vastag a legjobb, amit nem lehet bele rakni az erővágóba, mert akkor először azzal kell szöszmötölnie, hogy a burkolatból leszedjen, hogy bele tudja erőltetni, különben csak berakod közé, nekifeszülsz és azonnal el van vágva. Szóval 16mm alatt nem ajánlok semmit, ha komolyat akarsz. De ezeknek a zára szerintem a legsilányabb, amit fagyasztással szét lehet ütni, de szerintem kb annyi esélye van hogy így próbálják ellopni, mint amennyi esélye hogy megkerüljön az ellopott bringa..
Még amiket kerülj, az a henger kulcsos zárral ellátott lakatok, mert azt több youtube os videó alapján egy műanyag kupakkal ki lehet nyitni.Más:
Közbe összeállt a fél éve építés alatt álló biciklim, lassan jönnek róla képek. Légtelenítést még megcsinálom.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fpeter07 #39868 üzenetére
Mennyi bolha kullancs satöbbi mászhatott át az ürgére a fuvar végére. Mi régen elütöttünk egy szarvast, apám nem fért be az autó mentőbe, aztán a kocsiba kellett ülnie a platón, bele ment vagy 3, pedig az állat csak a szélvédőt törte be, meg a tetőt szakította fel, a oszlopot csukta össze stb, de a beltérbe nem jött be.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cathfaern #39972 üzenetére
Nekünk annó az edzőnk tartott télen közös, csapatos edzést, péntek este, azon annyira jól éreztem magam mintha elmentünk volna valami közös dumálgatós iszogatós szalonna sütétses partyba, pedig csak egy edzés volt. Itthoni egyedüli görgőzéshez meg nekem mindig nagyon nagy céltudatos elhatározás kellett.
Szóval én is igazolom hogy nem ugyan az.
dany27
Akkor kb 360 ft ra jön ki egy óra, az ingyen van. -
---Lasali---
Közösségépítő
Vissza gondolva furán hangzik, de én akkor görgőztem a legtöbbet, mikor szétrúgták a lábam, és 2 helyen rommá törött a szárkapocs csontom, meg vitt magával szalagot, ízületet, és a doki a biciklizést ajánlotta a legjobb fiziko terápiának.
Futni nem tudtam még szezonba se, de sokkal erősebb voltam mint előző évben. Mondjuk ilyenkor már rég nem versenyeztem, de akkor is..
Az enyémmel az a baj egy nagyon régi darab, és zörög össze vissza, nagyon hangos, néztem vele filmet, de annyira fel kellett hangosítani, hogy a görgő zajával össze adva, a család már alig maradt meg a lakásban. Alattunk ha lakik valaki, szerintem fel is jött volna.
Edzést abba hagyva a hang megterhelés megszűnése is pihenést hozott...Egyébként az a kár, hogy a régi tour közvezítéseket nem adták még magyarul, és ezért nem is lehet őket beszerezni, mert én annó azt terveztem hogy az összeset végig nézem görgőzés közben.
Egyébként a Tacx aki a legtöbb ilyen terheléses görgőt gyártja, látta hogy az unalom miatt nem szeretik az emberek a görgőt, így megcsinálták azt a játék/szimulációs programot, amivel tudsz tour szakaszokon tekerni, nézed hozzá a 3d-s programot, sőt online kapcsolatban másokkal is lehet együtt tekerni. A görgő pedig figyelni mekkora erővel tekered. Hallottam hogy a mostani verzió már olyan, hogy lejtőn még pörgeti is a kerekedet.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz D.Orion #40005 üzenetére
Nekem mikor ellopták a MagicShine MJ808 as lámpámat, akkor egy ilyet kaptam kölcsön:
Cateye HL-EL530 egyik ismerősömtől az éjszakai Balaton kiskör túránkra.
Hát kb lóf*szt nem ért.. végig húztam a féket alig haladtam..
MagicShine al basszus olyanokat csináltunk előző évbe, hogy maradtunk még büfézni 3 an a Északi parton, aztán hogy a többieket beérjük, 30-35 el mentem, míg 2 barátom követett kb nulla világítással, és ilyen csiki csuki utakra vak sötétbe nulla közvilágítással bátran betettük a bringákat a kanyarba..
Meg tihanyból legurulva, van az az új bicikli út, ott aki ilyen nulla fényű lámpával ment, beborult az árokba, akinek meg volt egy ilyen kínai power led li ion aksis lámpája, az meg biztonságosan legurult 40 el...
Ezek mondhatóak lámpáknak.. amiket eddig annak hívtak azok nem voltak azok.. ezek a cateye-k felett úgy eljárt az idő hogy hihetetlen.. emlékszem mikor még pár éve a Cateye HL-EL220 rácsodálkoztak.. most már egy kulcs tartóban levő led ad annyi fényt..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #40004 üzenetére
Azért ezzel nem teljesen értek egyet. Nagyon nagy különbség van bicikli és bicikli közt.
Beszéljen a tapasztalat..:
Múltkor csináltam egy olyan tesztet, hogy barátommal elmentünk 40 km-re. Aztán átcseréltük a kerekeinket.
Nekem egy WH-R550 esem van, az olyan 1950 gramm, neki egy kínai kereke van, 1330 gramm.
És félelmetesen éreztem a különbséget. Pl mikor stéherbe mész a másik mögött, komolyabb tempóval, és leszakadsz egy 3 métert, akkor azt vissza küzdeni elég nagy erőbe telik, na azt a könnyű kereket szerintem 20-30% al könnyebb volt.. sokkal könnyebb gyorsítani a forgását annak a keréknek.. odatéptél neki és úgy megindult a bringa mint a sz@r. Kb olyan érzés mikor kiállva megindulsz vele, mint amikor edzésen valaki segít, és kicsit egy-két ujjával nyomja a hátadat.
Kíváncsi leszek hogy MTB -n majd mit lehet megérezni a könnyű kerékből, mert lassan elkészül a bringám, és abba építettem egy 1500 gramm alatti kerékszettet, amit linkeltem is ide a topicba mikor kész lett. Előtte abba is dög nehéz 500-600 grammos felnik voltak, 2 es küllő, egyszerű shimano agy.
Sőt még ha előtted van két bringa, egyikbe egy ilyen 2 kilós, másikba egy másfél, vagy könnyebb kerék, és csak egy küllőnél meglököd mutató ujjal, még akkor is érezhető az ellenállás beli különbség![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Pfűűű basszus az este szedtem szét egy STI 6700 fékváltókar párt, mert rosszak.. most láttam először ezt az új fékváltókarját a shimano-nak belülről, csalódást okozott.. borzalom..
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ---Lasali--- #40094 üzenetére
A jobbosról készítettem videót is. A balos tök érdekes, az teljesen más elven működik, vagyis működne..
STI 6700 rommá kopva[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz eddie1978 #40105 üzenetére
Vegyél egy ilyet Rohloff SPEEDHUB
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #40111 üzenetére
Ezek a hátulról elcsapások ezek nagyon rosszak. Edzőmet ütötték el annó így, árokba esett bele, ami sima füves volt, és a kocsi se jött olyan gyorsan. Sisakja rommá törött, acél colnagó váz hátsó háromszöge kihajlott oldalra, ő meg eszméletét vesztve kórházba került, de végül szerencsére megúszta egy agyrázkódással.
eddie1978
Most ez miatt ne tántorodj el az agyváltótól, hogy valamelyest kisebb a hatékonysága... huszadrangú dolog..
Rohloff agyváltóját komoly bringások is használják, nagy megelégedéssel. Gyakorlatilag olajat kell benne cserélgetni és ennyi. Teszi a dolgát.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Cathfaern #40119 üzenetére
Szerintem ez a teszt is bele esett valami hibába, így kaphatták ezt a száraz lánc a leghatékonyabb mérést..
Gyakorlati példát tudok felhozni.. Én fém tisztára ki szoktam mosni a láncaimat, és volt hogy a váltó beállítás idejére még nem kentem meg a láncot, de aztán végül mindig megkenem és úgy fojtatom, mert kézzel érezhetően nehezebben forog a lánc.
Viszont másfelől látok a tesztben realitást is, mert:
Mikor versenyeztem és csomót ültem a bringán, és éreztem minden apró változást. Akkor történt hogy a TF2 es teflon lánckenő helyett kipróbáltam egy castrol motor lánc kenő spray -t, ami iszonyú sűrű ragadós bevonatot képez a láncot, úgy kell elképzelni hogy ha le akarod törölni a láncot, nem tudod, mert rátapad a rongy.. Nah és ezzel a kenéssel érezhetően nehezebben futott a lánc.
Viszont a TF2 es kenéssel meg megint az első állításomat tudom alá támasztani, mert a tf2 vel megkent lánc (nem az olyan amire 2 liter rá van borítva belőle) elég hamar elveszti a kenését.. és kb száraz futáskoz kezd el hasonlítani a dolog.. nah pl azt is nehezebb volt tekerni szerintem.
Nekem eddig a berner zsírspray el befújt lánc tűnik a leghatékonyabbnak.. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #40127 üzenetére
Ez az
Olcsó, fél liter van benne, jól adagolható csaponként is akár. Létezik belőle környezet védő lebomló verzió is. (PTFE és Bio felirat van rajta, ebbe van egy golyó is, sárgább zsír van benne, gondolom ez ásványi, a másik meg szintetikus) Én szeretem, beszivárog a láncba, aztán megköt, és ken, a láncról meg le lehet törölni a fölösleget.
Én úgy szoktam újra kenni, hogy ha még nem nagyon retkes, akkor csak törölközőt oda fogok a lánchoz, aztán állványon jól meghajtom visszafele a hajtóművet. Ha már retkesebb, és így nem hatásos a törlés, akkor előtte le szoktam fújni petroleumos spray el, vagy fegyvertísztítóval, wd40 el, akármivel, ami akad és nagyon híg. Féktisztítót, brigéciolt, egyéb zsírtalanítót nem szabad használni kenés előtti tisztításra, csak ha teljesen ki mosod, és újrakened, mert teljesen nem tudod vele megtisztítani, benne marad a zsír, viszont a féktisztító pl beleszivárog, tönkre teszi a zsírt, szóval adsz egy pofont a szarnak. Szóval kenés előtt alacsony viszkozitású kenő spray el ha befújod, az meglazítja, és akkor szépen le lehet törölni.
De egyébként használható több helyen is, váltókat ha kimosod, akkor a forgás pontokat újra kenni, váltó mechanikát is ha pl kimosod, azt is újra lehet kenni, beszivárog oda ahova a zsírt nem tudod bejuttatni stb...
Hasonló felépítésű amúgy a motorex spray is, vagy pl a Motul Repsol lánc kenője, csak azok 3-4 szer ennyibe kerülnek, és annyival nem jobbak.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Srácok! Vettem 4 ezerért egy félig töltött Nestea-t az ebike ról!!!
Kép-> Magura Royal Blood[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #40176 üzenetére
Kikérem magamnak.. magunknak.. én saját gyorszárhoz, vázhoz, villához be szoktam állítani a csapágy hézagot hogy a legfinomabban fusson.. kónuszos rendszer nagyon érzékeny erre.
Kár hogy ilyen vélemények terjednek el a bicikli szerelőkről, én azért tudok mondani egy két szervizt, akiről tudom hogy precízen dolgozik, nem össze hányja. Szóval nem kéne általánosítani, mert mást a munkájától fosztasz meg.Egyébként valahogyan valójában osztályozni kéne a szervizeket, mert hozzánk is hoznak mások által elcseszett bringákat, és ez nem tesz jót a szakmának.
Egyrészt az a baj hogy volt olyan idő mikor mindenféle papír nélkül, egy személyigazolvánnyal indíthattál szervizt..
Meg nekem van egy olyan ötletem, ami nehezen kivitelezhető, hogy beadni egy bringát minden szervizbe, fullszervizre, amin direkt el vannak rontva a dolgok, majd utána szét borítani egy specialista gárdának, és megnézni hogy mi hogy lett megcsinálva, osztályozni, és felrakni netre egy adatbázisba, ami mindenki számára elérhető.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #40187 üzenetére
Ezt már olvastam itt az elmúlt fél évben, hogy laza küllőt hagynak a kerékben, lehet te voltál akkor is. Ezt fel nem fogom, az nem minősül centrírozásnak ha laza küllőt hagy benne.. nem tudom nekem a centrírozás abból áll, hogy felmérem a kerék állapotát, sérült küllőt kivágom, küllő hiányt pótlom, ha fel van ütve a kerék azt jelzem a tulajnak, felajánlok egy felni cserét ha olyan az állapota, aztán tojás és 8 as kiszedése, valamint a küllő feszességek beállítása. Tehát egy használatra való felkészítésre hozott bringát akkor is "kicentrírozunk" ha nincs benne 8 as vagy tojás, de lazák a küllők, mert azokat meg kell húzkodnod, különben tönkre fog menni a felni.
Ha szét van cseszve a felni, akkor lehetséges csak, hogy feltűnően laza küllőt kell benne hagyni, de az a felni cserés, vagy ki kell lazítani, és meg próbálni a deformációt ki egyengetni benne. Más különben nem maradhat benne laza küllő! Vagy alkatrész hiba, vagy az ember teljesen sík a centrírozáshoz.superecneB
Debrecenben nem vagyok jártas.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz belaazallat #40204 üzenetére
Ennyit lehet elmondani a memóriámról összefoglalva.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Drakuf #40212 üzenetére
Jó kis fitnesz bringa ez. Ha nem akarsz országútit, de a teleszkópot se kívánod crosstrekkinget illetően, akkor jó választás egy ilyen.
MTB projectem helyzet jelentése. Lefolyt a légtelenítés, megfürödtem a magura olajban... ez halál volt, ezt jobbra nem lehet megcsinálni azt garantálom, de most se vagyok tőle hanyatt esve.. egész délutánom meg az estém ráment, kivéve 2 órát mikor elmentem edzésre. Az legalább feltöltött újra egy kis türelemmel. Ebbe a biciklimbe annyira munka órám van hogy abba rossz bele gondolni is..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Gergő_ #40216 üzenetére
Aluról szerintem az ilyen fújt festék könnyebben lepattan. Meg lehet csinálni, de nem érdemes neki állni, inkább keress egy helyet ahol olcsón homok fújnak(mondjuk ezzel vigyázz mert puha alunak nehogy neki menjenek durva homokkal, kaptunk már úgy vissza vázat hogy látszódott a túlzott homokolás nyoma), majd le szinterezik. Az tartósabb. Egy spray is van már 2 ezer ft, ha meg szépre akarod lehet rámegy több doboz, mert csomószor át kell menni rajta, aztán a végén kapsz egy nagyon gyenge felületet, szóval nem érdemes vele foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #40219 üzenetére
Az Shimano az kónuszos agy, tehát alapból ha kihozod a szalonból, és ott nem raktak bele zsírt, valamint nem állították be a csapágy hézagot (mert igen, gyárilag azt XTR ben sincs elég zsír, és nincs jól beállítva) akkor halálra van ítélve az agyad!
Ha raktak bele zsírt, és jól beállították a csapágy hézagot, akkor 5 ezer km enként érdemes kimosni, új zsírt rakni bele. Valamint ha durván megázol vele, vagy sárban mész, azután is érdemes szétszedni, mert ott a paralax tömítés, de láttunk már 1 verseny alatt beáztatott XT agyat! Paralax tömítés is csak akkor ér valamit, ha annnyira meg van küldve zsírral az agy, hogy a tömítésben végig mászik a zsír, mert szárazon nem tömít semmit, és gyárilag csak annyi zsír van benne, hogy a csészének meg van mutatva.. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #40233 üzenetére
Olyat ami nyomás és vízálló. De egyébként szinte akármilyen gépzsír jó hozzá, mert ezek a kónuszos rendszerek eléggé túl vannak építve, nem számít annyira a zsír minősége egy szinttől felfele, inkább a beázás és túl szorosra állítottságtól mennek tönkre a minőségi shimano agyak.
Ha "mindenhol" kapható olcsó megoldást akarsz, akkor MOL LZS 2EP. De ez nem bírja a vizet.
Amik jobbak azok a kék "traktor" zsírok. Mobil1 nek van ilyen pl ami elterjedtebb.
Aztán vannak az átlátszó ragadós zsírok, amiket gyárilag szoktak rakni novatec japán csapágyaiba, meg amit a shimano is használ, ezt megtalálod shimano zsír néven, azt hiszem a Motorex is ilyen, ez sem rossz, de az autós boltos megoldásokat jobban ajánlom, amiket előbb és utóbb írtam, írok, már csak azért is mert olcsóbbak.
Aztán amik még jobbak, azok a nagy nyomásállóságú piros kerékcsapágy zsírok.
Aztán amit most én használok, azokban van szilárd adalék, pl molibdén diszulfid (vagy grafit), ilyet gyárt a liqui molly, ez se drága még, meg a würth nek is van ilyen, ennek annyi hátránya van hogy szürke színe van, nem nagyon látod meg szervizelésnél hogy mennyit kopott a csapágy. Autós boltban megtalálható. Ezek nagyon brutál terhelést elviselnek, valamint picit ezeknek is van felület nemesítő hatása, szürke grafit színűek lesznek a golyók, így elvileg még akkor is ken, mikor már benne sincs a zsír a golyók közt, és nekem úgy tűnt a vizet is jól bírja. Vagy a Hanseline nak van titán zsírja, ez egy full fehér cucc, bringa boltokba be lehet szereztetni.
Aztán ha végképp okos akarsz lenni akkor felület nemesítő zsírt használsz, de ez már kónuszos agyhoz tényleg túlzás, ilyen a Metabond HT, nagyon drága, csak megemlítettem.. én most a Xado zsírokat fogom tesztelni a saját cuccaimon, az annyira nem drága, de én novatec be tettem belőle most.Második mondatodra nem lehet igennel meg nemmel sem válaszolni.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #40235 üzenetére
Amit írsz, az egy szerelő számára erős szemöldök ráncoláshoz vezet.
Csészét nem mozgatod sehova, az benne van az agypalástban. A kónuszt meg az ellenanyáját tudod mozgatni, meg a köztük levő alátétet a tengelyen. Kónusz és az ellenanya pozíciójával tudod a tengelyen állítani a hézagot. De a kettőt mindképpen össze kell kontrázni hogy ne lazuljon szét az agy.Baltoafarkas
Emelkedőn talán jobb ha kisebb, én azt tapasztaltam hogy nagyobb kerékkel jobban emeli az elejét a bringa, de 29 es montival még nem mentem terepen, és amiket olvasok róluk, már ez a feltevésem is ingatag lábakon áll, és lehet csak a crosstrekkingem geometriája tett be az emelkedő mászáskor, mert azzal tapasztaltam ezt mikor próbáltam vele terepezni. Pedig elég sportosan volt beállítva, kormány magassága nyereg alatt bőven stb.
Kátyukon nem hiszem hogy annyira át kéne bucskázni a 26 ossal, DH -ra még mindig azt használják, meg azt is fogják mert a 29 es kerék túl nagy a rugó úthoz, valamint nehezebben fordul.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz korikki #40240 üzenetére
Én a Cube Pro -t, a 3 tányéros XT hajtómű miatt, meg a fox-al jobban szimpatizálok, bár javítás terén a Rock Shox egyszerűbb. De nem ismerem ezeket az RS villákat hogy mennyire is működnek finoman.
Specializedet én a 2 tányéros sram hajtómű, és az avid fék, valamint a specialized agyak miatt nem választanám. Pont ezt az agyat nem ismerem, ha ipari csapágyas akkor jó lehet, mert láttam pár kónuszos specialized agyat, azok nagyon gyenge dolgok.. felnijüktől se voltam elájulva, a SUN kerékre a Cube pro-ban inkább rámondható látatlanban hogy az jó..
Shadow rendszerű XT váltás nagyon korrekt bár a váltókarjaik mechanikája egyre silányabbak, váltókba egyre nagyobb gyári holt játék van, sram meg olyan baltával faragott még mindig, spártaibb tervezés. Tök mindegy melyiket veszed..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz korikki #40243 üzenetére
Jók a shimano fékek, inkább azt vedd mint az avidot amivel majd lehet hogy szophatsz élete végéig.
Már csak azért is jobb, mert ásványi olajos, nem a mindent szétmaró biológialiag veszélyes DOT fékfolyadék kell bele mint az avidba, ami ráadásul általában az avid fékek burkolatát is szétmarja.
Elég drága egy ilyen gép, egy jobb fék szerintem már nem tesz semmit, lecseréltetheted a boltban is ahol veszed egy SLX -re vagy XT -re, vagy eladod róla és megveszed külön, ha ennyire zavar.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Próbáljatok ki mondjuk egy 26 os kereket 28mm es slick gumival, aztán egy 28 as vagy 29 es kereket 28 as gumival. Aztán döntsétek el hogy melyik megy jobban.. Én próbáltam, nem a márketint nyál beszél belőlem.. 26 os slick sehol nincs a 28 ashoz képest. 28 assal 0-45 sprintet úgy eszközöltem 12.5 kilós géppel annó hogy az országútisok megirigyeltek, 26 ossal meg megdöglök ha egy országútist kell követnem. ennyi.. lehet rajta Fölöslegesen tovább filozofálni, de a fizikát nem fogja legyőzni a kommentetek..
-
---Lasali---
Közösségépítő
Egyébként meg abba semelyikőtök sem gondolt bele, hogy a kisebb kereket ha könnyebb is megindítani, akkor is annak a kerülete kisebb, szóval sokkal többet kell pörögnie, mint egy nagyobb keréknek? Valamint a megindításhoz szükséges energiához sokkal több köze van a súlynak?! Most jelenleg azt próbálom majd élesben tesztelni hogy egy könnyű kicsi kerék mennyire "ér utol" egy nehezebb nagyobb kereket.
Szóval aki azt mondja hogy a fölöslegesen iszonyú fordulatszámra pörgetett kis kerék hatékonyabb, mint a nagyobb, kis fordulaton forgó, annak gratulálok.
Egyébként meg említettem hogy én is 26 os MTB -t építettem magamnak, jelenleg fél év terjedelemnél ért véget a project, szóval nehezen lennék nevezhető "29 es sznob"-nak.
Jah és nem vettem a szívemre a dolgot, ha esetleg valaki sajnálni akarna. Csak zavar ez az alaptalan okoskodás amit itt felvonultatnak olyanok, akiknek semmi gyakorlati tapasztalata Nincs, és ezt se vegye senki se magára.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #40282 üzenetére
Azt a mondatot nem én írtam, hanem doki! Miért írtad úgy mintha én tőlem idézted volna??
szki
Az a film egy gyépés szar. Én 2 órás kritika délutánt tartottam belőle barátnőmnek.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz phaseOne #40295 üzenetére
Kezdő szinten első bringának szerintem egy Magellan Tucana is bőven megteszi, a vázat lehet is tovább fejlesztgetni, mert a magyar legjobb triálosok ha tudnak vele menni, akkor neked is jó lesz. [link]
Mondjuk én csak a vázat venném meg, aztán felépíteném a többit. Magura HS11 vagy 33 as fékkel pl. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ---Lasali--- #40309 üzenetére
Találtam egy ilyen kis irományt: Mitől gurulnak ugyanazon lejtőn gyorsabban a nehéz biciklisták, mint a könnyűek?
Nem az áttétellel volt a baj, az tök mindegy. 44-11 van a montin, de az is elég 45 ig kb. Annyival meg nem mentem, csak meló után üldöztem egy haveromat, aki 36 al ment, és kifulladtam, majd meg szakadtam. 40 et át lépni nekem iszonyú erő kifejtésbe telik vele, míg a 28 as kerekű crosstrekinggel 45 öt is nyomtam tartósan, pedig azon picit szélesebb is volt a gumi.
Egyszerűen a 26 os keréknek az alacsony, keskeny slick gumival, olyan kicsi kerülete, hogy sokkal jobban kell pörgetni, de ezt lehet is érezni, meg látni is a biciklin ülve, hogy sokkal gyorsabban forog a kereke azonos tempónál, mint annó a trekkingen.
És ugyan akkor, ugyan ezért, jobban megugrik, de hamar elfogynak az 1-2 fok különbségű áttételek, szóval elindulok vele izomból, és hopp elfogyott a sebesség, váltok, megint elfogyott. megint váltok.. Míg a 28 as kerekű trekkinget hosszabban lehet gyorsítani.
Jah és a 26 os kerék sokkal hamarabb meg akar állni, nem tud annyit gurulni mint a 28 as, továbbá érzem hogy az út egyenlőtlenségeibe megakad, érzem hogy egy kátyuba belemenni a 28 ashoz képest olyan, mintha belefékeznék..Valamint ha már itt tartunk, amikor sokat mentem az országútimmal, akkor vettem észre, hogyha kisebb lánctányérral (39 fog) hajtok kisebb lánckereket, akkor nehezebb hajtanom a bringát, úgy érzem nem tudok többel menni, vagy csak nagyon nehezen tudnék. Mikor pedig felváltottam a láncot 53 as fogszámú lánckerékre, úgy éreztem hogy azzal tudok keményebbet menni. És ugyan ezt éreztem később a 32-44 nél is, meg a 36-48 nál is. És itt sem arról beszélek hogy a lábam elforgott volna, a pedálfordulatszám azonos volt, egyszerűen valahogy a nagyobb tányérral könnyebb elhajtani a biciklit, erre sem találtam magyarázatot.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #40314 üzenetére
fúú basszus..
Na! Kezdem olvasni, vagyis tákolni a válaszokat.
Nem ugyan arra a bicajra raktam fel mind a két kereket, az érdekes lett volna felni fékes rendszernél.
Azonos állapotban volt, én biciklim volt mindegyik, én raktam össze őket, én szervizeltem. Én állítottam be őket, kb a hátam-karom szögei is ugyan azok voltak, kormány magasság, minden... Alkatrészek közt elhanyagolható különbség volt, a két bringa súlya is pár 100 gramm eltéréssel azonos volt. Kerekek agyra-felnire-küllőre szinte egyeztek. Ugyan az a patent pedál, integrált hajtómű 9 es rendszer stb stb.
Pár apró különbség, hogy a trekking gumija kb 3mm szélesebb volt az pedig az MTB javára válik, de nem ő nyert a tesztben, tehát ez sem változtat a dolgokon.
Mindig 6 barra fújtam mindkettőt, 5 barnál én már érzem hogy nehezen mennek.
Környezeti változók, hagyjuk már.. ez nem olyan teszt volt hogy életembe először elém rakták a két biciklit és mennyek velük egy 5km es kört. A trekkingbe belenyomtam 9700 km -t, utána ellopták, és elkezdtem a montit használni munkába járni meg túrázni.Ezeket az adatokat milyen pedálfordulatszámnál számoltad?
Valamint adott gumiknak a kerületével számoltál? Mert ugye nem milyen mennyire ballonos, milyen a szövet szerkezete hogy mennyire magas, stb..
Szerintem ennél többet ki lehet velük tekerni még azelőtt hogy elforogna a lábad nagyon magas fordulatra (bő 100 fölé pl) 40kmh az 26 os kerékkel még keskeny 28mm es gumival is kevés, pedig azzal sokkalta kisebb a kerék mint terep gumival.
A 28 as keréknek meg 32mm es gumival sokkal többet gurul egy hajtókar fordításra 48-11 be mint egy országúti 53-12 ben 23mm es gumival, szóval ezek az eredmények elég falsak.Nem váltottam keresztbe. Kb 30-35 ös tempónál van ez, amikor az országutin a 39 es tányér lassan kezd elfogyni de még alul van 3 fokozat, a nagytányér meg még sok, szóval ez az a sebesség ahol a 10 es rendszerben mindegy melyik tányért választod, mindegyiken eléggé keresztbe kell tenni a láncot.
Én értem hogy összehoznak a tényezők ezt azt, de azt nem hozzák össze, hogy a montival "országúti" gumival menni olyan menni mint egy dízel teherautóval, amibe pakoloda sebességeket de nem megy, csak nyomatéka van, míg a trekkinggel kilősz mint egy honda VTI -vel.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #40348 üzenetére
És ezzel most bebizonyítottad a semmit? Vagy azt hogy a nehezebb tényleg hamarabb ér le és az előbbi 2 órában nem volt igazad?
Mellesleg a súly többet 3% volt, ami nullával egyenlő, ugyan olyan felnik közt ekkora gyártásbeli különbség szokott lenni. Szóval szemléltető példának igen gyenge.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Kakumix #40361 üzenetére
Hajtókart hosszot a lábunk méretei, (egyszerűbben: magasságunk) szerint választunk.
Ez nagyon rossz gondolkodás hogy azért rövidebb hajtókart teszel mert hozzá ér a kerékhez a lábad..
Ez kb olyan mint amikor azt mondják hogy távol van a kormány, és előrébb csúsztatom a nyerget, az is iszonyú nagy baromság.
Ezek olyan dolgok mint mikor a rossz orvoshoz elmész, hogy fáj hátad mikor hátra fordulsz, és azt mondja rá, hogy, uram, ne forduljon hátra!
Hagyjuk már ezeket..
Azért ér bele a lába, mert nem jó neki a vázméret, iszonyú rövid váza van, vagy nem a vázhoz kitalált beépítésű magasságú villa van benne, vagy nem jó az után futása. Vagy csak egyszerűen valami okádék geometria amit csak gyártottak nem terveztek.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Manitou #40410 üzenetére
Igen azt néztem én is, de az ilyen szarból csináljunk várat ötleteknek nálunk 90% ban az lesz a vége, hogy kiderül hogy az egész hajtás lánc le van kopva, akkor kiderül hogy halálán van minden csapágy("szerencséd" van akkor még a csésze is be van szakadva, szóval agy át fűzés.. de akkor már lehet meg se éri vele foglalkozni mert egy trinity-hauser kerék 5 ezerből megvan.. akkor jönnek 20 perces telefonálások hogy akkor mi legye, mellette ellene érvek felsorakoztatása.., poénnak még fel van ütve a felni, szét vannak cseszve a hajtás oldali küllők beesett lánc miatt, egy két alkatrész úgy be van rohadva hogy több óra megbontani.. és végül a javításra olyan ár jön ki hogy szívmasszázst kell alkalmaznia magán a kedves ügyfélnek. 20 ezer körül van fent egy scott meg egy trek is, hasonló régi shimano cuccokkal, amik merev vázasak, merev villával, azokat kisebb szopásból fel lehet éleszteni hamvaikból és még egy a-ból b-be biciklizésre megfelelővé lehet tenni őket sok évre.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz TripleB #40419 üzenetére
Nem értenek hozzá, és megtévesztik őket vele, mert a fully az az általános tudatban "menő" szerepet tölt be.
Valamint van egy két ismerősük akiktől hallották hogy mennyibe kerül egy igazi fully, és akkor azt hiszi mikor meglátja tized annyiért az áruházban hogy milyen jó vétel. És naívan azt gondolja hogy az ugyan olyan, meg hát "a gyerök különben se versenyzik"! Jó lesz az neki! (Ezt a nem versenyre kell szöveget amúgy is imádom, mikor 60 ezer ft os biciklire mondják.. )
Másik hogy az átlag emberrel már megutáltatták a biciklizést, a gagyi bikeokkal, használhatatlan műanyag nyergekkel, stb, és nekik a kerékpározásról annyi élményük van hogy az rossz, az fáj, és azt gondolják hogy az össztelós az majd kényelmes lesz, mert hát rugózik![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Honor 90 - modellalkat
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android másképp: Lineage OS és társai
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- További aktív témák...
- Bomba ár! Asus VivoBook X412F - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 650 G5 - i7-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Asus VivoBook S410U - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 450 G3 - i7-6G I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gar!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs