Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Cathfaern #21033 üzenetére

    Én csak akkor használok zsebkendőt ha már nagyon csíp. Bringás kabátba meg hátul van zseb.
    Egyébként meg, odalra kihajol, kis levegő be, orrluk befog, levegő visszafordít aztán kifúj és repül a levegőbe majd floccsan az úton. :D

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz RootRulez #21212 üzenetére

    Mennyiért nyerted meg?

    Egyébként igen, ez a váz "korszerű" is, szóval nem lesz gond, van rajta váltó fül, 1 1/8 colos a fejcső stb. Szóval fejleszthető.
    53 at amit itt villám árra ír, annyit szerintem csak akkor ér ha új állapotú.

    ludsimon
    Shimano marok váltó van rajta, az még a használható kategória.
    Bowdenezést ha megfelelően működik a váltó meg a fék, akkor nem kell bántani, nem egy olyan kategória ahol van értelme a 100% os működésre törekedni, mert azt úgyis meggátolja a többi alkatrész minősége.
    Többivel egyetértek. :)

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz RootRulez #21272 üzenetére

    Teleszkópnak minden állítóját kipróbálni, és egyben megnézni hogy változik-e az állított tulajdonság. Aztán behúzott fékkel előre hátra mozgatni, és közben a becsúszót a szimeringhez fogni, kotyog-e. Oldalról átvizslatni nem-e ugrottak vele egy csőröst és a fejcsőhöz képest hátrafele áll a teló láb. Ha tárcsa fékes, felülről belenézni, hogy a tárcsa oldal nem-e csavarodott hátra.
    Drágább teleszkópnál megnézni nem-e szívta szét a nap a szimeringet, repedezett-e a gumi, alul a nyomórúd imbuszai mennyire vannak szétszakítva.
    Fékhidat körbe törölgetni a becsúszók mentén, nem-e repedt.
    Megnyomkodni, mozog-e, köpi-e az olajat vagy a dzsuvát, esetleg felfordítani, folyik-e belőle a rozsdás víz, rotyog, recseg, kattog-e.
    Aztán folyamatosan ráterhelni, akadozva indul-e meg.

    Kereket.. felnit megnézni, mennyire kopott a fékfelület, jobb előre tudni hogy azon a felnin van-e gyárilag kopás jelző luk, vagy csík, hogy az eltűnt-e, de lehet érezni, ha a felni nem vastagodik meg a fékfelületnél egy picit akkor valószínűleg nagyon el van fékezve. Nincsenek-e durva sávok fékezve a felnibe elkopott fékpofa miatt.
    Aztán nincs-e felütve, padkázva.
    Továbbá.. összes küllőt kettesével kicsit össze fogni, nincs -e közt nagyon laza vagy nagyon túl húzott.
    Küllő anyák közt nincs-e olyan aminek a feje el van nyalva.

    Aztán ki kell venni a kereket, és megnézni a tengelyt, megtekergetni kézzel, hogy darálva fut-e vagy lötyög, vagy esetleg meg meg akad ami görbe tengelyre adhat okot.

    Vázat sem árt megnézni, hátsó kerékre állítva hanyatt dönteni és megnézni az alsó cső - homlokcső hegesztést, letörölgetve, nincs-e megrepedve.

    Váltók forgáspontjait lehet kicsit megcsavargatni, mennyire van szétkopva, mennyire lötyögnek. Váltókart úgy lehet, hogy behúzod vele a bowdent közbe pörgetet a hajtóművet hogy oda rakja a láncot, aztán álló helyzetbe vissza gangolod, ilyenkor fel lazul a bowden, megfogod a bowdent ahol kilóg és újra behúzod a karral, és akkor érzed hogy húzza-e normálisan a bowdent, be akadnak-e a sebességek, a racsnyi mechanikája mennyire van szét kopva. Rugói töröttek-e. Ha szép a hangja akkor jó.
    Nah meg azt sem árt megnézni hogy a váltókar karjai mennyire kotyognak fel le.

    Kormány csapágy ugyan az mint a teló, behúzott fék előre hátra tornáztat, teló nyak meg váz közt a kéz, tapintani hogy kottyan-e.

    Hajtókart több állásba a vázhoz képest megfogni, meghúzni megtolni a váznak oldalirányában, kottyan-e a csapágy. Hajtómű tányérokat megnézni jól, van-e bennük 8 as.
    Aztán a láncot a lánctányéron elhúzni középütt egy ponton, ha nagyon el lehet húzni mondjuk 1 centire, akkor valszeg halott a lánc. Lánckerekeket ellenőrizni, nem-e cápa fogasak, vagy nagyon U betű alakúak a fokat közti részek.

    Hát ilyenek..
    Aki ért hozzá, az is belefut simán olyanba, amiről szétszedéskor kiderül hogy szívás..

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz szki #21286 üzenetére

    Köszi. :D
    Igazából most átolvasva, még eszembe jutott egy két apróság.
    Vigyázni kell a használt biciklikkel, főleg ha nem boltba járós biciklit veszel, hanem olyat amivel sportolni szeretnél.
    Van itthon nem csak magánszemély, aki külföldről hoz be letett, meg lomtalanításkor kirakott bicikliket, és itthon eladja. Nem szeretném ide beírni a nevét.
    Nem mondom hogy nem lehet ezekből a bringákból olyat kifogni, ami megéri, de vigyázni kell velük veszettül, mert nagyobbrészt nem véletlenül lettek azok kint sem lerakva, vagy a szemétbe helyezve, hiába van több pénzük.

    bubi92
    Kromofág, vagy valami festék lemosó, de vigyáz ezekkel, nagyon agresszív, veszélyes kémiai anyagok.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz hoby36 #21311 üzenetére

    Le kell cserélni egy integrált csőtengelyes hajtóműre. Pl. FC-M552
    Abból is előny ha hollowtech-es a kar. Pl. FC-M 660

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Bati0501 #21332 üzenetére

    Az a scott eléggé lelakott alap, kezdő sora szettel, amit én újonnan se vennék meg.
    Újonnan ezeket ilyen 185 körül lehet kapni. Szóval ilyen állapotban 90 ért, nekem nem kéne, meg nekem nem is tetszik.

    Cube már jobban hangzik az ultegrával, bár ebbe is lehet már kilométer rendesen.

    Nekem a Fondriest a legszimpatikusabb a 3 közül, mondjuk nem vagyok campagnolo párti.
    De a képek alapján ez nincs lelakva, volt fejlesztgetve, normális alkatrészek vannak rajta, és úgy néz ki igényes volt a gazdája, korrektül vannak beállítva a kiegészítők. Meg nincsen az alkatrészekre ráépülve az évtizedes mocsok amit a napalm se szed le, és az szerintem mindig jó jel, már csak azért is mert úgy tűnik mint ami "új".
    Én őt venném. Ennyiért egyébként rohadt olcsó, csak a fékváltókar 60 valamennyi külföldön. SLR nyeggel meg a look pedállal egész jó kis verseny gép lehet.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Bati0501 #21337 üzenetére

    Olasz cumó, öreg "olaszbiciklibuzik" biztos tudnának róla nyilatkozni hogy 10-20 éve milyen legendás bringások mentek ezzel a márkával, de én nem vagyok ezen képesség birtokában. :DDD
    Jók ezek, középkategóriás alu vázat különben sem lehet túlságosan elrontani. A legtöbb híres márka mind taiwanban készül, valami réges rég óta bejáratott geometria tervek alapján. Szinte azonos technológiával. Ha valami nagyon gáz rajtuk az fel szokott tűnni.
    Ha több százezerért akarnál karbon vázat venni, akkor lehet lebeszélnélek a fondriestről, mert amit én láttam tőlük karbon vázat pár éve, az nem a legújabb trendeket képviselte, és létezik nála jobb, vagy olcsóbb. Mondjuk ez sok olasz karbon vázra igaz, mindenféle dizájnt felvonultatnak, de az első villákból "tákolt" csavarozott hátsó háromszögön nem tudnak túl lendülni.. meg a külön beragasztott csöveken, idétlenül a stressz pontokon elvékonyított elemeken..
    Campagnolóhoz tartozik? Hát ezt hogy érted. :D
    Egy hülyeség mindkettő, olasz! :D
    Mondjuk így használtba ha veszel bringát, egy olasz cumó lelkiekben több melegséget tud még adni mint egy lehasznált japán.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Bati0501 #21339 üzenetére

    Jah úgy nem tartozik hozzá egyáltalán.
    Csak mindkettő törzsgyökeres olasz, és az olasz vázakat ugye nem szeretik mással szerelni, csak campa-val. Meg kicsit hülyén is áll egy olasz vázon a shimano szett. Bár én mondjuk egy Wiliert elfogadnék, és valószínűleg Dura Ace menne rá, vagy Ultegra. :D

    Hosszra írja az 56.5 öt, lehet jobb lenne ha kicsit hosszabb lenne, de elég hosszú stucni, meg nyereg szár van benne. Szóval így ránézésre, lehet hogy így ahogy van pont jó lesz, de ezt azért ne vedd készpénznek.
    Az én vázam is ekkora, csak nem biztos hogy ő jól mérte. Én 181 körül vagyok, és 100 as stucnival pont jó méret, hasonló verseny beállítással. Nyereg alatt van a kormány 90mm -el magasságban.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz sanzi89 #21342 üzenetére

    Eléhezést mindenképpen próbáld meg kerülni ha fejlődni akarsz, mert ha eléhezel, bontod az izmot, elhasználod a tartalékaidat, meg minden egyéb rossz amik miatt az edző üt. :D Valamint ha így eléhezel, akkor ha hazaértél azonnal pótold valamivel a glütamint stb, mondjuk egy 50g szőlőcukor. Persze ha fogyni akarsz akkor ilyeneket ne, akkor nem nagyon tudod elkerülni az izom vesztést tápkieg nélkül.
    Banán mindenképpen menjen, magnézium kálcium kálium miatt is jó, meg az eldobható csomagolása miatt. Mehet több darab is.
    Egyébként meg vegyél ilyet: [link]
    Ennek elég komoly energia tartalma van és a táplálék kieges boltokban kaphatókhoz képest olcsó! Egészségtelen anyag se nagyon van benne, a kis margarinon kívül, de hát valamitől le kell tudni nyelni.
    Más müzli szeletek nem nagyon érnek semmit, mindegyik energia szegény, fogyókúrás gagyi, sportoláshoz alkalmatlan.
    Egyébként készíthetsz mézzel dióval kiflit, csak macerás bringán hordani, megenni. Meg igazából gyorsan emészthető, magas energia tartalmú kajákból kreatívan akármit.
    És minden kaját egyél meg az edzés időtartamának első 2/3 adában, a végén csak inni való maradjon.
    Meg mondjuk ha már több órája nem ettél edzés előtt, akkor mondjuk csinálj tésztát vagy rizst, és edd meg 1 órával bringázás előtt, de a nehezen emészthető cuccokat kerüld, mind pl a sajt.

    2 darab 750 milis kulacsnak elégnek kell lennie 80 km re, hacsak nem tűző 35 fokban tekersz. Ha végképp úgy érzed hogy nem elég a folyadék, akkor vegyél egy víz zsákot, abba belefér 2 liter, vagy vegyél literes kulacsot.

    Bati0501
    Erről fogalmam nincs, soha nem vittem vonaton bringát.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #21345 üzenetére

    Edzőcsaj haverom hozott nekem anno egy szatyorral, de azt mondták a DM -be lehet kapni.

    Igen teli hassal hülyeség menni, de előtte 1-2 órával ha eszik könnyen emészthető CH -t akkor nem fog úgy eléhezni

    venember83
    A biciklivel való munkát, és annak árát NEM csökkenti a bicikli értéke.
    Sőt.. néha egy rossz állapotban levő, régi biciklivel több a meló, mint egy több százezer forintossal.
    Szóval az árazás akár lehetne fordítva is.
    Ezt sokan képtelenek felfogni, de így van.
    Persze azért méltányosságból előfordul hogy faragunk az árból.

    4 ezer, akkor kerekenként 2 ezer, az valóban drága a centrírozásért, de a gumi szerelést szerintem elfelejtettétek. Mondjuk így is mondhatott volna olcsóbb ajánlatot.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Eagl3 #21378 üzenetére

    Előre fele ne, mert akkor le fogsz csúszni és ha nem is érzed, de tudat alatt tartod magad és akkor az fáraszt mindent, meg olyan izmokat feszítesz meg, amiket nem kéne.
    Hátrafelé meg szerintem azért ne, mert hátul vannak az ülőgumók, aztán ha felemeled az elején, akkor az hátulja ahol ülnél az le süllyed, középen meg nyomja a prosztatát elől meg a többi berendezést.
    Én 90% ban a talajjal párhuzamost szoktam..
    Egyébként szerintem nem sok köze van a nyeregbeállításnak a derékfájáshoz.
    Arra az a gyógyír, hogy edzeni kell a has és hát izmokat. Állandóan, heti többször. És megpróbálni magadat a bringán ahhoz szoktatni, hogy ne gerincből tartva, hanem izomból egyenes háttal próbálsz ülni.
    Valamint ülés, fogás pozíció váltások tekerés közbe, kiállás néha, hogy mozgatva legyen.
    Nekem ezzel, sikerült legyűrni 6 éve az általában 40km nél jelentkező olyan hátfájásomat, amitől lezsibbadt az egész derekam, mintha lefagyasztották volna. Doki kb megtiltotta a biciklizést, én meg az előbbieket betartva, 3 évet versenyeztem hátfájás nélkül.
    Bagira01
    Deuter nem szokott sz@rt csinálni, csak drágát. :D

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Eagl3 #21385 üzenetére

    Azok amik kimondottan bélelt gatyához vannak, melyikeknek a szivacsa max. ~1 centi vastag.
    Egyébként ha kimondottan csak ott nyom a legjobban, akkor kipróbálhatnál egy középen lukas prosztata kímélő nyerget.
    Amúgy amelyik ott középen nagyon tör, az lehet azért is mert nem jó dizájn alapján készült, és ott meg van magasítva, vagyis ott van a legmagasabb része, domb szerűen, azok általában ezt csinálják.

    Bagira01
    Az valószínűleg jó ár, nekem Zefal van, az 18 ról volt leakciózva, 10 körülre. De nem annyira szeretem, mert a szívókája nem elzárhatós mint a kulacs, hanem csak egy megvágott gumi, és vissza kell fújni bele a levegőt hogy ne csöpögjön, és az elég megerőltető bringán. Majd valamire ki kell cseréljem.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Traxx #21400 üzenetére

    A fék rugója a vázban ugyan abba a lukba van beakasztva?
    A bal oldalin látom hogy a középsőben van, de a túloldalt is?
    Valamint a szembőli képen, a bal oldali amelyik hozzá ér a felnihez, annak a rugó erő állító csavarja kb teljesen kint van, míg a másik oldalt be van tekerve. Pont fordítva kéne, amelyik hozzá ér, annak a rugóját kéne a feszíteni, a másikat meg lazítani.
    Egyébként lehet meg van nyekkenve a rugója, és akkor le kell venni aztán azon kell feszegetni fogóval, vagy kidobni és venni egy normális V féket.
    Valamint úgy nézem nincs középre centrírozva a felni, és a villa jobb oldalánál kisebb a hézag, bár a féktől nem látszik jól, meg a kép sem pont szemből van. Szóval lehet rosszul látom.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Traxx #21408 üzenetére

    Akkor középen van a felni :R csak a képen úgy tűnt mintha mégse. Ha a nincs középen, akkor fent áll az a probléma hogy a féket nehéz hozzá állítani, az elején ez is eszembe jutott, azért írtam.
    De a lényeg hogy rájöttél hogy kell beállítani.

    Melorin
    Nyereg hogy mennyire legyen elől vagy hátul azt így kell beállítani:

    Nyereg tologatásával nem szabad azt állítani hogy a kormány milyen messze van! Arra a stucni lecserélése a megoldás.

    Egyébként a bikepositive cuccokkal én sose voltam jó barátságban. Lehet jobban jársz ha megszabadulsz tőle.
    Egyébként igen, idővel kihalnak azok az idegek, amikkel érzed hogy fáj, megszokod. Ha igazából nem szorítja el a vérkeringésed, meg nem okoz tartósabb fájdalmat, akkor még kísérletezhetsz a megszokással. De ha eddig volt olyan nyerged ami kényelmes volt, és nem jelentkeztek a mostani fájdalmak, akkor szerezz be egy ugyan olyat, vagy hasonlót.
    Kemény párnázatlan nyergeket bringás gatyával kell használni, és akkor jobb lesz, mint egy párnázottabb nyereg, sima nadrágban.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz szki #21422 üzenetére

    Ha CH -t akarsz, nem tudod elkerülni a zsírt. Csak ha valami csoda táplálék kiegészítőt veszel. De nézz meg egy rohadt drága tömegnövelőt, vagy fehérjét, mindenben lesz zsír..
    Valamint a magvakban rengeteg zsír van. És ezek a müzlis témák mind abból vannak.
    Modern élelmezés szerint nem veszélyes a zsír, szerintem nem kell tőle beszarni.
    A kérdező nem akart táplálék kiegészítőket, géleket vásárolni, ami megfelelne a te szigorú követelményeidnek. :)
    Valamint azt sem említette hogy élversenyző lenne, bár szerintem azok sem halnának bele.
    Margarint én is írtam hogy hátrány, de elvileg ez nem-hidrogenizált margarin. Valamint ha ennek megnézed az állagát, akkor elég jó, nem hullik szét ami bringán előny, összeáll, lehet rágni, meg gyorsan legyűrni. Szóval ez a valamit valamiért. Ettől a margarin mennyiségtől sem lesz semmi bajod, valaki az 5 étkezésből 3 ban valamire rákeni a margarint...
    Te tudsz jobbat?

    tzimash
    Jó kiinduló pont ez a sarokkal elérni a pedált, de ez nálam akkor bukott meg totálisan, amikor look rendszert kezdtem el használni, mert ott a stopli kilóg a cipőből, hiába vékony a cipő talpa. Volt hogy egy szezon alatt 10 szer próbáltam ki más más magasságot, persze ilyen 2mm ekről lehet beszélni, és azt is meg lehetett érezni a hajtás hatékonyságban, meg a technikában. Egyébként vannak ezekre elég komoly képletek, amihez pontosan le kell mérni a combod, lábszárad, lábfejed stb hosszát. De én ezekben sem nagyon hiszek. Ugyanis ezekből is rendszerint kimarad hogy milyen stoplid van, meg milyen pedálod, meg milyen cipőd, meg raktál-e bele másik talpbetétet... Na meg ott a nyereg is, valamelyik ha ráülsz eleve rugalmasságából adódva be süllyed pár mm -t, és csökkenti a beállított távolságot.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz DonThomasino #21440 üzenetére

    Szerintem igen, de barátom szerint, akinek általában elhiszek mindent ami technikai dolog, szerinte a 2000 res erősebb :D De hogy környezetkímélőbb a 2000-res, és nem olaj alapú, szóval olaj mentesre lehet vele mosni a dolgokat, valamint nem baromi büdös, ez biztos.
    Nekem volt valami ipari d3 szerű mosóm, egy gyárból, az olyan durva volt, hogy 2 napra rá a kezem ledobta a felső bőr réteget. Mosogató kesztyűt 1 perc alatt szétkapta.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #21443 üzenetére

    Amelyik bringát nem takarítják rendszeresen, azon tud keletkezni olyan dzsuva, ami példa értékű a járművek közt :DDD
    A szervizbe behozott bringáknál, brigéciolos mosás után nekem sokszor megy el még az alkatrészekkel 5-10 percem, míg levakarom róluk csavarhúzóval késsel, meg egyéb eszközökkel a dzsuvát.

    De hogy sikerült rozsdásra marni a láncot :D Ilyet még nem láttam..
    Saját láncaimat d3 ba szoktam fogkefével mosni egy csomó időt, több körben, és semmi bajuk nem lett még. Jó.. pontosítok. Dura Ace láncon nagyon enyhe pöttyök megjelentek egy alkalommal, de az sem rozsda volt, mechanikai baja nem lett tőle.

    DonThomasino
    D3 at nehogy bekeverd vízzel, mert azonnal öntheted is ki az egészet.
    Víz hatására elveszti a tulajdonságait, és egy viszonylag ártalmatlan fehér takony, tejföl szerű dzsuvává alakul át.

    fpeter07
    Szerintem igen, én arra fogtam egyszer az iliotibiális szalagszindrómám előjövetelét, hogy túl magas nyeregbeállítással tekertem le 2 éve a Balatonkör-t.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #21448 üzenetére

    Én ezt a 2 literes flakonban rázást egyszer próbáltam, szart se ér, valamint rohadt sok brigéciolt pazarol.
    Annál én kb 10 szer tisztábbra kimosom, ha beleteszem egy kis edénybe, beleöntök 1 deci brigéciolt, hogy el lepje, aztán a lánc mind a 4 oldalát átkefélem, máshogy nem jön ki belőle a dzsuva, csak ha mozgatva van, és kefélve. Ezt vizes öblítés után újra el lehet vele játszani, ha patika tisztaságúvá akarod varázsolni.
    Utána meg pár liter vízbe merítve, a víz alján jól átrázom a szemeket. Így garantáltan kijön belőle a brigéciol, és a kenő anyagot amit utána belefújsz, nem teszi tönkre.
    Ilyen módszerrel kb olyan tiszta lesz hogy enni lehet róla.
    Akartam anno tervezni egy lánc mosó gépet, amibe fogaskerekekre be tudod fűzni a láncot, és az egész brigéciolban úszik, és több oldalról átkeféli a láncot, úgy hogy több irányba görgőkkel átmozgatja, valamint üllepíti a dzsuvát, hogy többször fel lehessen használni a brigéciolt benne.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #21453 üzenetére

    Ráztam mint az állat. Meg próbáltam úgy hogy mozogjanak benne a szemek, szóval forogjanak a csapok, hogy kidolgozza magából a mocskot, de inkább csak össze állt egy darabbá és csak a lötty folyt át rajta itt ott, így nem jön ki belőle.
    Meg hagytam ázni is persze. De nem lett jó.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #21744 üzenetére

    Teljesen más szintre emeli az országútizásról eddig alkotott képedet ha elkezdesz egy csapatban bringázni. Csak támogatni tudom az elhatározást. :D :K

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #21746 üzenetére

    "Valami bianchi egyesületet ajánlott valaki, csak erre meg nem találok semmi találatot."
    Addig jó ;]
    Sajnos sikerült nekik örökre nagyon csúnyán megutáltatni magukat.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #21748 üzenetére

    Igazából a szemükbe is mondanám a sztorit, annyira bosszant, és gyűlöletet keltett bennem a dolog, így lelkiismeret furdalás nélkül képes vagyok ide kiírni.
    Volt egy egyesület, akinek volt egy edzője, és volt egy társaság, a csapat, szinte egy család, egy olyan városban ahol az emberek nem tartanak össze, és kevesen vannak akik bringáznak és sportolnak. Én nekik köszönhettem mindent, életem kb legjobb élményeit, egy hobbit amit életem végéig szeretnék űzni. Ezek voltunk mi, az SKSC.
    Mire megjelent valaki, aki hátbadöfte a csapat edzőét és vezetőjét, aki életben tartotta és mozgatta a mi egyesületünket, hátulról politikus módszerekkel a szülőknek hetet havat ígért, és megfúrta a csapatot, és elnyerte a szülők bizalmát.
    És a jó versenyzőinket lenyúlták, akiket a mi egyesületünk nevelt fel. A többieket, akik szerettek bringázni, és lelkiismeretesen jártak az edzésekre, cserben hagyták. Ő többségük túl fiatal volt ahhoz hogy egyedül folytassa ezt a nagyszerű hobbit, most mást csinálnak. És szerintem ez szomorú.

    És én később megpróbáltam belenyugodni, hogy egyedül kell kimennem, és nem vár rám az a baráti társaság már.
    De később megtudtam, hogy aki átkerült abba a csapatba, csalódott bennük, kiderült hogy egy csomó dolog csak ígérgetés volt, az edzői munka nevetséges volt, az edzők ide oda cserélődtek, élőben kb sose látták őket, csak emailben kaptak valami edzés tervet, csoportos edzés egy-egy edzőtábor kivételével sosem volt, a kocsi nem jött értük, nem vitték őket versenyre... egész nyáron nem voltak sehol, téli alapozó edzés nem volt, és ez miatt többen is abbahagyták, pedig volt köztük olyan akiért nagyon kár..
    Szóval nem tudom hogy képzelték ezt. Lelkiismeret nélkül elrontottak valamit, ami élt, lehet nem volt tökéletes, lehet nem volt annyi szponzorunk és önerőből kellett működtetni a csapatot, de mi mindig kimentünk, ott voltunk, csináltuk közösen, és tudtuk hogy az edzőnk szemében a fény nem fog kihunyni és lehet rá számítani. De végül ez neki is túl sok volt... azóta nem láttuk. Ezzel elvesztettünk valakit, aki egyedül képes volt arra, hogy itt egy kerékpáros egyesületet összehozzon. Nem tudok benne hinni hogy valakinek újra sikerülhetne.

    Egyébként azóta úgy tudom az aegon csapat megszűnt, és betársult hozzájuk, azóta újra viszik őket versenyre meg összekapták magukat valamennyire, szóval még lehet lesz belőlük valami. De én azt soha nem fogom elfelejteni, ami itt történt.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #21753 üzenetére

    Én itt a környéken sem tudok jelenleg semmit, Pesten meg végképp nem tudom mi van most.
    Egyébként szerintem csináld azt, hogy állíts be akármelyikhez, nagy önbizalommal :D keresd fel azt az embert aki vezeti az edzéseket, vagy vezeti az egyesületet, aztán mond meg neki hogy mit szeretnél, kipróbálnád magad a csapatban stb. Aztán ha nem jó, akkor megmondod nekik, aztán otthagyod és kész..
    Most hogy a KSI komolytalan meg ilyesmi, hallottam én is ilyet, de arra hogy elkezdj csapatban bringázni, arra meg lehet pont jó.
    Amúgy meg pl a bianchi nál egyéni edzés tervet kapott mindenki, azt amivel az ullrich edzett anno. Ezt netről is össze lehet egyébként vadászni.
    Ha ilyen egyéni edzés tervet akarsz, aminek egyébként ha nem versenyzel, szerintem kb semmi értelme nincs, úgysem fogod betartani. De ha ilyet akarsz, akkor keress meg valami jó edzőt, aki felméri az állapotodat, mondjuk elküld a sportkórházban is, egy terheléses felmérésre, és az alapján összepakolja. És kipengeted neki a pénzt. És akkor gyakorlatilag van egy hatékony edzés terved, amilyet max csak a leghíresebb csapatokban kapnál, ahova meg nem biztos hogy bevesznek kezdőként.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz gooool #21955 üzenetére

    Ékes hajtómű, acél lemez felni, semmit nem érő fékek, és több mint 20 éves.
    Ezekkel egyáltalán nem jó bringázni, és nem fogsz vele igazán jobban, dinamikusabban haladni, mint egy egyszerű montival slick gumikkal.
    Ilyet nem szabad megvenni, ezek jelenleg rövidtávú A ból B -be haladásra elmennek, de régen sem számítottak igazi országúti versenykerékpárnak. Csak régen nem voltak montik, és akkor ezek töltötték be a mai olcsó de sportolásra alkalmatlan MTB-k helyét...

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz gooool #21963 üzenetére

    Szerintem 130 alatt nem kapsz olyan országútit ami tudná azt az élményt, amire egy normális bicikli képes.
    De kapsz ez alatt olyat ami még ér valamit, csak nem lesz rajta fékváltókar. salieri. nagy mestere ezeknek, úgy láttam az utóbbi héten :D Ő mutogatott pár acél vázas márkás bringát 60-80 ért ami normális.
    Na mire megírtam, addigra már mutatott is egy kettőt. :D
    Egyébként meg ha ezekre nincs pénzed, akkor inkább költs egy kicsit arra, amid van, pofozd ki hogy használható legyen, aztán állj neki gyűjteni.
    Egy normális triatlonon én nem indulnék el egy használtan 180, újonnan 270 ezer alatti bringával. Valamint amivel már normálisan lehetne edzeni, az az említett 130K -s összeget képviselő bringák.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    Rider súlytól függ főképpen hogy mennyit kell belenyomni.
    Gyakorlatilag az alapján szerintem jó elindulni egy nem slick MTB guminál, hogy annyit nyomsz bele, hogy a futófelület mintázása mindenhol szépen felfekszik az útra. Akkor jó lesz a tapadása.
    Az meg persze egyértelmű hogy a gumin megadott nyomáshatáron belül kell maradni ha nem akarjuk hogy károsodjon a köpeny.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz venember83 #21973 üzenetére

    Nekem a már említett fondriest még mindig tetszik. [link]
    Mondjuk gyanús kezd lenni, hogy még mindig nem vitték el.

    salieri.
    Ezeket te már nem fogod fejleszteni.
    Ha csak frikcióssal kompatibilis neadj isten a váltó rajta, akkor tutira nem.
    Egyébként meg ilyen 7-8 sebességes fékváltókar már nem lehet kapni újonnan. Ha valahol van is elfekvőben, amire kb semmi esély lassan, akkor is nagyon drágák.
    Ha meg fel akarod újítani, 8-9 sebességesre, az meg azért nem fog menni, mert az kazetta test már nem kompatibilis vele, ha meg ki akarod cserélni az agyat már nem éri meg, plusz belefuthatsz egy 125 mm nyitású vázba, ott meg kísérletezhetsz az agy áthézagolásával stb...
    Plusz bowdenház tartó konzol a váltó helyére..
    Mondjuk a Wheeler amit mutattál, az fékváltós. De én mondjuk eddig csak sz*ptam a maxis bringákkal..

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz salieri. #21982 üzenetére

    Nekem anno eladtak egy olyan MTB -t, hogy a felét ki kellett dobnom.
    Kónusz ellenanya lepörögött a tengelyről kézzel, szét volt hullva az összes agy.
    Felni elfékezve. Centrírozás rég ráfért volna, fel lazult küllők stb.
    Görbe nyeregcső, ami bájlaggal volt berakva, mert az átmérője se stimmelt.
    Lötyögő váltókar, széthullóban levő váltó mechanikával.
    44 es tányérhoz felrakott 48 as átdobó, ráadásul felső bilincses, szóval nem lehetett tőle kulacs tartót feltenni az mellé hogy váltani se lehetett vele.
    Át cserélték a hajtóművet rossz méretű monoblokkal, és a hajtóműtányérban is 8 as volt.
    Váz undorítóan össze volt karcolva lakatokkal, szerintem valami letett osztrák bringa volt.
    Teleszkópba állt a büdös rozsdás víz. Becsúszó szár bekopva, felrohadva.
    Szóval így hadnemongyam..
    Így mi nem adunk el egy biciklit, és senkinek nem nézném el, ha olcsó akkor sem.

    Egyik lány barátom meg vett náluk egy viszonylag drága új állapotú montit, abba csak a teló fosta el magát, visszavitték, kaptak egy másikat, de ez meg alig mozog.
    Hidrás tárcsa fék megbízhatatlan rajta, szerintem a dugattyúk tömítései el vannak szállva. Össze vissza levegősödik, külön életet él. Olajat én lecserélném, de már annyit költött a bringára, hogy elege van már belőle.
    Mono blokkot meg a műhelybe szedte ki barátom tavaly, mert már 2 éve recsegett a közepe, nem volt a menetre rakva egy csepp zsír sem mikor össze rakták, alig lehetett kihajtani.
    Agyakat full fel kellett újítani, daráltak, zsírozás semmi. Szarrá ment mindkettő.
    Meg amúgy, annyiszor kapott azzal a bringával defektet, amennyiszer ember nem, már kicseréltük a belső védő szalagot, másik külső, belső gumit kapott, és megint defekt hegyek, mintha el lenne átkozva, bár abban nem hiszek szerencsére. :D

    DonThomasino
    Nyeregpálca beállítás: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz DonThomasino #22022 üzenetére

    Kb minden 10. típust, mert a többséghez túl széles lesz.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz DonThomasino #22025 üzenetére

    Műhelybe van nekünk egy pedál kulcsunk, de nem találom neten.
    De ez ilyen min 5-6 ezres tétel lehet.
    Elég komoly szerszám acél anyag, és legalább 2 szer hosszabb mint egy sima 15 ös kulcs, ezzel szét lehet tépni a hajtókarba a menetet is lazán. :DDD
    De egyébként hülyeség annyira meghúzni, sima 15 össel is meg lehet annyira, amennyire kell, csak most ugye a kihajtásról beszélünk.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz DonThomasino #22030 üzenetére

    Hú ezt hagyd a francba, ennél egy sima villás kulccsal is nagyobb erőt tudsz kifejteni. Ilyesmi szerszámok közül amit nem váltottunk ki valamivel, az a régi ékes hajtómű csésze kulcs, de abból is van jobb, meg kontrás agy ellenanya kulcs.

    Ilyesmink van: [link] Ezzel minden pedál lejött eddig, max az nem aminek megszakadt a feje.

    Azt értem hogy azért próbálkoztál ezzel, de itt mondjuk hogy egy sima 15 ös kulcsnak is jónak kell lennie.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz DonThomasino #22035 üzenetére

    Nem nem javasoltam, csak azt mondtam, hogy a legtöbb pedálhoz nem fog odaférni a feje, tehát nem javaslom hogy ebből a célból ilyet vásárolj.
    A bal (L) oldali a fordított menet, úgy kell kihajtani, hogy a hajtókarhoz, vagy a bringához képest hátra fele kell tekerni.

    Meg ha kiszedted, a meneteket oldószerrel tisztítsd meg, ronggyal, kefével. Aztán összerakáskor zsírozd be.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz DonThomasino #22053 üzenetére

    Így van. De mondtam már hogy mindkettőt hátrafele :D

    asfgh
    Drótkefe!
    Alaposan keféld át, minden irányból. Aztán valami oldószerese anyaggal kend meg.
    Egyébként a rozsdamarón kívül más nincs.
    De amúgy meg, le is cserélhetnéd a láncot, egy régi mondjuk 6-7 sebességes bringára nem drága egy KMC lánc. Persze azt vedd figyelembe a lánc cserénél, hogyha már kopott a fogsor, esetleg a hajtómű tányérok is, akkor az új lánccal lehet szalajtani fog.

    DonThomasino
    Rozsdára nem sok hatása van a brigéciolnak.
    Mi az hogy hátrafele :D Szerintem egyértelmű. Bringa mellett állsz, mert ugye van jobb meg bal oldala, meg eleje, hátulja. :D És ugye hajtómű is előre fele pörög, a pedált meg hátrafele kell belőle kitekerni, szóval hogy a kulcs hátrafele áll, nem előre, és úgy nyomod lefele.
    De amit írtál óramutatós, az úgy van.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz DonThomasino #22056 üzenetére

    De hallod hogy pöröghetett el a kerék? Akkor nem jó fele tekered :DDD
    Hát ha a balost az óramutató val megegyező irányba forgatod, ahogy írtad, vagyis a bringának hátrafele, akkor a hajtóművet hátrafelé tekered vele, nem hajtás irányba. Vagy fixid van? :D

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz bajtokarpi #22068 üzenetére

    Huhuhu ez nagyon csúnyán el van kopva! Mennyit mentél vele? Láncot nyúlás szerint sose cserélted mi? :D
    Egyébként lehet rajta cserélni.
    De hogy ajánljak is hajtóművet: [link]
    De basszus ez katasztrófa hogy itt is el van írva hollowtech 2 esnek a kar...

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz csabi94 #22077 üzenetére

    Az szép. Grat hogy nem buktál.
    Nekem is elkopott pár hónapja, hogy hasonlóan viselkedett, csak én spinningen téptem ki a stoplit, mikor az edző kitalálta azt a hülyeséget hogy álló gépet hirtelen gyorsítsuk fel, én meg tanultam sprintelni, meg megindulni, aztán kitéptem úgy a stoplit a pedálból hogy a bokámat úgy beb*sztam a gépbe, hogy 2 hétig fájt.
    Egyébként hogy mennyi idő alatt kopik el, az függ sok dologtól.
    Főleg attól hogy hány ki, be patentolást csinálsz.
    Nekem olyan 8 ezer km körül bír egy stopli szerintem.
    Amúgy az a gáz, hogy rohadt drága hozzá venni, egyik haveromtól tudtam venni olcsón szerencsére.
    Silány után gyártottak vannak csak olcsóbban, amiknek még a formája se hasonló.
    Ha haverom nem adja oda, akkor rendeltem volna új pedált bike24 ről, régi pedál meg ment volna az apróra fillérekért.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz DonThomasino #22086 üzenetére

    Ha ennyire be van állva a menet, van egy módszerem rá. :D
    Olyan magas lépcsőhöz odaállítod a bringát, amilyen magasan van a pedál 9 óránál. Ráteszed a pedált a lépcsőre, de jobb ha meg tudod oldani hogy a kar feküdjön fel, az kíméletesebb módszer.
    Aztán a túl oldalról átnyúlsz a biciklin, rá hasalsz a nyeregre, és úgy megküldöd lefele kulccsal mint az álat.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz DonThomasino #22098 üzenetére

    Húzz rá egy szimpatikus gázcsövet.
    Imbusszal sem fogsz nagyobb erőt kifejteni, szóval azt hagyd.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz lorcsi #22109 üzenetére

    Nem tudom mi kerül ezen a pedálon ennyibe, az XTR feliraton kívül.
    Ugyan az a belseje mint az PD-M520 asnak: [link]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz dqdb #22111 üzenetére

    Nekem eddig minden M520 ashoz is volt.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz rétisün #22131 üzenetére

    Én kimentem, tettem egy kört az utcában aztán visszajöttem, akkor kezdett el esni :U

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz csabi94 #22196 üzenetére

    Én szedek. Kipróbáltam már rengeteg félét, ha gondolod kérdezz. Valamennyire már lett rálátásom ezekre a táplálék kiegészítőkre. És itt hangsúlyoznám a táplálékot, és a kiegészítő szót a többieknek. Nem gyógyszerről van szó. Nem doppingról. És ha nem az olcsót veszed, akkor még nem is szintetikusról!
    Ettől meghülyülök mikor valaki okoskodik hogy jaj ne egyed, méreg!!! Tudatlanság netovábbja.

    Szerk: Átraktam OFF -ba, mert ez a téma szerintem nem ide való.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz salieri. #22271 üzenetére

    Tandem SID teleszkóppal, meg tárcsa fékkel?? Az merész.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz salieri. #22279 üzenetére

    Egy campa rajongónál legalábbis mindenképpen. :P

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz salieri. #22285 üzenetére

    Azért mert azt "kell" ellenőrizni, mert olyan hülye megoldást találtak ki, hogyha a középcsapágy ház szélessége nem jó, akkor vagy lötyög vagy szorul a tengely, szóval teljesen fail a történet, hogy divatosan fejezzem ki magam. Míg a shimano integrált rendszere brutálisan hiba tűrő. Én a 760 as XT kart 2 mm hézagoló elhagyásával raktam be a trekkingbe, és működik évek óta.
    De ha már középcsapágyról beszélünk, volt csapat társamnak 5 ezret bírt a kerámia golyós chorus középcsapágy. Nekem az ultegrába 17 ezer van. Miről beszélünk?
    Campának sem szétszedhetősek a váltó csapjai pl. Szóval a váltók ott is teljesen javíthatatlanok. Ultegra fékváltókarra 1500 ért vettem új gumit, campa drágább, mechanika tuti elmegy 25 ezret, abba ha valami törtik, mit szeretnél cserélni? Addigra az egész egy rom lesz, nem az örökre életre vannak tervezve.
    Szerintem meg a Shimano fékváltókarja sokkal komfortosabban kezelhető, még a legújabb campa-hoz képest is.
    Azt elismerem hogy tartósabbak a campa alkatrészek, láncok, tányérok spártaibbak. De viszont annyival drágábbak is a szettek.
    Hajtókar könyebb, meg karbon, és? Shimano meg üreges alu, majdnem egy évtizeddel hamarabb kitalálták, míg a campa a négyszögtengellyel vergődött. Mellesleg német precíziós tesztek alapján a régi Dura Ace is merevebb mint a karbon record.
    Szóval ennek a vitának semmi értelme nincs. Egyezünk ki abban, hogy más a kettő, de egyik sem jobb a másiknál.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz salieri. #22456 üzenetére

    Én is ugyan azzal a sisakommal megyek, amivel anno 40 el nekimentem egy embernek aki a pálya közepén megállt és takarásból nem láttam, 2 sávos út közepétől az árok partjáig repültem, kicsit meg van nyomódva aztán kész, ki nem cserélem ezért..
    Meg kell erősen nyomkodni, hogy mechanikailag nem-e gyengült ki a szerkezete, szóval hogy belül nincsenek-e repedések, ha tök stabil az egész, akkor szerintem fölösleges kidobni...

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz DonThomasino #22452 üzenetére

    Aki már hobby-ként bringázik, azokat én mindig próbálom rábeszélni az spd -re.
    Mert nagy előre lépést ad. Sokkal hatékonyabban lehet vele pedálozni, jobban fejlődsz vele, több dologra képes leszel. Mindig jó helyen lesz a pedálon a lábad. stb.. Ma már az spd nem csak a versenyzők eszköze..
    Nekem széles lenne bokánál meg lábfejnél ez a cipő.
    Egyébként kicsit drágábban de mondjuk 20K alatt, kapsz jó cipőket boltban is. Shimano -k is jók kezdő szinten, csak vigyázz hogy a kisujjadnak legyen elég hely, mert elég hosszúkásak, nem egy embernek lekopasztja a bőrt a kisujjáról a shimano. Adidasnak is vannak, vagy inkább voltak tök jó olcsóbb cipői. Chain al vigyázz, abból vannak nagyon gagyik, de exemnek találtunk egy egész jót.

    Hát kell venni egy normális alap pedált, pl egy pd-m520 ast. És meg kell lazítani annyira a rugóját, hogy kitépni még ne tudd belőle a stoplit, de könnyen oldódjon. Valamint tisztán kell tartani a stoplit, meg a pedált, néha kicsit befújni valami sprayjel, és akkor megbízhatóan, könnyen fog oldódni, és nem fogsz vele elesni.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák