Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz belaazallat #40567 üzenetére

    Egy ilyennel utólag ellenőrizheted a nyomást. :DDD
    Amúgy van ilyesmiből olcsóbb is.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #40585 üzenetére

    "Nem. A kulcs csak a készenléti módból való felébresztésre szolgál. A deaktiválás SMS-ben történik. Tehát csak az tudja megtenni, aki tudja a jeladó telefonszámát.
    tolvajkergetok válasz a következőre: kenenex 7 órával ezelőtt 2 "

    Napi 9 óra edzés? Ebbe beleszámolta az egész napi foglalkozását a biciklivel? 9 órát biztos nem teker minden nap, elég nevetséges szám. Főleg hogy még meg van kínálva a sztori azzal hogy verseny tempóba, az még komolytalanná is teszi, ha valaki látott életébe edzés tervet.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #40593 üzenetére

    Nekem az a felfoghatatlan hogy izületekkel, szalagokkal hogy lehet ezt bírni. Nekem pár év alatt feladta a térdem, most nem tudom mi van vele, lassan ráveszem magam ha lesz rá pénzem kivizsgáltassam, de rosszalkodik továbbra is, úgy hogy nem terhelem verseny szerű sporttal. De bizonyos időn belül így járt a többi sportoló ismerősöm is, valakinek igazán sportolásra se volt szüksége, csak kicsit fokozottabb testmozgásra. Biztos csak mi vagyunk genetikai hulladékok, vagy ennyire szarul csináltuk. Minden esetre én ebből a szempontból nem értem a dolgot.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #40597 üzenetére

    Én nagyon sokat játszottam ilyen beállításokkal, egy két dolgot ugyan olyan módszerrel állítottam be ahogy a body geometry be le van írva még azelőtt hogy ennek valami híre lett volna, egyik nap ajánlotta nekem egy haverom ezt a tanfolyamot, hogy miért nem végzem el, aztán utána csak csodálkozott hogy a témával kapcsolatba mennyi dolgot fel tudtam hozni. Szóval igazából be lehet nagyon szarul állítani ami káros ha az ember sík a témához, meg nem érzi saját magán az apró változásokat, ezt elfogadom, de én a saját megszokott, bejáratott, kitesztelt beállításaimnál nem találok észvesztő különbséget, ami kifejtené a hatását az egészségre.
    Egyébként pont egy Specialized cipőre/talpbetétre fogta egy ismerősöm aki kint volt a wb-n annó hogy szétment a bokája. Fájt neki sokáig, meg kattog.
    Szóval ez is nagyon ember függő hogy kinek mi a jó..
    Én is úgy voltam az elején, ahogy te, nem fájt sokáig, terheltem össze vissza, sose volt vele baj, aztán végül módszeresen annyira túl terheltem hegyi ob ra való felkészülésben, hogy ugrótérd szindrómám lett. Akkor a Majzik injekciózta szteroiddal 3 alkalommal mindkettőt, utána lassan hónapok alatt tudott valamennyire helyre jönni, akkor sokáig nem bicikliztem.
    Jelenleg sok nyújtás bemelegítés kell neki hogy használhatóvá válljon, leguggolni is csak félve tudok, múlt héten voltam egy edzésen, ott is ugrottam egyet, és valami olyan tompa erős fájdalom lett a térdemben hogy iszonyat, mintha a térdkalácsom mozgásával nem stimmelne valami, és beakad. Patellám is iszonyúan kinyújtódott az évek alatt, sarkam már fel tudom húzni a combcsontom elé, pedig alapjában véve nagyon merev vagyok.. :U
    Valamint ha a műhelybe sokat állok, akkor a jobb térdem nagyon megfájdul, nehéz lesz mozgatni stb, amire egyébként egy talp vizsgáló azt mondta hogy eléggé kopott.
    Az ugrótérd szindróma miatt pedig a gyulladás is szokszor visszatér, ráadásul kiszámíthatatlanul.
    Van hogy egy egész napos balatonkör túrát ökörködésekkel végig bírok, úgy hogy nem fájt, ami ilyen 230km nekem. Valamikor meg egy 60km es edzéstől begyullad.
    Ezért lenne jó találni egy olyan dokit, aki csinál róla MRI -t megtudjuk nézni mi lehet vele, alaposan precízen kivizsgál mindent, mert a legtöbb csak arra megy hogy járni tudjál annyira hogy ne ordíts a fájdalomtól, sportolás meg káros jajajjajaj nehogy csináljál semmit...

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #40599 üzenetére

    Azzal a terheléssel, és ezzel a testi felépítéssel az ugrótérd szindróma mindenképp kialakult volna. Ebben közel 100% -osan biztos vagyok.

    Túl szűk látókörű vagy hozzám képest, így nehezen értjük meg egymást.
    Lehet hogy nem hülyeség ez a talpbetét, de a biciklis cipők piacára a sidi után nehéz volt szerintem a specializednek betörni, így valami márketing nyáladzást ki kellett alakítani ami miatt megvedd.
    Eleve a talp betéteket az orvos is gyalogláshoz ajánlja. Nekem volt orvosi lúdtalp betétem, nem is volt rossz.
    Sportoláshoz kérdeztem hogy használjam-e, mondták hogy ahhoz nem, én kipróbáltam, használhatatlan is volt.
    Józan paraszti ész közbe vág.
    Hol terheled bringázás közben a lábad? Szerintem az erő csak ott a bügyök körül összpontosul (ha ott van a stopli ha nem..), pl mikor lábujjhegyre állsz, szerintem ez esetben nem számít annyira számot tevően, hogy a talpad közepe alatt mi van, ugyanis ilyenkor oda be tudod dugni akár az ujjad, ott nincs terhelés. Engem néztek már olyan géppel ami mutatta hogy hol terhelem a lábam, és az elejét terheltem, szerintem pont a bringázás miatt, azt szoktam meg.
    Ettől függetlenül ismétlem, el tudom képzelni hogy jó, és használ. Sőt akarok egy új MTB -s cipőt magamnak, ha találok csillagászati ár alatt specializedet, ki fogom próbálni! De elsődlegesen nem a talpbetétje miatt, hanem mert sidi-t meg shimano -t nem akarok, northwave nem jön be, többi meg szerintem gagyi.
    Jah és a térded odalra való csalingázásának szerintem nincs köze az ugrótérdnek, minket az edző erre figyelmeztetett, és én figyelek is rá, sőt másoknak is szólok, de szerintem nekem nem táncol a térdem, függőlegesen megy viszonylag szépen, nekem inkább a bokám táncol.

    Késő, már ráfogtuk. ;]

    Ülő gumót én is ki akartam mérni, csak házilag nem találtam még ki, hogy milyen anyaggal tudnék pontosan nyomáspontokat kimutatni. De mondjuk ez szerintem gyakorlatba kitéve, megint az értelmetlen mérés, egy nyereg kényelmessége nem csak attól függ hogy az ülő gumó szélességedet lefedi-e..
    Teasütinek átadnám a mérési eredményeimet, rakja be őket pár szimpatikus képletbe, ő úgy is szereti azokat. Ez a nátha úgy érzem egyre jobban frusztrálóvá tesz. Bocsi. :D
    Vigyázat a hozzászólásban burkolt reklám található, véletlen volt. Lehet lázas is vagyok xD

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #40602 üzenetére

    Köszi.
    Még közbe az jutott eszembe, régen sokat filozofáltam a helyes nyereg magasság beállításán. Na most a BG -sek ezt úgy tudom úgy állapítják meg, hogy lemérik a lábadat több helyen, meg gondolom azért bevesznek egy kis hajtókar hosszt-t. Csak remélem hogy ennél profibbak és gondolnak arra is amire én itt lejjebb:
    Nah most ilyesmi képleteket már régen is lehetett találni, ami alapján én is próbáltam kiszámolni, de mm-re pontos értéket nem tudtam soha meghatározni. Viszont! A gyakorlatban pár mm -t simán megéreztem. (pl kijött 77 centi, nagy nehezen rámértem, nekem meg 77.3-5 volt beállítva próbálgatás alapján, most akkor vegyem le 3-5mm -t? Levettem. Akkor meg úgy éreztem rosszabb lett.. )
    Aztán tovább gondoltam a dolgot. Lehet hogy a képlet pontos, de a bevitt adatok szerintem ott megbuknak, hogyha ott van a cipő meg a pedál. A BG beleszámolja a pedált tengelytől való láb eltartást?
    Értem ezt úgy, hogy van pl egy Look pedálod, aminél a pedál testje eleve a tengely felett van, ebbe belejön a stopli, ami nem teljesen ül bele, tehát még feljebb kerül a lábad a hajtókar eredeti lenyúlásától, és akkor még jön a cipőd, ami megint egy ismeretlen változó, valamint a bele rakott betét.
    Ugye ettől a hajtókar hossza nem változik, csak feljebb kerül a tengely által leírt kör, na meg persze torzul is szépen, létezett egy ezt kiküszöbölő pedál, amit akartam ide linkelni, de nem találtam meg, de a lényeg hogy ez miatt feljebb kell raknod a nyerget.
    Amit mondasz hogy nézik a szöget a térdhajlatban, azzal lebuktatható lenne ha mégis csak rossz a kiszámolt érték, valamint mérhetnénk a magasságokat úgy, hogy rajtunk van a cipő, és azzal együtt mérnek meg, vagy akár rajtad van a pedál is és a pedál tengely közepétől indítja a mérést. :D
    És akkor még nem beszéltünk a gatya betétjéről, meg a nyereg rugalmasságáról.
    Ezzel is csak azt akarom szemléltetni, hogy ismerjük a fizikát valamelyest, de annak a tökéletes leírása számokkal, úgy hogy a gyakorlatban ugyan azt lássuk, azt baromi nehéz, és azt hisszük hogy már *urva okosak vagyunk, aztán könnyen kiderülhet hogy nem, mert van amire nem gondoltunk. (Ezt a részt nem (csak) ennek a BG -s téma konklúziójának szántam, hanem még a héten elkövetett vitához is a kerékméret, mi gurul jobban témához is.)

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz -HajTömeg- #40609 üzenetére

    Nézd meg, ahogy pumpálod a maximum nyomás felé, kezd e szétnyílni a repedés, valamint szét feszíteni, hogy a szövet hogy tart, ha nem akar szétdurranni, nem veszti el az alakját a gumi a repedésnél, akkor még használható, persze ajánlatos lecserélni, és hosszú távot nem bevállalni vele.
    Ha olcsót akarsz és jót, akkor vegyél CST -t. 30-32mm körülit. Létezik belőle fény vissza verő csíkos is.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz -HajTömeg- #40613 üzenetére

    Egyébként itt sajnos a kép az nem jó, mert ez az olcsóbbik verzió, most nézem, ez nem fény vissza verő csíkos, az drágább, de talán jobb is. Az 4 ezer körül van úgy emlékszem. De mindegy, ezeket akármelyik bringa boltba be tudod szerezni, főleg ahol vannak meridák, mert a bikefun is forgalmazza. Van olyan CST gumim, ami nincs is benne a katalógusukba, úgyhogy be kell menni, aztán kell venni. Mi ezeket tartjuk mostanában, mert jobb mint a rubena meg a kenda, sőt a b kategóriás continentalnál is jobb, schwalbe re meg általában nincs pénzük az embereknek, meg megelégednek a cst-vel is, mert amatőr felhasználásra tökéletes.

    rii
    Annó próbálkoztam ni-mh -s akku-król való led lámpa üzemeltetésre, de totálisan bukta.
    A ni mh aksi cella feszültsége 1.2 volt, a led áramfelvételének görbéje pedig brutálisan zuhan a feszültség csökkenésével, szóval egy sokáig pislákoló lámpát kaptam a végére.
    Potméteres állítás borzalmasan veszteséges, ilyen nem nagyon van, ha van, akkor meg nem jó, mert valószínűleg hővé alakul át az "elvett fényerő".
    Úgyhogy szerintem ez a megközelítés nem jó. Csak a sokat ismételt DX -es Magicshine lámpákat tudom ajánlgatni, vagy az azokra hajazó olcsóbb modelleket. Ezekben meg van oldva hogy a led fénye ne gyengüljön, mert egy 7.2 voltos aksi packból folyamatos 3.6 voltot kap a led, egészen a lemerülésig. Valamint ott ezzel a driverrel közel veszteség mentesen lehet állítani a fényerőt, pár lépésben, ami elég.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz rii #40621 üzenetére

    Igen ez az. Magicshine az drágább, de annak van 3 fényereje, ennek csak kettő van, az akku vissza jelző meg 5 fényű. A low ba nagyon sokáig elvilágít, 6 óra felett, és mivelhogy visszajelez, főleg a drágább, ezért mindig tudod mikor fog lemerülni, engem még nem hagyott cserben egyik sem, volt 3 magicshine lámpám eddig. Én amúgy az SSC ledeset továbbra is jobban kedvelem, valakinek kell egy spéci 3 fényerejű 5 fényű akku visszajelzős magicshine xml-t6 os, akku nélkül, akkor eladó, és ezt az usa ból szereztem.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #40626 üzenetére

    Hátsó fék felfogatás-> jajj
    Szétszakadt hidraulikus fék-> 2. jajj
    Törött váltókar, nem kompatibilis sorral-> 3. jajj
    Ezentúl csak remélhetjük hogy az agyak, kormány csapágy, középrész rendben van..
    Én ezért így nem szívesen adnék ki pénzt, főleg nem 48 ezret. Már nem azért mert annyira rossz vétel.. csak egy szopás halmazt indítasz el vele. :DDD
    Az a kérdés hogy az a magura mennyi koszt, mocskot kapott mióta így áll szétszedve. Lehet hozzá venni fékcsövet, meg roppantó gyűrűt, stb, de mondjuk hol van belőle a csavar ami roppant kívülről? Az azért nem ártana.. ezt mindet beszerezni hozzá az súlyos pénz, plusz légtelenítés, és nem is biztos hogy jó lesz, mert ezek nem szeretik ha szétszedve kapnak koszt port vizet stb. Szóval ezt javítani tényleg nem sok értelme van. Azt a hátsó fékfelfogatást meg párhuzamosra beállítani a féktárcsával, még ha nulla tized mm -re ki van hajlogatva a tárcsa, akkor is érdekes, mert ezeknél tized mm-kről beszélünk, hogy ne cisszegjen folyamat, meg ne is csak a markolatnál fogjon a kar..

    Első keréken ne gurulj a villával, az semminek nem tesz jót, csak tönkre vágod vele a bringát. Valami brutál dirt teló talán tolerálja valamennyire, de ezek a crosscountry holmik nem. Szívem is belesajdulna ha valaki az F100 ammal első keréken gurulna, álló helyzetbe tárcsa fékkel is akkorát nyeklik szerencsétlen, pedig 32 esek a becsúszói.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Hasaggymeg #40644 üzenetére

    A-head rendszernél ilyen beavatkozásra kitalált alkatrészeket nagyjából meg is találtad, kettőt hagytál ki, egyik egy másik stucni, ami meredekebben jön felfele, bár ezekkel olyan sok centit nem lehet nyerni, második az állítható szögű, azzal meg eléggé idétlen lesz, meg ha nagyon felállítod akkor borzalmas lesz a kormányzás, harmadik pedig hogy meghosszabbíttatod a villa nyakát, és akkor még tudsz rá pakolni alátéteket.
    Egyébként 6 centi az még nem olyan durva, sportos beállítás, montihoz kicsit lehet hogy túlságosan is, de az még határeset. Megmérem az enyémet is, mekkorára sikerült.. vágott villát vettem legutóbb, így sokat nem lehetett szórakozni, meg lefele áll a stucnim, mert úgy szeretem. Csak igazából csalóka állva mérni telós bringát, mert ha a villának hagyunk egy másfél centi beülést, akkor még jobban lent lesz a bringa eleje..

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz eddie1978 #40657 üzenetére

    :C
    Jó beszéd, csak a deore agyas résszel nem értek teljesen egyet, mert jók azok, ha van bennük zsír és jól be van állítva.
    Utólag én is elgondolkodtam ezen a suntour-stx egyvelegen. Meg hogy 9 est hogy fog váltani az a szerencsétlen suntour.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz eddie1978 #40660 üzenetére

    Szedtem szét olyat deore agyat, amiben 1200 km volt, olyan berágódás volt a kónuszon hogy "öröm" volt nézni, full kráteres volt a golyó pálya, plusz rozsdás trutyi, plusz egyik oldalt barna rozsdás golyók. Plusz szakszerű szerelésből adódóan mindkét oldalt eltépve az ellen anya. Ehhez képest az én 9700 at futott deore om 95% os állapotban volt, alig látszódott rajta kopás. Ennyit tesz hogy karban van-e tartva, és ha igen akkor hogy.. Nem egy karban tartás mentes cucc.. és nem mindenki ért hozzá.. így a vélemények elég tarkák lehetnek az ilyen alkatrészeknél.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz eddie1978 #40675 üzenetére

    Jó vétel, főleg ha a mai elszállt gyári árakat figyelembe vesszük. Ennek 189900 ft a lista ára, akciósan 159900. Ha még enged valamelyik kereskedő ebből, az is bőven 118 felett lesz, megépíteni ennyiből meg közel lehetetlen ilyet, főleg a váz miatt, de hasonló vázat meg nem tudok olcsóba.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    Húú igazi nyalánkságot találtam a technikai kedvelőinek, nagyon jó kis műszeres országúti kerék teszt, nagyon sok kerékkel. Légellenállás, merevség. [link] 2005 től 2008 ig csinálták. Van még sok érdekes tesztjük. Kár hogy eddig nem találtam rá.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz superecneB #40699 üzenetére

    Az a baj nehéz kifogni olyan használt bringát 60 ért, amin olyan állapotú alkatrészek vannak, amiket érdemes levenni magadnak.
    Nem tűnik vészesnek a bringád felszereltsége, hogy ismeretlen állapotú alkatrészekkel tele pakold.
    A villát érdemes lenne lecserélni, meg maximum a hajtóművet ha nem elég merev neked, de nem hiszem hogy egy 50-60 ért vett bringáról érdemes leszedni egy két pár ezer ft ért megvehető használt váltót, deore-lx közt úgysincs kb semmi különbség.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Hasaggymeg #40701 üzenetére

    A legjobb az lenne ha a villa nyakát meg tudnád hosszabbítani. Láttam már olyan profi lakatos munkákat ilyen téren, hogy ugyan olyan erős maradt a villa nyaka. Toldást be süllyesztette, 3 helyen megfúrta ott hegesztette.
    Ha ennyire meg kell emelni a stucnit, ahogy a linkelt képen van, ahhoz hogy egy magasba kerüljön a kormány a nyereggel, akkor nagyon kicsi a vázad! Annyira hogy nem lehet épkézláb módszerekkel javítani rajta a kiegészítőkkel.
    Mutathatnál a bringáról egy képet. Mert egy kicsit meredekebb stucnival meg egy erősen hajlított kormánnyal lehet hogy még jó lesz, és akkor nem kell ilyen borzalmasan kinéző cuccokat venni. Egyébként ez a kormány magasító adapter is mechanikailag erős, nem gyengíti meg a bringát. De az ember ízlését lehet hogy igen, ezt mindenki maga döntse el..
    Kormány reakció egyébként minden esetben változni fog, minél hosszabb a stucni, annál nagyobb az erőkar, annál lomhább a bringa reakciója a kormánymozdulatokra, de annál stabilabb tartani.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Hasaggymeg #40704 üzenetére

    Túlságosan le lett vágva a villa nyaka. Meg kéne toldani, és akkor jó lenne.
    Ez egy 100mm es villa? Olyan furák ennek a váznak a szögei.. olyan így első ránézésre mintha 80 as villa helyett 100 as lenne benne.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz #90933760 #40705 üzenetére

    Sportos beállítás. :D Versenyzők közül a többség hasonló magasságokkal operál, pl itt van egy kép Parti Andrásról, nézd meg neki is milyen alacsonyan van: [link] Le van téve a csapágyig a stucni, tovább nem is lehetne.
    Nekem most 3.5 centivel van a nyereg alatt, a most elkészült új montimnál, majd kiderül ha letesztelem hogy milyen lesz.
    Egyébként kb így jönnek ki az általánosnak mondott szögek a hosszabb végtagú embereknél, 90 fok kar és törzs, 45 fok hát és talajra merőleges. Ez látszik a Partis képen is.
    Hátad meg pont attól nem lesz annyira terhelve, hogy ezzel a terhelés a kezedre és a segged közt jobban eloszlik, nem a gerincedre megy az egész, és rugalmasabban is tud reagálni a nyereg felől érkező ütődésekre a gerinc, nem össze fele nyomja. Hát meg hasizom erősítés persze szükséges, ha gyenge.. de az emberek 90% nak az.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Hasaggymeg #40708 üzenetére

    Kicsi neked a váz. Egyébként ahogy most áll a bringa, így ha hosszabb lenne egy 4 centivel a villa nyaka, akkor már közelebb lenne a jóhoz, és még nem nézne ki értelmetlenül.
    Szerintem azért nagy bele a villa, mert úgy áll a bringa, mintha akarna egy hátast dobni.
    Nyeregvázcső hátradől (kicsi a szöge), homlok cső szöge is túl kicsinek tűnik, mint egy DH bringa.
    De amin még jól látszik, az a lánc villa, az szinte emelkedik a bringa közepe fele, pedig süllyednie kéne, de minimum párhuzamosnak lennie a talajjal, pedig a hátsó gumid mintha ballonosabb lenne mint az első.
    Át alakítottam a biciklidet gyorsan fotó szerkesztőbe. :DDD [link] (Szemléltetés volt lényeg nem a tökéletes kép.)
    Egyébként ha ráülsz és beül a villa, akkor meg valószínű jó a geometria, szóval nem nagy baj ez, csak észrevettem..

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Hasaggymeg #40711 üzenetére

    Próbáld meg, ha nem elég, akkor meg a villát meg kéne pár centivel toldani..

    Teasüti
    Sokat tud ám az jelenteni, amikor ellopták a trekkingemet, akkor az országútival jártam lent a balcsi parton munkába, és meghülyültem hogy ki van csavarva a nyakam, hogy nézzem melyik nyaraló ugrik ki elém..
    És a két bringa közt kb 6-7 centi különbség volt kormány terén.

    _tRebroN_
    Háháháhá ezt a részt de vártam, meg azért ez nem semmi, ez ám a BP -igazi arca! Azért a végén azt felb*szott hogy nem kapott valamire való büntetést az ember.. hihetetlen.. nem is mondok inkább semmit.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #40715 üzenetére

    Ez egy crosstrekking volt, ugyan akkora vázzal mint az országútim, kicsit rövidebb volt a felső csöve az igaz, de a stucni hosszabb volt rajta egy picivel, valamint olyan szögű volt, hogy lefele lefordítva, a kisebb homlokcső szög miatt kb ugyan olyan hosszú volt a két bringa.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #40755 üzenetére

    Nem. A vissza út csillapítástól teleszkóp a teleszkóp. Attól lesz lengés csillapító hatása. Amelyikbe nincs, vagy megszünteted, annak a mozgása olyan lesz mint amikor az autóban elromlik a lengés csillapító. Elszabadul az egész, periodikus ütésekre beleng, elveszti az úttal a kapcsolatot.
    Állítani azért jó ha tudod, mert kisebb rugó erőhöz vagy ha levegős telónál kisebb légkamra nyomáshoz gyengébb vissza út csillapítás kell... Meg ez szokás, útviszony függő is, hogy mi a jó. Ettől befele még ugyan olyan gyors lesz, csak nem pogózik, pattog össze vissza.
    Van befele út csillapítás is, az más dolog.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #40762 üzenetére

    Ez egy nagyon korrekt felszereltségű bringa, ennyiért ingyen van.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #40764 üzenetére

    Elvileg ilyenhez való: [link]
    Gondolom elírta az árát.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz eddie1978 #40768 üzenetére

    De ez mire érti az 1115grammot? Hátsó kerékre?

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz eddie1978 #40772 üzenetére

    20 ezer ft körül van, ennyiért nagyon jó ár. Agy árban adja.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #40791 üzenetére

    Mi a bánatért lenne benne a gumiba a fém? Az a felniből szakad le akármilyen hihetetlen is. Kockázz fel egy új betétet ha nem hiszed el. :DDD
    Ha szemét anyagból készült a felni, gyenge ötvözet, akkor még több szakad le. De egyébként ha nem húzod folyamat a féket, hanem erősebben lassítasz majd elengeded, szakaszosan fékezel, akkor nem megy annyi bele, és kicsit ki is szórja. Valamint ha még időben megnézed hogy került-e bele, akkor egy tüskével (árral) ki lehet pöckölni belőle, valamint egy kicsit meg csiszolni a felületet, hogy a fel üvegesedett részek is eltűnjenek.
    Nekem ezzel sose volt gondom, néha volt benne egy két darab, de országútin van olyan fékpofám amivel 9 ezret elmentem, de még vissza lehetne tenni még ugyan ennyire. És ebbe benne van rengeteg lassítás, mert itt a parton rövidek az utcák, és kanyarokba kereszteződésekbe folyamat fékezni kell.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz lecsokolbi #40779 üzenetére

    Meridája van akkor már kötelezően köcsög?
    Levonok magamra nézve egy kis ok okozati összefüggést.
    Nekem is van meridám -> tehát köcsög vagyok.
    A nyár elején még megvolt a másik meridám is, tehát kettő volt -> akkor még köcsögebb voltam.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Doki-HUN1978 #40788 üzenetére

    Nekem ebből annyi maradt meg hogy 39 dollárért ken meg a csávó egy láncot. Basszus én ingyen szoktam. :DDD
    Ezt elképzeltem úgy, hogy valaki végtelen mennyiségű pénzt feláldoz a technikára azért hogy mondjuk eredményesen részt vegyen egy időfutamon, ezért elküld a csávónak egy bontatlan láncot, aki azt kimossa, megkeni a mindent verő kenőanyagával, visszaküldi, a versenyző pedig a versenyen emiatt szerez 3 ezred másodperc előnyt...? :D

    Egyébként meg megint igazam lett hogy ez a szíj meghajtás se hatékonyabb semmivel se.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #40796 üzenetére

    Első fél A4 es oldalnyi szövegben megint nem arról beszéltél aminek akármi köze lett volna a témához.
    Nem arról van szó mennyi hő képződik, hanem hogyha folyamatosan húzod a féket jobban beépíted a fékgumiba ezeket a fémdarabokat.
    Egyébként meg én ezekbe a számításokban sem hiszek, nagyon régóta mondják hogy folyamat kicsit ne húzz egy tárcsa féket, mert folyamatosan megsütöd, de a felni fék teljesen más.
    Egy jó féket egy 500 méteres lejtő meg egy 50 ről való satu 20 méter alatt nem tesz tönkre. Én ilyen lejtőkön van hogy mókából izomból megindulok, itt van a környéken egy hasonló, a végén elsőbbséget kell adni, jöttem már le idegbeteg módjára országútival 60 al végig kiállva, mellesleg olyan kátyús, hogy olyanokat repkedtem hogy éreztem hogy hullámzik a váz, meg a kerekek mikor földet érnek. :D

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz csabi94 #40798 üzenetére

    Alul a csillag anyába van bele tekerve a szpájbájk. Ahhoz hogy azt visszafele ki tudd ütni :DDD olyan brutális erő kell hogy nagyon.. Főleg hogy a szpájbájk merőlegesen tartja villa falától nézve, az meg úgy nagyon tart.
    Üdv a köcsögök táborában. ;) xD

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz csabi94 #40806 üzenetére

    Lecsókolbászon:(#40779) lecsokolbi
    Egyébként nem. Nekem is kicsit elegem van a meridákból már. Azért indult meg a lázadás a merida ellen, mert pár éve itthon annyira elkezdték nyomni a márketingjüket (újságokat támogattak (bikemag) rengeteg reklám cikk jelent meg, boltokat futtattak fel stb), hogy sikerült pár év alatt az emberek agyába beültetni hogy jó bicikli akkor egyenlő merida (ezért is lopnak egyébként rengeteg meridát). Ami hülyeség, mert lehet hogy csinálnak jó bicikliket, de ők is csak a vázat adják hozzá, és van még kismillió gyár aki ugyan olyan jó, vagy jobb vázakat tud gyártani.
    Régen a Lance miatt meg a Trek volt annyira felhájpolva. Azt valahogy mégse kezdte el ez miatt utálat övezni, ezért kicsit nem értem hogy a Meridát miért kell annyira ostorozni egyeseknek. Engem nem érdekel.. azért vettem annó meridákat mert azokat tudtam jó áron beszerezni, és nem is voltak rosszak.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ludsimon #40811 üzenetére

    Szerintem nem kell ilyen élesen felfogni ezeket a videókat. Én is látom, hogy persze nem felelnek meg a körülmények, helyzetek a valóságnak, meg az általános lopási módszereknél sem alkalmaznak ekkora technikai felkészültséget. DE!
    Egyrészt erre a videó elején tomcat is rávilágít.
    Valamint szerintem azt az általános elképzelést viszont nagyon is jó hogy elpusztítja, amit sokan elhisznek, hogy az U lakatot aztán nem tudod elvágni, meg hogy ezek a drága lakatok olyan anyagból vannak, hogy leugrik róluk a fűrész. Ha nagyobb is volt azaz erő vágó mint egy átlagos, akkor is jó volt megmutatni hogy azért ezeket el lehet vágni lazán. Az meg hogy egy kézi fűrésszel (most a fűrész lapot hagyjuk) el lehet vágni a legdrágább lakatokat is. Szóval ezzel egy általános téveszme lett kilőve a világűrbe, hogy ezeket a nagyon drága lakatokat nem fogják elvágni. Az lett volna az ésszerűtlen ha 100 ezer ft os DeWalt akkus -s flexel vágta volna el az utcán... nem az hogy egy kis kézi fűrésszel...
    Vegyünk egy példát, és tekintsünk el az utcára lekötött 5 másodperc alatt ellopott bringák esetétől.
    Az én bringámat egy raktárból lopták el, ami a társas ház garázssora felől bejárható. Látja hogy én oda járok be vele minden éjszaka, meg tudja tervezni a lopás, kifigyeli mivan. Körülnéz, felméri a helyzetet, ha le is zárom egy ilyen 30 ezres lakattal, ő vesz egy fűrészt 3 ezerért, és éjszaka besurran, és szépen elvágja, és b*szhatom. De ha benne van a spybike akkor viszont reggel mikor felfedezem hogy nincs ott a bicikli, már meg is van hova tart vele.
    Ennyi. Próbáljuk meg máshonnan megközelíteni szerintem. Nagyon nehéz eladni valamit, nagyon nehéz hitelesnek lenni, támadni viszont valamit nagyon könnyű.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Jorus #40819 üzenetére

    Ne írd már úgy le mintha én lázadnék, meridás poszter van a szobám falán.. Nézz körül, vagy nézd meg a bikemagon a kommenteket a cikkek alatt. Egyébként ismerek én olyan volt merida által szponzorált versenyzőt is, aki miután kilépett, leragasztotta szigetelő szalaggal a feliratot a biciklijén. Nem tudom te ki vagy a bikemag-nál, de szerintem te is ismered. :D Szóval rajtam kívül aztán mindenkire lehet mondani hogy lázad ellene, még a régi meridások is, de rám nem annyira.
    Egyébként a bikemagon annyi meridás cikk jelent meg, ismerőseim hívták már úgy is, hogy a meridás újság.. (ezzel a kijelentéssel szemben én akkor meg is védtem az újságot) múltkor volt az a mi a különbség a karbon vázak közt cikk, a végén az is egy merida reklámba fulladt.
    Én elhihetem Neked most, hogy a merida nem avatkozott/avatkozik be az újság életébe, de akkor ezeket mivel magyarázod? Ezek a dolgok az embereknek így jönnek le..
    Többit azt nem kell mondani nekem, nagyjából ismertem az itthoni helyzetet már régebben is.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz salieri. #40821 üzenetére

    Fogalmam nincs, minden előfordulhat. Amit írtam ott csak letakarta a feliratot, nem átmatricázta.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz tomyka74 #40827 üzenetére

    Én is csak annó az "első" (vagy régebbi) szériás merev karbon MTB vázaikról hallottam hogy törnek, többi szerintem user error volt főként. Ilyesmiről van szó: [link] Ismerősömnek is tört el hasonlóan ilyen váz, csak az láncvilla felénél kb.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    Ez de komoly, XTR es, FOX -os rózsaszín agyas, virágos festésű női bringa. :D

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz salieri. #40866 üzenetére

    Sajnos már nincs fent, de tele volt XTR alkatrészekkel, 150 et nevetve ér, a hajtómű volt csak annyi, ma már nagyon ritka 960 as XTR, kedvenc hajtóművem, shimano azzal olyat hajtóművet alkotott akkor, ami etalonná vált. Szerintem ilyenért használtban is megadnak 270 et legalább, alatta hülyeség eladni.
    Nem kommersz vázak se érnek többet általában, csak a felirat ami rájuk van írva, virágos festésért meg egy airbrush os elkérhet 10 ezret is.
    Kerékszettet se építed meg 80 ezer alatt bele, és az nem nézett ki réginek.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz salieri. #40874 üzenetére

    Valamit rosszul csináltál, mert 270 et ez is megéri, vagy azok akiknek nem tetszett meg. Ahhoz képest hogy most egy ilyen villa bolti ára 200 ezer ft felett van..
    Én most fejeztem be a monti építést, nagyon jó áron szerzett alkatrészekből, de a végösszeg félelmetes lett.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz salieri. #40880 üzenetére

    nicolai nak se forgalmazója se semmije nincs itthon, nem egy tucat márka, egy kicsit eltúlozva olyan mintha a yasecet megkérdeznéd külföldön hogy lehet-e kapni. Meridát meg nyomják itthon, területenként aki merida bolt, az kaphat ingyen is kiállításra a boltjába bringákat. Nicolai -t nem fog egy boltos behozatni külföldről, hogy legyen érdekes a termék palettája. Itthon a boltokban meg készleten tartani deore feletti alkatrészeket szinte senki nem tart, vagy ha tart, egy-egy darabot. Azt tartanak ami fogy, meg amit le tud hozni a nagykerből.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #40892 üzenetére

    Köszi. Én is magamra. :DDD Még egy métert nem mentem vele, pedig már nyár közepén megvettem, most került be a vázba 1 hónapja, bringa meg nagyjából kész, de még nincs felavatva. :D

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz hoffman_ #40908 üzenetére

    Hű ez jó cucc, ennyit tényleg megér. Villánál az 1.4 kiló az nem igaz, ez a merevített fékhidas verzió, plusz a váll sincs annyira kikönnyítve mint az F100 nál, pedig az 1555 gramm körül van(ennél könnyebb fox csak a titán váll-nyakas van), plusz ott van a kormány lockout, inkább olyan 1700 gramm felé tippelem.
    Persze ez nem nagyon von le az értékéből, csak megjegyeztem, 10.5 kilós biciklit nehéz kihozni, szerintem ez nehezebb annál pár 100 grammal.

    (#40909) hoffman_
    Én még sosem találkoztam ilyen csavart küllős fűzéssel. Múltkor teszteltek egy gyári ilyen fűzésű kerékszettet, nem írtak róla rosszakat. Mondjuk az nem volt ennyire durva. Nagyon kíváncsi lennék hogy hogy viselkedik egy ilyen kerék, egyszer fűzök egy ilyet. Minden esetre az első kerék elég gyengének látszik, nagyon hosszan csavart bele. Úgy néz ki összességében mint egy radiálra fűzött 12 küllős kerék. :D 90 kilóhoz én nem merném ajánlani.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Manitou #40933 üzenetére

    Én biciklim 10300 gramm alatt van, 20 colos olcsó alu vázzal, szóval tudom hogy ha akarni kell akkor ki lehet hozni, csak éppen az enyémbe nagyon könnyű kereket fűztem, kiegészítők is olyanok, amiknél ész szerű keretek közt könnyebet nem lehet kihozni, plusz vannak extrák is, titán csavarok, titán alkatrészek stb.
    És még le akarom cserélni a nyeregcsövet, meg a hátsó váltót, meg a fogsort, mert azokra már nem futotta, akkor lehet hogy be tudok menni 10 kiló alá!!

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz salieri. #40941 üzenetére

    Hamarosan lesznek publikus képek. :)

    Manitou
    1580 gramm.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz fpeter07 #40953 üzenetére

    Kb laza másfél millió körül van ennek a lista ára ha nem több.
    2x10 et nem szívesen használnék.
    Kerekén egyből megakadt a szemem, néztem is miből van. ZTR felni meg Tune agy, meglep hogy ilyeneket gyárilag befűznek. :D
    Mondjuk erre ha rádobjuk a nehéz XT pedálomat, polar órámat, két karbon kulacs tartót alu csavarral, ez dob a súlyán 450 grammot kb, leszünk 8650 grammnál.
    Az a használhatatlan nyereg is kuka.
    SLR Trans AM ami nekem van az 95 grammal nehezebb, tehát a használhatóság oltárán-> 8750 gramm.
    Marok váltót utálom. Annál egy pillangó váltó kb 50 grammal nehezebb, 8800 gramm.
    2 tányéros rendszer helyett jobban örülnék egy 3 tányéroshoz, az is nehezebb.
    Számolok magamnak ebből inkább 9 kilót. Másfél milióért, karbon vázzal karbon hajtóművel. Nincs itt semmi csoda. Az mondjuk azért szimpatikus, hogy nem operálnak ilyen 140-160mm es tárcsákkal mint sok extra könnyű bringán, hanem kapott 160-180mm eseket.
    Mondjuk én ezen tudnék könnyíteni még pár grammot, ahogy nézem a képet nem aknáztak ki minden lehetőséget. Mondjuk ezt a pár grammot kb el is vinné az a súly többlet, amit még első gurulás előtt kapna, láncvilla védő arra a karbon vázra..

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz fpeter07 #40955 üzenetére

    Jah, nem tudom mi történt. Lassan az lesz hogy újra megéri kerékpárt építeni! Mondjuk nekünk, aki foglalkozik ezzel, ez csak jó hír.
    Ajánlgatták nekünk a Kross-ot, hogy azt áruljuk, mert a környéken a legtöbb márka már foglalt.
    Megnéztem miket árul a Kross, hát nevetséges árak vannak.
    Itt van ez: A8
    Szerintem ez az a kategória ami elkél ha valaki egy kicsit komolyabban gondolja a biciklizést. 325 ezer? Nagyon drága.. és ennyiért egy sz*ros deore -t kap csak, ami még nem is üregelt hajtókarú. A 3. legolcsóbb RS telót, alivio fékeket, olyan kereket, amit használtba megkapsz pár 10 ezer ft ért, gyakorlatilag onnantól kezdve hogy mentél vele pár métert nem ér semmit. Kiegészítők mind saját márka, használt áruk pár ezer ft nál nem több. Súlya közel 13 kiló, rárakod az előbb említett kiegészítőket, és már 13 kiló felett van. Ilyen súlyt kicsit odafigyelve filléres használt cuccokból össze lehet dobálni! 2006 körül ennyiért kaptál egy full XT -s meridát. 11.5 kilóval.
    Aztán a következő, egyel komolyabb modell: A9
    Nah itt akadtam ki!
    Előbbi felszereltség egy gyök kettő volt, ahhoz a szinthez ami egy karbon vázas géphez illik. Erre a következő modell, nem ám mondjuk egy értelmesebb, SLX szerelt változat lenne, egy jobb telóval, aminek még lenne is értelme. Neeeeeem.. Márketingeltek egyet a fiúk, karbon váz az kell ide.
    12 kilós karbon vázas bringa, 500 ezer jó magyar forintért. A legalsóbb kategóriájú RockShox teleszkóppal még vissza léptünk 2 szintet! És még mindig alivio fék.. :U

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Cathfaern #40960 üzenetére

    Mi szinte csak ilyeneket adunk el, de más műhelyben, üzletben is láttam már ezt a stratégiát.
    Kellenek jó források olcsó vázakhoz, alkatrészekhez, stb, aztán akkor megy ez, nehezen de össze lehetett dobni eddig is versenyképes árú bringákat az új gyáriakhoz képest.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz eddie1978 #40969 üzenetére

    Gondold át, értékeld ki, majd a vásárlás megoldásának egyszerűsítése érdekében csökkentsd az igényeidet. :DDD

    (#40965) hoffman_
    Szerintem a használt árak még nem igazodtak a piaci árak növekedéséhez sem. :D Jobbulást.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák